{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.539 visninger | Oprettet:

Tingene er ikke altid som de ser ud? {{forumTopicSubject}}

OBS...
Tænk dig en ekstra gang om før du sender din hund(e) i træning/hundepension!!!

Grunden til at jeg skriver dette her er fordi jeg har arbejdet hos en dygtig hundetræner i østjylland. (troede jeg ihvertfald) jeg var der kun i lidt over en måned, fordi jeg fandt ud af hvordan det i virkeligheden var!

Lige da jeg startede syntes jeg bare at det var det bedste der var sket mig. det var dygtige folk og de var meget professionelle.
Men efter ca. 3 uger begyndte det at gå op for mig at de ikke behandlede dyrene som de skulle.. jeg havde min egen hund med, en dejlig labrador tæve på 3 år. Hun har lidt problemer med at være sammen med andre hund. og det vidste de godt. men alligevel lukkede den staldansvarlige hende ind til en hanhund. og to hunde i en lille boks. det kan man godt regne ud aldrig vil gå godt. og den her person stod bare og ventede på at der ville ske noget.
Og det gjorde der desværre. min hund blive sur på den her hanhund og den staldansvarlige flyver ind og sparker hende i maven.
Jeg bliver utrolig vred over at se sådan noget hos folk der udadtil ses som professionelle folk.

Jeg føler at det er vigtigt at jeg skriver dette her.

Jeg fik at vide at min hund ikke var nogen begynder hund (dvs. ikke nem at træne) . Så derfor sendte jeg den derover i træning i 2 måneder. Og jeg var overlykkelig for da jeg fik hende tilbage var hun utrolig lydig. og hun kunne sine ting.
Men efter at have arbejdet der ved jeg også godt hvordan de har fået hende til at lystre så godt..
De bruger tvangsmidler, og ja jeg ved godt at det er hårde beskyldninger. men første dag jeg var der blev jeg præsenteret for det og den eneste kommentar der var, til det var "at det siger vi ikke til nogen" !

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tingene er ikke altid som de ser ud?
  • #1   26. feb 2009 Lyder godt nok skræmmende. Og vildt for hundene tager jo skade af det og det må de leve med resten af livet.

• #2   26. feb 2009 Tja -jeg ville så aldrig sende min hund i træning på den måde, hos folk jeg ikke kendte og stolede 100% på, og da slet ikke når det drejer sig om "samlebånds-hundehold" hvor man har hunde gående i stalden/kennelen.

Skulle jeg have et problem der kræver at en anden træner min hund, ja så må jeg køre den frem og tilbage, eller i hvert fald selv være med på sidelinien. Det er vel osse væsentligt at jeg selv lærer at tackle problemet

• #3   26. feb 2009 Ja det er jo nemlig det de må.
    Det skal lige siges at det er halvandet år siden at hun blev sendt der over i to måneder..
    Jeg overvejer det også kraftigt..

• #5   26. feb 2009 meld de svin

• #6   26. feb 2009 Hvornår arbejdede du der selv?
    Hvis det er 2 år siden din hund var i træning der og du arbejdede der - er det jo lidt sent at sige noget nu? Med mindre du først senere hen blev ansat og fandt ud af de egentlige forhold.

Det lyder skrækkeligt det sted...

Hvorfor sender man i øvrigt hunden ud af huset for at blive trænet af andre, i stedet for selv at gå til træning med den? Sidste spørgsmål bare af nysgerighed....

• #7   26. feb 2009 vikl meget gerne have en pb om hvor det er

• #8   26. feb 2009 Ja jeg vil MEGET gerne have en pb om hvor det er henne den slags foregår, for jeg skal ud og finde en pension til mine her snart, når vi skal på ferie til maj.

• #9   26. feb 2009 ja, jeg har desværre en meget kraftig formodning om, hvor det er. Hvis det er der har jeg set flere eksempler på hunde der er kommet kravlende derfra...

• #10   26. feb 2009 Ja gerne en pb til mig også om hvor det er, da jeg også ska ha mine passet. Vil da nødigt ha dem sådan et sted hen.

• #11   26. feb 2009 Grunden til at vi sendte hunden derover. ´det var min far der havde fået sig en jagt hund men pga. mangel på tid og overskud så sendte han den i træning det pågældene sted.Den var kniv skarp da den kom hjem rigtig god at have med på jagt, men der gik ikke lang tid før at den knyttede sig så meget til mig at det blev min hund, ikke noget problem med det da jeg også går på jagt.det er snart 1,5 år siden den var i træning. og da jeg for et par måneder siden fandt ud af at de manglede en "elev"satte jeg alle sejl til for at komme der over,jeg var vildt glad da aftalen var i hus, for nu skulle jeg til at lære hvordan de "rigtige" hundetræner laver en rigtig jagthund .

• #12   26. feb 2009 Sandra: Æv for en træls oplevelse!
    PB mig gerne lige med oplysninger

• #13   26. feb 2009 var lige inde på det pågældende steds hjemmeside og ja det var sørme der du havde været.

Ham der har det er sgu syg i bærret!

Sandra A: hvordan kan man arbejde der og så samtidig være ved at uddanne sig til hundeadfærdsinstruktør? Det er jo dimentrale modsætninger til det der foregår derude...

• #14   26. feb 2009 Lige præcis det var derfor at jeg stoppede..

• #15   26. feb 2009 Vil meget gerne ha en PB bor nemlig i østjylland

• #16   26. feb 2009 Tæskehold! bla. Vi samler sku da bare et tæskehold hvis han prøver på noget sådan en gruppe sure kvinder er ikke for sjov. hehe

• #17   26. feb 2009 Måtte jeg få en PB om hvor det er?

• #18   26. feb 2009 Ja men kan ikke skrive det her. kan du ikke skrive en personlig besked til mig..

• #19   26. feb 2009 Det lyder da ikke godt. Må jeg få et linf eller adr. PB

• #20   26. feb 2009 Må jeg bede om en pb med stedet/hjemmeside ?

• #21   26. feb 2009 PB?

• #22   26. feb 2009 Jeg vil hermed give jer en indsigt i hvad vores 11 mdr. gl. Arthur har været udsat for på det sted som der omtales.

Håber du har tid og lyst til at læse om det da det er et længere indlæg.

Der skal først siges at vi støtter og bakker Sandra A 100 % op i det hun fortæller her, vi kender hende privat og ved hvad hun vil og kan stå ind for i forbindelse med hendes ønske om at blive hundetræner.

Den behandling vores hund har været udsat for, har vi erfaret gennem Sandra A, men pga. hendes dengang arbejdsmæssige forhold til den ansvarlige, havde hun fået besked på at hold kæft til os om hvad der virkelig forgik omkring vores hund.
    Da hun ellers ville få store problemer!!
    Derfor har vi første fået besked nu, hvor hun er holdt der.

Vi har haft Arthur det sted som Sandra A omtaler, med baggrund i at det blev anbefalet os. Det var før vi og Sandra A blev opmærksomme på deres træningsmetoder.

