{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
650 visninger | Oprettet:

Hunden vil ikke spise! {{forumTopicSubject}}

Jeg skriver fordi jeg har en lille chihuahua på et år som jeg ikke synes er nok interesseret i mad..

Jeg har spurgt dyrlægen men han siger bare at så længe hunden er frisk og energisk skal jeg ikke bekymre mig om det, men man bliver da bekymret når man ikke synes ens hund spiser nok.

Han får kun tørkost, da hans mave ikke kan tåle menneskemad og at jeg ikke mener der er meget næring i menneskemad til en hund.

Til gengæld får han det bedste tørfoder man kan købe for penge!, det er special bestilt hjem fra island, lavet på fisk og lam med fiskeolie og alle nødvendige vitaminer, det er ydermere uden tilsætningsstoffer og andre unødige fyldstoffer. Det er et lille privat firma der special producerer fantastisk foder til hunde og heste, så jeg føler ikke jeg kan købe bedre foder til ham.
Alligevel ligger foderet bare ude i skålen. Jeg sørger for at det ikke ligger for længe og at det altid er friskt og at han får mad på faste tidspunkter, men når man hælder foder op snuser han bare til det og så går han.. han kan måske nippe lidt til det i løbet af dagen men han gør ikke rigtig noget indhug.

Jeg er meget imod at skulle give ham vådfoder, da jeg er af den overbevisning om at det er fyldt med alt muligt skidt, plus at hans mave ikke bryder sig om det.

Har prøvet at fjerne maden hvis han ikke spiser, men det er han fuldstændig ligeglad med, han spiser ikke mere når han får det igen, af den grund.

Har også prøvet at blande lidt tun i foderet og så spiser han bare tunen og lader tørfoderet ligge.

Til gengæld når vi er ude hos andre og jeg har mad med til ham, sluger han det hele på én gang, som om der skulle komme nogen og tage det fra ham.

Har prøvet at skifte tørfoder og smag flere gange, men det hjælper heller ikke.

Håber der er nogen der har et godt råd, for vil ikke have at han går og bliver tynd..

Camilla


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hunden vil ikke spise!
  • #1   3. mar 2010 Jeg ville gerne have at han fik lidt mere sult, i perioder er det ok, men andre perioder synes jeg godt han kan være lige lovlig tynd.

  • #2   3. mar 2010 Har du indtryk af at i de perioder, han ikke spiser, er anderledes rent stressmæssigt?

  • #3   3. mar 2010 To punkter :

    1 ) min lille Freia himmelhund , spiste heller aldrig ret meget i alle de år jeg havde hende , i starten var jeg urolig ligesom dig , men som tiden gik , kunne jeg erfarer at hun trivedes selvom jeg ikke syntes at hun spiste nok.

    2) min Simba , ville ikke spise indefor da vi fik ham , men jeg fandt ud af , at når han får maden kastet ud på jorden på gåturen morgen og aften , ja så spiser han med stor glæde.

    Så nu bliver han altid fordret morgen og aften udenfor , hvis der er mad herhjemme ved hans foderskål , ja så rører han det altså ikke.

    Jeg ved ikke hvorfor det er sådan , men nu har jeg altså haft 2 hunde der er mærkelige med deres mad ( det sgu nok ejeren der er noget galt med hehe )


  • #4   3. mar 2010 (link fjernet)

  • #5   3. mar 2010 Altså Sofus har faktisk ikke spist i over 1 uge nu - men det er fordi der er mange tæver i løb og kender ham så godt at jeg ved det er derfor !

    Kunne det tænkes det var sådan noget ?


  • #6   3. mar 2010 Tak for linket, men han får altså ikke andet end tørfoderet, han får ingen former for menneskemad.

  • #7   3. mar 2010 hvis man er stresset (som Sofus er ved tæver i løbetid) spiser man ikke. Derfor spørgsmålet.

  • #9   3. mar 2010 Hvis han hele tiden har mad stående, ville jeg prøve at fjerne det, og kun tilbyde ham mad om morgenen og om aftenen. Hvis han ikke er gået i gang med at spise i løbet af en halv time, så tag maden væk igen.
    Så vidt jeg forstår på dig, så ryger maden jo fint ned andre steder, hvilket jo tyder på at det ikke er fordi han ikke kan lide det.
    Hjemme har han nok luret, at der jo er mad hele tiden (hvis den altså står fremme), så det er ikke nødvendigt at spise.


Kommentér på:
Hunden vil ikke spise!

Annonce