{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.114 visninger | Oprettet:

Ingen kontakt... hjælp! {{forumTopicSubject}}

Jeg har sørme et problem med min Grand Danois hvalp, Sassy på 5 mdr.

Jeg kan simpelthen ikke få kontakt til hende under træning.... INTET virker....har prøvet næsten alt.

SUUK!

Jeg har brug for et godt råd.


Hun hopper og danser, napper i min jakke og i snoren.... jeg kan slet ikke få hende til at gå plads eller sitte på plads.

men hjemme er der en anden lyd på piben... her går hun fint plads, sitter plads, er opmærksom og nem... intet pjat.

HVORFOR gør hun det når vi er til træning og
HVORDAN får jeg hende til at stoppe!?!

Hjælp er virkelig nødvendigt her.... vi skal på skue i december og så går det jo ikke hun leger springbønne i ringen.... suuuk.

Ps. det her er noget hun lige er startet på indenfor den sidste måned.

-Sussi og pjatrøven Sassy.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ingen kontakt... hjælp!
  • #1   2. nov 2008 der kommer en alder hvor man tror hunden har "mistet" sin hjerne helt...... men rolig, den kommer igen og kan huske det hele....*SS*

    Har også prøvet det og man tror at hunden er helt fra den og det er een selv det ikke kan lærer den noget..... bare lømmelalder.


  • #2   2. nov 2008 sådan er mine hunde også nogle gange... og jeg har kun det problem på træningspladsen.. når vi er i skoven eller i "byen" er der intet...

  • #3   2. nov 2008 Begynd "forfra" på træningspladsen, og sæt dine kriterier helt ned.
    Indlær øvelsen forfra og beløn med LÆKRE godbidder med stor frekvens. Når det lykkedes, kan du langsomt øge sværhedsgraden/kravene til øvelsen.

    Det er altid sværere for hunden at holde koncentrationen når den er i byen, og derfor skal man sætte sine kriterier ned, og derefter langsomt sætte dem op, efter som hunden udfører den korrekte adfærd.


  • #4   2. nov 2008 hæh... ja lømmel det er hun i hvert fald.

    vi har prøvet med godbidder, positiv stemmeføring, bestemt i tonefald, korrektion ved lømmel-erier...et bestemt Nej! Ignorere hendes fjanten osv osv.

    men det hjælper ingenting...gg.... og godbidder ka jeg godt glemme alt om, de interesserer hende ikke.... ikke engang bacon, pølser,kylling,laks eller andet godt.

    så måske jeg bare skal trække på skuldren og vente..... ?

    >et andet problem.... jeg har en mistanke om hun er en potientel angst-bider.... hun snappede ud efter dyrlægen da han klippede hendes negle... såen på den der jeg er bange,lad mig være! måde.....

    Og igen idag... der snappede hun ud efter vores dyrefoder mand.... han skulle hjælpe mig med at sætte en easy-lead line på hende og det passede ikke madammen.... og hun gjorde det sgu flere gange hvis han kom i nærheden... men det var stadig med logrende hale....??? Hmmm.

    Men det er tydeligt at hun reagerede fordi hun blev forskrækket....

    Men det er totalt uacceptabelt for mig, så det skal stoppes og det skal stoppes NU!

    ---Men hvordan?


  • #5   2. nov 2008 Gå væk fra distraktionerne og start der (det kan sagtens være det kræver at du starter på 50 m aftsnad af de andre)

    Hvis din hund er helt tabt for omverdenen hjælper det ikke at skælde ud osv -det får du ikke kontakt af.

    Træk væk til en afstand hvor du kan få kontakt igen, arbejd på at holde kontakten og når den er ved at være stabil, nærmer du dig efterhånden de andre.
    Sørg for ikke at gå tættere på end i stadig holder kontakten, men tæt nok på til at du skal arbejde for den (ellers lærer hunden jo ikke at vælge dig til fremfor de andre)
    -men snak lige med trneren inden, så denne ikke undrer sig over hvad du laver i den anden ende af pladsen;o)

    Om hunden sidder perfekt på plads osv er i første omgang ikke så vigtigt -bare den holder kontakten.
    Sørg for ikke at vre kedelig. Altså ikke noget med at tøffe rundt i det samme forudsigelige tempo og mønster, men gør lineføringen (jeg går udfra det er det i træner?) spændende og afvekslende, f.eks. ved at skifte tempo og retning osv...