Vi fik i går Arthur retur, efter 4 ugers afsavn af vores lille dejlige dreng, vi fik set hvad han havde lært og vi var selvfølgelig pavestolte af hans kunnen, for det havde vi jo aldrig drømt om at han kunne blive så skarp, men men men heller ikke at han ville komme "knækket" hjem.
    Det at han var knækket kunne vi først se, da vi var vel hjemme på Fyn igen.

Efter hjemkomsten ville min mand gå en tur med Arthur, da det havde været en lang køretur, Arthur gik "bag" min mand hele vejen, han kiggede skræmt/bange op på ham, han slikkede og smaskede og gabte under det meste af gåturen. Hvilekt absolut ikke er Arthurs natur at gøre så meget og i den grad.
    Da de kom retur, fortalte min mand at han ikke var sikker på at vi havde fået den rigtige hund med hjem, for det var IKKE den Arthur vi havde afleveret for 4 uger siden.
    Aldrig har Arthur været så underdanig og usikker og bange, hurtige bevægelser sender nu nervøse trækninger gennem Arthur, han tør næsten ikke gå til sin madskål når der er sagt værsgo.. Det er hjertens skærende at se, vi er grædefærdig her i huset og ville ønske at vi kunne skrue tiden de 4 uger tilbage.
    Resten af dagen i går og dagen i dag er vi blev mere og mere sikre på at der var noget ragruskende galt, Arthur undviger os, han undgår mest mulig kontakt med os, han søger kun hen til vores piger.
    Vi har nu fået vished om at vi havde ret i at der er sket noget med Arthur i de 4 uger han har været på stedet.

De 3 første uger har han siddet i en boks i stalden mere eller mindre 24/7, han havde kun været på meget korte gåture, han var IKKE blevet trænet som aftalt og lovet 3- 4 gange dagligt, men kun 1 gang af ca. 10 minutter pr. dag.
    Den sidste uge er han så blevet haglet igennem al den træning, som skulle havde taget 4 uger.
    Vi bliver gjort bekendt med at Arthur har været udsat for en meget hårdhændet behandling under sin træning, han er groft sagt blevet slæbt/kørt på albuer og røv ned gennem stalden, da han ikke ville ind efter endt gåtur.
    Da Sandra A efterfølgende vil lægge line på ham for at gå tur med ham, bider han hende i hånden for at skade.
    Det ligger slet ikke i Arthurs natur at bide, han er godheden og rarheden selv, Sandra har kendt Arthur siden han var 9 uger gammel, derfor bliver hun først gal og selvfølgelig ked af det, Sandra går videre med det til den ansvarlige for Arthur, da det undre hende meget at han bed hende. Meldingen fra ansvarlige var at det kunne han/hun da ikke forstå, for der var ikke sket noget under træningen..
    Under en anden træningssession på grønt område har de stået 2 mand og givet han endnu en albue og røvtur pga. ulydighed og manglende underdannighed.

Jeg fik at vide inden vi kørte afsted med Arthur, under en telefonsamtale med stedets ansvarlige, at de under ingen omstændigheder gør brug af klaps eller andre former for fysisk afstraffelse af hunde eller dyr i det hele taget, da al indlæring skal ske med kærlighed og tillid og selvfølgelig fasthed i stemmen.

Arthur blev samtidig med indkørt til BARF i de 4 uger og vi regnede selvsagt med at de havde fuld indblik i kostens sammensætning..
    Det viser sig at det har de på ingen måde på det sted. Arthur har gennem 4 uger fået alt for lidt vitaminer og mineraler.

Vi fik Arthurs kostsammensætningplan med hjem som vi SKULLE følge slavisk, se det er jo ikke svært hvis man gider at sætte sig lidt ind i kosten.
    Dog blev jeg noget forundret over at de ikke selv har gjort det samme..
    Arthur skulle i følge deres råd og vejledning have 1x3 kapsler med dette kosttilskud dagligt i hans kost - MEN MEN jeg har via producentens og dyrlægernes vejledning læst mig frem til at der skal gives 2 kapsler pr. påbegyndt 5 kg legemesvægt.
    D.v.s at Arhtur KUN har fået 1/4 del af det anbefalede kosttilskud i de 4 uger og ca. 500 gram råt kød eller indmad dagligt med 1 spk. olie, ang. olien fik jeg at vide at alle former for olie kunne bruges, jeg læser mig frem til at hunde/katte IKKE kan omsætte den olie vi bruger i et alm. dansk køkken i dag, at det SKAL være enten lakse/fiskeolie eller levertran. Derfor være meget på vagt med hvem der vejleder jer i at fodre med BARF, gør som os sæt jer helt og aldels ind i hvad det vil sige at fodre med BARF.

Vi tog på baggrund af alt denne viden til vores dyrlæge for at få Arthurs tjekket igennem, da vi selvfølgelig har været og er dybt bekymret for hans kropsmæssige tilstand.
    Arthur har på de 4 uger tabt 10,5 kg af sin kropsvægt, dette kunne i værste fald have ødelagt hans lever med varige skader som en fedtlever.
    Dette vægttab skulle have været forgået over en periode af 3 til 4 mdr, da det er ødelæggende for de indre organer at slanke en hund så hurtigt.

Vi er også af Sandra blevet gjort obs på at vedkomne som havde ansvaret for Arthur ikke mente at vi nogensinde skulle have haft Arthur, da vi på ingen måde egner os til at have hund, at hvis det stod til vedkomne skulle han ikke retur til os.

Nu er det så vi spørger os selv - hvem er det, der ikke burde være træner eller have hund..

Vi har dyrlægens ord for at vi er nogle gode kærlige hundeejer.

En både dybt chokeret og ulykkelig og rasende familie til Arthur

• #23   26. feb 2009 Sikke dog en trist, trist historie med Arthur. Jeg håber sørme at I kan få rettet op på ham og få hans tillid tilbage.

Kan man ikke melde sådan et sted, men det er måske bare svært at finde beviser ???

• #24   26. feb 2009 Det er godt nok forfærdelig at læse, at der stadig findes hundetrænere med den, min første hund og jeg var udsat for sådan en, men det er trods alt 14 år siden og jeg troede naivt nok ikke, der var flere tilbage.

• #25   26. feb 2009 Anne R

Her i den første tid får Arthur lov til at sove og komme sig, vi går ture med ham og træner kun 2-3 minutter med ham til han er Arthur igen. Han er mentalt træt af stress og har i den grad brug for vores kærlighed og omsorg.
    Vi skal nok få ham tilbage til hans virkelige jeg igen, det kommer blot til at tage nogen tid.
    Vi har også tænkt os at gøre hvad vi kan for at få det frem i lyset hvad der forgår det pågældende sted og ja det skal anmeldes, vi gør alt hvad der står i vores magt for at få alt på plads til det.

M.I set i bakspejlet har vi også været naive og godtroende da vi sendte Arthur afsted, men med de anbefalinger vi havde fået, troede vi ikke dette ville forkomme og specielt ikke der.

