{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.258 visninger | Oprettet:

Træning af hvalp 16 uger? {{forumTopicSubject}}

Heei alle jeg har en lille shæfer hvalp på 16 uger idag. Jeg skal gå til politi hundetræning med den fra den første september. Men folk siger den kan for meget af sin unge alder at være.

Den kan:
Gå løs, kommer hver gang jeg kalder. Osse selvom der kommer andre.
sit og dæk både ved mig men osse langt væk. Og både med hånd tegn og stemme.
Gi pote,
Selvfølig gå på plas
Den er vandt til at komme med alle steder hen, hos hesten, i skole, ja alle steder.
Den kan være alene hjemme i 3 timer uden den siger nogen, vandt til at køre i bil. Ja alt sådan nogen kan den. Jeg har haft den i 3 uger og den sidste uges tid har vi ikke trænet, da han har haft det meget varmt,
Men synes i han kan meget af sin unge alder?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Træning af hvalp 16 uger?
  • #1   5. jul 2009 jeg synes det er rigtigt fedt t du har lært hunden alt det og min mening er at hunde ikke kan lære for megt

• #2   5. jul 2009 den kan selvfølig osse aport. hvor den ikke løber hen til det før jeg siger aport

• #3   5. jul 2009 Jeg har sådan set overvejret at lære den det, men nu når folk siger den kan for meget i forhold til sin unge alder har jeg ikke ture at lære den mere.
    Men man kan osse se på ham at han er ked af at han ikke får lov at lære mer

• #4   5. jul 2009 Det er godt nok meget at forlange af så ung en hvalp...
    Men hvis hunden trænes i meget korte intervaller og har glæde og leg med i træningen.. Så er du lidt heldig..
    Men pas på ikke at overtræne.. Det bider sig selv i halen..

• #5   5. jul 2009 Face 1?
    Hvad mener du med det?Jeg har aldrig før haft shæfer hund. Men her efter jeg solgte hesten ville jeg bare ha sådan en

• #6   5. jul 2009 Tina og Alex N

Jeg træner ca 10 min op til flere gange om dagen og ellers når jeg går tur. imens vi leger. Men ja alt hvad han her lært er igennem leg. Og man kan virkelig se på ham at han elsker at træne, derfor vi bare har trænet der ud af.

• #7   5. jul 2009 Når man har introduceret en hund for alle de grundlæggende øvelser, så handler det jo om at forfine dem.

Men jeg skal være ærlig og sige, at jeg ikke tror, de øvelser på nogen måder er stabile når hunden er 16 uger.

Schæfere lærer hurtigt, men de får også perioder, hvor alt virker som om, det er tabt. Så når hunden er et år, kan man forvente at hunden kan de ting, du siger ;o)

Herefter er det detaljerne, dyrkes...

• #8   5. jul 2009 Ja han kan jo selvfølig ikke allle komandoerne fuld stændig 100 %
    Nogen gange må man lige sige dem 2 gange.
    Men er osse spændt på at se for han er en hanhund og det skal han blive ved med. Og så plejer jo nogen af dem at blive lidt ulydige

• #9   5. jul 2009 Det handler nok om, hvordan man definerer det at kunne en øvelse. For mig kan den først en øvelse, når den laver den korrekt mindst 4 af 5 gange. Helst 9 af 10 :o)

Herefter kommer der også en definition af hvad det vil sige, at en øvelse er korrekt ;o)

Nå - til spørgsmålet. Hvis det du har gjort er at introducere din hvalp til de mange ting, og den har en forståelse for de signaler du giver den, så er det helt fint. Dog synes jeg det er mange ting, du tager fat på på en gang. Jeg selv ville gå meget langsommere frem.

For mig handler træning i den alder om de helt grundlæggende ting, og her er kontakt og motivation de to vigtigste. Når en hvalp, der går på mit hvalpehold er 16 uger, er den blevet introduceret for sit, dæk og stå, og så ikke ret meget mere end det. Til gengæld er der blevet lavet en hel del kontaktøvelser og en masse træning i boldmotivation for føreren ;o)

• #10   5. jul 2009 Okay. Der lærte jeg lo lige noget nyt der hehe

• #11   5. jul 2009 *CH* Tavlemafioso !

OKay, altså min kan godt gå med snor, men er næsten ALTID løs. Det er kun vis vi kommer ud ved veje hvor der kommer mange biler han kommer i snor.

• #12   5. jul 2009 Den skulle meget gerne kunne gå i snor, når den er 16 uger :o)))

En hund, der ikke kan have snor på kommer slet ikke på vores træningsplads - det er et grundvilkår.

• #13   5. jul 2009 hehe ja det skulle de gerne, der hvor jeg købte ham havde de allerede lært ham at gå med snor om ppå plas. Og jeg hentede ham da han var 13 uger

• #14   5. jul 2009 CH : Skal den kunne gå villigt med snoren på eller skal den kunne gå pænt i snor ??

• #15   5. jul 2009 Tina, den skal bare have snor på ;o)

Det vi træner er jo brugshundesport, så det at gå på plads er noget helt andet end det, vi gør ude i trafikken.

De skal udelukkende have snor på for at forhindre uheldige episoder med andre hunde.

De lærer stort set ikke at gå pænt i snor hos os - de lærer lineføring :o)

• #16   5. jul 2009 sandra.. ja men så må du lave din egen tråd..... men for at spare pladsen skal jeg nok svare dig.... man siger som regl min. 2 år. før er hunden ikke fuldt udvokset og den kan testes for arvlige sygdomme...

• #17   5. jul 2009 Tilbage til trådspørgsmål, så siger jeg fedt fedt!!. Put så meget ind i hvalpen som muligt, så længe som det hele foregår med leg og du standser hver gang din hvalp sulter efter mere så kan det ikke gå galt.
    Jeg arbejder også med hvalpen så snart den kommer hjem. Små korte sektioner med leg og godbider som belønning. Man får den fedeste forhold til hvalpen meget hurtig.

Kommentér på:
Træning af hvalp 16 uger?

Annonce