1.578 visninger
|
Oprettet:
AboutMyDogs
Online Tilmeldt:
29. sep 2008 Følger: 19 Følgere: 31 Hunde: 4 Annoncer: 8 Emner: 73 Svar: 4.136
Online Tilmeldt:
29. sep 2008 Følger: 19 Følgere: 31 Hunde: 4 Annoncer: 8 Emner: 73 Svar: 4.136
Træning af hvalp {{forumTopicSubject}}
Lige en lille video af det træning Asti og jeg laver, hun skulle jo helst gå hen og blive en super dygtig hund
Der tage lige tage forbehold for de fejl 40 der finder sted i videoen Men vi er begge lidt nye i det.
https://www.youtube.com/watch?v=Ai9BVJC0Ve0
feb 2007
Følger: 28 Følgere: 32 Hunde: 6 Emner: 48 Svar: 617
apr 2014
Følger: 42 Følgere: 32 Hunde: 1 Emner: 80 Svar: 394
okt 2011
Følger: 10 Følgere: 35 Hunde: 1 Emner: 92 Svar: 2.091
Det eneste jeg kan sætte en finger på, er din belønning.
Der går for lang tid imellem dit klik, og belønning. Og det giver uro, at du først lige skal over og hente den. Jeg ville have den i hånden/lommen eller lille taske
Men det ser rigtig fint ud, godt arbejde!
sep 2008
Følger: 19 Følgere: 31 Hunde: 4 Annoncer: 8 Emner: 73 Svar: 4.136
Et par af mine klik falder lidt for sent
jun 2014
Følger: 1 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 4 Svar: 88
Hvad er dine ambitioner med lille Asti på sigt?
mar 2015
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 8 Svar: 119
Købte en i rema1000 for 20kr i sidste uge
maj 2007
Følger: 21 Følgere: 20 Hunde: 1 Emner: 48 Svar: 1.756
sep 2008
Men Rally komme vi helt sikkert til at træne, måske ikke på hold men så på "sidelinjen". Derudover ved jeg ikke om det bliver mest Lydighed eller Agility(AG bliver det nok ikke hvis hun bliver en halv cm for høj så hun skal springe stor hund), de første halvandet år bliver det jo lydighed, og så må jeg se til den tid.
Lige nu, vil jeg bare ligge en godt fundament med kropskontrol som på et eller andet plan kan bruge i det hele.
Nogle forslag til træning modtages gerne.
okt 2011
Følger: 10 Følgere: 35 Hunde: 1 Emner: 92 Svar: 2.091
Ja, øv noget rally hvis det er det i har lyst til. Og lydigheden skal jo være i orden før agility, og så kan du jo tage den, til den tid om hun er for stor, eller passer fint - og om din lyst har ændret sig
Ellers så er spor og eftersøgning altid mega sjovt for både ejer og hund
Nelly og jeg har gået til konkurrencelydighed og agility, (gør vi ikke mere) og så går vi spor, træner c-arbejde en sjælden gang imellem, feltsøg gør vi tit, det er vi rigtig glade for, og så er vi lige begyndt på at træne frisbee
Der er en million muligheder, men jeg synes du har et godt udgangspunkt, og nogle fine tanker omkring det, så mon ikke i bare finder på noget hen af vejen, som i synes er herre skægt?
Det er jeg sikker på
jun 2012
Følger: 40 Følgere: 41 Emner: 6 Svar: 48
Og hvis du vil lære Asta baljeøvelsen uafhængigt af dig, så skal du ikke gå"med hende" som du Gør nu. .. For så Gør du hende afhængig af dig, før hun rykker sig :)
Hvis du er interesseret i tricktræning(avanceret evt) med klikker, så åbner jeg snart hold online.
Www.hjertehund.dk
og facebook gruppe:
Www.facebook.com/profile.php? Id=828896683860612
sep 2008
Line: Ja, hvis der er en 7 sekunders regl, så holder jeg mig da indenfor den. Men kunne evt. bare tage min træningsvest på, så undgår jeg godbidstasker.
I forhold til at kaste godbidden væk, så gør jeg også det(det er jo en meget kort sekvens af de forskellige øvelser jeg har lavet på én gang, skifter normalvis ikke så hurtig mellem dem). Men jeg kaster den ikke langt væk(det gjorde jeg i starten) men det fungere ikke for Asti, hun kører meget hurtig op(ved at løbe tilbage til øvelsen) begynder at gø mv. det vil jeg ikke have, så nu prøver vi hvor jeg bare ligger den lidt væk(som da jeg skifter mellem øvelserne i videoen). Har overvejet at have en skål stående så hun altid ved hvor godbidden kommer hen her i starten.
Det er også medvilje at jeg belønner hende i position, fordi hun skal lærer at fastholde den, og hun får kun et klik i position, når hun giver øjenkontakt(hvilket hun selv skal tilbyde ) Derudover lærte jeg det på denne måde for mange år siden da jeg var på et lille kursus i klikkertræning/shapping.
Bold og legetøj vil jeg ikke bruge som belønning i øvelsen, da det afbryder øvelsen/træningen for meget, men bruger det som afslutning på en træningsmoment.
Michelle: Jeg har lige prøvet hvor jeg ikke "gik med hende", det gik super fint, da jeg tilbageholdte klikket for at stå på den, begyndt hun selv at gå til den ene eller anden side. Men jeg skal vel beslutte min for hvilken side jeg vil have hende til at gå til inden og så kun belønne til den side og så afbryde og starte igen, inden jeg tager den anden side?
Tak, jeg går lige ind og læser om det.
sep 2008
Hvordan udvider du øvelsen? Ved at gå længere væk, jeg går ud fra at man stort set skal starte henne ved pinden.
sep 2008
En har også fortalt mig at det kan bruge til nogle øvelser i LP(DKK), men de øvelser er jeg ikke kendt med.
sep 2008
sep 2008
Du skriver at man skal fortsætte selvom hunden taber den på vej tilbage, så er min tanke at den jo ikke lærer at apporten skal med tilbage og det er det den får belønning for(belønner du med bold der?)
sep 2008
Ej, hendes gøeri har været/er et lidt stort problem, hun er en bestemt lille dame med egen mening og holdning til tingene, går det ikke efter hendes næse gøer hun. Har brugt godbidsbolde mv. til hendes foder(som hun inhalere hvis hun får i en skål), men måtte droppe det hurtig igen, fordi hun begyndte at gø og samtidig slog hun til bolden og så kom der noget ud og hun fik jo dermed belønning for at gø.
Træning af hvalp