{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.332 visninger | Oprettet:

Har kontakt dyrlægen men.. cito syg.. ? {{forumTopicSubject}}

Jeg har snakket med en vagt dyrlæge men kan ikke finde ud af om jeg bare er pylret og det kan vente til i morgen eller ej..

sagen er den at Cito i går aftes ikke spiste hele hans aftensmad op det så jeg og tænkte.. det holder jeg li øje med.. så i dag havde han MEGET dårlig mave læs(sprøjtende), men har massere a energi har både været med på gå/lege tur og været fuldstændig som han plejer.. og været med på jagt sammen med min kæreste hvor han os var som han plejede...
men han har ikke den samme lyst til han mad som han plejer..
han spiser ikke op.. god bider vil han ikke ta i mod..(her til aften)
Han sover meget (synes jeg) dette kan os være pga de gå ture han har været på i dag.. Dog synes jeg faktisk han sov meget igår også
Har mærket ham på maven og dette røre ham ikke dog synes jeg hans mave føles lidt udspændt..

Vi har prøvet at ta temp. men det vil han på INGEN måde ha..

Vagtdyrlægen sagde at jeg bare sku ta ham til min egen dyrlæge i morgen... men hva mener i..? Ved i ikke er dyrlæger men mangler bare at vide om i havde ringet til en anden dyrlæge, eller i set tiden an... ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Har kontakt dyrlægen men.. cito syg.. ?
  • #1   23. okt 2012 Jeg kender godt det der med at man ikke helt ved om der er grund til bekymring eller om man er pylret smiley Jeg vil sige at hvis han drikker fint med vand så han ikke dehydrerer, og ikke har rustfarvet/brunt blod i afføringen ville jeg vente til i morgen og kontakte egen dyrlæge som vagtdyrlægen har foreslået... Man kan sige at det nok ikke er så mærkeligt at han ikke vil spise hvis han har problemer med maven, og hvis det kun er siden i går aftes synes jeg ikke det lyder alarmerende...



  • #2   23. okt 2012 Som du beskriver ham, så ville jeg ikke nødvendigvis fare til dyrlægen her i aften/nat. Så ville jeg vente til i morgen.
    Men du kan gøre lidt selv ved at koge noget havreSUPPE og give ham lidt af gangen flere gange - endelig ikke EN stor portion. Er han en lille hund, så 2-3 teskefulde hver time, en stor hund kan få en spiseskefuld.
    Husk at det skal være en suppe - ikke grød. Suppen glider lettere igennem maven og er skånsom, og så er det mest væske som din hund har brug for hvis den har diarre.

    Rigtig god bedring med vapsen.


  • #3   23. okt 2012 Han virker som han plejer og logre os med halen dog ikk med den kraft som han plejer...

    jamen synes ikke han har drukket det samme som han plejer i dag...


  • #4   23. okt 2012 BATDOG jeg har en dose canikur i mit køleskab så det får han li..

  • #5   23. okt 2012 Jeg ville faste ham i 1 døgn og kun give vand, for det er ikke godt at proppe mad i dem hvis de har tynd mave smiley Og så se det an til i morgen er han stadig dårlig så smut til din egen dyrlæge, ellers få fat i noget Zoolac eller canicur og giv ham

  • #6   23. okt 2012 Har aldrig været tilhænger af faste ved diarre. Min dyrlæge foreslår havresuppen - aldrig faste - og jeg vil sige, at det har kun været en succes hver gang - sammen med Zoolac og/eller Prokolin (husker ikke præcis hvilken der er bedst ved diarre).
    Men som jeg skrev, skal man ikke proppe en hel skålfuld i hunden på en gang.


  • #7   23. okt 2012 ja han har drukket lidt..

    TAK allesammen.. prøver at se tiden an og kontakter dyrlægen imorgen.... stakkels mus...


  • #8   23. okt 2012 Takker... hmm... hvis en hund spiser rotte gift i en død rotte eller mus.. det ikk de samme symptomer vel? for vi har jo rottegift herover i specielle bokse som han IKKE kan komme i men der er jo rotter som han æder hvis han kommer til det... Mener ikke han har gjort det, men man kan vel aldrig være 100%

  • #9   23. okt 2012 Det skulle du måske spørge vagtdyrlægen om - i telefonen.

  • #10   23. okt 2012 Anne... Jeg har haft fat i vagtdyrlægen.. og det havde du også opdaget hvis du havde læst både min overskrift samt mit spørgsmål..!!!!!!

    Tak BATDOG... godt du li sætter mig på plads.. smiley griner... og nej racer røv er sku øv.. smiley


  • #11   23. okt 2012 BATDOG og Kristina
    Jo, jeg har skam læst din start. Men i den skriver du ikke noget om rottegiften og det var det jeg svarede på. Hvis jeg havde mistanke om, at min hund kunne have spist rottegift eller en rotte død af rottegift, så ville jeg ringe til dyrlægen og spørge til hvilke symptomer jeg skulle holde øje med.


  • #12   23. okt 2012 Det var nemlig også det jeg tænkte at når det er gift så ville han ha reageret anderledes, det var egentlig os bare lige for at vide det...

    Vagtdyrlægen sagde at da jeg nævnte rotte gift at det sku jeg ikke bekymre mig om de symptomer var der slet ikke.. så jo ANNE jeg spurgte ham...!


  • #13   23. okt 2012 han får bare lov til at ligge selv og vi ligger nede i stuen og sover i aften,.. så skal han ike op af trapper eller noget..
    jeg vil ALDRIG faste min hvalp uden ohvertfald dyrlægen havde sagt det... skånekost har Cito fået før (man er jo hvalp og spiser ALTING) og det smager godt:) udkogt ris og kylling... uhm.... (synes cito)


  • #14   23. okt 2012 de åbner kl 08,00 og tro mig jeg ringer til dem kl 08,00.! smiley Skal nok gi en opdatering til jer så snart jeg selv ved noget...