• #26   26. feb 2009 Puuuha føj nogle grimme historier...
    jeg er rystet.. Findes der virkelig folk, der påtager sig det ansvar at træne andres hunde, for så efterfølgende slet ikke leve op til det ansvar.. Er du gal jeg var blevet vred..
    Har I prøvet at kontakte dyrenes beskyttelse ?

Vil bogen sende en besked til mig om hvem det drejer sig om.. Jeg vil jo nødigt komme til at overlade en hund i deres varetægt

• #27   26. feb 2009 bogen ????? Der skulle stå nogen...

• #28   26. feb 2009 Laila H
    Det lyder godt. Vær rigtig rar ved ham, han fortjener det sg ovenpå sådan en omgang.
    Jeres dyrlæge må kunne komme med en udtalelse. Måske noget videofilm af hvordan Arhtur er i dag skræmt og knækket efter han er kommet hjem derfra, som en slags dokumentation, specielt nu hvor det er slemt.

Sender Arthur en stor krammer og også til jer !

• #29   26. feb 2009 Jeg er meget rystet over at nogen kan behandle hunde sådanne... Især når ejeren stoler 100 % på at den bliver passet godt på....

Jeg vil også rigtig gerne vide hvor det er, hvis der er nogen der vil skrive det.

• #30   26. feb 2009 Laila H; med den behandle at Arthur har været igen, skal du konto en adfærdsbehandlere, du kan gå hen og få en hunde med stor problem, og han kan blev en angstbidder
    Hvor stor succes der er med behandlingen afhænger til dels af hvor lang tid problemet har stået på, og hvordan det tidligere er blevet tacklet.
    jeg vil gøre det for din hundes skylle, du har begået en meget stor fjel,
    og den må du nu rette op på, ved at hjælpe din hunde,
    jeg er hundetræner og mine træningsmetoder omfatter tre elementer, som er meget vigtige for at opnå et godt resultat: Det er: begynd tidligt, brug motivation og del træningen op i småmomenter.

• #31   26. feb 2009 Jeg er fuldstændigt rystet i hele min krop, håber Arthur bliver sig selv igen.

• #32   26. feb 2009 Birgitte B

Vi har taget kontakt til folk der skal hjælpe Arthur fremover. Arthur har aldrig før bidt ud for at skade, hverken mennesker eller andre hunde/katte. Derfor er vi ikke på nuværende tidspunkt så bange for at han skal gå hen og blive angstbider, men vi er fuld obs på det i den fremtid vi går i møde.

Vi takker rigtig mange gange for at i alle har taget jer tid til at læse vores indlæg som Sandra A startede op smiley

• #33   26. feb 2009 Jamen det er så lidt, jeg er stadigvæk rystet. Håber alle hunde der har været i den mand/kvindes varetægt, kommer sig uden mén.

• #34   26. feb 2009 Dina D

Jeg har kontaktet Dyrenes beskyttelse ang de oplevelser vi har haft med stedet, både de og vores dyrlæge bakker os op, det er vi utrolig glade for at de gør, jeg har gennem det sidste døgn været hele følsesregistret igennem, jeg har tudet, råbt, hadet og været parat til at brug deres egne metoder mod dem selv, men det kommer jeg blot ikke langt med... vi har derfor også kontaktet alle de folk som vi har, nu skal hjulet blotsættes i gang og hele sagen vil blive belyst via myndighederne

• #35   26. feb 2009 Det lyder jo frygteligt:o(

Men jeg er stadig forundret over hvorfor man sender en hund i træning i 1-2 mdr uden løbende at tjekke op på hvordan træninge forløber.
    Er der monstro nogen der kan oplyse mi lidt her?

Var hunden i pension pga ferie e.l. og man så i den anledning osse har bestilt trænin, eller hvordan hænger det sammen?

• #36   26. feb 2009 jeg er som skrevet tidligere absolut ikke overrasket. Jeg har for et års tid siden set en video af hvordan ejeren af stedet lære en af hans egne hønsehunde at apportere - skal vi sige det sådan at det var ikke et kønt syn. Hunden kravlede hen af jorden.

Jeg mødte dem i øvrigt også på en DKK udstilling, hvor de solgte forskellige hundeting, egne producerede videoer af deres "fremragende" træning og rådgav omkring barf. Lad for guds skyld være med at støtte noget som helst der kommer fra dem!!!!

Men jeg forstår nu heller ikke at man kan finde på at sende sin hund et andet sted hen for at blive trænet??

• #37   26. feb 2009 Lene -man kunne jo forestille si at man er rendt i et problem af en art som man ikke selv er i stand til at løse?
    men så forstår jeg ikke hvor man selv er hende i de 1-2 mdr hunden er der

Nu kunne je ikke lie forestille mi at sende hunden i træning på den måde, men det er jo ganske udbredt i hesteverdenen. min egen hest har osse været sendt i træning i forbindelse med tilkørsel.
    MEN for det første havde jeg da forinden overværet en del af beriderens træning af andre heste, undersøgt dennes ry og resultater i hesteverdenen, og i perioden hvor hesten var i træning, var jeg da flere gange ugentligt nede at se til den og om muligt overvære træningen af den.
    -og skulle jeg af en eller anden grund sende hunden i træning, ville jeg da gøre det samme.

• #38   27. feb 2009 Jeg kunne rigtigt godt tænke mig at vide hvem den omtalte person er, har en fornemmelse af hvem det er, men vil gerne være helt sikker i min sag

• #39   27. feb 2009 På grund af at hunden skal få mest muligt ud at træning uden at blive "forstyrret" af at mor/far er der, er reglen at man ikke er tilstede og kun har telefonisk kontakt til træneren.
    Som der også står i mit indlæg har jeg nogle helbredsmæssigeproblemer der gør at jeg på det tidspunkt ikke kunne give min hund den fornødne træning og da han havde været skadet gennem det meste af januar gik den træning vi havde givet ham lidt af fløjten og vi ville gerne have en hund vi kan styre og ikke omvendt.
    Derfor valgte vi denne løsning af hensyn til Arthur men såmænd også os.

Ja jeg ved at nogle nu ryster på hovedet og tænker, det hunden har været udsat for er sq din egen skyld, men vil sige at der som sagt ingen tegn var på at netop denne træner behandler hunde så ekstremt dårligt

Vi havde da også flere gange i løbet af de 4 uger haft lyst til at tage over for at se til vores dreng, men det var jo mest fordi vi gerne ville se ham og at vi savnede ham enormt.

Karine du kan få en pbmed hvor i landet denne træner bor! skriv til enten Sandra A eller jeg

• #40   27. feb 2009 Tja - det var dog en rystende historie - og stakkels lille Arthur :-((

Men jeg må så sige at desværre heller ikke kan forstå at man sender sin hund væk i 1-2 mdr for at blive "opdraget/trænet"
    Hvorfor har man købt en hund - hvis man ikke slev kan træne den ?
    din hund kunne da sagtens have "ventet" 1-2 mdr til du blev frisk igen - med at blive trænet - men nok om det - men kan jo altid være så bagklog bagefter smiley

Men godt i har meldt det så ikke andre ejere/hunde kommer i samme situation -og håber at jeres hund snart bliver sig selv igen smiley

• #41   27. feb 2009 Ja desværre er det meget nemt at være bagklog og se i bakspejlet -
    tro mig havde jeg haft den viden jeg ligger inde med i dag, var Arthur ikke blevet sendt på den skolen...

