{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.498 visninger | Oprettet:

Hundepension, dårlig oplevelse. {{forumTopicSubject}}

Min Samojede har netop været på hundepension. Den pension jeg plejer at bruge havde desværre alt optaget, så jeg måtte derfor finde et andet sted.

Jeg finder så et sted og afleverer ham d. 30/12-06. Og aftaler at mine forældrer henter ham d. 1/1-07.
Mine forældre ringer så lidt over kl. 13 og siger at jeg nok bliver ked af det når de kommer hjem med min hund.
Jeg tror ikke mine egne øjne da jeg ser ham.
Han er smurt ind i jord/mudder, hele vejen op af alle 4 ben samt det meste af hans pels. Hans hale hænger bare fladt ned og lidt ind mellem bagbenene som om han er bange. Han virker meget distræt og han har sovet hele dagen. Han reagerer knap nok når man siger "Ud og gå" Han kigger bare kort op og lægger hovedet ned igen. Han farer også nærmest sammen når man går hen imod ham som om han er bange for at man vil slå ham. Jeg er klart rystet over den måde min hund er på. Udover det tømmer han hele hans madskål 2 gange, hvilket også er meget uregelsmæssigt da han sagtens kan have sådan en skål et par dage normalt. Jeg kan ærligt talt slet ikke kende min hund igen.

Men jeg har slet ikke hørt det værste fra mine forældre endnu.

Det tæppe han fik med hjemmefra er overdækket med afføring og tis. Hele båsen er pjaskvåd, og indehaveren af pensionen siger at det er fordi han har stået udenfor det meste af dagen. Mine forældre må smide tæppet ud da det lugter for slemt til at de kan have det inde i bilen. Marco lugter iøvrigt heller ikke selv for godt. Udover det så er det ben han har haft med at bide i derude pludselig forsvundet og de ved ikke hvor det kan være blevet af.

At hele båsen er fyldt med afføring og tis ser i mine øjne ud som om at han slet ik har været luftet. Og derfor kan jeg ikke forstå hvorfor han er helt tappet for energi. Uden at kunne sige det med sikkerhed vil jeg næsten vove at påstå min hundehvalp har fået beroligene piller, hvilket jeg desværre ikke kan bevise.

Jeg er dybt rystet af den her oplevelse og har det frygteligt på min hunds vejne.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hundepension, dårlig oplevelse.
  • #1   2. jan 2007 puha hvor skrækkeligt

  • #2   2. jan 2007 Glemte vidst lige at få med at der hverken var foderskål eller vandskål i båsen.

  • #3   2. jan 2007 Forstå mig ret (overadmin, ikke dig Nina) jeg ville blive NOGET så øv over at ha afleveret mine kære hunde et sted som var helt forfærdeligt, hvis det i princippet kan undgås ved at vi kan udveksle erfaringer herinde......

    Alt andet er jo helt hen i vejret jo......


  • #4   2. jan 2007 Nej, hvor er jeg ked af det på jeres vegne.. Hvor er det dog svinsk!

    Du melder dem vel naturligvis for kontraktforsømmelse/dyreplageri/noget andet relevant?


  • #5   2. jan 2007 Det er hans første nytårsaften. Og han har været i pension før, dog var det den jeg plejer at bruge første gang. Han er ikke det mindste bange for fyrværkeri, hverken brag eller lys. Pensionen ligger også et godt stykke ude på landet så det er begrænset hvor meget krudt der har været i nærområdet.

  • #6   2. jan 2007 Hvis ikke det virker så er Ekstra Bladet og BT kun en email/telefonopkald væk...

  • #7   2. jan 2007 Søster Kamprøv.
    Jeg ved slet ik om det kan hjælpe. Jeg har jo ikke rigtigt nogen beviser på hverken det ene eller det andet.


  • #8   2. jan 2007 Ja, det er forkasteligt at man ikke kan advare hinanden mod sådanne steder smiley

    Vi havde også en kedelig oplevelse med en pension få kilometer herfra. De var der under et døgn, og de stank da de kom hjem, og var begge meget usikre. De kom derud for at undgå larmen fra krudt, men det er ikke sket siden, nu bliver de hos os.



  • #9   2. jan 2007 Marthin- Har selv oplevet noget lignende. Det er simpelthen såå skrækkeligt.
    Hvad sagde de til dine forældre?


  • #10   2. jan 2007 Min mor var helt ude af den og smågræd.
    Og min far var fuldstændig målløs.
    Det var min far der spurgte ind til hvordan det kunne være at hele båsen var våd, hvorefter indehaveren blot fejede det af vejen med at han havde stået udenfor det meste af dagen.


  • #11   2. jan 2007 marthin- sådan nogle idioter.
    hvordan har hunden det nu?


