740 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 7 Svar

Albusandme
Albusandme
Hunde: 1 Emner: 30 Svar: 244

Albus the Teenage Wolf(HJÆLP) Albus the Teenage Wolf(HJÆLP)

Så er Albus vist på vej ind i puberteten, oder was?

Han bliver frækkere og frækkere for hver dag. Vi træner lydighed og indkald, og jeg aktiverer ham med både snusetur, nosework og apport. 99% af tiden er han hvad jeg forventede han ville være i en alder af 5 måneder, men hvis der kommer en anden hund for tæt på, eller occasionally et über spændende barn, og han ikke får lov at hilse, så laver han en scene.

I går var der en dame med en lillebitte hvalp der kom hen til mig, og spurgte om de måtte hilse. Jeg sagde at jeg ikke troede det var en god ide for hendes hvalp, for Albus vil gerne lege vildt når han har hilst, og det ville ikke være en god oplevelse for hendes hvalp (de var begge i line, OG jeg har set hende og hendes hvalp i gadebilledet og den virker meget forsigtig og usikker).

Når.. Mens vi står der tror Albus jo selvfølgelig at de skal hilse, og da jeg siger nej det skal vi ikke flipper han fuldstændigt ud. Han hyler og knurrer-gør, skriger og japper og lyder faktisk lidt som om han bliver voldsomt mishandlet. Jeg kan ikke rigtig få hans opmærksomhed når han er helt derude.

Nu kommer spørgsmålet til en million, hvad ville I gøre? Indtil videre har jeg trukket ham i den modsatte retning af det han ville have, og jeg går også nogle gange ind i de dybe butiksfacader når jeg kan se at der kommer en hel børnehave(eller hundehave for den sags skyld). Det plejede at være så slemt med børn også, men der er han blevet meget bedre. Jeg ved ikke om det bare er mig der er utålmodig, men det er en HELT forfærdelig lyd han udstøder, og den lille hvalp igår blev skræmt af ham.

Vi træner også nej, og han er blevet meget dygtig til det, lader ting ligge når vi går tur, og spyttede sågar hans tidligere livret(en snegl) ud efter jeg havde sagt nej.

Før ville han hilse på ALT! Voksne, børn, hunde, katte. Nu accepterer han 100% af tiden at vi ikke siger hej til voksne, og 90% af tiden at vi ikke siger hej til børn. MEDMINDRE at de kommer hen og hilser. Hvis de spørger og jeg siger nej acceptere han det også. Store hunde går vi forbi imens vi diskuterer om han må hilse eller ej(oooh glæden ved at have en Cairn Terrier hvalp:)). Men hvalpe det er stadig for meget at forlange.

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler
Slå lyden til
00:00
/
01:14
LIVE

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Her er pukkelhvalen skyllet op

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Træer og buske dækket af silke

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Har Du Været Der - Historien Om Verdens Første Nationalpark!

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rens Terrasse+ olie 7.000 kr.
  • Se på strøm til komfur - flytte ledning til ny gruppe? 2.000 kr.
  • Fejl på opvaskemaskine 870 kr.
  • Spørgsmål 400 kr.
  • Elektriker 850 kr.
  • Haveloungesæt, fod er knækket 1.526 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Albus the Teenage Wolf(HJÆLP)
  • Albusandme
    Albusandme Tilmeldt:
    aug 2016

#2   13. okt 2016 Det havde jeg faktisk ikke tænkt på, at man kunne have et desensitiverings approach til træningen, det tror jeg jeg gør. Var bare så frustreret igår da jeg stod på gaden med den lille hystade smiley indtil videre har vi jo bare trænet i ro og mag når han blev ivrig over at ville sige hej til alle, tror bare min frustration kommer i at der er kommet lyd på nu. De folk der var i nærheden igår må jo have troet at jeg var ved at slå ham ihjel. smiley

• #3   13. okt 2016 Går du til træning med ham? For så burde der da være rigtigt gode muligheder for at træne det under kontrollerede forhold på træningspladsen?

• Albusandme
    Albusandme Tilmeldt:
    aug 2016

#4   13. okt 2016 Vi har lige afsluttet begynder/hvalpeholdet. Og der trænede vi det meget, og jeg synes også der var fremgang. Han havde lettere og lettere ved at koncentrere sig om træningen selvom der var hvalpe omkring ham. Men det er som om den lige har fået en ekstra tand den sidste uge til halvanden med de der tantrums med ekstremt meget lyd på.

• #5   13. okt 2016 Jaaah, så snart hormonerne begynder at røre på sig, så får man nogle lidt andre udfordringer, end med de små hvalpe. Er der ikke mulighed for, at I kan fortsætte med ham på et unghunde-hold?

• Albusandme
    Albusandme Tilmeldt:
    aug 2016

#6   13. okt 2016 Vi holder lige en pause fra hundetræningen fordi jeg er blevet fyret og fritstillet, og i den sammenhæng havde tænkt mig at bo lidt hos min mor og søster, fordi jeg ALDRIG ser dem efter jeg har fået Albus. Men det kan godt være at jeg korter det lidt af så jeg kan komme tilbage til den hundetræner som vi gik på hvalpehold til. Hun var helt fantastisk, og jeg er sikker på at hun kan hjælpe mig med at få sat lidt skik på ham:)

• #7   14. okt 2016 Efter min erfaring, er det ihvertfald et lidt "farligt" tidspunkt, at holde alt for lang pause fra træningen på smiley

• Albusandme
    Albusandme Tilmeldt:
    aug 2016

#8   14. okt 2016 @Karina - Det skal lige tilføjes at vi stadigvæk træner dagligt:) Men bare ikke på hold lige nu. Men jeg ved godt at det måske var lige lovligt optimistisk at aftale med træneren at vi skød opstarten til næste hold gik igang smiley

Albus, Albus, Albus... Hvad skal jeg dog stille op med den lille teenage ulv? smiley smiley

Kommentér på:
Albus the Teenage Wolf(HJÆLP)

Annonce