Albus the Teenage Wolf(HJÆLP) Albus the Teenage Wolf(HJÆLP)
Så er Albus vist på vej ind i puberteten, oder was?
Han bliver frækkere og frækkere for hver dag. Vi træner lydighed og indkald, og jeg aktiverer ham med både snusetur, nosework og apport. 99% af tiden er han hvad jeg forventede han ville være i en alder af 5 måneder, men hvis der kommer en anden hund for tæt på, eller occasionally et über spændende barn, og han ikke får lov at hilse, så laver han en scene.
I går var der en dame med en lillebitte hvalp der kom hen til mig, og spurgte om de måtte hilse. Jeg sagde at jeg ikke troede det var en god ide for hendes hvalp, for Albus vil gerne lege vildt når han har hilst, og det ville ikke være en god oplevelse for hendes hvalp (de var begge i line, OG jeg har set hende og hendes hvalp i gadebilledet og den virker meget forsigtig og usikker).
Når.. Mens vi står der tror Albus jo selvfølgelig at de skal hilse, og da jeg siger nej det skal vi ikke flipper han fuldstændigt ud. Han hyler og knurrer-gør, skriger og japper og lyder faktisk lidt som om han bliver voldsomt mishandlet. Jeg kan ikke rigtig få hans opmærksomhed når han er helt derude.
Nu kommer spørgsmålet til en million, hvad ville I gøre? Indtil videre har jeg trukket ham i den modsatte retning af det han ville have, og jeg går også nogle gange ind i de dybe butiksfacader når jeg kan se at der kommer en hel børnehave(eller hundehave for den sags skyld). Det plejede at være så slemt med børn også, men der er han blevet meget bedre. Jeg ved ikke om det bare er mig der er utålmodig, men det er en HELT forfærdelig lyd han udstøder, og den lille hvalp igår blev skræmt af ham.
Vi træner også nej, og han er blevet meget dygtig til det, lader ting ligge når vi går tur, og spyttede sågar hans tidligere livret(en snegl) ud efter jeg havde sagt nej.
Før ville han hilse på ALT! Voksne, børn, hunde, katte. Nu accepterer han 100% af tiden at vi ikke siger hej til voksne, og 90% af tiden at vi ikke siger hej til børn. MEDMINDRE at de kommer hen og hilser. Hvis de spørger og jeg siger nej acceptere han det også. Store hunde går vi forbi imens vi diskuterer om han må hilse eller ej(oooh glæden ved at have en Cairn Terrier hvalp:)). Men hvalpe det er stadig for meget at forlange.
aug 2016
Hunde: 1 Emner: 30 Svar: 244
aug 2007
Følger: 40 Følgere: 82 Hunde: 8 Emner: 514 Svar: 12.508
aug 2016
aug 2007
aug 2016
aug 2007
aug 2016
Albus, Albus, Albus... Hvad skal jeg dog stille op med den lille teenage ulv?
Albus the Teenage Wolf(HJÆLP)