  • #12   2. jan 2007 Var jeg dig, ville jeg selv kontakte stedet og få deres forklaring på hvorfor hunden så ud som den gjorde da den kom hjem.

    Så kan du samlinge de forklaringer du har fået.


  • #13   2. jan 2007 Mathin... Det er dårlig stil... Nu har jeg selv arbejdet på pension i en årrække... At han er mudret,det kan ske og specielt i dette vejr.. det ville dog nok ha været fornuftigt,at ha givet ham et bad inden afhentning og forklare,hvorfor den havde fået et sådan.. en hund,skal ikke stå ude i længere tid,på denne årtid og med det vejr,det har været i dag.. under alt kritik.. At hunde tisser indenfor når de er på pension,er ikke så usædvanligt,men det er som regel forebeholdt hanner,der lige skal fortælle at de er størst osv.. dette skal fjernes med det samme og er tæpper ramt skal de vaskes.. at han er træt,kan skyldes stress,men måske osse at han har fået en på opleveren og den skulle ha været positiv... Han lyder ikke til at ha spist,i de par dage og at han har været placeret forkert i forhold til,måske en stor dominant han,der har hængt på tremmerne.. kan ha en svag mistanke om at de ikke har kunne komme til ham, ud fra hvad du har beskrevet...
    Er trist på jeres vegne.. prøv lige at ta kontakt med den pension du plejer at bruge og hør om ikke de lige kan hjælpe dig,med at få vendt hans billed igen...


  • #14   2. jan 2007 Jamen han virker stadig meget træt. Han går ikke med rejst hale når han endelig rejser sig for at få lidt at spise. Han kryber nærmest rundt. Han ligger i min seng helt op af min dyne og slår lige øjnene op engang imellem. Han har ikke så meget som gøet en enkelt gang hele dagen, hvilket han ellers plejer at være ret god til, til irritation for undertegnede. Begynder han ikke at vågne op i løbet af imorgen formiddag, så ryger han en tur forbi dyrlægen og bliver tjekket igennem.

  • #15   2. jan 2007 Marthin... hunde kan være trætte i op til 2 døgn efter pension,da der blir vendt rundt på deres rytme og der er så mange nye indtryk.. så gi ham lige lidt tid smiley

  • #16   2. jan 2007 Stine
    Tak for dine råd.
    Han har stået ved siden af en anden Samojede, en han på samme alder.
    Det der virkelig ryster mig er at min hund har gået i sit eget afføring og tis. Min far er ret sikker på at buret slet ik har været gjort rent i den tid Marco har været derude netop pga. mængden af afføring i båsen.


  • #17   2. jan 2007 Stine.
    Han har tidligere været på pension. Og der var han også helt udkørt, men slet ikke på samme måde som her.
    Han kryber rundt som om han er bange for at han gør noget forkert.
    Jeg har utroligt svært ved at tro han har været ret meget ude af boksen. Og skulle han ikke ha været udenfor boksen ret meget kan jeg slet ikke forstå hvordan han kan være så træt.


  • #18   2. jan 2007 Hmm, ved ikke rigtig hvad jeg skal mene og tænke.
    Nu arbejder jeg selv på en hundepension og har set hvor forskelligt hunde opfører sig. Nogle hunde har med at skide og tisse overalt, selvom de normalt ikke gør den slags hjemme.
    Nogle er vildt bange og nægter at komme ud eller spise, og nogle hunde er helt normale.

    Jeg havde engang en hund ude på pensionen, som KUN ville lave indendørs, altså i boksen og helst i dens seng. Jeg gjorde rent ved den 5-6 gange om dagen (én gang er normalt) men stadig lugtede der af tis - for den blev ved.

    Har haft en hund som jeg ikke kunne komme til. Gik jeg ind til den begyndte den at knurre og vise tænder. Men sådan var den når den var i pension, og det vidste ejerne heldigvis og self også os. Når ejerne kom var der intet med den.

    Hunde med mudder på - ja dem er der også, for de leger jo ude i den store løbegård og der bliver de beskidte. De blir dog tørret når de kommer ind, men de kommer altså ikke alle i bad for hver luftetur.

    At de bliver bange/urolige, er jeg også sikker på mange hunde gør. De oplever jo en masse nyt, hunde der gør af dem, nye mennesker, at blive forladt fra deres flok. Er sikker på at en hund der står i en hundeboks og gør 24 timer er godt træt når den kommer hjem.

    Ting der bliver væk - ja det gør de også for mig. Ber somregel folk om at tage snoren med hjem (vi har) og lade være med at tage ting med der ikke kan tåle at forsvinde, for det gør det altså.

