Tingene er ikke altid som de ser ud? {{forumTopicSubject}}
OBS...
Tænk dig en ekstra gang om før du sender din hund(e) i træning/hundepension!!!
Grunden til at jeg skriver dette her er fordi jeg har arbejdet hos en dygtig hundetræner i østjylland. (troede jeg ihvertfald) jeg var der kun i lidt over en måned, fordi jeg fandt ud af hvordan det i virkeligheden var!
Lige da jeg startede syntes jeg bare at det var det bedste der var sket mig. det var dygtige folk og de var meget professionelle.
Men efter ca. 3 uger begyndte det at gå op for mig at de ikke behandlede dyrene som de skulle.. jeg havde min egen hund med, en dejlig labrador tæve på 3 år. Hun har lidt problemer med at være sammen med andre hund. og det vidste de godt. men alligevel lukkede den staldansvarlige hende ind til en hanhund. og to hunde i en lille boks. det kan man godt regne ud aldrig vil gå godt. og den her person stod bare og ventede på at der ville ske noget.
Og det gjorde der desværre. min hund blive sur på den her hanhund og den staldansvarlige flyver ind og sparker hende i maven.
Jeg bliver utrolig vred over at se sådan noget hos folk der udadtil ses som professionelle folk.
Jeg føler at det er vigtigt at jeg skriver dette her.
Jeg fik at vide at min hund ikke var nogen begynder hund (dvs. ikke nem at træne) . Så derfor sendte jeg den derover i træning i 2 måneder. Og jeg var overlykkelig for da jeg fik hende tilbage var hun utrolig lydig. og hun kunne sine ting.
Men efter at have arbejdet der ved jeg også godt hvordan de har fået hende til at lystre så godt..
De bruger tvangsmidler, og ja jeg ved godt at det er hårde beskyldninger. men første dag jeg var der blev jeg præsenteret for det og den eneste kommentar der var, til det var "at det siger vi ikke til nogen" !
jan 2009
Følger: 9 Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 35 Svar: 413
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 552 Svar: 31.069
Skulle jeg have et problem der kræver at en anden træner min hund, ja så må jeg køre den frem og tilbage, eller i hvert fald selv være med på sidelinien. Det er vel osse væsentligt at jeg selv lærer at tackle problemet
feb 2009
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 1 Svar: 8
Det skal lige siges at det er halvandet år siden at hun blev sendt der over i to måneder..
Jeg overvejer det også kraftigt..
jan 2005
Følger: 37 Følgere: 36 Hunde: 5 Emner: 247 Svar: 3.481
mar 2007
Følger: 27 Følgere: 23 Hunde: 2 Emner: 377 Svar: 3.127
Hvis det er 2 år siden din hund var i træning der og du arbejdede der - er det jo lidt sent at sige noget nu? Med mindre du først senere hen blev ansat og fandt ud af de egentlige forhold.
Det lyder skrækkeligt det sted...
Hvorfor sender man i øvrigt hunden ud af huset for at blive trænet af andre, i stedet for selv at gå til træning med den? Sidste spørgsmål bare af nysgerighed....
jul 2006
Følger: 34 Følgere: 966 Hunde: 8 Annoncer: 2 Emner: 237 Svar: 9.480
jan 2008
Følger: 12 Følgere: 115 Hunde: 6 Emner: 248 Svar: 7.830
jun 2007
Følger: 6 Følgere: 3 Hunde: 3 Emner: 73 Svar: 795
aug 2006
Følger: 8 Følgere: 159 Hunde: 1 Emner: 311 Svar: 6.944
feb 2009
mar 2007
Følger: 27 Følgere: 23 Hunde: 2 Emner: 377 Svar: 3.127
PB mig gerne lige med oplysninger
jun 2007
Ham der har det er sgu syg i bærret!
Sandra A: hvordan kan man arbejde der og så samtidig være ved at uddanne sig til hundeadfærdsinstruktør? Det er jo dimentrale modsætninger til det der foregår derude...
feb 2009
nov 2008
Følger: 14 Følgere: 11 Hunde: 2 Emner: 144 Svar: 5.214
nov 2008
nov 2008
feb 2009
okt 2008
Følger: 10 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 118 Svar: 8.174
feb 2007
Følger: 19 Følgere: 20 Hunde: 7 Emner: 940 Svar: 10.329
sep 2008
Følger: 29 Følgere: 27 Hunde: 2 Emner: 78 Svar: 1.239
feb 2009
Følger: 7 Følgere: 7 Hunde: 1 Emner: 1 Svar: 45
Håber du har tid og lyst til at læse om det da det er et længere indlæg.
Der skal først siges at vi støtter og bakker Sandra A 100 % op i det hun fortæller her, vi kender hende privat og ved hvad hun vil og kan stå ind for i forbindelse med hendes ønske om at blive hundetræner.
Den behandling vores hund har været udsat for, har vi erfaret gennem Sandra A, men pga. hendes dengang arbejdsmæssige forhold til den ansvarlige, havde hun fået besked på at hold kæft til os om hvad der virkelig forgik omkring vores hund.
Da hun ellers ville få store problemer!!
Derfor har vi første fået besked nu, hvor hun er holdt der.
Vi har haft Arthur det sted som Sandra A omtaler, med baggrund i at det blev anbefalet os. Det var før vi og Sandra A blev opmærksomme på deres træningsmetoder.
