Hvornår er tingene et problem ?? {{forumTopicSubject}}
I den sidste tid , har jeg ofte taget mig selv i at tænke...
jamen er det et problem ??
ville jeg syntes det var et problem ??
hvorfor er det et problem ??
når jeg læser de forskellige tråde ( ikke for at træde nogen over tæerne , overhoved )
eks.vis ;
- hvalpen er stadig ikke renlig og nu er den 6-7 mdr.
- hunden sætter grænser overfor andre hunde
- hvalpen ødelægger tingene i hjemmet når den er alene
- jeg kan ikke kalde min hund til mig
- hvalpen er reserveret overfor fremmede
- jeg må ikke tage kødbenet fra hunden
osv osv osv.
Nu har jeg selv været hundeejer i mange år og oplevet alle disse ting , men jeg har da aldrig tænkt ..
- det er et problem
jeg har nærmere tænkt ,
nå men det nok meget normalt når man er en hund og det bliver bedre med tiden , fuldstændigt som med børn -teenager
Jeg taler ikke om sygdom , kun hundens adfærd
Hvornår er det et problem og hvornår er det bare helt normal udvikling ?
dec 2008
Følger: 20 Følgere: 55 Hunde: 2 Annoncer: 9 Emner: 224 Svar: 10.286
maj 2005
Følger: 75 Følgere: 65 Hunde: 2 Emner: 596 Svar: 8.421
aug 2009
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 2 Emner: 17 Svar: 334
Fx. hvad angår om den er reserveret overfor fremmede og om man kan tage kødbenet fra den, så er det måske meget normal adfærd som Irene siger, men skal hunden bo sammen med mig er jeg nødt til at være sikker på at den ikke kan finde på at bide børn som er på besøg, fordi de gerne vil lege med den eller tage dens kødben.
(Der er selvfølgelig grænser for hvad hunden skal finde sig i, men at kødbenet bliver taget er ikke nok.)
jan 2010
Følger: 42 Følgere: 40 Hunde: 5 Emner: 403 Svar: 3.011
Man tager et dyr og læg mærke til ordet dyr , og vil have det til at indrette sig totalt ind i vores livsvilkår , gør den ikke dette , er det et problem.
Men dyret er jo bare et dyr og ved ikke bedre.
sep 2005
Følgere: 12 Hunde: 3 Emner: 591 Svar: 8.003
Det tager et helt hundeliv at få tjek på det hele.
Hvis man vil ha en renlig hund f.eks, som 10 ugers hvalp, så bliver det da nogle lange seje træk resten af hundens levetid.
jun 2008
Følger: 1 Følgere: 9 Hunde: 1 Emner: 170 Svar: 1.891
Jeg synes det er et problem at min hund har lavet udfald mod børn når han følte sig presset, og det at han føler sig presset af passerende børn, men det er nok fordi vi bor i et område hvor der er rigtig mange børn og de kommer ofte løbende rundt om hushjørnet og så er de der bare lige pludseligt helt oppe i hoved på min hund. hvis jeg havde boet på landet ville det nok ikke være et problem.
For mig handler det også lidt om at hvis jeg ikke kan gøre de ting jeg skal eller vil pga. min hund, f.eks. hvis jeg ikke kunne ha min hund med bus, tog og færge, for at besøge min familie så ville det være et problem, hvis jeg ikke havde brug for at kunne tage med det offentlige så var det jo intet problem.
aug 2007
Følger: 13 Følgere: 12 Hunde: 3 Emner: 103 Svar: 3.988
Derudover giver jeg jer fuldstændig ret i, at mange finder helt almindelig hundeadfærd for problematisk. Men i bund og grund er det vel et problem, så snart ejeren synes det er det...
jan 2010
helt klart , det du skriver.
men hvis hunden så ikke kan det eller dette , er det så hunden der er et problem og skal korrigeres
eller er problemet ejerens krav
jeg tænker bare , har hunden et problem eller har ejeren et problem
aug 2009
Ja, jeg er også meget enig i din første kommentar! Man har forskellige forventninger til sin hund, og det er helt fint når bare man selv kan styre det.
- Det er min erfaring at det er lettere at opdrage hundene til at være sød end det er at opdrage min lillesøsters venner til at holde sig fra dem.
(De er skam også rigtig søde ved hundende, det er ikke det...)
jan 2010
Stort problem med den Bailey LOL og det er helt klart ejerens problem , hunden drikker jo bare hvad der er sat frem hehe
aug 2009
Selv om man bor på landet, er det nu også ret dejligt at vide at hunden ikke gør børn noget, det vil jeg godt skrive under på. De der børn er over alt!
jun 2008
Jeg har været tæt på at opgive min hund, det har været rigtig hårdt, jeg kunne ikke gå en tur med ham uden han var ved at æde mennesker og hunde vi mødte, samtidig har jeg ingen bil og afhængig af det offentlige for at komme rundt, også til dyrlæge.