    Men skal self ikke udelukke at det var været et grimt sted hvor din hund har været henne, men må indrømme at jeg nogle gange også godt kan se det fra hundepensionernes side af. Dog skal der være mad og vandskåle i boksene - det er ikke ok, at der ikke er det.


  • #19   2. jan 2007 marthin.. desværre er det sådan,at der er ingen regler for,hvad man skal gøre og ikke gøre i forhold til hundene,når man åbner en pension.. Det er helt op til ejeren,hvad de vil tilbyde og stå inde for... Men er ski ked på dine vejne og for de pensioner der gør et godt stykke arbejde med at ta vare på, vores meget værdsatte hunde.. Øv og øv..

  • #20   2. jan 2007 Har sendt en venskabsansøgning diva.

  • #21   2. jan 2007 Nej det er en skam at der ikke er større kontrol indenfor dette område.

  • #22   2. jan 2007 Diva: 3 kg?? Det er sørme meget for en hund på 6 kg. Hvor længe var hun i pension?

  • #23   2. jan 2007 Marthin.. hvis han har været utryg,vil han ha været konstant stresset og det vil gøre ham meget træt... Ved at i nogen pensioner,sætter de hundene sammen efter ejer er kørt,derved er der jo plads til flere og flere penge i kassen... Man skal se sig meget godt for,og ikke ta alting for gode varer.. Måden han har været træt på i den anden pension,lyder som den rigtige måde.. mæt af indtryk og positive oplevelser.. sådan skal det helst være alle steder...

  • #24   2. jan 2007 Birthe.. det er os en fin ordning smiley det har intet med pyller at gøre.gg er selv hys,med hvem der får lov til at passe mine hunde.. Men dette er bare ikke muligt for alle og derfor skal pensionerne gøre deres job ordenligt smiley

  • #25   2. jan 2007 Hehe Lilly skal heller ikke i pension. Det vil jeg ikke, heller ikke selvom jeg arbejder på en. Hun skal altid være sammen med mig, og kan hun ikke komme med hvor jeg skal hen, bliver jeg hellere hjemme.



  • #26   2. jan 2007 Tinna.. kan osse nikke genkendende till meget af det du skriver..men syntes det Marthin fortæller,er for dårligt.. Det er i hvert fald ikke måden jeg ville udlevere en hund på.. smiley

  • #27   2. jan 2007 Mine blir passet i pension,men kun hvor jeg selv er og har kendskab til måden de blir håndteret på.. de er jo osse med,når jeg er på job smiley

  • #28   2. jan 2007 Martin: Har et spørgsmål, hvorfor kunne den ikke være der hvor den plejer at være? Er bare nysgerrig, for det synes som en forhastet beslutning at sende den et fremmed sted hen.

    At sætte 2 fremmed hanner ved siden af hinanden er ikke smart, også selvom det normalt ikke er et problem i dagligdagen, men der sker noget andet i en pension, og slet ikke hvis det er samme race. Var det mig der havde afleveret min og set det, så havde jeg bedt om at få min flyttet - var det ikke muligt?

    Som hanhundeejer synes jeg ikke det er sjovt at sende min i pension med højløbske tæver. Det gjorde jeg sidste år, og han spiste og drak heller ikke i de 17 dage han var der - og han havde tabt sig mere end 2½ kg, det er meget når man kun vejer ni kg. til daglig. Havde jeg vidst det på forhånd, så havde jeg taget mine forbehold.

    MEN det har ikke skræmt mig fra at de 2, Baloo og Belvedere, skal det samme sted hen, nu hvor vi skal på skiferie igen. For de har det godt der.

    Men et eller andet sagde mig, at det kunne ske igen, og der ER højløbske tæver igen. Løsning, han får en kemisk kastration lige inden (han er lige blevet steriliseret, se evt. hans profil). Så har jeg taget mine forbehold for at han får det godt - i øvrigt som han har haft det de øvrige år han er blevet passet der.

    Jeg fornægter ikke at det er noget af et chok at skulle afhente en hund, som i ens øjne er blevet "vanrøgtet", men jeg forstår også Stine M og Tinna argumenter for at det måske ikke er så slemt som det ser ud til. Har lidt på fornemmelsen at mange får passet i en pension som en absolut "nødløsning", og så er man måske mere OBS på under hvilke forhold det foregår under, og måske "ser spøgelser" inden man ser realiteter. Der er jo altså mange hunde der bliver passet rundt om i det ganske land, så der må da være nogen gode steder.

    Har igennem flere år fået passet både dem jeg har nu, og tidligere hunde i pension(er) og har kun ET tilfælde mange år tilbage, hvor jeg besluttede at der skulle de ikke hen igen. Men det er ikke ensbetydende at jeg har dømt alle pensioner over én kam.