Vi fik i går Arthur retur, efter 4 ugers afsavn af vores lille dejlige dreng, vi fik set hvad han havde lært og vi var selvfølgelig pavestolte af hans kunnen, for det havde vi jo aldrig drømt om at han kunne blive så skarp, men men men heller ikke at han ville komme "knækket" hjem.
Det at han var knækket kunne vi først se, da vi var vel hjemme på Fyn igen.
Efter hjemkomsten ville min mand gå en tur med Arthur, da det havde været en lang køretur, Arthur gik "bag" min mand hele vejen, han kiggede skræmt/bange op på ham, han slikkede og smaskede og gabte under det meste af gåturen. Hvilekt absolut ikke er Arthurs natur at gøre så meget og i den grad.
Da de kom retur, fortalte min mand at han ikke var sikker på at vi havde fået den rigtige hund med hjem, for det var IKKE den Arthur vi havde afleveret for 4 uger siden.
Aldrig har Arthur været så underdanig og usikker og bange, hurtige bevægelser sender nu nervøse trækninger gennem Arthur, han tør næsten ikke gå til sin madskål når der er sagt værsgo.. Det er hjertens skærende at se, vi er grædefærdig her i huset og ville ønske at vi kunne skrue tiden de 4 uger tilbage.
Resten af dagen i går og dagen i dag er vi blev mere og mere sikre på at der var noget ragruskende galt, Arthur undviger os, han undgår mest mulig kontakt med os, han søger kun hen til vores piger.
Vi har nu fået vished om at vi havde ret i at der er sket noget med Arthur i de 4 uger han har været på stedet.
De 3 første uger har han siddet i en boks i stalden mere eller mindre 24/7, han havde kun været på meget korte gåture, han var IKKE blevet trænet som aftalt og lovet 3- 4 gange dagligt, men kun 1 gang af ca. 10 minutter pr. dag.
Den sidste uge er han så blevet haglet igennem al den træning, som skulle havde taget 4 uger.
Vi bliver gjort bekendt med at Arthur har været udsat for en meget hårdhændet behandling under sin træning, han er groft sagt blevet slæbt/kørt på albuer og røv ned gennem stalden, da han ikke ville ind efter endt gåtur.
Da Sandra A efterfølgende vil lægge line på ham for at gå tur med ham, bider han hende i hånden for at skade.
Det ligger slet ikke i Arthurs natur at bide, han er godheden og rarheden selv, Sandra har kendt Arthur siden han var 9 uger gammel, derfor bliver hun først gal og selvfølgelig ked af det, Sandra går videre med det til den ansvarlige for Arthur, da det undre hende meget at han bed hende. Meldingen fra ansvarlige var at det kunne han/hun da ikke forstå, for der var ikke sket noget under træningen..
Under en anden træningssession på grønt område har de stået 2 mand og givet han endnu en albue og røvtur pga. ulydighed og manglende underdannighed.
Jeg fik at vide inden vi kørte afsted med Arthur, under en telefonsamtale med stedets ansvarlige, at de under ingen omstændigheder gør brug af klaps eller andre former for fysisk afstraffelse af hunde eller dyr i det hele taget, da al indlæring skal ske med kærlighed og tillid og selvfølgelig fasthed i stemmen.
Arthur blev samtidig med indkørt til BARF i de 4 uger og vi regnede selvsagt med at de havde fuld indblik i kostens sammensætning..
Det viser sig at det har de på ingen måde på det sted. Arthur har gennem 4 uger fået alt for lidt vitaminer og mineraler.
Vi fik Arthurs kostsammensætningplan med hjem som vi SKULLE følge slavisk, se det er jo ikke svært hvis man gider at sætte sig lidt ind i kosten.
Dog blev jeg noget forundret over at de ikke selv har gjort det samme..
Arthur skulle i følge deres råd og vejledning have 1x3 kapsler med dette kosttilskud dagligt i hans kost - MEN MEN jeg har via producentens og dyrlægernes vejledning læst mig frem til at der skal gives 2 kapsler pr. påbegyndt 5 kg legemesvægt.
D.v.s at Arhtur KUN har fået 1/4 del af det anbefalede kosttilskud i de 4 uger og ca. 500 gram råt kød eller indmad dagligt med 1 spk. olie, ang. olien fik jeg at vide at alle former for olie kunne bruges, jeg læser mig frem til at hunde/katte IKKE kan omsætte den olie vi bruger i et alm. dansk køkken i dag, at det SKAL være enten lakse/fiskeolie eller levertran. Derfor være meget på vagt med hvem der vejleder jer i at fodre med BARF, gør som os sæt jer helt og aldels ind i hvad det vil sige at fodre med BARF.
Vi tog på baggrund af alt denne viden til vores dyrlæge for at få Arthurs tjekket igennem, da vi selvfølgelig har været og er dybt bekymret for hans kropsmæssige tilstand.
Arthur har på de 4 uger tabt 10,5 kg af sin kropsvægt, dette kunne i værste fald have ødelagt hans lever med varige skader som en fedtlever.
Dette vægttab skulle have været forgået over en periode af 3 til 4 mdr, da det er ødelæggende for de indre organer at slanke en hund så hurtigt.
