Dårlig oplevelse ved dyrlægen? {{forumTopicSubject}}
Hej alle.. - Advarsel, lang besked xD
Mollie skulle her idag til dyrlægen, for at få sin revacc. eller hvad det nu hedder ( Den hvalpe skal have en måned efter den første ) og jeg fik anbefalet en dyrlæge der lå tæ på mig, der var god og var ok økonomisk.
Så vi tog derned til klokken tre og var ærlig talt meget spændte Som - næsten - førstegangs hundeejer var jeg meget spændt på at vise min hvalp frem og se om hun nu var som hun skulle være.
Og jeg blev måske lidt skuffet..
Fra vi kom til vi gik, var der gået 15 min. Og vi ventede altså lidt i ventesalen og dyrlægen skulle også skrive os ind. Hun præsenterede sig ikke af navn og hun hilste ikke på hunden. Hun spurgte hvad race det var, om det var en schæfer eller en collie.. Øhm, jeg måtte så sige Papillon?
Hun undersøgte hende - dog ret grundigt, hvilket var dejligt - og da Mollie er en rigtig flink hund så stod hun bare stille, selvom hun vildt gerne ville hilse på.
Hun blev så stukket og hun fik noget salve, for hun havde fået øjenbetændelse. Og så sagde vi ligesom farvel.
Jeg stod udenfor klinikken med en halvhjertet fornemmelse. Havde ligesom forventet mere. Sådan bare at vide, hvad min dyrlæge hed. Havde absolut ingen rigtig kontakt med hende og jeg følte mig lidt afvist, som om hun ikke havde tid til mig..
Så ved ikke om jeg skal skifte dyrlæge?
Da vi kom hjem sov Mollie i knap 3 timer. Da hun vågnede var hun mærkelig ør og hun pev som om hun havde ondt. Dyrlægen havde sagt, at der ingen bivirkninger var ved vaccinen, så jeg ringede til en anden dyrlæge som min veninde har brugt igennem mange år, men som dog er ca 10 km fra, hvor vi bor. Hun brugte næsten 20 min på at undersøge hvad der kunne være galt og fandt ud af, at i sjældne tilfælde sker der bivirkninger og jeg skulle endelig ringe, hvis der skete mere i løbet af natten - ellers skulle Mollie bare have fred og ro.
Hende kunne jeg rigtig godt lide, især fordi jeg var smadder bange for at min bebs var kommet til skade og bandede lidt af dyrlægen fordi jeg stadigvæk er i tvivl - gav hun hende for meget, gav hun hende noget forkert, osv.. Og sådanne tanker må man da ikke ha' om sin dyrlæge vel?
Så.. Hvad synes I? Skal jeg skifte dyrlæge til den anden der dog bor et godt stykke væk? Har jo heller ikke engang mødt hende, men bare i tlf. kan jeg lide hende meget bedre end den anden...
okt 2006
Følger: 6 Følgere: 10 Hunde: 5 Emner: 30 Svar: 249
dec 2007
Følger: 35 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 71 Svar: 3.831
God bedring med den lille fis.
mar 2009
Følger: 14 Følgere: 12 Hunde: 2 Emner: 6 Svar: 41
jan 2005
Følger: 37 Følgere: 36 Hunde: 5 Emner: 247 Svar: 3.481
mar 2009
dec 2008
Følger: 29 Følgere: 28 Hunde: 1 Emner: 384 Svar: 8.658
Det handler om at hav en dyrlæge som man er tryg ved, og som dyret et tryg ved.
Bare det at dyllen ikke er interesseret i at hilse på hunden, ville nok få mig til at vende om.
Det er vigtigt at hunden lærer at stole på dyrlægen og have tillid, derfor plejer de fleste (eller de gode i hvert fald) dyrlæger at gøre rigtig meget ud af at snakke med dyret første gang den er der. Og så er det i mine øjne normalt at man snakker ekstra meget og skærer ting ud i pap når det er nogen med et "nyt" dyr, som jo derfor er potentieller uerfarne.
Jeg kører selv 15 km. til dyrlægen, og når jeg til sommer flytter, overvejer jeg at beholde ham. Selvom det vil betyde at jeg har 40 km til dyrlæge.
Han gør meget ud af hunden, og hun elsker at være hos ham!