    Alle de pensioner der findes i Danmark var for længst lukkede, hvis forholdene ikke var OK. Det havde "overleveringer" fra person til person, dagspressen og anden negativ PR nok sørget for.

    Tag ansvar og anerkend at "pensionstiden" ikke er det samme som at blive passet hjemme, og planlæg med det som udgangspunkt.

    Med kærlige tanker
    Gitte

    PS: Dagen efter Baloo kom hjem fra de højløbske tæver skulle han parre en tæve, som var aftalt før opholdet. På trods af hans "afkræftede" tilstand parrede han hende 2 gange inden for 2 timer. 2 dage senere gentog "succes'en" sig, og det blev til 9 dejlige hvalpe. Så intet er så skidt at det ikke er godt for noget - og Baloo fik afløb for sine indestængte frustrationer...... - det må jeg sige var godt timet.


  • #29   2. jan 2007 Den han der stod ved siden af Marco da mine forældre hentede ham var der ikke da jeg afleverede ham. Han var kommet nytårsdag. Da jeg afleverede Marco sagde konen dog at det ville være en samojede tæve der ville blive nabo til ham, og ikke en han.
    Der hvor han plejer at blive passet var fuldt booket op desværre.

    Du må undskylde Gitte men jeg sidder rent faktisk og bliver lidt sur på dig lige nu.
    Sys den måde du skriver det på virker lidt som om du bebrejder mig for at være en hønemor?
    Er udmærket klar over at det ikke er det samme at få passet en hund på pension som et andet sted.
    Men når min hund for det første hverken har mad eller drikke i boksen, hans boks er overpisset, tæppet er ødelagt og der er afføring næsten overalt i boksen. Så bliver jeg fandme harm. Hvis ikke det er vanrøgt så ved jeg sku ikke rigtigt hvad er. Meget muligt at nogen hunde skider mere end andre når de er på pension, men som pensionsejer må man sku være villig til at gøre rent efter hundene istedet for bare at lade dem passe sig selv.

    Undskyld hvis det virker som et surt opstød, men syntes virkeligt ikke du kan tillade dig at sige jeg skal tage ansvar og anerkende pensionstiden ikke er den samme som at blive passet hjemme. Jeg afleverer ikke min hund et sted i den tro at han bliver behandlet dårligt!


  • #30   2. jan 2007 Marthin - det har absolut ikke været min hensigt at "pisse dig af" - tværtimod. Bliver godt nok forbavset over du tager sådan på vej.

    Jeg prøver på at fortælle hvordan jeg selv har sørget for at ændre det som jeg ikke var tilfreds med. Læste du kun det halve af mit indlæg - jeg har haft en slem oplevelse også med Baloo, men jeg har valgt at sige at det er en "engangsforteelse" og tager forbehold for denne gang. Det er det jeg kalder at tage ansvar.

    Selvfølgelig kunne du ikke vide at de var en han, der kom ved siden af, og jeg kender ikke årsagen til de ikke blev skilt ad. Men der er altså forskel på pensioner og hjemme - det er ikke et angreb, det er en konstatering. Har igennem mange år fået passet mine hunde i hjemmet, men det kan ikke lade sig gøre mere, derfor pension.

    Den allersidste sætning er IKKE myntet på et enkeltstående eksempel, det er jo desværre ikke første gang vi læser om uheldige oplevelser. Det var et forsøg på at gøre opmærksom på at vi alle har et ansvar, når det drejer sig om vores hunde. Vi kan tilsyneladende ikke forvente at andre gør det - der er da hvad jeg kan udlede af disse dårlige oplevelser der er fortalt i denne her tråd.

    Gitte


  • #31   2. jan 2007 Jamen du pisser mig heller ik af Gitte. Sys bare det virkede lidt som om at du beskyttede pensionen.
    Det har så sandelig heller ik afskrækket mig fra at sende ham på pension. Det bliver bare aldrig samme sted. Jeg har booket plads til næste nytår ved det sted jeg plejer at benytte.
    Var heller ik min mening at tage sådan på vej, men den oplevelse her har bare været lidt for meget for mig.


  • #32   2. jan 2007 Marthin - alt forladt. Jeg kan rigtig godt forstå du er ked af det. Det er jo ens kæreste eje, man føler man har svigtet. Tankerne bliver ved med at vende tilbage, hvorfor gjorde jeg det, hvorfor skete det osv. Det er bare så ærgerligt at det ikke gik godt.

    Da jeg fik Baloo hjem bebrejdede jeg mig selv at jeg ikke havde kunnet forudse det. Dyre lærepenge som gør en klogere.

    Godt at høre at du har reserveret til næste år der hvor han kan lide at være.

    Hilsen Gitte


Kommentér på:
Hundepension, dårlig oplevelse.

Annonce