Vi er også af Sandra blevet gjort obs på at vedkomne som havde ansvaret for Arthur ikke mente at vi nogensinde skulle have haft Arthur, da vi på ingen måde egner os til at have hund, at hvis det stod til vedkomne skulle han ikke retur til os.
Nu er det så vi spørger os selv - hvem er det, der ikke burde være træner eller have hund..
Vi har dyrlægens ord for at vi er nogle gode kærlige hundeejer.
En både dybt chokeret og ulykkelig og rasende familie til Arthur
feb 2007
Kan man ikke melde sådan et sted, men det er måske bare svært at finde beviser ???
aug 2008
Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 104 Svar: 5.012
feb 2009
Her i den første tid får Arthur lov til at sove og komme sig, vi går ture med ham og træner kun 2-3 minutter med ham til han er Arthur igen. Han er mentalt træt af stress og har i den grad brug for vores kærlighed og omsorg.
Vi skal nok få ham tilbage til hans virkelige jeg igen, det kommer blot til at tage nogen tid.
Vi har også tænkt os at gøre hvad vi kan for at få det frem i lyset hvad der forgår det pågældende sted og ja det skal anmeldes, vi gør alt hvad der står i vores magt for at få alt på plads til det.
M.I set i bakspejlet har vi også været naive og godtroende da vi sendte Arthur afsted, men med de anbefalinger vi havde fået, troede vi ikke dette ville forkomme og specielt ikke der.
jun 2006
Følger: 4 Følgere: 67 Hunde: 5 Emner: 906 Svar: 17.432
jeg er rystet.. Findes der virkelig folk, der påtager sig det ansvar at træne andres hunde, for så efterfølgende slet ikke leve op til det ansvar.. Er du gal jeg var blevet vred..
Har I prøvet at kontakte dyrenes beskyttelse ?
Vil bogen sende en besked til mig om hvem det drejer sig om.. Jeg vil jo nødigt komme til at overlade en hund i deres varetægt
jun 2006
Følger: 4 Følgere: 67 Hunde: 5 Emner: 906 Svar: 17.432
feb 2007
Det lyder godt. Vær rigtig rar ved ham, han fortjener det sg ovenpå sådan en omgang.
Jeres dyrlæge må kunne komme med en udtalelse. Måske noget videofilm af hvordan Arhtur er i dag skræmt og knækket efter han er kommet hjem derfra, som en slags dokumentation, specielt nu hvor det er slemt.
Sender Arthur en stor krammer og også til jer !
mar 2007
Følger: 11 Følgere: 7 Hunde: 3 Emner: 77 Svar: 180
Jeg vil også rigtig gerne vide hvor det er, hvis der er nogen der vil skrive det.
feb 2006
Følger: 57 Følgere: 55 Hunde: 5 Emner: 7 Svar: 39
Hvor stor succes der er med behandlingen afhænger til dels af hvor lang tid problemet har stået på, og hvordan det tidligere er blevet tacklet.
jeg vil gøre det for din hundes skylle, du har begået en meget stor fjel,
og den må du nu rette op på, ved at hjælpe din hunde,
jeg er hundetræner og mine træningsmetoder omfatter tre elementer, som er meget vigtige for at opnå et godt resultat: Det er: begynd tidligt, brug motivation og del træningen op i småmomenter.
aug 2006
feb 2009
Vi har taget kontakt til folk der skal hjælpe Arthur fremover. Arthur har aldrig før bidt ud for at skade, hverken mennesker eller andre hunde/katte. Derfor er vi ikke på nuværende tidspunkt så bange for at han skal gå hen og blive angstbider, men vi er fuld obs på det i den fremtid vi går i møde.
Vi takker rigtig mange gange for at i alle har taget jer tid til at læse vores indlæg som Sandra A startede op
aug 2006
feb 2009
Jeg har kontaktet Dyrenes beskyttelse ang de oplevelser vi har haft med stedet, både de og vores dyrlæge bakker os op, det er vi utrolig glade for at de gør, jeg har gennem det sidste døgn været hele følsesregistret igennem, jeg har tudet, råbt, hadet og været parat til at brug deres egne metoder mod dem selv, men det kommer jeg blot ikke langt med... vi har derfor også kontaktet alle de folk som vi har, nu skal hjulet blotsættes i gang og hele sagen vil blive belyst via myndighederne
jan 2007
Men jeg er stadig forundret over hvorfor man sender en hund i træning i 1-2 mdr uden løbende at tjekke op på hvordan træninge forløber.
Er der monstro nogen der kan oplyse mi lidt her?
Var hunden i pension pga ferie e.l. og man så i den anledning osse har bestilt trænin, eller hvordan hænger det sammen?
jun 2007
Jeg mødte dem i øvrigt også på en DKK udstilling, hvor de solgte forskellige hundeting, egne producerede videoer af deres "fremragende" træning og rådgav omkring barf. Lad for guds skyld være med at støtte noget som helst der kommer fra dem!!!!
Men jeg forstår nu heller ikke at man kan finde på at sende sin hund et andet sted hen for at blive trænet??
jan 2007
men så forstår jeg ikke hvor man selv er hende i de 1-2 mdr hunden er der
Nu kunne je ikke lie forestille mi at sende hunden i træning på den måde, men det er jo ganske udbredt i hesteverdenen. min egen hest har osse været sendt i træning i forbindelse med tilkørsel.
