621 visninger
|
Oprettet:
ignorere eller skæld ud ? {{forumTopicSubject}}
Pusle og andrea er MEGET glade for mine andre dyr, de hopper og springer op af burene og gør og er slet ik til at få ned igen....
prøver at træne dem til at lade være med NEJ når de går hen til buret, men jah de fatter det sku ik rigtigt, de er jo så gejlet op af de skide dyr hehe
skal jeg ignorere dem eller hva ???
blir sommetider så skide gal og kan ik lade være at råbe af dem :-s det er bare SÅ træls
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 553 Svar: 31.068
Nu kender jeg ikek dine hunde og har ikke set situationen, men mit umiddelbare bud ville være ganske enkelt at fjerne hundene HVER gang de gør det.
Det er ikke sikkert du kan nøjes med at kalde på dem, e.l. for at fjerne dem. men så må du gå hen og fysisk fjerne dem fra burene, vente til de er faldet ned, og så slippe dem igen. Dette gentages så indtil de har fattet pointen. Hvis de har lært og forstået NEJ, så ville jeg fjerne hunden sammen med et NEJ.
aug 2005
Følger: 43 Følgere: 44 Hunde: 7 Emner: 326 Svar: 1.382
håber det virker... nu har jeg proppet et tæppe rundt om chincilla buret og nu er hundene i ro... DEJLIGT..
aug 2006
Følger: 38 Følgere: 71 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 47.981
Det er dælme synd for dyrene, synes jeg - og det tager tid at træne den slags, det er jo hundens grundlæggende drifter, du skal nedtone. Den slags er ikke noget man gør i en håndevending.
jan 2008
Følger: 52 Følgere: 47 Hunde: 3 Emner: 743 Svar: 5.355
aug 2008
Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 104 Svar: 5.007
apr 2009
Følger: 83 Følgere: 99 Hunde: 1 Emner: 44 Svar: 719
vend det om til noget positivt.. at hvis de stopper, så får de også noget godt ud af det.. så når du har gjort det mange gange, så sidder det lidt fast i baghovedet hos vufferne.. også behøver du ikke at gi godbid hver gang.. men tos altid ligeså snart de vender sig om et split sek..
apr 2009
jan 2007
Følger: 13 Følgere: 12 Hunde: 2 Emner: 12 Svar: 70
Kan bestemt ikke anbefale at rose med godbid eller leg når du har stoppet hundene i at springe op..
Det der sker er, at hundene lyn hurtigt lære at når de hoppe op af buret bliver de belønnet med leg eller godbider
apr 2009
jan 2007
Følger: 13 Følgere: 12 Hunde: 2 Emner: 12 Svar: 70
Det var ikke ment som en kritik af dit forslag
tror dig også når du siger at det har virket for dig. Men hvis man ikke gør det rigtigt kan man komme til at belønne for den forkerte adfærd
ignorere eller skæld ud ?