    Min stakkels cito mus...


  • #15   23. okt 2012 Kristina
    Du skrev intet i din indledende tråd om at du snakkede med dyrlægen om rottegiften, og du skrev det heller ikke i det indlæg hvor du nævner rottegiften. Så der kan jeg IKKE vide at du allerede har snakket med dyrlægen om det - vel ! Det kunne være noget du var kommet i tanke om i løbet af tråden og derfor spurgte i tråden - ikke !

    Men undskyld at jeg kom med et forslag af bekymring for din hund - udfra det du skriver - det skal da ikke ske igen !


  • #16   23. okt 2012 Ellers virker havregryn


  • #17   23. okt 2012 Jeg ville osse vente til i morgen -og står i samme situation som dig.

    Min mors tæve havde en omgang tynd mave i sidste uge, men har det nu fint igen.

    I nat blev jeg så vækket af en Gaia der meget gerne ville ud NU, og resten af natten og i formiddag, har hun så skullet ud med 1½-2½ timers mellemrum.
    Tidl i dag, har hun fået en gang zoolac, og det tog da toppen af det -hun skulle ikke ud hele tiden, men havde stadig meget tynd mave når hun skulle.
    Her til aften har hun så fået en gang ris med fisk og A38, og de sidste par timer har der ikke været noget, men nu må vi se om hun kommer rendende igen om lidt.

    Hun er frisk og glad som altid, drikker og spiser fint og er i det hele taget som hun plejer -blot driller maven

    Jeg overvejede om vi skulle et smut forbi dyrlægen, men tænker at så længe hun ikke virker skidt, kan jeg se det an til i morgen. Er det ligesådan i nat/i morgen., vil jeg dog lige have hende tjekket, for så begynder det at være lang tid at gå med så dårlig mave.

    Rottegift har jeg slet ikke overvejet -vi har haft en hund der åd rottegift (og blev behandlet og overlevede) og det var ikke samme symptomer, så det er jeg ikke det mindste bekymret for.


  • #18   23. okt 2012 Jeg har også selv 1 med tynd mave i dag og han har så kennelhoste oven i så det er skønt, eller noget *GG* Men han er frisk nok, spiser drikker og leger med bamser kun afbrudt af et hosteanfald for så at fortsætte *LOL*

  • #19   23. okt 2012 Og som prikken over i'et ligger jeg selv med en ordentlig gang influenza, så manglende nattesøv er jo lige sagen smiley

    Reiki synes den det er mest synd for er ham -han har jo heller ikke fået sovet, når Gaia og jeg sådan har måttet op hele tiden for at lufte (bor i lejlighed uden egen have) og dagen igennem har vi jo så osse måttet ud mange mage gange, så han har ikke engang haft mulighed for at indhente det forsømte -jeg tror han hader både Gaia og mig, hvis ikke vi får en rolig nat den lille stakkel.

    -så Gaia tager det hele med oprejst pande, men Reiki beder om at fol krydser fingre for at han ikke går hen og dør af søvnmangel -man er jo ikke pensionisthund for ingenting smiley


  • #20   24. okt 2012 Stakkels dreng dog smiley Men kender det godt, Fluffy var ved at blive sindsyg da Gizmo var syg til sidst for den eneste måde jeg kunne få ro på ham var ved at komme ud i luften, og eftersom hun ikke ville være alene måtte hun jo med, men ihh hvor det ikke passede hende *GG*

  • #21   24. okt 2012 Reiki kommer osse med -han kan i dagligdagen sagtens være helt alene (altså uden Gaia), men er jo ikke vandt til at Gaia og jeg kommer og går ustandseligt om natten, så for at undgå risiko for hyleri e.l. tænkte jeg at han heller måtte komme med ud.
    -da jeg kom kl 7.30 i morges og ville have ham med, gad han ikke engang løfte hovedet så jeg forbarmede mig og lod ham ligge smiley


  • #22   24. okt 2012 Jeg har desværre aldrig kunne lære Fluffy at være helt alene, hun er dog blevet bedre med alderen nu kaster hun sig ikke mod døren længere, men hun hyler som en i pokker og det dur jo ikke smiley

  • #23   24. okt 2012 Cito skal til dyrlægen kl 10,50. Han har skidt 10 gange her til morgen fra kl 06,00 til nu... stakkels mus

  • #24   24. okt 2012 her har vi heller ikke haft mere held -endnu en søvnløs nat, så venter på dyrlægen ringer tilbage -Gaia er dog stadig frisk og helt sig selv, så tror nu ikke det står så skidt til, meeeen hellere få tjekket en gang for meget end en gang for lidt smiley

    Og god bedring med Cito


  • #25   24. okt 2012 cito logrede os med halen da min kæreste kom hjem fra nat arbejde, men gik så over og sov lige bagefter.. og havde diarre... så jep vi må hellere komme afsted..

    God bedring mee Gaia... Det sku nogen dejlige hunde vi har os hva...


  • #26   24. okt 2012 Update...

    Cito fik taget blodprøve der viste at han ikke havde nok blodplader og dette var tegn på en virus og infektion.. han havde feber samt havde ondt i maven..
    Han fik kvalme stillende, antibiotikum injektion. også fik jeg piller hjem til 6 dage, en prolin pasta og så en enkelt orme pille... Puha det var noget at a en tur.. og Cito synes IKKE dyrlæger er søde mere!


  • #27   24. okt 2012 God bedring med ham smiley

Kommentér på:
Har kontakt dyrlægen men.. cito syg.. ?

Annonce