MEN for det første havde jeg da forinden overværet en del af beriderens træning af andre heste, undersøgt dennes ry og resultater i hesteverdenen, og i perioden hvor hesten var i træning, var jeg da flere gange ugentligt nede at se til den og om muligt overvære træningen af den.
-og skulle jeg af en eller anden grund sende hunden i træning, ville jeg da gøre det samme.
jan 2008
Følger: 80 Følgere: 86 Hunde: 5 Emner: 706 Svar: 2.802
feb 2009
Som der også står i mit indlæg har jeg nogle helbredsmæssigeproblemer der gør at jeg på det tidspunkt ikke kunne give min hund den fornødne træning og da han havde været skadet gennem det meste af januar gik den træning vi havde givet ham lidt af fløjten og vi ville gerne have en hund vi kan styre og ikke omvendt.
Derfor valgte vi denne løsning af hensyn til Arthur men såmænd også os.
Ja jeg ved at nogle nu ryster på hovedet og tænker, det hunden har været udsat for er sq din egen skyld, men vil sige at der som sagt ingen tegn var på at netop denne træner behandler hunde så ekstremt dårligt
Vi havde da også flere gange i løbet af de 4 uger haft lyst til at tage over for at se til vores dreng, men det var jo mest fordi vi gerne ville se ham og at vi savnede ham enormt.
Karine du kan få en pbmed hvor i landet denne træner bor! skriv til enten Sandra A eller jeg
nov 2005
Følger: 4 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 26 Svar: 1.779
Men jeg må så sige at desværre heller ikke kan forstå at man sender sin hund væk i 1-2 mdr for at blive "opdraget/trænet"
Hvorfor har man købt en hund - hvis man ikke slev kan træne den ?
din hund kunne da sagtens have "ventet" 1-2 mdr til du blev frisk igen - med at blive trænet - men nok om det - men kan jo altid være så bagklog bagefter
Men godt i har meldt det så ikke andre ejere/hunde kommer i samme situation -og håber at jeres hund snart bliver sig selv igen
feb 2009
tro mig havde jeg haft den viden jeg ligger inde med i dag, var Arthur ikke blevet sendt på den skolen...
Jeg kan sagtens forstå at der er mange der ikke kan forstå hvorfor vi og andre har sendt vores hund til denne form for træning. Men nu er vi alle ligeså forskellige som vores hunde er, vi tager alle nogle beslutninger som vi mener er til gavn for os, men i ligeså høj grad også for vores kæledyr.
Derefter kan vi så sidde og diskuterer til hudløshed om hvorfor jeg gør dette og hvorfor du gør hint, det kommer vi ikke længere med. Dog mener jeg uanset hvad, at vi dyreelsker skal stå sammen og virkelig hjælpe hinanden med at få stoppet netop sådanne steder/træner når vi bliver opmærksomme på det.
aug 2008
Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 104 Svar: 5.012
Gider du også sende mig en PB om hvem det er?
feb 2009
Forventer vi ikke også når vi sender dem på f.eks. træningslejr med fodbold, håndbold osv. at de bliver behandlet ordentligt og anstændigt.
Vi stoler 100 % på at de folk der skal omgive vores kære børn og træne dem.
Skulle der så efterfølgende forligge mishandling/misbrug af dem, sætter vi himmel og hav i bevægelse for at få de personer "knaldet".
Det samme vælger jeg så også at gøre, dels vedat advarer mod dette sted og ved at anmelde dem hvor jeg kan.
Jeg er jo ikke vred over, at i skriver jeres personlige meninger om hvad I ville eller ikke ville have gjort.
Jeg er blot så frustreret og gal over at min lille dejlige Arthur ikke længere er den glad og muntre hund vi havde for 4 uger siden, inden vi sendte ham afsted.
nov 2007
Følger: 9 Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 44 Svar: 542
nov 2005
Følger: 4 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 26 Svar: 1.779
Jeg har den følelse af at der stadig i den verden er nogen som bruger de lidt hårdere metoder til at rette hundene af på - desværre
Men at det sker når man i god tro aflevere sin hund er simpelthen skrækkeligt !!!
Jeg kan godt forstå at du er gal/ked af over at Arthur ikke længere er den glade og muntre hund - og jeg håber for jer at han snart bliver den "gamle" igen - selvom det nok desværre kan tage lang tid
Har i iøvrigt konfronteret dem med det - altså træningsstedet ??
feb 2009
Ja det har du så ganske ret i, men når de også "reklamerer" med at de træner familiehunde i lydighed, skulle vi jo som almindelig dødelige kunne stole på og have tillid til at de ikke bruger ulovlige metoder til at hjælpe vores kæreste eje.
Som det ser ud lige nu, vil jeg ALDRIG nogensinde hverken se, høre eller tale med dem, det vil jeg overlade til de dejlige mennesker der nu hjælper os og Arthur
feb 2009
Havde jeg haft det helbredsmæssigt bedre, havde jeg også selv trænet ham færdig, da jeg virkelig har nydt de mdr, hvor vi selv har leget medham og trænetham sammen med Sandra og Money, men blev desværre nødtil at sende ham afsted for at få en bedre hund ud af ham end det jeg selv på det tidspunkt og nu kan gøre, ved gud jeg fortryder det i dag, hvert minut.