Jeg kan sagtens forstå at der er mange der ikke kan forstå hvorfor vi og andre har sendt vores hund til denne form for træning. Men nu er vi alle ligeså forskellige som vores hunde er, vi tager alle nogle beslutninger som vi mener er til gavn for os, men i ligeså høj grad også for vores kæledyr.

Derefter kan vi så sidde og diskuterer til hudløshed om hvorfor jeg gør dette og hvorfor du gør hint, det kommer vi ikke længere med. Dog mener jeg uanset hvad, at vi dyreelsker skal stå sammen og virkelig hjælpe hinanden med at få stoppet netop sådanne steder/træner når vi bliver opmærksomme på det.

• #42   27. feb 2009 Hej Laila H
    Gider du også sende mig en PB om hvem det er?

• #43   27. feb 2009 Hvis vi bruger vores børn til samligning, da mange af os betragter vores hund som vores "barn"

Forventer vi ikke også når vi sender dem på f.eks. træningslejr med fodbold, håndbold osv. at de bliver behandlet ordentligt og anstændigt.
    Vi stoler 100 % på at de folk der skal omgive vores kære børn og træne dem.
    Skulle der så efterfølgende forligge mishandling/misbrug af dem, sætter vi himmel og hav i bevægelse for at få de personer "knaldet".
    Det samme vælger jeg så også at gøre, dels vedat advarer mod dette sted og ved at anmelde dem hvor jeg kan.

Jeg er jo ikke vred over, at i skriver jeres personlige meninger om hvad I ville eller ikke ville have gjort.
    Jeg er blot så frustreret og gal over at min lille dejlige Arthur ikke længere er den glad og muntre hund vi havde for 4 uger siden, inden vi sendte ham afsted.

• #44   27. feb 2009 Syns man kan sammenligne det med at man da heller ikke forventer at læreren slår sit barn når barnet er i skole..

• #45   27. feb 2009 Nu har jeg lige været inde og se deres hjemmeside og kan se at de er jægere og har jagthunde.
    Jeg har den følelse af at der stadig i den verden er nogen som bruger de lidt hårdere metoder til at rette hundene af på - desværre smiley
    Men at det sker når man i god tro aflevere sin hund er simpelthen skrækkeligt !!!
    Jeg kan godt forstå at du er gal/ked af over at Arthur ikke længere er den glade og muntre hund - og jeg håber for jer at han snart bliver den "gamle" igen - selvom det nok desværre kan tage lang tid
    Har i iøvrigt konfronteret dem med det - altså træningsstedet ??

• #46   27. feb 2009 Karin F

Ja det har du så ganske ret i, men når de også "reklamerer" med at de træner familiehunde i lydighed, skulle vi jo som almindelig dødelige kunne stole på og have tillid til at de ikke bruger ulovlige metoder til at hjælpe vores kæreste eje.

Som det ser ud lige nu, vil jeg ALDRIG nogensinde hverken se, høre eller tale med dem, det vil jeg overlade til de dejlige mennesker der nu hjælper os og Arthur

• #48   27. feb 2009 Rikke

Havde jeg haft det helbredsmæssigt bedre, havde jeg også selv trænet ham færdig, da jeg virkelig har nydt de mdr, hvor vi selv har leget medham og trænetham sammen med Sandra og Money, men blev desværre nødtil at sende ham afsted for at få en bedre hund ud af ham end det jeg selv på det tidspunkt og nu kan gøre, ved gud jeg fortryder det i dag, hvert minut.
    Fik jeg alverdens penge for at sende ham afsted i dag, ville det ingen int. have

• #49   27. feb 2009 Jeg mener så ikke sammenligningen med børn er brugbar. Børn kan tage tlf og ringe hjem og sige at her har de det altså ikke godt, fordi x har slået dem e.l.
    Det kan vores hunde ikke.

Det er på ingen måde for at bebrejde jer der har sendt hunde afsted, for naturligvis forventer man at ens hund bliver behandlet ordentligt.

At man ikke må være tilstedet under træningen, kan man da så til en vis grad forstå, idet det kunne forstyrre hunden (jeg er ikke helt enig, men det er jo en anden sag). Men at man ikke skulle have lov at komme og sige goddag til hunden, og se hvordan den har det, ville straks få mig på barrikaderne -det ville undre mig meget.

Det er trist at tingene foregår sådan, på et sted der påstår at ville hundene deres bedste. Men den slags kunne jo begrænses til "kun" et par uger, hvis man gad/kunne/måtte se til hunden og tjekke op på hvordan den havde det.

• #50   27. feb 2009 Jeg kan give dig ret langt hen af vejen.

Børn bliver ofte truet til tavshed, de ringer ikke lige hjem og fortæller her kan jeg ikke lide at være, de bliver ligesom vores hunde, noneverbal - mener godt at vi kan bruge dette som samligning (min mening)

Ang. at besøge hunden under opholdet, nu er det jo ikke kun træning der er på stedet, der er også pension, derfor vil ejeren ikke have at man besøger hunden under opholdet da det ville give megen uro, samt at det ville virke forstyrrende på de hunde som er der til træning.
    Det er den forklaring jeg fik inden Arthur kom dertil.

• #51   27. feb 2009 jeg ville slet ikke kunne undvære min hund i så lang tid.. bare jeg er væk 1 dag, så bliver jeg helt dårlig smiley

men sikke da et sted, håber dælme de får en over nakken og aldrig kommer til at arbejde med hunde eller andre dyr igen!

• #52   27. feb 2009 Vi har her i eftermiddag, konfronteret den ansvarlige - kommentaren derfra er, at kan arthur ikke de ting som vi har betalt for - så skal vi komme retur med ham og de vil selvfølgelig sørge for at han lære tingene..

hmmm..

Vores svar, hvad tror du selv vi gør.. det bliver sku ikke at han kommer retur til jer. I har da ødelagt ham nok, vi skal jo bruge jeg ved ikke hvor længe på at genopbygge hans mentaletilstand

Vi spurgte selvfølgelig også om hvorfor ham ikke kan hilse på andre hunde eller være sammen med andre end Money, når det nu også var en af tingene han skulle lære.
    Hvordan de kan være sig selv bekendt at lyve overfor os ang. hvor meget de har trænet ham og hvordan - hvordan en hund kan tabe 10,5 kg på 4 uger, hvis den er blevet fodret korrekt og hvorfor de har knækket ham mentalt, så han ikke længere er en glad og sprudlende hund.
    At vores dyrlæge havde tjekket ham og fundet det skete for uansvarligt.

svar retur til os; vi var fulde af løgn, at vi var dårlige mennesker og at hvis dyrlægen havde sagt sådan måtte det være dk's dårligeste dyrlæge vi har.. At arthur har været i hænderne på en veluddannet adfærdstræner som har arbejdet med hunde i 2 år

øhh, jeg er forvirret nu, hvis man er en veluddannet træner ville man da ikke knække og ødelægge.