Mine katte som er meget sky, og egentlig ikke bryder sig om andre end mig, er OGSÅ vilde med ham.
Og forleden dag ringede han lige for at høre hvordan det gik med min kat, som har noget allergi.
Sådan skal en dyrlæge være i mine øjne.
Det er rart at have en der har fornuftige priser, og er lokal, men man skal veje det op imod hvordan man har det med vedkommende.
Vil du virkelig have at hun potentielt skal bedøve din hund en dag, og skære i hende?
jul 2008
Følger: 70 Følgere: 68 Hunde: 1 Emner: 643 Svar: 14.397
Jeg stoler meget på min dyrelæge og har det altid rigtig godt når jeg kommer, ringer til dem og tager derfra
mar 2009
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 150 Svar: 1.213
Men som sagt ville jeg skifte dyrlæge hvis jeg var dig - når du allerede mangler tillid til hende du har været hos vil du da tvivle hver gang du er der i fremtiden og det vil hverken tjene dig elelr din hund.
mar 2009
Har nemlig også altid haft et indtryk af dyrlæger som nogle rigtig hyggelige mennesker der hygger imens de "ordner" ens hund og får en til ikke at føle sig dum ved at komme med en masse spørgsmål
feb 2008
Følger: 14 Følgere: 20 Hunde: 1 Emner: 563 Svar: 3.189
mar 2008
Følger: 77 Følgere: 75 Hunde: 9 Emner: 1.503 Svar: 10.037
kender det godt med at man føler man går derfra med uforrettet sag og det er død frystrerende..
okt 2008
Følger: 33 Følgere: 34 Emner: 122 Svar: 4.460
mar 2009
Og mht. at skære osv. i Mollie.. Nej så ville jeg ikke have en jeg ikke stolede på til at gøre det..
Tænkte dog på nødsituationer.. Hvis de skulle opstå.. Så er 10 km jo langt at køre..
nov 2006
Følger: 52 Følgere: 53 Hunde: 7 Emner: 184 Svar: 9.234
Og jo, der kan godt komme bivirkninger/eftervirkninger på vaccinen, da den jo som sagt bliver påført forskellige sygdomme, som kroppen jo skal til at danne antistoffer imod. men den skal ikke blive meget syg, så er det ikke godt.
jeg ville enten sige til den dyrlæge i har været ved, at i føler jer dårligt behandlet, eller også finde en anden.
dec 2007
Følger: 35 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 71 Svar: 3.831
dec 2008
jeg synes nu godt nok ikke 10 km. er særlig langt.
Men du kan jo have en dyrlæge du helst bruger, og så en til de akutte ting? en der er tæt på..
mar 2009
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 17 Svar: 656
mar 2009
Jamen så er jeg helt sikker og vil skifte..
Lykke J - Ja jeg synes også, at det var meget mærkeligt.. For hun virkede bare overhovedet ikke som om hun havde styr på noget og ingen bivirkninger lød jo meget utroligt..
mar 2009
dec 2008
så kan I gemme hende i baglommen, og bruge hende hvis det virkelig er akut..
Og så bruge den anden til planlagte tider.. vacciner og tjek og andre ting som kan planlægges..
mar 2009
Ja, det var faktisk en god idé
Tak for hjælpen allesammen, har det meget bedre nu
feb 2006
Følger: 4 Følgere: 33 Hunde: 1 Emner: 562 Svar: 13.224
jan 2007
Følger: 9 Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 37 Svar: 708
Vil sige at kæden springer allerrede da hun spøger om hvilken hund det er.
Det er vigtige at du er tryk når i kommer til dyrlæge, for er du ikke tryk, så er din hund det heller ikke, men det gælder jo også den anden vej.
Så jeg ville køre efter et andet sted.
Der hvor vi kommer er der vist 5 forskellige dyrlæger, men der er tid til det hele, og skulle de have noget travelt, så kommer vi en anden dag, hvis det er noget som kan vente.
Det sker også at vi en gang i mellem siger det skal være en bestemt, som skal se til hunden, og det er ikke noget problem.
maj 2007
Følger: 28 Følgere: 34 Hunde: 2 Emner: 232 Svar: 4.193
Dårlig oplevelse ved dyrlægen?