  • #6   3. nov 2008 Jeg er enig med dig Michelle.

    Sussi hvis du har mulighed for at komme en halv til en hel time før din træning starter og der evt. er andre hold før dig vil det være super. For så kan du gå med hende på stor afstand af de andre og forsøge at holde kontakten. Kigger hun konstant efter de andre hunde er du for tæt på og må øge afstanden.

    mht. til angstbidning kan det være en rigtig god ide at udstyre fremmede med nogle rigtig gode godbidder som de giver dem. Det er vigitigt at de ikke kigger på hende, men kigger væk. Det værste de kan gøre er at læne sig ind over hende for det vil hun opfatte som en trussel. Hvis du kan få folk til at stille sig med siden til (på den måde virker de mindre truende og det er i hundesprog et venligt signal, og de kigger væk imens de giver hende godbidden, så vil hun efterhånden finde ud af at forbinde fremmede med noget godt.


  • Julie J
    Julie J Tilmeldt:
    okt 2011

    Følger: 1 Svar: 3
    #7   28. okt 2011 Øv øv sussi o, at du sælger sådan en hund videre uden at give de informationer, jeg står nu bund ulykkelig og har købt hende, hun har nu bidt min datter i armen fordi hun rørte ved hendes poter og hapsede efter mine børn fordi de kørte rundt på cykler.. Øv øv øv

  • #8   28. okt 2011 Julie -hvor længe har du haft hende? At hun hapser efter børnene når de cykler lyder for mig mest som noget leg og ikke hverken aggression eller angst. Det burde hun nu nok kunne lære at lade være med.

    Hvordan er hun ellers med børnene?

    Jeg er helt enig med dig at det er rigtig trist når hunde sælges/bortgives uden at alle oplysninger kommer på bordet.
    Desværre er det bare ofte "en del af pakken" når man tager imod omplaceringshunde fra fremmede. Ikke altid self, men mange omplaceringshunde skifter jo hjem af en årsag, og desværre kan man ikke altid regne med at sælger er ærlig (har selv haft overtaget en hund fra sådan en sælger).

    Måske en dygtig træner eller adfærdsbehandler kan hjælpe jer. Eller måske det blot handler om at hunden skal have tid til at falde til og have noget almen opdragelse. Det er ikke til at vide når man ikke kender hunden, men jeg håber da det bedste for vapsen.