• #53   27. feb 2009 Folk sender jo også sin hund(e) i pension eller bliver passet af venner/familie, hvis man f.eks. skal på sommerferie e.l. Så lige der kan jeg ikke se den store forskel på, om man skal undvære hunden pga. ens egen ferie eller man sender den på træningsophold, som Arthur er blevet.

• #54   27. feb 2009 Anne R (og Laila) -jeg mener jo så der er stor forskel på om hunden er i pension i f.eks. en uge mens man er på ferie, og så på at den er der i 1-2 mdr.

Hvis jeg i løbet af 1-2 mdr ikke kan få nogen tider at vide hvor jeg må besøge hunde, så mener jeg det er suspekt.
    Jeg har fuld forståelse for at man ikke bare kan komme og gå på daglig basis, når nu der er pension på stedet, og man dermed ville lave en masse uro.
    Men 1-2 mdr er lang tid at overlade hunden i andres hænder, uden mulighed for at tjekke op på hundens velbefindende, og det ville jeg aldrig acceptere.

Laila -folk har jo forskellige måder at træne på, og jeg vil da næsten tro på at de selv mener det de gør virker. Og det gør der jo på sin vis osse, når nu hunden faktisk får lært plads/indkald eller hvad den nu måtte være der for.
    Men som du siger, så er det på bekostning af hundens "personlighed" og glæde, og det er dælme trist, når de ikke engang vil tage det til overvejelse, men blot afviser blankt:o(

• #55   27. feb 2009 Vi sender altså hundene på ferie hos mine forældre i 3 uger, når vi tager på ferie. Vil da gerne indrømme at jeg savner dem i alle 3 uger, men jeg nyder da bestemt også min ferie. En uge er da alt for lidt.

• #56   27. feb 2009 Anne -hos mine forældre ville jeg abosolut ikke se det som et problem;o)

Det der gør forskellen (for mig) er at der her er tale om "fremmede" mennesker + at de osse skal arbejde med min hund. De betales jo dog for uddannelse af hunden.

Når jeg skal noget, er det min mor der passer reiki. Det gør hun til UG. Hun hygger, går ture og reiki bor inde i huset sammen med mine forældre og deres hund. Jeg ville ikke have dårlig samvittighed over at tage afsted i 2-3 uger med ham der.

Men pension er noget helt andet for mig. Hunden bor i kennel, og den lever under helt andre vilkår. Det er ikke usædvanligt at hunde stresser lidt og måske går lidt fra maden en periode sådanne steder.
    -derfor ville jeg ikke uden videre efterlade den der i 1 måned (medmindre den har været der før og trivedes med det), uden at kunne tjekke op på hunden.
    Samtidig bliver de her betalt for at træne min hund osse -her vil jeg altså gerne vide hvordan det går, om min hund gør fremskridt, og hvordan de træner.

• #57   27. feb 2009 Det er rigtig nok.
    Det jeg også mest kommenterede på var, at nogle siger de aldrig ville forlade deres hund bare en enkelt dag og at bare 14 dage hvor hundene skulle passes noget som helst sted er for meget.

• #58   28. feb 2009 Anne -ja ok, det er jeg bestemt heller ikke enig i. jeg tror nu faktisk ikke jeg har været væk mere en 4-5 dage siden jeg fik hund. (jeg plejer at tage hunden med, når jeg skal nogen steder), men i pasning hos mine forældre, er jeg sikker på han fint kunne undvære mig i 14 dage -spørgsmålet er om det osse gælder den anden vej rundt *G*

Mine ferier er i reglen planlagt efter at Reiki kan komme med. Til sommer er der planlagt en uges vandrer-ferie, self sammen med Reiki. Og det er typisk den slags jeg laver når jeg holder ferie (har osse haft ham med i sommerhus og den slags)

• #59   28. feb 2009 nu har jeg så heller ikke været på ferie siden vi fik freja.. vi fik hende sådan set for at passe hende selv. selvfølgelig har hun været på besøg hos min søster og far 1 dag, men aldrig mere.. ferie venter vi med til hun ikke er her længere eller også vælger vi et sted hvor hun kan komme med..

• #60   28. feb 2009 ja, det var også det jeg skrev tidligere.. 4 uger er sørme længe, pyha..

jeg nyder nemlig også at have min hund omkring mig, så jeg ville også vælge ferie, hvor hun kunne komme med smiley

• #61   1. mar 2009 Jeg nyder da bestemt også at have mine hunde omkring mig og jeg savner dem også rigtig meget når vi er på ferie, specielt den sidste uge. Men jeg sætter bestemt også pris på mine 3 ugers total ferie og er sikker på at vovserne har det strålende hos mine forældre i den tid.
    Og så synes jeg bare ikke det er ideelt at have 3 hunde med på telt/camping-ferie som er vores foretrukne feriemåde.

• #62   1. mar 2009 Anne -det er jo som man tager det -Når Reiki og jeg skal på tur til sommer (Reiki's første, jeg selv har været afsted med hund før), så er det jo osse med overnatning i telt.
    -det skal nok lige prøves hjemme på græsplænen først, men faktisk synes jeg ikke det er et stort problem.

Men nu har jeg self osse en hund der ikke har problemer med ´hverken regn, kulde e.l. og det betyder da nok en del

• #63   1. mar 2009 Michelle
    Jamen havde man kun én hund, så ville det da ikke være helt umuligt. Men med 3 så synes jeg det er for meget.
    Vi har jo også 2 børn med og bruger derfor rigtig meget af dagtiden ved poolen eller ved stranden og der må hundene ikke komme. Dvs. de skal være meget alene i en fremmed bolig. Hos mine forældre kan de næsten rende ude i haven hele dagen.

Skulle jeg have hundene med, så skulle det være hvor man lejede en rigtig lejlighed med f.eks. et lille stykke indhegnet have - et sted hvor hundene også kan rende løs udenfor. Jeg gider simpelthen ikke bruge min ferie på at holde dem i snor foran et telt, campingvogn eller lignende.

• #64   1. mar 2009 For lige at komme tilbage på sporet som startede op med at være

Tingene er ikke altid som de ser ud..

Normalt ville vi hellere ikke sende Arthur afsted på den måde som vi gjorde de i 4 uger! Men vi gjorde det og har også fortrudt rigtig mange gange siden.
    Alle skal huske på at vi er forpligtet til at sørge for at alle dyr uanset race/alder ,har RET til at have det godt om de er hjemme hos mor og far eller blevet sendt på ferie/træning. INGEN ved deres fulde fem, kan eller vil tillade at sådanne mennesker får lov til at have dyr i deres vartægt.

Arthur får fra den kommende uge hjælp af en hundespecialist, som har tilbudt os at hjælpe med at få hans mentale tilstand op igen, så vi er optimistiske på Arthurs fremtid.

