hvalpen knurrer {{forumTopicSubject}}
Min nye tævehvalp er en MEGET snakkende hund, hun piver når hun vil have opmærksomhed og når hun vil ud, hun gør når hun er utilfreds med Shorty, vil lege, ser noget hun er usikker på eller bare keder sig...... men nu er hun altså også begyndt at knurre når hun gør noget hun ikke må.... altså desideret svare mig igen og vise at hun er utilfreds med at hun får skæld ud, det er selvfølgelig meget sødt nu når hun ikke er andet end et bette pus med logrende bagparti men det er en uønsket adfærd som jeg gerne vil af med. Især da hun også er begyndt at knurre af folk der kommer ind af døren eller vi møder på gaden hvis de ikke lige hilser på hende med det samme.
Jeg plejer at sige nej og ignorere hende ( og bede folk ignorere hende ) indtil hun opfører sig pænt og derefter kan vi så snakke med hende og dette hjælper da også, men vil gerne høre om andre har ideér til hvad kan gøre da det helst ikke skal hænge ved - for ingen synes det er sødt når en 35 kg muskelhund står og knurrer af en - de ved jo ikke det er hendes måde at fortælle hun vil have opmærksomhed.
maj 2005
Følger: 35 Følgere: 36 Hunde: 2 Emner: 235 Svar: 2.568
jun 2006
Følger: 4 Følgere: 67 Hunde: 5 Emner: 906 Svar: 17.433
Prøv at belønne hver gang hunden ikke knurrer... Det skal ikke være i træningssituationer eller på tidspunkter hvor du ved hun vil knurre, men bare når hun er rolig og ikke siger noget.
Du kan med fordel bruge klikkeren..
Kender du den ? og ved du hvordan den bruges ?
Tit er knurren et udtryk for usikkerhed.. Den siger " jeg er utryg fordi jeg ikke kender dine hensigter og jeg stoler ikke på dig"
Det lyder dog ikke som om det er tilfældet ud fra hvad du skriver.
jun 2006
dec 2006
Følger: 9 Følgere: 8 Hunde: 2 Emner: 32 Svar: 847
jun 2006
For mig er en god leder:
Den der har ansvaret.. Og tager det
En man kan stole på
Den der tager initerativ
En der giver god løn og påskønner veludført arbejde
Den der tager skarldet hvis tingene brænder på.
En der tydeligt viser hvilken retning vi skal
En der sætter tydelige grænser for hvad der er tilladt og hvad der ikke er
En der er konsekvent
(og jeg har sikkert glemt nogle punkter)
hvalpen knurrer