{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
661 visninger | Oprettet:

Hjælp til hvordan jeg skal træne {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen, der er ikke mulighed at komme til træning her fra hvor jeg bor, og vi behøver træning,, min hund saki er 14mdr og aldrig gået til træning, det er mit indereste ønske men der er altid fyldt op på holdene..

så hvordan træner jeg ham helt generalt=? med at komme når jeg kalder, at sætte hver gang jeg siger det, at blive når jeg siger det..

vi har virkelig brug for hjælp..., vi venter barn til marts og hunden skal trænes inden.
Han er alle tideres når vi er alene med ham inden for, så lægger han sig bare, men ligeså snart vi rejser os eller der kommer gæster, så har jeg en hund løbende inde i huset, og jeg er ked at at skal skælde ud og råbe før han reagere og lægger sig, for at han ikke vælter en 6årig dreng der er på besøg, ja jeg måtte ta fat i nakkeskindet/halsbåndet.. det er jo ikke til at leve med. han er den dejligste hund ingen tvivl om det, men træning træning træning er mit ønske..

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp til hvordan jeg skal træne
  • #2   16. okt 2008 Det allervigtigste må være at finde en sted at træne.......Lad Marianne hjælpe dig. Det er GULD værd at gå til træning. Man KAN altså ikke opnå nær det samme ved at "hjemmetræne" uden vejledning og ris/ros fra en udenforstående:-)

• #3   16. okt 2008 min hund er hyperaktiv udenfor, så når man siger kom kommer han indenfor, men udenfor ja så render han den modsatte vej..

jeg bor i Høje 5771 stenstrup.. problemet er jeg ikke har bil/kørekort, og intet netværk da vi er tilflyttere... og hende i stenstrup (2½km væk) som jeg kunne gå til med ham, ja hun er booket og sagde jeg kunne ringe igen i febuar..

• #4   16. okt 2008 Når han render modsatte vej udendørs, hvad gør du så>?

• #5   16. okt 2008 mette, derfor er mit inderste ønske at gå til træning.. jeg tager imod alt den hjælp jeg kan få da det gælder min hund.. elskede hund..

da jeg fik ham som 4mdr's meldte jeg mig til i nyk mors, alt var booket op på hvalpe holdene, og hun lovede at ringe hvis der blev plads, det gjorde der ikke. nu er vi på fyn og igen skal udsætte træningen pga bookede hold ..

• #6   16. okt 2008 (link fjernet)

• #7   16. okt 2008 mette, hvis det er i haven (hvilket er sjældent) prøver jeg med forskellige metoder.. i dag har det virket rigtig godt og vi har haft opture med at lukke ham ud uden halsbånd, tage halsbåndet og sige kom.. så lægger han sig eller står stille til det er på og så går vi ind.

når det ikke foregår i haven, (han står i en lang snor for haven er ny indhegnet men han stikker af, ja så kan man gå ½-1km i samme retning som ham at få ham fanget (ja det lyder voldsomt men har ikke andre ord) og med hjem, ja så skal der nabohjælp eller ukendte mennesker til , at sige "nåååh en fin hund du er " så kommer han.. siger jeg det så kigger han måske på mig og tænker moar jeg ved jeg er kær.. jeg står magtesløs med en hund mellem biler og fremmede haver.

• #8   16. okt 2008 Når han løber væk fra dig, vender du dig om og løber væk fra ham, alt imens du kalder på ham. Masser af godbidder i lommen. Så snart han kommer hen til dig, har du en godbid i hånden og lokker ham hen til dig. Når han er HELT henne ved dig, giver du ham godbidden.....IKKE række ud after ham. Han skal HELT ind til dig:-)

• #9   16. okt 2008 mette det ligger i egebjerg smiley ikke just gå afstand ,, efter i alt 6km kan jeg ikke løfte mit ben, jeg regner med det er påbeegyndt bækkenløsning , da det sidder i hofteskålen, jeg har ingen bil desværre, vil ellers gøre alt for mine dyr, men jeg må også tænke på den lille i maven.

