449 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

Et lillebitte..... HJÆLP! Et lillebitte..... HJÆLP!

Hej i smukke mennesker.... smiley

Min lille pusling på 13 uger VIL ikke gå i snor (på sele)... Hun sætter sig hele tiden ned.. Jeg roser løs, så snart hun begynder at gå!... Ligeså snart jeg tager snoren af selen, går hun SÅ fint..... Det frister jo lidt til at gå uden snor hele tiden... Men så lærer hun jo aldrig at gå pænt...

Har i nogle gode fif?? På forhånd tak... smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Gardinstang i soveværelset 600 kr.
  • Ophængning af lamper og spejl. 650 kr.
  • Samle det sidste af min jysk seng😂mangler meget lidt 720 kr.
  • Samle to små kommoder 450 kr.
  • Ophæng skab på lille badeværelse 400 kr.
  • Reparation af vandvarmer i kolonihave7 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Et lillebitte..... HJÆLP!
  • #1   12. jul 2009 bliv ved med det du gør og vær' stædig... lige nu tror jeg hun opdrager dig.. he he...

• #2   12. jul 2009 jeg fik det gode fif at lærer min hund at gå pænt ved at gå og holde en godbid tæt på hende og give hende den engang imellem når hun gik pænt altså med korte mellem rum til at starte med og så gik hun gerne pænt (jeg sagde gå pænt, gå pænt...) for at få de lækre pølse stykker jeg gik med..

og husk det dig der bestemmer og ikke hende..

• #3   12. jul 2009 Det er ikke unormalt at helt unge hvalpe ikke rigtigt vil gå i snor.

Du bør kun gå meget korte ture, gå steder hvor hvalpen er tryg (kendte steder) og meget langsomt udvide jeres gå-tur.
    Husk ros og belønning og giv hende tid til at kigge på omgivelserne og "suge" indtryk.

• #4   12. jul 2009 Du skal være mere stædig end hende. Hun er jo en terrier, og hvad jeg kender til dem, så har de et ego og en stædig side som godt kan sige spar to. Ved dog ikke om det allerede spiller ind ved 13 ugers alderen...

Start med helt små ture, hun er kun 13 uger. Og ellers så gøre som du har gjort. Ros, ros, ros... Og en dejlig godbid når hun gør som du beder hende om...

• #5   12. jul 2009 Selvfølgelig går jeg kun to ture... Men må nærmest hive hende ud af døren, hvis hun har snor på... Hehehhee... Og Joan!! OOORK jo!! Den er god nok! :D:D hahaha

• #6   12. jul 2009 Nogle gange kan du eventuelt lade hende tusse rundt med hele udstyret på. Lege med hende, gøre noget, der er sjovt og behageligt, selvom hun har det hele på,

Også ture i haven, hvor du bare ikke har fat i snoren, men lader den følge hende rundt, hvor hun går.

• #7   12. jul 2009 Ja jeg mente nok der var noget med de terrier. Har jo selv haft så ved det jo egentligt godt. Kunne bare ikke huske om de atartede så tidligt...

Men ellers som CH skriver. Pludselig slår det mig, at mine forældres gamle bassethund, også nægtede at gå med snor på. Men det lærte den ved at have den på hele tiden, og ikke kun i haven. Også når den var inde havde den snoren på. For den nægtede også purre at gå, hvis hun havde den på...

• #8   12. jul 2009 Nøj, hun er godt nok sød at se på.... Jeg er bare enig med de andre - det lyder som om du gør det rigtige, bliv endelig ved med det smiley

Det eneste kritikpunkt (ikke engang rigtig kritik): jeg ville nok gå lidt flere, men kortere ture. Så varer pinen ikke så længe: hunde lærer bedre med korte og meget konsekvente "træningsomgange" og du vil få nemmere ved at bevare tålmodigheden. På den måde kan du sikre at du kan fastholde træningen og hunden vil måske endda udvise mere interesse (plus, hun lærer hurtigere at sele = komme udenfor)

• #9   12. jul 2009 Tusind tak for alle jeres gode råd og idéer! I er sgu skønne... Dejligt med sådan et forum! smiley

Rigtig god dag til jer alle.. smiley

• #10   12. jul 2009 hun er jo så ung,jeg ville løfte hende ud på en plæne og sætte hende ned og så gå efter hende,hvor hun går,når hun er blevet tryg så skal hun nok følge dig,istedet,men så længe hun er lille og utryg,så følg hende rundt,uden at hun kan mærke snoren (ret meget)

Kommentér på:
Et lillebitte..... HJÆLP!

Annonce