{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.068 visninger | Oprettet:

Dårlig oplevelse ved dyrlægen? {{forumTopicSubject}}

Hej alle.. - Advarsel, lang besked xD

Mollie skulle her idag til dyrlægen, for at få sin revacc. eller hvad det nu hedder ( Den hvalpe skal have en måned efter den første smiley ) og jeg fik anbefalet en dyrlæge der lå tæ på mig, der var god og var ok økonomisk.

Så vi tog derned til klokken tre og var ærlig talt meget spændte smiley Som - næsten - førstegangs hundeejer var jeg meget spændt på at vise min hvalp frem og se om hun nu var som hun skulle være.
Og jeg blev måske lidt skuffet..

Fra vi kom til vi gik, var der gået 15 min. Og vi ventede altså lidt i ventesalen og dyrlægen skulle også skrive os ind. Hun præsenterede sig ikke af navn og hun hilste ikke på hunden. Hun spurgte hvad race det var, om det var en schæfer eller en collie.. Øhm, jeg måtte så sige Papillon?
Hun undersøgte hende - dog ret grundigt, hvilket var dejligt - og da Mollie er en rigtig flink hund så stod hun bare stille, selvom hun vildt gerne ville hilse på.
Hun blev så stukket og hun fik noget salve, for hun havde fået øjenbetændelse. Og så sagde vi ligesom farvel.

Jeg stod udenfor klinikken med en halvhjertet fornemmelse. Havde ligesom forventet mere. Sådan bare at vide, hvad min dyrlæge hed. Havde absolut ingen rigtig kontakt med hende og jeg følte mig lidt afvist, som om hun ikke havde tid til mig..

Så ved ikke om jeg skal skifte dyrlæge?

Da vi kom hjem sov Mollie i knap 3 timer. Da hun vågnede var hun mærkelig ør og hun pev som om hun havde ondt. Dyrlægen havde sagt, at der ingen bivirkninger var ved vaccinen, så jeg ringede til en anden dyrlæge som min veninde har brugt igennem mange år, men som dog er ca 10 km fra, hvor vi bor. Hun brugte næsten 20 min på at undersøge hvad der kunne være galt og fandt ud af, at i sjældne tilfælde sker der bivirkninger og jeg skulle endelig ringe, hvis der skete mere i løbet af natten - ellers skulle Mollie bare have fred og ro.

Hende kunne jeg rigtig godt lide, især fordi jeg var smadder bange for at min bebs var kommet til skade og bandede lidt af dyrlægen fordi jeg stadigvæk er i tvivl - gav hun hende for meget, gav hun hende noget forkert, osv.. Og sådanne tanker må man da ikke ha' om sin dyrlæge vel?

Så.. Hvad synes I? Skal jeg skifte dyrlæge til den anden der dog bor et godt stykke væk? Har jo heller ikke engang mødt hende, men bare i tlf. kan jeg lide hende meget bedre end den anden...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dårlig oplevelse ved dyrlægen?
  • #1   4. maj 2009 det er vigtigt at du svinger med dyrlægen, da det jo sker at du skal afsted med hunden din hun har brug for at du er rolig når i er der og ikke virker nervøs for så rammer du hunden også, så jeg vil skifte og have det godt med det.

  • #2   4. maj 2009 Altid bruge den dyrlæge du har bedst kontakt med og kan mærke går op i din hund smiley

    God bedring med den lille fis.


  • #3   4. maj 2009 Katja - Jeg overvejede også at give dyrlægen en chance til, men du har jo ret. For min hund vil jo kunne mærke det når vi skal afsted igen, for jeg vil jo være fjendtligt indstillet selvom jeg prøver at lade være smiley Og det værste ville jo være at give Mollie en dårlig oplevelse...

  • #4   4. maj 2009 dyrlægebesøg skal være 100% ensbetydende med trykhed og tillid.... husk du er en betalende kunde, og hvis du ikke er tilfreds med behandlingen... så finder du bare et sted hvor dine behov bliver opfyldt...længere er den sårn set ikke...

  • #5   4. maj 2009 Chevie - Okay, jamen tænkte også at det ikke bare var lige meget.. Tak smiley Hun har det allerede bedre nu,

  • #6   4. maj 2009 Jeg synes bestemt du skal skifte!

    Det handler om at hav en dyrlæge som man er tryg ved, og som dyret et tryg ved.