Fik jeg alverdens penge for at sende ham afsted i dag, ville det ingen int. have
jan 2007
Det kan vores hunde ikke.
Det er på ingen måde for at bebrejde jer der har sendt hunde afsted, for naturligvis forventer man at ens hund bliver behandlet ordentligt.
At man ikke må være tilstedet under træningen, kan man da så til en vis grad forstå, idet det kunne forstyrre hunden (jeg er ikke helt enig, men det er jo en anden sag). Men at man ikke skulle have lov at komme og sige goddag til hunden, og se hvordan den har det, ville straks få mig på barrikaderne -det ville undre mig meget.
Det er trist at tingene foregår sådan, på et sted der påstår at ville hundene deres bedste. Men den slags kunne jo begrænses til "kun" et par uger, hvis man gad/kunne/måtte se til hunden og tjekke op på hvordan den havde det.
feb 2009
Børn bliver ofte truet til tavshed, de ringer ikke lige hjem og fortæller her kan jeg ikke lide at være, de bliver ligesom vores hunde, noneverbal - mener godt at vi kan bruge dette som samligning (min mening)
Ang. at besøge hunden under opholdet, nu er det jo ikke kun træning der er på stedet, der er også pension, derfor vil ejeren ikke have at man besøger hunden under opholdet da det ville give megen uro, samt at det ville virke forstyrrende på de hunde som er der til træning.
Det er den forklaring jeg fik inden Arthur kom dertil.
jul 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 6 Svar: 155
men sikke da et sted, håber dælme de får en over nakken og aldrig kommer til at arbejde med hunde eller andre dyr igen!
feb 2009
hmmm..
Vores svar, hvad tror du selv vi gør.. det bliver sku ikke at han kommer retur til jer. I har da ødelagt ham nok, vi skal jo bruge jeg ved ikke hvor længe på at genopbygge hans mentaletilstand
Vi spurgte selvfølgelig også om hvorfor ham ikke kan hilse på andre hunde eller være sammen med andre end Money, når det nu også var en af tingene han skulle lære.
Hvordan de kan være sig selv bekendt at lyve overfor os ang. hvor meget de har trænet ham og hvordan - hvordan en hund kan tabe 10,5 kg på 4 uger, hvis den er blevet fodret korrekt og hvorfor de har knækket ham mentalt, så han ikke længere er en glad og sprudlende hund.
At vores dyrlæge havde tjekket ham og fundet det skete for uansvarligt.
svar retur til os; vi var fulde af løgn, at vi var dårlige mennesker og at hvis dyrlægen havde sagt sådan måtte det være dk's dårligeste dyrlæge vi har.. At arthur har været i hænderne på en veluddannet adfærdstræner som har arbejdet med hunde i 2 år
øhh, jeg er forvirret nu, hvis man er en veluddannet træner ville man da ikke knække og ødelægge.
feb 2007
jan 2007
Hvis jeg i løbet af 1-2 mdr ikke kan få nogen tider at vide hvor jeg må besøge hunde, så mener jeg det er suspekt.
Jeg har fuld forståelse for at man ikke bare kan komme og gå på daglig basis, når nu der er pension på stedet, og man dermed ville lave en masse uro.
Men 1-2 mdr er lang tid at overlade hunden i andres hænder, uden mulighed for at tjekke op på hundens velbefindende, og det ville jeg aldrig acceptere.
Laila -folk har jo forskellige måder at træne på, og jeg vil da næsten tro på at de selv mener det de gør virker. Og det gør der jo på sin vis osse, når nu hunden faktisk får lært plads/indkald eller hvad den nu måtte være der for.
Men som du siger, så er det på bekostning af hundens "personlighed" og glæde, og det er dælme trist, når de ikke engang vil tage det til overvejelse, men blot afviser blankt:o(
feb 2007
jan 2007
Det der gør forskellen (for mig) er at der her er tale om "fremmede" mennesker + at de osse skal arbejde med min hund. De betales jo dog for uddannelse af hunden.
Når jeg skal noget, er det min mor der passer reiki. Det gør hun til UG. Hun hygger, går ture og reiki bor inde i huset sammen med mine forældre og deres hund. Jeg ville ikke have dårlig samvittighed over at tage afsted i 2-3 uger med ham der.
Men pension er noget helt andet for mig. Hunden bor i kennel, og den lever under helt andre vilkår. Det er ikke usædvanligt at hunde stresser lidt og måske går lidt fra maden en periode sådanne steder.
-derfor ville jeg ikke uden videre efterlade den der i 1 måned (medmindre den har været der før og trivedes med det), uden at kunne tjekke op på hunden.
Samtidig bliver de her betalt for at træne min hund osse -her vil jeg altså gerne vide hvordan det går, om min hund gør fremskridt, og hvordan de træner.
feb 2007
Det jeg også mest kommenterede på var, at nogle siger de aldrig ville forlade deres hund bare en enkelt dag og at bare 14 dage hvor hundene skulle passes noget som helst sted er for meget.
jan 2007
Mine ferier er i reglen planlagt efter at Reiki kan komme med. Til sommer er der planlagt en uges vandrer-ferie, self sammen med Reiki. Og det er typisk den slags jeg laver når jeg holder ferie (har osse haft ham med i sommerhus og den slags)
jul 2008
jul 2008
jeg nyder nemlig også at have min hund omkring mig, så jeg ville også vælge ferie, hvor hun kunne komme med
feb 2007
Og så synes jeg bare ikke det er ideelt at have 3 hunde med på telt/camping-ferie som er vores foretrukne feriemåde.
jan 2007
-det skal nok lige prøves hjemme på græsplænen først, men faktisk synes jeg ikke det er et stort problem.
