823 visninger
|
Oprettet:
Lisa & Helvedeshunden fra Mordor
28. apr 2009 Følger: 2 Følgere: 20 Hunde: 2 Emner: 54 Svar: 679
28. apr 2009 Følger: 2 Følgere: 20 Hunde: 2 Emner: 54 Svar: 679
Stå .. {{forumTopicSubject}}
Joe strækker ikke sine bagben når jeg vil lære ham at stå? .. det som om han kryber helt sammen og er på vej til at sætte sig ned ?
nogle gode råd ?
aug 2006
Følger: 38 Følgere: 71 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 48.133
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 552 Svar: 31.069
Noget af det første de fleste hunde lærer, er at sætte sig ned når mennesket står stille med en godbid. De fleste hunde vil osse sætte sig ned uden kommando, hvis bare man står med en godbid i hånden.
Det er en adfærd der har givet mange belønninger gennem tiden, og derfor er det ofte den adfærd hunden vender tilbage til når den ikke er helt sikker på hvad den egentlig skal. Så kan man lige prøve sit, for det har jo virket så mange gange før.
Hvordan træner du stå?
Jeg har ved reiki gjort det med klikkeren. Jeg har haft ham henne ved mig (uden at bede ham gøre andet end bare være der). Det første han gjorde, var i starten at sætte sig ned.
Når han gjorde det, trådte jeg endten et skidt hen imod ham eller et skridt tilbage, hvilket fik ham til at rejse sig op. Og så snart han gjorde det, fik han klikket og en godbid.
Det er så gentaget nogen gange til han fangede hvad jeg ville, og så har jeg koblet kommandoen på, og efterhånden er jeg så begyndt at forlange at han ikke bare skal stå et øjeblik, men skal stå så længe som jeg beder om før han får sit klik og godbid, samt at han skal stå "rigtigt" (altså som han skal til udstillinger)
aug 2006
Følger: 38 Følgere: 71 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 48.133
Fuldstændig som vi har lært hunden sit og dæk, så fører vi ham i stå-position, klikker og belønner for den rigtig position og for at stå helt stille.
Vi gør det fra sit eller dæk i starten. Sætter en guffer på hundens næse og fører ham op i stående position. Man skal være obs på at holde gufferen på næsen hele tiden og at føre den, så den ender i den rigtige højde. Ellers vil hunden bukke sig eller sætte sig.
En finger på knæet for lige at støtte hunden i at stå stille - klik, beløn...
sep 2008
Følger: 29 Følgere: 27 Hunde: 2 Emner: 78 Svar: 1.239
jan 2007
Følger: 13 Følgere: 12 Hunde: 2 Emner: 12 Svar: 70
Michelle har fuldstændig ret
jul 2007
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 1 Svar: 10
Stå ..