    Bare det at dyllen ikke er interesseret i at hilse på hunden, ville nok få mig til at vende om.
    Det er vigtigt at hunden lærer at stole på dyrlægen og have tillid, derfor plejer de fleste (eller de gode i hvert fald) dyrlæger at gøre rigtig meget ud af at snakke med dyret første gang den er der. Og så er det i mine øjne normalt at man snakker ekstra meget og skærer ting ud i pap når det er nogen med et "nyt" dyr, som jo derfor er potentieller uerfarne.

    Jeg kører selv 15 km. til dyrlægen, og når jeg til sommer flytter, overvejer jeg at beholde ham. Selvom det vil betyde at jeg har 40 km til dyrlæge.

    Han gør meget ud af hunden, og hun elsker at være hos ham!
    Mine katte som er meget sky, og egentlig ikke bryder sig om andre end mig, er OGSÅ vilde med ham.
    Og forleden dag ringede han lige for at høre hvordan det gik med min kat, som har noget allergi.
    Sådan skal en dyrlæge være i mine øjne.

    Det er rart at have en der har fornuftige priser, og er lokal, men man skal veje det op imod hvordan man har det med vedkommende.

    Vil du virkelig have at hun potentielt skal bedøve din hund en dag, og skære i hende?


  • #7   4. maj 2009 åh ha, lyder behageligt .- men tænker det er vel ligesom med os selv, man skal stole på sin læge - man behøver måske ikke kunne lide dem overdrevet meget men tillid er vigtigt.
    Jeg stoler meget på min dyrelæge og har det altid rigtig godt når jeg kommer, ringer til dem og tager derfra smiley


  • #8   4. maj 2009 Det er jo vigtigt at man har tillid til sin dyrlæge og det lyder det bestemt ikke som om du har, så mon ikke du selv i virkeligheden ville have det meget bedre med den anden dyrlæge? Det undrer mig lidt at dyrlægen der foretog vaccinationen ikke fortalte dig at der kan være bivirkninger ved den - oftest vil de dog komme indenfor en halv time, men det er under alle omstændigheder normalt at hunden er lidt mere træt end vanligt efter vaccination. Min dyrlæge sagde jeg skulle holde øje med hvalpen og hvis hun var helt kvæstet og nærmest ikke til at komme i kontakt med skulle jeg ringe til dyrlægen. Hun var lidt mere træt men ellers var der intet. Jeg har været fint tilfreds med min dyrlæge heldigvis - valgte også den der var nærmest. Men dyrelægen var grundig og virkede også interesseret i hvalpen og sagde også jeg var mere end velkommen til at ringe ned hvis jeg havde nogle spørgsmål - det er jo rigtig rart når det er første hund og det har jeg allerede haft brug for smiley

    Men som sagt ville jeg skifte dyrlæge hvis jeg var dig - når du allerede mangler tillid til hende du har været hos vil du da tvivle hver gang du er der i fremtiden og det vil hverken tjene dig elelr din hund.


  • #9   4. maj 2009 Nå okay.. Jamen det lyder da godt, det som I siger.. For jeg vidste ikke helt, om det bare var mig der var tvær xD

    Har nemlig også altid haft et indtryk af dyrlæger som nogle rigtig hyggelige mennesker der hygger imens de "ordner" ens hund og får en til ikke at føle sig dum ved at komme med en masse spørgsmål smiley


  • #10   4. maj 2009 jeg kører fra århus til silkeborg for at komme til dyrlæge.. og gør det til hver en tid...

  • #11   4. maj 2009 er enig med de andre -- brug en dyrlæge du er tryk ved. i hvert fald til det 'daglige'.

    kender det godt med at man føler man går derfra med uforrettet sag og det er død frystrerende..



  • #12   4. maj 2009 jeg syntes også du skal vælge den dyrlæge du er tryg ved,,,ude hos os er det også altid hej ved fornavn og lille skat til den hund jeg nu har med,,,det er rigtig rart..jeg har 2 dyrlæger jeg kommer hos afhængig af hvad det er osv og det er helt det samme begge steder...nu er jeg også rigtig stor kunde især i dyrlæge vagterne:-))

  • #13   4. maj 2009 Puha, hvor er det rart at høre I støtter mig smiley Var helt i vildrede, for dyrlægen er vel dygtig nok, når hun nu er uddannet osv..

