Hvalpen er fræk! {{forumTopicSubject}}
Hej:-)
Kan det passe at hvalpe kan begynde at blive frække og lidt uregerlig FØR de er kommet i løbetid?? Vores tæve er snart 6 måneder og hun er endnu ikke kommet i løbetid, men sys da godt nok hun er ved at være fræk og prøver vores grænser af!!
Hun har det også med at få nogle "flip" hvor hun hopper op af os og knurrer og bidder i vores tøj og hun er ikke til at stoppe igen, medmindre man går fra hende. Det er ret så træls, men mon ikke det er en "hvalpeting"?? Det er heldigvis ikke så tit det sker og sker som regel når hun har en masse energi.
Men er der nogle der har prøvet det samme og har et RÅD til hvad man skal gøre?? Det ville jeg være meget glad for:-)
jan 2005
Følger: 161 Følgere: 154 Hunde: 3 Emner: 300 Svar: 30.883
Råd har jeg ikke rigtig. Det er ved at være mange år siden, jeg var udsat for det.. Men jeg ville gå fra hende, når hun bider, hopper op og knurrer. Det virker jo ifølge det du skriver:-)
Og løbetiden kan komme fra nu og frem til hun er et år.. mit bud er derfor nærmere lømmelalder end løbetid
jul 2008
Følger: 9 Følgere: 7 Hunde: 1 Emner: 59 Svar: 266
jan 2005
Følger: 161 Følgere: 154 Hunde: 3 Emner: 300 Svar: 30.883
Har I mulighed for at aflede hende?
Altså jeg gjorde jo det, når Luna legede bidelege, at jeg hylede AV og "stak" et tyggeben i munden på hende..
Men som sagt er det jo 5 snart 6 år siden..
Jeg tror I er nødt til at "gribe" ind. Går I til træning, så har jeres træner måske et forslag?
feb 2006
Følger: 70 Følgere: 139 Hunde: 7 Emner: 758 Svar: 27.229
men i gør det rigtige, ved at gå fra hende.
hun skal absolut ikke have succes med at få kontakt, når hun laver uønsket adfærd, ikke engang øjenkontakt.
det i gør når hun bider, er at lave en høj lyd - AAAAUUUUHHH - vender ryggen til og evt går.
når hun ikke bider, er det så vigtigt at hun får ros og opmærksomhed.
hun er ved at komme i den første kønsmodning. Der kan de godt blive lidt uregerlig. forsøg ikke at lære hende nyt i denne periode, men vedligehold det gamle.
lav nogle af de øvelser hun kan lide, så i får nogle positive oplevelser sammen. en god leder er også en der kan finde på spændene sjove ting.
lav mange kontaktøvelser det vil styrke båndet mellem jer
sep 2007
Følger: 17 Følgere: 38 Hunde: 9 Emner: 153 Svar: 4.957
Nå, men jeg tror der går et godt stykke tid før hun kommer i løb, eftersom hun bliver så stor en hund. Jeg vil gætte på omkring 8-9 måneders alderen. Så jeg tror, ligesom Jeanette, at det er lømmelalderen i slås med pt.
Afled hende, sørg for at hun har masser af tyggeting og begynd til træning (hvis i ikke allerede går til træning)
nov 2007
Følger: 14 Følgere: 12 Hunde: 1 Emner: 82 Svar: 1.955
jul 2008
Nogle gange har vi afledt den adfærd med at begynde at lave kontaktøvelser med hende og det har også virket. Altså, vi kan som sagt godt få hende stoppet (som regel) igen, men vil jo helst have at hun slet ikke BEGYNDER på det:-) Men hvis vi fortsætter som nu med at gå fra hende, sige NEJ, sige Auh som I siger og lade være med at give hende kontakt, mon så ikke det går??!!
dec 2005
Følger: 35 Følgere: 37 Hunde: 9 Emner: 29 Svar: 927
jul 2008
Hvalpen er fræk!