Meningen med denne tråd er at advare, så ingen støtter op omkring denne træner.. hverken ved at købe varer eller gå til træning med hunde hos vedkomne.

HJÆLP med at stoppe dyrmishandling, lad os lukke dem ude i kulden, så de ikke kan "tjene" på at dyr lider i deres vartægt.

• #65   1. mar 2009 Sandra -advarslen kræver jo at man ved hvem det drejer sig om, hvis den skal have nogen effekt, og den mulighed er der jo ikke rigtig herinde.

Derudover mener jeg den slags ting typisk kræver at man hører begge sider.

Ikke at jeg vil påstå du lyver -slet ikke. Som sagt aner jeg ikke hvilket sted der er tale om. Men som udgangspunkt er der jo oftest flere sider af samme sag.

• #66   1. mar 2009 Dan C

Nu er det godt at du kun har gode erfaringer med stedet og har egne meninger om stedet og dets ejer, hatten af for det.
    Det har intet at gøre med hvorvidst Sandra kunne med stedet ejer eller ej, hun STOPPEDE selv efter at have været præsenteret for deres træningsmetoder.

Vi har som du sikkert har læst, haft vores hund samme sted og tro mig han er ikke blevet behandlet pænt og humant. Jeg har over de sidste 4 dage fået mange meldinger om at flere desværre har haft samme oplevelse med stedet.

• per i
    per i Tilmeldt:
    mar 2009

Følger: 1 Svar: 8
    #67   1. mar 2009 hej laila H

Jeg tænkte hvor langtid siden er det din hund er kommet hjem fra det her sted
    og hvem har anbefalet stedet ?

• #68   1. mar 2009 1 fjer bliver til 5 høns!

Er der nogen som har hørt historien om 1 fjer der bliver til 5 høns. Ja, det er der nok. Jeg er ret overbevist om, at dette er efterfølgeren til denne historie.

Jeg har selv været elev på det pågældende sted og kommer der også dagligt nu. Jeg har aldrig været så glad for, at være et sted som der. Jeg var total grøn inden for hundeverdenen, da jeg startede som elev og det eneste jeg vidste, var at jeg elskede hunde og ønskede det skulle blive min levevej. Jeg tog uddannelsen som hundeadfærdsinstruktør i Kolding, for at få en masse basal baggrundsviden om hunde og træning. Jeg lærte meget, men meget af træningen var den samme, som jeg havde lært i forvejen. Al træning foregår med godbidder og selvfølgelig bliver man nødt til at være konsekvent når man arbejder med en hund. Ikke ens betydende med du skal bruge vold overfor din hund, hvilket jeg heller aldrig har oplevet på det pågældende sted.

Jeg synes det er ret imponerende, at en historie kan udvikle sig på denne måde og blive bakket op som den gør, uden folk egentlig ved hvad der foregår. Jeg vil 100 % stå inden for, at der ikke er nogen hunde der lider under deres ophold på stedet. Hundene bliver fodret efter deres stand. Er de undervægtige eller overvægtige får de mad derefter. Det er meget belastende for hunden hvis den er overvægtig, da dens led og ryg bliver overbelastet og kan skade hundens fysiske udfoldelser.

Med hensyn til Sandra, så tror jeg hun har været for ung og for uerfaren til, at komme ud på sådan et sted som dette. Problemet har nok været at Sandra købte en Breton, uden indehaveren egentlig vidste det. Hun havde en labrador til, at stå på stedet i forvejen, som så og sige faktisk næsten aldrig var med inde eller ude. Derfor var det måske ikke helt passende, at købe endnu en hund, som kræver utroligt meget motion og stimulering. Jeg mener jo ikke, at det er måden at holde hund på. Inden man køber en hund der kræver så meget, er det vigtigt at sætte sig ind i hundens behov. Dette var hvad jeg vil kalde et impulskøb. At Sandra bliver sur over dette og opdigter historier for, at ramme personer der har taget godt imod hende og hjulpet hende synes jeg er uforståeligt. Det er for mig at se også utroligt umoden, at dolke en veninde i ryggen, som hun har gjort fordi hun ikke lige får sin vilje.

Arthur ved jeg blev trænet med ros og godbidder og ejeren var selv så begejstret, at hun fik tåre i øjnene, da hun hentede hunden og så hvad den havde lært. Her var den i hvert fald ikke trykket af situationen, så mon ikke det er derhjemme der er noget galt. Det skal lige nævnes at Arthur er nabo til Sandra og det faktisk var hende der var årsagen til den skulle i træning. Ejeren fortalte, at hunden var nervøs og usikker, så det er da helt klart et problem ejeren selv har opbygget med hunden ellers har hunden et problem med dens temperament. Personen der trænede Arthur havde ikke noget problem med usikkerhed, da hunden ikke havde et ”forhold” til personen som sådan.

Det er første gang nogensinde, at jeg har oplevet der er blevet klaget over behandlingen af hundene på dette sted. Jeg synes samtidig, at det er foruroligende at mennesker der ikke kender baggrunden tager parti på denne måde. Jeg vil i hvert fald aldrig betvivle disse personers evner med varetagelse af hunde.

• per i
    per i Tilmeldt:
    mar 2009

#69   1. mar 2009 hej sandra A
    hvorfor køber din far en hund hvis han ikke har tid til at træne med den
    hunde der ikke bliver aktiveret bliver som regel ikke ret gode hunde
    man kan jo også gå på jagt uden hund sammen med andre der har hund
    hvis man allerede fra staten ikke har tid og overskud til at have hund
    forståer jeg ikke man anskaffer sig en det svare til at få børn og så
    regne med at andre vil tage sig af opdragelsen

• #70   1. mar 2009 per I

Vi fik Arthur retur i onsdags og jeg har gennem andre selvfølgelig forhørt mig omkring stedet.

• #71   1. mar 2009 Per I, Trine E og Dan C

Skal vi ikke lige få på plads at I 3 alle har en familiær og venskablig relation til det pågældene sted og selvfølgelig til en hver tid vil forsvarer stedet.

• #72   1. mar 2009 Synes da at det er plat at I nedgøre og påstår, at det Laila har oplevet med sin hund efter hun har fået den hjem, ikke kan skyldes dårlig behandling på træningsstedet. At det udelukkende skulle være deres egen skyld.

Det er da muligt at I har haft gode oplevelser med stedet, men det udelukker da absolut ikke at andre har dårlige oplevelser derfra.
    Og medmindre at I har set hver eneste trænings-sæssion med Arthur eller andre hunde, så kan I ikke påstå at der ikke er sket noget uregelmæssigt.

• #73   1. mar 2009 Nej Jeg kender faktisk ikke de to andre. Men vil da heller aldrig forsvare noget jeg ikke kan stå indenfor. Jeg er dyreelsker og kunne aldrig drømme om at støtte noget som i påstår der har foregået. Synes bare at løgne som disse skal udredes, så jeg i hvert fald har mit på det rene!!!!