  • Julie J
    Julie J Tilmeldt:
    okt 2011

    Følger: 1 Svar: 3
    #9   29. okt 2011 Hej Michelle, har haft hende i 3-4 mdr nu, har ikke købt hende af sussi o, det kan måske godt misforstås, det var ikke meningen, men har købt hende af nr 2 ejer, der nu siger hun aldrig har vidst det her.
    Sassy er utrolig lækker og har haft Grand danois altid så jeg kender til dem, købte sassy i god tro, da hun var alvsgodkendt, men nu kan jeg ikke få hendes papire... Da vi hentede Sassy holdte jeg hendee i snor imens ejeren gik ud med hendes ting og hun hoppede ustyrlig rundt, så jeg gav hende et lille ryk i snoren og så vendte hun sig om og hapsede efter mig, men jeg tænkte okay hun har ikke fået meget opdragelse og det er ikke sjovt, hun vidste jo godt hvad der skulle ske, gik igang med træning da hun overhovedet ikke lystrede, hun vendte ikke engang hovedet når man sagde hende navn, men hun blev en anden hund, der gik mig i numsen hele tiden og gjorde alt hvad jeg bad hende om, det gør hun stadig...
    Min bror ville klippe hendes negle og hun nåede at bide efter ham 2 gange så vi stoppede.
    Så en dag hoppede hun op bag i bilen og min lille pige gik hen og rørte hende poter og hun bed desværre, taget i betragtning af det var et lille bid i armen, hvor der kom et blåt mærke og gik lidt hul, tænkte jeg at det kunne man nok rette op med træning af at rører hendes poter, men kan mærke at jeg ikke stoler på hende 100 % og det er bare ikke en rar følelse. Med cyklerne kan jeg ikke rigtig finde ud af om det er leg, jeg er 98 % sikker på det ikke er, for hun gjorde lige som hun gør efter neglesakse og efter mig da jeg rykkede i snoren, der har også været børnenes fætter på 2 år der stod med hendes snor og tilsidst hapsede hun efter snoren, det samme har hun gjort med min svigerfar da jeg skulle vise alle hendes ting og da han tog en af snorene og kiggede på hapsede hun efter den...
    Hun er ellers en faktastisk hund og tror det i bund og grund bunder i manglende opdragelse, men har snakkede med en opdrætter, der mener det er forsent at rette op og som også kunne oplyse at Sassy havde bidt hende i armen også, da hun ville stille hende op for den nye ejer til udstilling.
    Jeg er i syv sind og det går mig så meget på, især da jeg læste at sussi o har skrevet sådan herinde, for det er et problem der altid har været der...
    Hun viser ingen interesse for børnene, men flygte heller ikke fra dem, men gider dem bare ikke...
    Undskyld det blev en hel roman, MVH julie


  • #10   29. okt 2011 Ok, så hun har haft flere hjem:o(
    Ja så kan oplysninger jo desværre nogen gange gå tabt undervejs, enten med overlæg eller ved uheld.

    Ikke at man bare skal lade stå til med bideriet, men det lyder for mig som en hund der markerer (for det lyder altså for mig mere som markering end egentlige bid?) når den er utryg. Og så er det jo ret vigtigt at den ikke gøres mere utryg ved f.eks. at skælde ud.
    -negleklipning er der desværre mange der forsømmer at lære deres hunde, men det burde altså kunne trænes (og sammen med det, at man kan røre hende over det hele inkl poterne).

    Som tidl nævnt tænker jeg om ikke det var muligt at søge råd hos en adfærdsbehandler/dygtig træner e.l.
    I hvert fald ville jeg være ked af at sende sådan en hund videre til endnu et hjem, hvis den allerede har været handlet flere gange. Det hjælper jo næppe på usikkerheden (eller hvad det nu er der får hende til at hapse)


  • Julie J
    Julie J Tilmeldt:
    okt 2011

    Følger: 1 Svar: 3
    #11   29. okt 2011 Hvis vi ikke havde små børn, behøvede jeg ikke at tænke så meget over det så havde jeg aldrig kunne finde på at sende hende videre, om det så er til hundehimmelen eller et andet hjem uden børn, men det er ikke rart med små børn ikke at kunne stole på sin hund...

    Sussi o skrev indlægget da Sassy var 5 mdr, så allerede der har hun bidt 1 gang og bidt sin opdrætter og bidt hul på min datters arm, så desværre hapser hun ikke kun altid.

    Jo jeg tror træning ville hjælpe, for jeg tror hun gør det fordi hun kun har 1 overhoved, mig og ikke ser nogle af de andre i familien som overhoveder, og er 100 på hun gør det fordi hun bliver irreteret og ikke angst....

    Men jeg tror desværre ikke jeg tør tage chancen for at hun måske bider igen og denne gang i ansigtet eller noget, mens jeg træner hende, Så tror egentligt bare jeg er i tvivl om hun skal alives eller have et nyt hjem uden børn, med mennesker med forståelse for hendes situation, synes det er for svært for mig at tage valget, tænk nu hvis hun kunne få det godt et andet sted og tænk hvis hun kom til et dårligt hjem.....

    Men tusind tak for hjælpen..... MVH


Kommentér på:
Ingen kontakt... hjælp!

Annonce