{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
7.056 visninger | Oprettet:

Hunden vil ikke ind? {{forumTopicSubject}}

Hej smiley

Bor på en ret stor gård, og derfor lukker vi bare hunden ud når den skal tisse osv.
Men, den kan være meget drilsk at få ind, i starten kom den med det samme man kaldte, og hvis den ikke gjorde skulle man bare vise den en godbid eller andet guf.

Men nu den begyndt at være stædig, den sætter sig 5m fra døren, og bare kigger, reagere slet ikke på når man kalder, ingen interesse for godbidder, eller noget.. Hvis man går hen i mod den, løber den bare lidt væk og sætter sig så der.

Hunden er en Dansk svensk gårdhund på 3½ år og det en tæve.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hunden vil ikke ind?
  • #1   9. dec 2008 Så håber nogle måske har nogle fif til hvordan vi kan få den ind? smiley

  • #2   9. dec 2008 Hmmm det gør min mors dreng også og har faktisk altid gjort det for han nyder at være ude. Min træner som kender hunden siger at han driller men ind kommer han altså ikke frivilligt.
    Hvis man så vil hente ham , smider han sig ned på ryggen og laver mærkelige lyde.

    Så den eneste måde er at tage en snor på ham og så på den måde få ham med ind.


  • #3   9. dec 2008 Ja at sætte den derude i snor bruger jeg os, synes bare det synd når der er så meget plads at løbe rundt på. og at spile kold overfor den virker ikk smiley

  • #4   9. dec 2008 Tulle gør det samme men kun om aften lige inden sengetid, fordi hun ved at hun skal ud og sove i sin kurv, og det vil hun overhoved ikke.
    Jeg har så narret hende nogle gange hvor hun troet at vi ikke skulle i seng. Men ellers må jeg gå ud og hente hende og det er det samme hver dag. Jeg er ret træt af det men har opgivet.
    Så ved ikke hvad man kan gøre men håber der kommer nogle råd som jeg også kan bruge.


  • #5   10. dec 2008 hejsa
    hvis du bare lukker døren og siger nå så må du selv ude om det, så har den jo vundet "kampen" og du er ikke længere lederen.

    du er nød til at træne det, ja den skal ha en godbid for at komme til dig, prøv at ha ldit forskellige godbider brug evt det den bedst ved på de tidspunkter den er sværest at få til at lystre, så som når den skal ind smiley

    prøv også at undgå at kalde den ind når den måske lige hygger sig aller mest - det er jo kedeligt at komme ind hvis den bare skal ind og ligge i sin kurv - DS elsker at være ude - vi har også en selv hun elsker at være ude det er det bedste hun ved - men hun kommer ALTID når vi kalder, jeg har netop trænet på den måde jeg fra start hørte om hvor selvstændig de kan blive - deres hjerne er jo mega godt udviklet og der er altid gang i den der oppe så hvis der ikke sker nget spændene så fidner den selv på noget smiley

    gå evt tilbage til at træne indklad med den i haven mens den har snor på, og igen brug nogle ekstra gode godbider gerne tørret lever eller små pølse stumper ost osv. - jeg har mange forskellig slags i lommen så det er aldrig de samme hun får - det virker rigtig godt

    husk det er dig som er leder og dig som bestemmer hvornår nok er nok smiley

    held og lykke

    mvh anita


  • #6   10. dec 2008 Det, hunden ønsker er, at være ude.

    Derfor tror jeg, at den bedste belønning den kan få, for at komme, når man kalder den ind er, at få lov at løbe igen..

    Så det er om at praktisere det - indkald fra haven, en guf i munden og en FRI-kommando, hvor den får lov til at løbe ud i haven igen.

    Gør man det en hulens masse gange - også om aftenen, når den tror, det er sengetid - så vil den ikke kunne vide, hvornår den skal ind, og hvornår den bare får en guf og bliver sluppet løs igen.

    Fuldstændig ligesom almindelig træning af indkald, når man går tur - mange gange indkald med guf og en fri kommando, og kun få, hvor den kommer i line... Så får man en hund, der er glad for at komme, når man kalder.


Kommentér på:
Hunden vil ikke ind?

Annonce