• per i
    per i Tilmeldt:
    mar 2009

#74   1. mar 2009 hej laila
    jeg syntes du skulle gå ind på de billeder du har lagt ind under din side
    og se på din hund den ligner da ikke en hund der mangler noget så hvis den har tabt 10,5 kg så syntes jeg du burde takke dem for at din hund har fået den rigtige
    vægt for billederne er jo taget den 26-2-2009 og ja jeg træner selv hund på
    det pågældende sted du omtaler og jeg kan kun sige jeg har nu aldrig fået at vide
    jeg skulle sparke elle tæske min hund for at få den til at høre efter tvert imod
    har jeg lært at træne med godbider

• #75   1. mar 2009 Fej lige for din dør Trine E, du er svigerdatter til stedet ejer og Dan C er kæreste med den staldansvarlige, Per I kommer der storset dagligt, så sig nu ikke at du ikke kender dem smiley

• #76   1. mar 2009 Muligt at Arthur måske har haft lidt for meget på sidebenen på nogle billeder, men det er dælme ikke sundt at en hund taber over 10 kg på 4 uger.

Og endnu engang, så længe I ikke har været tilstede hele tiden og set alle trænings-sæssioner, kan I ikke påstå 100% at der ikke kan være sket noget dårligt.

• #77   1. mar 2009 Dan C
    Så vidt jeg har forstået har ejerne fået besked på ikke at komme, da det ville forstyrre træningen.

Og hvis den skulle have været nervøs inden den kom til dette trænings.-ophold, så burde træneren virkelig have taget højde for det i træningen, så der kunne komme mere sikker hund hjem igen,.

• #78   1. mar 2009 Jeg kunne godt tænke mig en pb med et link til dette sted, tak!

• #79   1. mar 2009 Jeg kender ikke dem. Ved at hun har en kæreste der hedder Dan, men kender ham altså ikke. Ved da udemærket selv hvem jeg kender. Og ja jeg er svigerdatter. Hvad så? Derfor vil jeg da ikke støtte stedet hvis jeg mente de ikke behandlede hundene ordentligt. Min egen hunde bliver passet der imens jeg er på arbejde, og har fuld tillid til dem. Synes bare at Sandra skal passe på med nogle af de ting hun har skrevet og påstået, for ved at det ikke er rigtigt. Indehaveren, jo han er glad for rødvin, men ikke ensbetydende med at han er alkoholiker. Det ved alle og en smule småskør er han måske også, men på en god måde:) Det er da nogle af de få ting der er rigtige.

• per i
    per i Tilmeldt:
    mar 2009

#80   1. mar 2009 ja det er rigtig jeg kommer der tit så jeg ved også hvodan tingene forgår
    men de stemmer slet ikke overens med de ting sandra påstår jeg fårstår
    ikke jeg har aldrig set hendes egen hund så man kan jo spørge hvor meget hun har taget sig af den tror du ikke vi bare er der hende hvor der kom en lille
    pige på en hundekennel som ikke havde regnet med at det at træne en hund var så stor en opgave for hun var jo vant tl at man bare sendte den i dressur

• per i
    per i Tilmeldt:
    mar 2009

#81   1. mar 2009 nej det er ikke sundt at tabe 10,5 kg på fire uger for det kan slet ikke lade sig gøre
    at tabe en fjeredel af sin vægt på den tid så igen en lille løjn

• #82   1. mar 2009 Dan C

Arthur var IKKE usikker eller bange inden han tog til østjylland i 4 uger, han var et flimmerhoved.

Per I

Har du vejet Arthur inden han gik i træning hos dem??

Vi fik ham vejet i forbindelse med kastaration om torsdagen som han kom derover om tirsdagen..
    Hans vægt var inden knap 43 kg
    Hans vægt i torsdags dagen efter hjemkomsten var 32,5. målt ved dyrlægen

• #83   1. mar 2009 Altså den følgende tirsdag

• per i
    per i Tilmeldt:
    mar 2009

#84   1. mar 2009 mener du ideal vægten på en hund af has størrelse er 43 kg så kan jeg kun
    sige til dig det er ligesom mennesker det slider alt for meget på hunden og dens
    hofter at slæbe rundt på 10,5 kg for meget for jeg syntes faktisk din hun ser sund ud nu

• per i
    per i Tilmeldt:
    mar 2009

#85   1. mar 2009 ja jeg har set din hund ude på græsplænen mens den blev trænet så jeg ved godt hvordan den ser ud

• #86   1. mar 2009 Per I

Hellere en lille naiv pige som vågner op nu, end en gammel mand som bliver nød til at køre videre i samme spor!

Trine E og Per I

Hvor kan i vide fra at jeg ikke har haft mine hunde ude. ? i er der jo ikke hele dagen.

Og nej Trine E min hund måtte ikke komme indenfor pga. at den staldansvarlige mente at min hund ville få tæsk fordi at det var sådan en sammen tømret gruppe hunde indenfor.

Dan C

Og som jeg skriver i mit indlæg så overværede jeg den staldansvarlige sparke min hund i maven da hun satte den sammen med en pensionshund..

Jeg fortæller ikke løgne det er blot jer der ikke kan tåle at sandheden kommer frem i lyset!

• #87   1. mar 2009 Dan C

Det er muligt at han har sin idealvægt i dag, du ved som jeg at det skal forgå over 3-4 mdr - IKKE 4 uger, så hurtig en slankning af en hund eller for den sags skyld alle dyr, kan i allerværeste tilfælde give fedtlever.

• #88   1. mar 2009 Dan C

Hvilket af det er det du ikke fatter, jeg stopper jo lige præcis efter jeg ser det, det sker om fredagen er hjemme i weekenden og pakker mine ting om mandagen. Så din referent må ha misset noget eller også er det ikke første gang hun sparker den?????

• #89   1. mar 2009 Nej sandra jeg var der ikkel hele dagen, men har trods alt kendt hende lidt længere tid end dig og ved at hun ikke kunne finde på at gøre sådan noget. Med hensyn til labsen. Tag noget ansvar! Det er jo din hund. Den kunne da i det mindste sove oppe ved dig og du kunne da måske overveje at træne den lidt i løbet af dagen så den blev stimlueret lidt. Hvis du har været utilfreds med den staldansvarlige, hvorfor så ikke sige det til hende i stedet for at lade som om i er bedste venner for derefter at dolke hende i ryggen. Jeg synes det er synd du lader det gå udover hende fordi dig og indehaveren var uenige om den breton.

• per i
    per i Tilmeldt:
    mar 2009

#90   1. mar 2009 det du skriver her laila det skal du få til at passe sammen med det du skriver
    inde på din egen side at hunden nu får barf og den har fået sin ideal vægt og den er glad det stemmer da ikke helt over ens med de beskyldninger du fremsætter her men lad det nu bare blive ved det

• #91   1. mar 2009 Per I

Arthur er IKKE længere på BARF, da vi er blevet frarådet at fortsætte pga. kostsammensætningen ikke var korrekt.

Dan C.

Nej albummet er ikke slettet

Det der undre mig nu, er at netop I 3 nu, sidder og vender hele trådens mening rundt, så fokus bliver rettet ind på andre ting som intet har med sagen at gøre, det handler ikke om Assi eller fotoalbums.

