{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.262 visninger | Oprettet:

ingen kontakt ved andre hunde?! Hjælp! :/ {{forumTopicSubject}}

hej alle sammen.
min cavalier er begyndt og te sig underligt når vi er ude og gå..
når vi går og han ser en anden hund så ter han sig med gøen og trækker og er slet ikke til og få kontakt til.
hvad gør i , i den situation?

og har i eventuelt nogle gode råd? han er lige blevet to og jeg kunne godt tænke mig ikke og tiltrække så meget opmærksomhed når han ser en anden hund at han gør osv.. smiley

har overvejet at bruge godbider og få kontakt til ham så han bliver ''ligeglad'' med de andre hunde?
er det eventuelt en mulighed?

håber på nogle gode råd:)
han er ellers sådan en lydig dreng smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ingen kontakt ved andre hunde?! Hjælp! :/
  • #2   19. feb 2012 godbidder og og ynglings legetøj, evt. en boldt du kan kaste ned foran ham (hvis han er vild med boldte) det er dette der hjælper os. også når han tier stille så roser du.

  • #3   19. feb 2012 TUSINDE TAK ! smiley det vil jeg helt sikkert bruge! smiley


  • #4   19. feb 2012 Men Patricia, leger din hund med andre hunde? ellers kan det jo være sådan noget, at den ikke ved hvordan den skal takle møde med andre, i det tilfælde vil det nok være en god ide at hitte nogen at gå tur med eller noget ;o)

  • #5   19. feb 2012 Kast endelig ikke en bold, tænk om den trillede ud på vejen og han drøner efter den, det ville ikke være smart ;o)

  • #6   19. feb 2012 Du kan starte med at få kontakt med ham når de andre hunde er langt nok væk til at det ikke forstyrer din hund. Gradvist kan du arbejde dig tættere og tættere på de andre hunde. Over flere dage altså. Det kan nok ikke ordnes på en halv time ;-). Det kan være en fordel at træne sammen med en anden så du er sikker på at have en "lokkehund" når du træner.
    Og brug endelig godbidder eller legetøj som belønning.


  • #7   19. feb 2012 Sleeping B, så sødt et billede du har ;o) Ja, det kan være en god ide også kan det være ret sjovt, man er i hvert fald lidt brugt når man er hjemme igen... både hund og ejer ;o)

  • #8   2. mar 2012 jeg har ikke rigtig nogen i min omgangskreds der har hunde så har ikke muligheden for han kan lege med nogle.. men så sent som idag mødte vi nogle cavaliere han hilste på og det var selvfølgelig små damer så han var helt vild smiley hehe..

    men jeg prøver så vidt muligt at lade ham hilse på andre hunde osv..
    men kunne da være jeg sku lave et link herinde med nogle der eventuelt vil mødes og lege eller gå tur smiley hehe..

    og undskyld det sene svar men tusinde tak alle sammen for de gode råd smiley vil helt sikkert prøve mange af dem smiley og nej self løser det sig ikke på en halv time smiley en hund er jo arbejde og det er arbejde fra bunden smiley

    det ´burde alle der køber hunde vide smiley

    men tak alle sammen smiley


Kommentér på:
ingen kontakt ved andre hunde?! Hjælp! :/

Annonce