Min hund reagerede voldsomt bare der var nogle der snakkede i nærheden af ham og jeg har virkelig haft ondt i maven når jeg havde ham med. Heldigvis er det blevet bedre, for jeg må indrømme at jeg ikke har lyst til at ha en hund hvis jeg skal gå rundt med ondt i maven så snart vi går ud af døren, men om det er hunden der har et problem, måske ikke hvis han boede på en gård ude på landet.
jun 2008
dec 2008
MEN MEN MEN... han elsker mennesker så meget, og det elsker jeg ved ham.. han er altid glad og hele kroppen kører bare en gider kigge på ham.. snakke med ham.. klø ham lidt.. han elsker narkomaner på Istedgade.. han elsker alkoholikeren på Hovedbanegården.. han elsker alle børnene på gaden... han er bare en lille klump kærlighed
jan 2010
Bertil ser jeg som den letteste hund jeg nogensinde har haft selvom han ,
- tisser indenfor , hvis jeg ikke lige fanger hans signaler
- har svært ved at være alene
- er noget reserveret overfor fremmede især mænd
- bider nogle ting i stykker herhjemme , når han er alene
- knurre af Kim når han kommer ind i soverværelset
-hopper rundt i møblerne OGSÅ bordene
- er ekstremt kontaktsøgende overfor mig
osv osv
men ikke et af disse punkter betragter jeg som et problem , jeg tager det mere som..
det skal nok gå , han er jo en bette fyr med lidt sår på sjælen
jul 2007
Følger: 9 Følgere: 7 Hunde: 2 Emner: 45 Svar: 362
jan 2010
Jeg indrettede bare hjemmet efter det og syntes ikke det var noget at gøre et stort nummer ud af.
prøv at se den lille film ( undskyld men dårlig kvallitet ) , så kan man da ikke stå for sådan en fyr vel og syntes det er et problem
http://www.hundegalleri.dk/html/vid_vis.asp?VideoID=27901
jun 2008
Det går også meget bedre med ham, han er blevet mere tolerent, men får også medicin for angst + noget urte medicin for stress + at jeg træner meget med ham, men jeg synes det er hårdt at jeg ikke bare kan gøre de ting jeg har lyst til, hunde ting, fordi han skal ha tingene på hans måde.
Jeg var hjemme og besøge min mor i sommers i 14 dage, hun bor i den anden ende af landet så vi ses kun ca 4 gange årligt. Min hund var rigtig stresset, han faldt aldrig til ro, det var to lange uger + rejsen derover og hjem, jeg var helt smadret da vi kom hjem fordi jeg havde været så meget på.
Ved godt at mange ville ha ment at det ikke var noget problem, han bed jo ikke nogle men jeg synes det er trist at han er så stresset at han ikke kan slappe af i 14 dage.
dec 2008
dec 2010
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 2 Emner: 8 Svar: 263
Da jeg fik min første hund havde jeg aldrig haft hund før og anede INGENTING og efter 14 dage var jeg træt af ham for han kunne jo ingenting men det kunne jeg jo heller ikke så vi tog til hundetræning og fik en masse hjælp.
er der noget han ikke kan er det mit problem
er der nogen ting han gør som andre finder upassende, er det mit problem
men er det et luksus problem fordi andre mener det skal være sådan eller er du ligeglad jamen så er hunden jo også og i har det fint med det ...så er det ikke noget problem.
Tror mange der skriver herind om ( problemer ) ikke er fordi det er et problem men fordi man bare gerne vil høre andres mening også..det kunne jo være man fik nogle gode fif...sådan ser jeg ihverttilfælde på de problemer der bliver skrevet om...
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 552 Svar: 31.069
F.eks. det her med ikke at kunne tage ting fra hunden -det ville være noget jeg ville træne. Det er ikke en unaturlig adfærd for hunden, men den kan blive et problem for mig. Og så må det trænes.
Reiki humpede alt med 4 ben da jeg fik ham. Ikke unaturligt for en ung intakt hanhund hvor hormonerne raser. Men et problem når jeg gerne vil have ham med ud blandt andre hunde. Altså er det noget der skal trænes.
Han strintede osse inde hvis der var andre hunde i det hjem vi var i. Ej heller unaturligt, men et problem idet jeg så ikke synes jeg kan være bekendt at tage ham med hjem til andre mennesker, og altså noget der skal trænes.
Ingen af disse ting er noget der får mig til at gå helt i spåner eller synes min hund er vildt forstyrret.
Men de er problemer i den forstand at adfærden i mine øjne er uønsket, og derfor noget jeg vil ændre.
maj 2004
Følger: 14 Følgere: 28 Hunde: 6 Emner: 126 Svar: 5.065
sep 2005
Følgere: 12 Hunde: 3 Emner: 591 Svar: 8.003
Hvornår er tingene et problem ??