Træning af hvalp 16 uger? {{forumTopicSubject}}
Heei alle jeg har en lille shæfer hvalp på 16 uger idag. Jeg skal gå til politi hundetræning med den fra den første september. Men folk siger den kan for meget af sin unge alder at være.
Den kan:
Gå løs, kommer hver gang jeg kalder. Osse selvom der kommer andre.
sit og dæk både ved mig men osse langt væk. Og både med hånd tegn og stemme.
Gi pote,
Selvfølig gå på plas
Den er vandt til at komme med alle steder hen, hos hesten, i skole, ja alle steder.
Den kan være alene hjemme i 3 timer uden den siger nogen, vandt til at køre i bil. Ja alt sådan nogen kan den. Jeg har haft den i 3 uger og den sidste uges tid har vi ikke trænet, da han har haft det meget varmt,
Men synes i han kan meget af sin unge alder?
jun 2007
Følger: 28 Følgere: 29 Hunde: 4 Emner: 21 Svar: 327
jan 2008
Følger: 14 Følgere: 12 Hunde: 1 Emner: 1 Svar: 19
jan 2008
Men man kan osse se på ham at han er ked af at han ikke får lov at lære mer
jun 2006
Følger: 4 Følgere: 67 Hunde: 5 Emner: 906 Svar: 17.432
Men hvis hunden trænes i meget korte intervaller og har glæde og leg med i træningen.. Så er du lidt heldig..
Men pas på ikke at overtræne.. Det bider sig selv i halen..
jan 2008
Hvad mener du med det?Jeg har aldrig før haft shæfer hund. Men her efter jeg solgte hesten ville jeg bare ha sådan en
jan 2008
Jeg træner ca 10 min op til flere gange om dagen og ellers når jeg går tur. imens vi leger. Men ja alt hvad han her lært er igennem leg. Og man kan virkelig se på ham at han elsker at træne, derfor vi bare har trænet der ud af.
aug 2006
Følger: 38 Følgere: 71 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 48.133
Men jeg skal være ærlig og sige, at jeg ikke tror, de øvelser på nogen måder er stabile når hunden er 16 uger.
Schæfere lærer hurtigt, men de får også perioder, hvor alt virker som om, det er tabt. Så når hunden er et år, kan man forvente at hunden kan de ting, du siger ;o)
Herefter er det detaljerne, dyrkes...
jan 2008
Nogen gange må man lige sige dem 2 gange.
Men er osse spændt på at se for han er en hanhund og det skal han blive ved med. Og så plejer jo nogen af dem at blive lidt ulydige
aug 2006
Herefter kommer der også en definition af hvad det vil sige, at en øvelse er korrekt ;o)
Nå - til spørgsmålet. Hvis det du har gjort er at introducere din hvalp til de mange ting, og den har en forståelse for de signaler du giver den, så er det helt fint. Dog synes jeg det er mange ting, du tager fat på på en gang. Jeg selv ville gå meget langsommere frem.
For mig handler træning i den alder om de helt grundlæggende ting, og her er kontakt og motivation de to vigtigste. Når en hvalp, der går på mit hvalpehold er 16 uger, er den blevet introduceret for sit, dæk og stå, og så ikke ret meget mere end det. Til gengæld er der blevet lavet en hel del kontaktøvelser og en masse træning i boldmotivation for føreren ;o)
jan 2008
jan 2008
OKay, altså min kan godt gå med snor, men er næsten ALTID løs. Det er kun vis vi kommer ud ved veje hvor der kommer mange biler han kommer i snor.
aug 2006
En hund, der ikke kan have snor på kommer slet ikke på vores træningsplads - det er et grundvilkår.
jan 2008
jun 2006
Følger: 4 Følgere: 67 Hunde: 5 Emner: 906 Svar: 17.432
aug 2006
Det vi træner er jo brugshundesport, så det at gå på plads er noget helt andet end det, vi gør ude i trafikken.
De skal udelukkende have snor på for at forhindre uheldige episoder med andre hunde.
De lærer stort set ikke at gå pænt i snor hos os - de lærer lineføring :o)
nov 2007
Følger: 33 Følgere: 46 Hunde: 3 Emner: 182 Svar: 2.662
jul 2007
Følger: 34 Følgere: 32 Hunde: 5 Emner: 35 Svar: 745
Jeg arbejder også med hvalpen så snart den kommer hjem. Små korte sektioner med leg og godbider som belønning. Man får den fedeste forhold til hvalpen meget hurtig.
Træning af hvalp 16 uger?