Men nu har jeg self osse en hund der ikke har problemer med ´hverken regn, kulde e.l. og det betyder da nok en del
feb 2007
Jamen havde man kun én hund, så ville det da ikke være helt umuligt. Men med 3 så synes jeg det er for meget.
Vi har jo også 2 børn med og bruger derfor rigtig meget af dagtiden ved poolen eller ved stranden og der må hundene ikke komme. Dvs. de skal være meget alene i en fremmed bolig. Hos mine forældre kan de næsten rende ude i haven hele dagen.
Skulle jeg have hundene med, så skulle det være hvor man lejede en rigtig lejlighed med f.eks. et lille stykke indhegnet have - et sted hvor hundene også kan rende løs udenfor. Jeg gider simpelthen ikke bruge min ferie på at holde dem i snor foran et telt, campingvogn eller lignende.
feb 2009
Tingene er ikke altid som de ser ud..
Normalt ville vi hellere ikke sende Arthur afsted på den måde som vi gjorde de i 4 uger! Men vi gjorde det og har også fortrudt rigtig mange gange siden.
Alle skal huske på at vi er forpligtet til at sørge for at alle dyr uanset race/alder ,har RET til at have det godt om de er hjemme hos mor og far eller blevet sendt på ferie/træning. INGEN ved deres fulde fem, kan eller vil tillade at sådanne mennesker får lov til at have dyr i deres vartægt.
Arthur får fra den kommende uge hjælp af en hundespecialist, som har tilbudt os at hjælpe med at få hans mentale tilstand op igen, så vi er optimistiske på Arthurs fremtid.
Meningen med denne tråd er at advare, så ingen støtter op omkring denne træner.. hverken ved at købe varer eller gå til træning med hunde hos vedkomne.
HJÆLP med at stoppe dyrmishandling, lad os lukke dem ude i kulden, så de ikke kan "tjene" på at dyr lider i deres vartægt.
jan 2007
Derudover mener jeg den slags ting typisk kræver at man hører begge sider.
Ikke at jeg vil påstå du lyver -slet ikke. Som sagt aner jeg ikke hvilket sted der er tale om. Men som udgangspunkt er der jo oftest flere sider af samme sag.
feb 2009
Nu er det godt at du kun har gode erfaringer med stedet og har egne meninger om stedet og dets ejer, hatten af for det.
Det har intet at gøre med hvorvidst Sandra kunne med stedet ejer eller ej, hun STOPPEDE selv efter at have været præsenteret for deres træningsmetoder.
Vi har som du sikkert har læst, haft vores hund samme sted og tro mig han er ikke blevet behandlet pænt og humant. Jeg har over de sidste 4 dage fået mange meldinger om at flere desværre har haft samme oplevelse med stedet.
mar 2009
Følger: 1 Svar: 8
Jeg tænkte hvor langtid siden er det din hund er kommet hjem fra det her sted
og hvem har anbefalet stedet ?
jun 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 2 Svar: 6
Er der nogen som har hørt historien om 1 fjer der bliver til 5 høns. Ja, det er der nok. Jeg er ret overbevist om, at dette er efterfølgeren til denne historie.
Jeg har selv været elev på det pågældende sted og kommer der også dagligt nu. Jeg har aldrig været så glad for, at være et sted som der. Jeg var total grøn inden for hundeverdenen, da jeg startede som elev og det eneste jeg vidste, var at jeg elskede hunde og ønskede det skulle blive min levevej. Jeg tog uddannelsen som hundeadfærdsinstruktør i Kolding, for at få en masse basal baggrundsviden om hunde og træning. Jeg lærte meget, men meget af træningen var den samme, som jeg havde lært i forvejen. Al træning foregår med godbidder og selvfølgelig bliver man nødt til at være konsekvent når man arbejder med en hund. Ikke ens betydende med du skal bruge vold overfor din hund, hvilket jeg heller aldrig har oplevet på det pågældende sted.
Jeg synes det er ret imponerende, at en historie kan udvikle sig på denne måde og blive bakket op som den gør, uden folk egentlig ved hvad der foregår. Jeg vil 100 % stå inden for, at der ikke er nogen hunde der lider under deres ophold på stedet. Hundene bliver fodret efter deres stand. Er de undervægtige eller overvægtige får de mad derefter. Det er meget belastende for hunden hvis den er overvægtig, da dens led og ryg bliver overbelastet og kan skade hundens fysiske udfoldelser.
Med hensyn til Sandra, så tror jeg hun har været for ung og for uerfaren til, at komme ud på sådan et sted som dette. Problemet har nok været at Sandra købte en Breton, uden indehaveren egentlig vidste det. Hun havde en labrador til, at stå på stedet i forvejen, som så og sige faktisk næsten aldrig var med inde eller ude. Derfor var det måske ikke helt passende, at købe endnu en hund, som kræver utroligt meget motion og stimulering. Jeg mener jo ikke, at det er måden at holde hund på. Inden man køber en hund der kræver så meget, er det vigtigt at sætte sig ind i hundens behov. Dette var hvad jeg vil kalde et impulskøb. At Sandra bliver sur over dette og opdigter historier for, at ramme personer der har taget godt imod hende og hjulpet hende synes jeg er uforståeligt. Det er for mig at se også utroligt umoden, at dolke en veninde i ryggen, som hun har gjort fordi hun ikke lige får sin vilje.
