21. jun 2005 Følger: 86 Følgere: 90 Hunde: 4 Emner: 1.485 Svar: 20.199
Når en hund VED hvad der forventes =D Når en hund VED hvad der forventes =D
Jeg har en meget lydig hund =)
- De der har mødt Koen ved, at han bare gør hvad der bliver sagt når jeg siger det; og med glæde ; )
Jeg har nu oplevet det nogle gange, og igen her på aftenturen viser han lige hvor sej han egentlig er til den lydighed der - og hvorfor jeg er helt tryg ved at lade ham gå uden line næsten altid!
Det er mørkt på denne årstid, og jeg er en skovl til at huske lygten =/
Kaoz ko bliver alligevel sluppet løs, han kan sagtens begå sig i mørket ; )
Pludselig stopper han op på stien foran mig - jeg kan skimte ham i mørket, men kan ikke se så langt.
"Fremmad!" bliver der kommanderet - Koen går et par skridt, stopper og kigger på mig "sikker moar?"
"Fremmad din ko, jeg svatter snart over dig" - Kaoz bliver stående, han VIL ikke længere frem!
Og det var da meget heldigt, imod os kommer en herre og hans hund traskende, de har også glemt lygten ; )
Kaoz ved han ikke må hilse på hunde eller mennesker før jeg har sagt god for det; han ved det faktisk så godt at han nægter at adlyde en kommando der egentlig ville have givet ham "ret" til at hilse på den søde golden helt lovligt.
Men bare fordi moar ikke kan se at man burde blive kaldt hen, så er man jo en god dreng og lystrer de velkendte regler alligevel =)
Denne seje og lydige hund kom til mig i en alder af knap 11 måneder - helt utrænet og kunne ikke slippes løs uden den stak af.
Så når du igen er ved at kvæle din hund fordi den bare ikke fatter sin lydighed, så tænk lige over hvad der kan blive af en hund når man bare lægger tid og engagement i træningen ; )
aug 2006
Følger: 29 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 899 Svar: 11.902
aug 2008
Følger: 35 Følgere: 34 Hunde: 2 Emner: 175 Svar: 1.763
jun 2005
Følger: 86 Følgere: 90 Hunde: 4 Emner: 1.485 Svar: 20.199
- Han ved lige hvad han må og ikke må (for det har han jo lært med intensiv og målrettet træning), og ikke engang en modstridende kommando kan få ham til at være ulydig =D
jan 2005
Følger: 161 Følgere: 154 Hunde: 3 Emner: 300 Svar: 30.800
Det har du famer gjort godt, Nina
feb 2005
Følger: 80 Følgere: 75 Hunde: 4 Emner: 366 Svar: 11.335
Nej det er sku super du har så lydig en hund... Det er dejligt når de lystre, jeg har Fluffy som er 98 % lydig.. Men der kan desværre komme noget så hun glemmer hvad hun blev bedt om.. Men det skal nok komme..
jun 2005
Han er en boldglad hund, og meget vandfikseret!
En mand blev åbenbart lettere provokeret over min løse hund på stranden (ikke badesæson), at han manisk kastede sten i vandet mens han råbte opmuntrende til koen at han skulle tage dem.
- Koen render ind på plads og kigger intenst på mig da vi passerer.
"lortehund" bliver der så lige råbt efter os...
Der er utrolig mange eksempler på hvor sej min hund egentlig er... Jeg er en heldig hundeejer =D
jun 2005
Fruit - Ja det er herligt! Tænkte det kunne være rart med en tråd om hvor lydig ens hund er frem for dem med aaaaaalle problemer med at den trækker, ikke kan være alene, er urenlig og hvad har vi ; )
Nadia - Tjooo... Men så får du ikke hunden igen *LOL*
jun 2005
Forrige sommer står vi lige og får en is og en snak med iskiosk-manden da et par unge fyre kommer gående på den anden side af gaden med en amstaff der mildest talt trækker.
De skriger at jeg roligt kan få min hund i snor, for han hidser deres op!
Kaoz ligger under et klapskillt i håb om at finde skygge nu moar bare står og taler.
Jeg kigger måbende da amstaffen - til trods for begge fyre holder i snoren - frådende og knurrende er på vej over gaden med retning lige mod koen =/
Ismanden skynder sig at invitere os ind (til trods for "ingen hunde tilladt"-skiltet), og vi kan stå i sikkerhed mens de slæber afsted med dyret.
Men ja... Den reagerede klart sådan fordi koen var uden line ; )
jun 2005
maj 2007
Følger: 8 Følgere: 6 Hunde: 1 Emner: 30 Svar: 682
aug 2008
Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 104 Svar: 5.000
feb 2005
Følger: 80 Følgere: 75 Hunde: 4 Emner: 366 Svar: 11.335
jul 2007
Følger: 5 Følgere: 5 Hunde: 5 Emner: 32 Svar: 1.528
Hvis han er 7 år så er det ikke 'forsiket lømmelalder' ;o) Så er det helt og aldeles selektiv hørelse og hukommelse, dét kommer nemlig med alderen... :o))
Cody på 11½ år. opføre sig både døv og senil, på trods af at han er ingen af delene. Han skal bla. HVER dag når vi er ude og gå, have besked på at han ikke må gå fra stien og ud på marken ved siden af, og han ved squ godt han ikke må ;o) Selv de unge kanaljer der fiser frem og tilbage med 120 km/t løber ikke ud på marken, men den gamle nisse der trisser afsted i lidt mere roligt tempo, skal hver dag lige se om den går... :o)
okt 2008
Følger: 10 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 118 Svar: 8.166
Når en hund VED hvad der forventes =D