Kernen er at Sandra har set og oplevet ting som hun ikke kan eller vil lade blive usagt, vi har for at fortælle at det ikke er en and, delagtiggjort andre her om at alting ikke er så flot og i høj standard som lovet.

At den omtalte træner ikke er en veluddannet adfærdstræner som man får at vide ved samtaler med ejeren af stedet.
    Jeg stoler da fuld og fast på at det der bliver mig fortalt er korrekt, jeg forventer da også at når jeg betaler for en varer, får det "købte" ubeskadiget hjem.
    Det eneste jeg ser med jeres indlæg er en renvaskning af stedet.

Det er da tankevækkende, at der ikke bliver forholdt sig til at folk ringer og udbeder sig en forklaring, blot bliver spist af med at det ikke passer og jeg gider ikke snakke mere med dig!!

• #92   1. mar 2009 Per I, nu er alle disse oplysninger på arthurs forside lavet inden han kom hjem, de er taget fra den bog jeg har om vores dreng

• #93   1. mar 2009 Derfor er hans profil side også rettet til i teksten igen, jeg undskylder da at jeg ikke har fået det gjort noget før, så du kunne bruge det som skyts Per I

• #94   1. mar 2009 Dan C & Trine E!

alt det her handler ikke omkring den breton jeg købte! så stop med at sig jeg prøvet at lave ravage pga. af den for det er slet ikke grunden.. jeg ved godt i prøver at køre mig ned på det groveste nu, fordi sandhederne kommer på bordet!
    det hele handler om stedets metoder at træne hunde på! som de kalder professionelt.. jeg har set hvordan hundene bliver behandlet på stedet.! hvilket har været grunden til jeg stoppede og IKKE pga. bretonen!

men for lige at få alt i rette perspektiv, så var det den staldansvarlige som rådede og vejlede mig i forbindelse med køb af Bretonen!

• #95   1. mar 2009 Det her er jo påstand mod påstand. Men helt ærligt så virker det altså lidt som om at det er en lille pige på 10 år der ikke har fået sin vilje ang. den Breton. Det er sgu lidt fejt at dolke en veninde i ryggen samt lyve bare for at ramme stedet fordi det ikke lige går som man vil have det. Det kan godt være at sandra ikke kunne lide at være der. Det er også hårdt arbejde at arbejde sådan et sted. Der er mange ting der skal gøres også når det regner og er koldt udenfor. så nytter det ikke noget at man forventer at skal sidde indenfor og holde rygepause hele dagen.

Kigger man på hundene på stedet, så er det pragtfulde og dygtige hunde, som er socialiseret og trænet fra små af. De er i pæn stand og fejler intet. De har netop fået det jeres hunde har manglet, så jeg synes i skal passe på med hvad i lukker ud.

• #96   1. mar 2009 Hun er da absolut også den af jer to der har mest forstand på det. Du havde købt den uanset hvad, så hun kunne jo lige så godt hjælpe dig. Hun var venlig og sød overfor dig og i var jo nærmest uadskillige i den tid du var der. Har du det slet ikke bare lidt dårligt med at have dolket hende i ryggen og samtidig komme med så mange usandheder. Jeg ved ikke om i er uvenner, men for mig at se virker det sgu lidt som en intern tøsefigth oven i det hele..

• #98   1. mar 2009 Det er da dejligt at du syntes om stedet og at dine hunde kommer glade og ikke stresset hjem smiley

Det har bare vist sig, at der er andre som haft en anden oplevelse.
    Hvilket vi så selvfølgelig også vil have lov til at ytre os om.

• #100   2. mar 2009 Sikke da et rod der blev ud af tråden...

Kunne man evt få en pb med stedets navn -så kunne man da danne sig sit eget indtryk af stedet:o)

• #101   2. mar 2009 Anne-Cathrine -nu er det faktisk ikke usædvanligt at en hund der kommer i pension (uanset hvor), taber sig. De fleste hunde er ikke vandt til at bo i kennel og til den larm/uro der kan være sådan et sted.
    Jeg kender til rigtig mange hunde der har tabt sig meget ved blot at være en uge i pension, på et ellers udemærket sted.

-så vægttab alene er ikke rigtig en god indikator for om stedet er godt eller skidt

• #102   2. mar 2009 Solvej L.

Håber da ikke at du forventer at jeg skal svarer på dit indlæg, da mit svar ikke heller vil bekomme dig.

• #103   8. apr 2009 UNDERSKRIFT-INDSAMLING FOR DYRPOLITI I DK.
    SKRIV UNDER NU

http://www.onlineunderskrift.dk/wap/ALLEDYRSRETDANSKDYREPOLITINU

• #104   1. jul 2009 Hold da kæft en gang injurier!

Jeg har trænet gennem flere år hos ejeren af stedet.
    Jeg har set hunde der ikke var optimale af vedkommendes eget opdræt
    Jeg har set hunde der både var "uartige" og mindre dresserbare

Men hvad jeg aldrig har set er NOGEN SOM HELST LÆGGE EN HÅND PÅ EN ENESTE HUND! Tværtimod.

• #105   1. jul 2009 Karin -i så fald skulle du måske overveje at sende et link til denne tråd til vedkommende. Så kunne det jo være han/hun endten fik mulighed for selv at komme med svar på anklagerne, eller ganske enkelt gå videre med det.
    Er der tale om injurier er det jo strafbart.

• #106   1. jul 2009 Ja - det burde jeg.

Hundeverden ER ond - går det ikke liiige som man forventer er det altid alle andre der er r..hullerne

• #107   1. jul 2009 Det synes jeg da du skulle -jeg kender intet til stedet, men som jeg osse skrev tidligere, så synes jeg ikke der i denne tråd er nogen beviser for hverken det ene eller det andet -at en hund har tabt sig mens den var der (i pension) osv, beviser jo ikke rigtig noget, andet end at hunden nok ikke rigtig har villet spise mens den var der.
    -og det er jo ikke usædvanligt for en hund i pension.

Så endten må man vel smide beviser på bordet inden man anklager nogen for noget der faktisk kan ødelægge deres forretning, eller osse må man holde de ude af åbne forums.

• #108   1. jul 2009 hov -og kan man bevise noget synes jeg da i øvrigt man bør gå til politi/DB. HG kan jo ikke rigtig ændre sagen;o)

• #109   1. jul 2009 Næææh - kun piske en stemning op (slidt sætning herinde ;-)...)

• #110   1. jul 2009 Jeg kan bidrage med en af de positive meldinger i denne tråd...( selvom den vist ikke er velset) ... Vi har en gammel jagthund som i de sidste mange år har været ude på pågældende pension når vi var ude og rejse...Vi har altid været yderst tilfredse og har alle dage fået en glad hund med os hjem .
    Lone

• #111   1. jul 2009 Hold da kæft!

Nu bliver jeg vist rigtig gal over denne tråd.
    Har fået alt at vide pt hvad der er sket

Latterligt!

Kommentér på:
Tingene er ikke altid som de ser ud?

Annonce