Arthur ved jeg blev trænet med ros og godbidder og ejeren var selv så begejstret, at hun fik tåre i øjnene, da hun hentede hunden og så hvad den havde lært. Her var den i hvert fald ikke trykket af situationen, så mon ikke det er derhjemme der er noget galt. Det skal lige nævnes at Arthur er nabo til Sandra og det faktisk var hende der var årsagen til den skulle i træning. Ejeren fortalte, at hunden var nervøs og usikker, så det er da helt klart et problem ejeren selv har opbygget med hunden ellers har hunden et problem med dens temperament. Personen der trænede Arthur havde ikke noget problem med usikkerhed, da hunden ikke havde et ”forhold” til personen som sådan.
Det er første gang nogensinde, at jeg har oplevet der er blevet klaget over behandlingen af hundene på dette sted. Jeg synes samtidig, at det er foruroligende at mennesker der ikke kender baggrunden tager parti på denne måde. Jeg vil i hvert fald aldrig betvivle disse personers evner med varetagelse af hunde.
mar 2009
hvorfor køber din far en hund hvis han ikke har tid til at træne med den
hunde der ikke bliver aktiveret bliver som regel ikke ret gode hunde
man kan jo også gå på jagt uden hund sammen med andre der har hund
hvis man allerede fra staten ikke har tid og overskud til at have hund
forståer jeg ikke man anskaffer sig en det svare til at få børn og så
regne med at andre vil tage sig af opdragelsen
feb 2009
Vi fik Arthur retur i onsdags og jeg har gennem andre selvfølgelig forhørt mig omkring stedet.
feb 2009
Skal vi ikke lige få på plads at I 3 alle har en familiær og venskablig relation til det pågældene sted og selvfølgelig til en hver tid vil forsvarer stedet.
feb 2007
Det er da muligt at I har haft gode oplevelser med stedet, men det udelukker da absolut ikke at andre har dårlige oplevelser derfra.
Og medmindre at I har set hver eneste trænings-sæssion med Arthur eller andre hunde, så kan I ikke påstå at der ikke er sket noget uregelmæssigt.
jun 2008
mar 2009
jeg syntes du skulle gå ind på de billeder du har lagt ind under din side
og se på din hund den ligner da ikke en hund der mangler noget så hvis den har tabt 10,5 kg så syntes jeg du burde takke dem for at din hund har fået den rigtige
vægt for billederne er jo taget den 26-2-2009 og ja jeg træner selv hund på
det pågældende sted du omtaler og jeg kan kun sige jeg har nu aldrig fået at vide
jeg skulle sparke elle tæske min hund for at få den til at høre efter tvert imod
har jeg lært at træne med godbider
feb 2009
feb 2007
Og endnu engang, så længe I ikke har været tilstede hele tiden og set alle trænings-sæssioner, kan I ikke påstå 100% at der ikke kan være sket noget dårligt.
feb 2007
Så vidt jeg har forstået har ejerne fået besked på ikke at komme, da det ville forstyrre træningen.
Og hvis den skulle have været nervøs inden den kom til dette trænings.-ophold, så burde træneren virkelig have taget højde for det i træningen, så der kunne komme mere sikker hund hjem igen,.
nov 2006
Følgere: 49 Hunde: 8 Emner: 131 Svar: 7.610
jun 2008
mar 2009
men de stemmer slet ikke overens med de ting sandra påstår jeg fårstår
ikke jeg har aldrig set hendes egen hund så man kan jo spørge hvor meget hun har taget sig af den tror du ikke vi bare er der hende hvor der kom en lille
pige på en hundekennel som ikke havde regnet med at det at træne en hund var så stor en opgave for hun var jo vant tl at man bare sendte den i dressur
mar 2009
at tabe en fjeredel af sin vægt på den tid så igen en lille løjn
feb 2009
Arthur var IKKE usikker eller bange inden han tog til østjylland i 4 uger, han var et flimmerhoved.
Per I
Har du vejet Arthur inden han gik i træning hos dem??
Vi fik ham vejet i forbindelse med kastaration om torsdagen som han kom derover om tirsdagen..
Hans vægt var inden knap 43 kg
Hans vægt i torsdags dagen efter hjemkomsten var 32,5. målt ved dyrlægen
feb 2009
mar 2009
sige til dig det er ligesom mennesker det slider alt for meget på hunden og dens
hofter at slæbe rundt på 10,5 kg for meget for jeg syntes faktisk din hun ser sund ud nu
mar 2009
feb 2009
Hellere en lille naiv pige som vågner op nu, end en gammel mand som bliver nød til at køre videre i samme spor!
Trine E og Per I
Hvor kan i vide fra at jeg ikke har haft mine hunde ude. ? i er der jo ikke hele dagen.
Og nej Trine E min hund måtte ikke komme indenfor pga. at den staldansvarlige mente at min hund ville få tæsk fordi at det var sådan en sammen tømret gruppe hunde indenfor.