    Og mht. at skære osv. i Mollie.. Nej så ville jeg ikke have en jeg ikke stolede på til at gøre det..

    Tænkte dog på nødsituationer.. Hvis de skulle opstå.. Så er 10 km jo langt at køre..


  • #14   4. maj 2009 Det var da en mærkelig opførsel, den dyrlæge havde....min dyrlæge sundhedstjekker normalt hunden inden den får sin vacc, for hvis hunden ikke er rask, kan det jo få følger, da den jo bliver påført sygdom, der godt nok er "desarmeret", men alligevel, det er jo normal kotume.....efter min mening.
    Og jo, der kan godt komme bivirkninger/eftervirkninger på vaccinen, da den jo som sagt bliver påført forskellige sygdomme, som kroppen jo skal til at danne antistoffer imod. men den skal ikke blive meget syg, så er det ikke godt.

    jeg ville enten sige til den dyrlæge i har været ved, at i føler jer dårligt behandlet, eller også finde en anden.


  • #15   4. maj 2009 Jeg har skiftet dyrlæge 3 gange, for at finde en jeg har det godt med, det betyder også der er lidt langt til hende, og hun er ikke den billigste. Men jeg kan godt lide hende, især efter i dag.

  • #16   4. maj 2009 Josefine,
    jeg synes nu godt nok ikke 10 km. er særlig langt.

    Men du kan jo have en dyrlæge du helst bruger, og så en til de akutte ting? en der er tæt på..



  • #17   4. maj 2009 Ville klart hellere tage den dyrlæge der lå lidt længere væk, end den der, egentlig lå tættest på, hvis jeg bedst ku lide den der lå længst væk, for det er min hund dyrlægen skal behandle/hjælpe og det vil jeg gerne være tryg ved, det hjælper ikke jeg er nervøs ved situationen, for det smitter som sagt smiley

  • #18   4. maj 2009 Okay smiley

    Jamen så er jeg helt sikker og vil skifte..

    Lykke J - Ja jeg synes også, at det var meget mærkeligt.. For hun virkede bare overhovedet ikke som om hun havde styr på noget og ingen bivirkninger lød jo meget utroligt..



  • #19   4. maj 2009 Anja - Nå okay, jamen det er vel heller ikke så slemt med 10 km.. Hende her var bare så nem, for hun bor 300 meter fra vores hus smiley Så det var jo ufatteligt nemt, hvis det bare havde været..

  • #20   4. maj 2009 Josefine,
    så kan I gemme hende i baglommen, og bruge hende hvis det virkelig er akut..

    Og så bruge den anden til planlagte tider.. vacciner og tjek og andre ting som kan planlægges..


  • #21   4. maj 2009 Anja
    Ja, det var faktisk en god idé smiley

    Tak for hjælpen allesammen, har det meget bedre nu smiley


  • #23   4. maj 2009 Josefine: tit er det oss en dyrlægevagt man skal til hvis det er akut, og det kan godt ligge et stykke væk alligevel. Jeg ville oss skifte. Havde oss en på et tidspunkt, som på ingen måder havde styr på noget som helst! Jeg sod og følte at jeg vidste mere om det end hende (bl.a gav hun diagnosen patella, uden at kunne skubbe knæskallerne ud... hmmmm) der ku jeg så heldigvis skifte til en anden på dyrehospitalet.

  • #24   4. maj 2009 Josefine F
    Vil sige at kæden springer allerrede da hun spøger om hvilken hund det er.
    Det er vigtige at du er tryk når i kommer til dyrlæge, for er du ikke tryk, så er din hund det heller ikke, men det gælder jo også den anden vej.

    Så jeg ville køre efter et andet sted.

    Der hvor vi kommer er der vist 5 forskellige dyrlæger, men der er tid til det hele, og skulle de have noget travelt, så kommer vi en anden dag, hvis det er noget som kan vente.

    Det sker også at vi en gang i mellem siger det skal være en bestemt, som skal se til hunden, og det er ikke noget problem.


  • #25   5. maj 2009 Hvis man ikke føler sig tryg ved sin dyrlæge, så synes jeg man bør finde et andet sted. Det er da ekstremt vigtigt at man føler sig tryg, og hvis du føler ubehag ved personen, så vil det sikkert smitte til din hund, de reagerer tit på hvordan vi har det.

Kommentér på:
Dårlig oplevelse ved dyrlægen?

Annonce