{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
621 visninger | Oprettet:

ignorere eller skæld ud ? {{forumTopicSubject}}

Pusle og andrea er MEGET glade for mine andre dyr, de hopper og springer op af burene og gør og er slet ik til at få ned igen....
prøver at træne dem til at lade være med NEJ når de går hen til buret, men jah de fatter det sku ik rigtigt, de er jo så gejlet op af de skide dyr hehe

skal jeg ignorere dem eller hva ???
blir sommetider så skide gal og kan ik lade være at råbe af dem :-s det er bare SÅ træls

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ignorere eller skæld ud ?
  • #1   1. jul 2009 Noget adfærd kan ignoreres væk -men dette er ikke en af de ting jeg mener kan ignoreres væk. Både fordi det jo er til fare for de dyr det går udover (burene kunne jo vælte e.l. og dyrene bliver vel osse bange), og fordi hundene i en eller anden udstrækning, belønner sig selv, bare ved at gøre det.

Nu kender jeg ikek dine hunde og har ikke set situationen, men mit umiddelbare bud ville være ganske enkelt at fjerne hundene HVER gang de gør det.
    Det er ikke sikkert du kan nøjes med at kalde på dem, e.l. for at fjerne dem. men så må du gå hen og fysisk fjerne dem fra burene, vente til de er faldet ned, og så slippe dem igen. Dette gentages så indtil de har fattet pointen. Hvis de har lært og forstået NEJ, så ville jeg fjerne hunden sammen med et NEJ.

• #2   1. jul 2009 det er chincillaer og sugar glider, og de er ligeglade hehe, de kikker bare på hundene og hopper rundt....

håber det virker... nu har jeg proppet et tæppe rundt om chincilla buret og nu er hundene i ro... DEJLIGT..

• #3   1. jul 2009 Jeg ville flytte burene, så hundene ikke havde mulighed for at springe op ad dem.

Det er dælme synd for dyrene, synes jeg - og det tager tid at træne den slags, det er jo hundens grundlæggende drifter, du skal nedtone. Den slags er ikke noget man gør i en håndevending.

• #4   1. jul 2009 Jeg har netop fået guldhamster og Tikka er MEGET interesseret. Men siger hun den mindste lyd, sender jeg hende væk, holder hun ikke op bliver hun sendt ud i et andet rum, og med lukket dør. Når hun holder kæft mere end 10 sekunder kommer hun ud igen.

• #5   1. jul 2009 Ignorering virker kun ved adfærd, der ikke er selvbelønnende, så i dit tilfælde ville jeg gå ind og stoppe dem hver gang.

• #6   2. jul 2009 Sig NEJ eller STOP, brug en kommando som er direkte og sig det så du mener det. Og når hunden gir dig opmærksomhed i det øjeblik, så ros og beløn med leg eller godbid... smiley

vend det om til noget positivt.. at hvis de stopper, så får de også noget godt ud af det.. så når du har gjort det mange gange, så sidder det lidt fast i baghovedet hos vufferne.. også behøver du ikke at gi godbid hver gang.. men tos altid ligeså snart de vender sig om et split sek..

• #7   2. jul 2009 stavefejl er der mange af smiley soooorry

• #8   2. jul 2009
    Kan bestemt ikke anbefale at rose med godbid eller leg når du har stoppet hundene i at springe op..

Det der sker er, at hundene lyn hurtigt lære at når de hoppe op af buret bliver de belønnet med leg eller godbider

• #9   2. jul 2009 Nå men det virkede her smiley

• #10   3. jul 2009
    Det var ikke ment som en kritik af dit forslag smiley

tror dig også når du siger at det har virket for dig. Men hvis man ikke gør det rigtigt kan man komme til at belønne for den forkerte adfærd

Kommentér på:
ignorere eller skæld ud ?

Annonce