Dan C
Og som jeg skriver i mit indlæg så overværede jeg den staldansvarlige sparke min hund i maven da hun satte den sammen med en pensionshund..
Jeg fortæller ikke løgne det er blot jer der ikke kan tåle at sandheden kommer frem i lyset!
feb 2009
Det er muligt at han har sin idealvægt i dag, du ved som jeg at det skal forgå over 3-4 mdr - IKKE 4 uger, så hurtig en slankning af en hund eller for den sags skyld alle dyr, kan i allerværeste tilfælde give fedtlever.
feb 2009
Hvilket af det er det du ikke fatter, jeg stopper jo lige præcis efter jeg ser det, det sker om fredagen er hjemme i weekenden og pakker mine ting om mandagen. Så din referent må ha misset noget eller også er det ikke første gang hun sparker den?????
jun 2008
mar 2009
inde på din egen side at hunden nu får barf og den har fået sin ideal vægt og den er glad det stemmer da ikke helt over ens med de beskyldninger du fremsætter her men lad det nu bare blive ved det
feb 2009
Arthur er IKKE længere på BARF, da vi er blevet frarådet at fortsætte pga. kostsammensætningen ikke var korrekt.
Dan C.
Nej albummet er ikke slettet
Det der undre mig nu, er at netop I 3 nu, sidder og vender hele trådens mening rundt, så fokus bliver rettet ind på andre ting som intet har med sagen at gøre, det handler ikke om Assi eller fotoalbums.
Kernen er at Sandra har set og oplevet ting som hun ikke kan eller vil lade blive usagt, vi har for at fortælle at det ikke er en and, delagtiggjort andre her om at alting ikke er så flot og i høj standard som lovet.
At den omtalte træner ikke er en veluddannet adfærdstræner som man får at vide ved samtaler med ejeren af stedet.
Jeg stoler da fuld og fast på at det der bliver mig fortalt er korrekt, jeg forventer da også at når jeg betaler for en varer, får det "købte" ubeskadiget hjem.
Det eneste jeg ser med jeres indlæg er en renvaskning af stedet.
Det er da tankevækkende, at der ikke bliver forholdt sig til at folk ringer og udbeder sig en forklaring, blot bliver spist af med at det ikke passer og jeg gider ikke snakke mere med dig!!
feb 2009
feb 2009
feb 2009
alt det her handler ikke omkring den breton jeg købte! så stop med at sig jeg prøvet at lave ravage pga. af den for det er slet ikke grunden.. jeg ved godt i prøver at køre mig ned på det groveste nu, fordi sandhederne kommer på bordet!
det hele handler om stedets metoder at træne hunde på! som de kalder professionelt.. jeg har set hvordan hundene bliver behandlet på stedet.! hvilket har været grunden til jeg stoppede og IKKE pga. bretonen!
men for lige at få alt i rette perspektiv, så var det den staldansvarlige som rådede og vejlede mig i forbindelse med køb af Bretonen!
jun 2008
Kigger man på hundene på stedet, så er det pragtfulde og dygtige hunde, som er socialiseret og trænet fra små af. De er i pæn stand og fejler intet. De har netop fået det jeres hunde har manglet, så jeg synes i skal passe på med hvad i lukker ud.
jun 2008
feb 2009
Det har bare vist sig, at der er andre som haft en anden oplevelse.
Hvilket vi så selvfølgelig også vil have lov til at ytre os om.
jan 2007
Kunne man evt få en pb med stedets navn -så kunne man da danne sig sit eget indtryk af stedet:o)
jan 2007
Jeg kender til rigtig mange hunde der har tabt sig meget ved blot at være en uge i pension, på et ellers udemærket sted.
-så vægttab alene er ikke rigtig en god indikator for om stedet er godt eller skidt
feb 2009
Håber da ikke at du forventer at jeg skal svarer på dit indlæg, da mit svar ikke heller vil bekomme dig.
jan 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 1 Svar: 43
SKRIV UNDER NU
http://www.onlineunderskrift.dk/wap/ALLEDYRSRETDANSKDYREPOLITINU
jun 2004
Følger: 150 Følgere: 145 Hunde: 8 Emner: 1.182 Svar: 18.375
Jeg har trænet gennem flere år hos ejeren af stedet.
Jeg har set hunde der ikke var optimale af vedkommendes eget opdræt
Jeg har set hunde der både var "uartige" og mindre dresserbare
Men hvad jeg aldrig har set er NOGEN SOM HELST LÆGGE EN HÅND PÅ EN ENESTE HUND! Tværtimod.
jan 2007
Er der tale om injurier er det jo strafbart.
jun 2004
Hundeverden ER ond - går det ikke liiige som man forventer er det altid alle andre der er r..hullerne
jan 2007
-og det er jo ikke usædvanligt for en hund i pension.
Så endten må man vel smide beviser på bordet inden man anklager nogen for noget der faktisk kan ødelægge deres forretning, eller osse må man holde de ude af åbne forums.
jan 2007
jun 2004
apr 2007
Følger: 36 Følgere: 37 Hunde: 5 Emner: 17 Svar: 2.063
Lone
jun 2004
Nu bliver jeg vist rigtig gal over denne tråd.
Har fået alt at vide pt hvad der er sket
Latterligt!
Tingene er ikke altid som de ser ud?