• #10   16. okt 2008 Og så skal han ikke løs på steder, hvor der kan riskere at køre biler. De steder må han blive i snor.....Men prøv at træne det hjemme i haven.....HELE tiden positiv.... Hvis han ikke kommer, så lad være med at skælde ud. Og endelig ikke skælde ud, selvom du har kaldt på ham i ½ time og han så endelig kommer.......Så gider han nemlig ikke komme næste gang, fordi det er = skideballe at komme hjem:-)

• #11   16. okt 2008 mette igen, smiley det er os prøvet mange gange , selv når vi skal ind af døren når han er dygtig og er med ude at ryge, det tager somregl 10min at komme ind, fordi han ikke vil.. det kan godt være jeg har prøvet alt smiley men hunden er ikke madglad , han er ligeglad, om jeg så løber væk og jubler og kalder så han ikke kan se mig, ja så render han lægere væk og er ligeglad smiley

• #12   16. okt 2008 Prøv at tage nogle pølser og skær dem i helt tynde skiver.....Det kan meget få hunde stå for:-)

• #13   16. okt 2008 mette, han er skam ikke løs hvor der er biler, eller jeg lukker ham ikke fri, det er fordi han ja ødelægger snoren eller vrider sig ud af halsbåndet, eller trækker snoren med , hopper over hegnet i haven (da mit ønske var en fritgående hund . i en halv time var mit ønske opfyldt, det skal siges at vores hæk er 2m høj, 1½ m bred og hednet er 110cm og han hopper over hegnet under hækken og vupti kigger man i haven og hunden er væk..

jeg roser og roser os roser smiley selvom man allermest har lyst til at ruske hunden og spørge hvorfor den render den modsatte vej smiley men svare kan den jo ikke , så den får en masse ros.

• #14   16. okt 2008 mette, ikke engang røde pølser skåret ud vil ham have, han spytter dem helst ud , godbider tager han i munden, løber med og ligger dem , eller leger med dem..

• #16   16. okt 2008 hende i egebjerg lyder ellers god , og hævder at hun manglere hunde til træning, men hun ligger 7 km vææk...

• #17   16. okt 2008 Kører der ikke busser?

• #19   16. okt 2008 marianne, det prøver jeg,, mener du de ligner der kører ind og ud ? hihi det dur ikke de springer med den fart han lægger for dagen og den energi, det er en hund på ca 45 kg pt og godt 60 cm høj, det er øjemål smiley

jeg har tænkt lidt på et longetov, men så bliver vi viklet ind. jeg må finde på noget.

er det ok jeg bruger hans foder som godbidder ? han får skyttens aktive, det er de eneste jeg har oplevet han stopper op for at ta hvis jeg har smidt flere på jorden så han bliver i nærheden af mig..? jeg har bare læst at man ikke må bruge dens foder som fodbidder,

men som jeg skriver længere oppe, han er ikke madglad og det har væet et kamp at få ham til at tage på. så jeg må se om han kan blive glad for mad, det virker bare så umuligt, men jeg går da igang imorgen.. super tip, lad os se om han gider kigge på mig smiley

• #20   16. okt 2008 jøsses, han går 2 kg foder om dagen (nogen gange 2½).. haha vi skal tidligt igang.. jeg prøver alt du skriver ,,, j

• #21   16. okt 2008 Mette, nej det gør der ikke smiley vi er heldige at der er et skilt hvor der står høje, ja 21 km fra by, men vi har mange dyr som jeg ikke putter i lejlighed i byen.. så vi kommer frem og tilbage på scootere, men der går tog 2½ km væk...

• #22   16. okt 2008 ikke 21 km... fra by, 2½-3 km fra by skulle der stå smiley

• #23   16. okt 2008 2 kilo foder???????????? Om dagen??????????

• #25   17. okt 2008 Han er Rottweiler/amstaff... ja ca 2 kg mad om dagen, ellers falder suglet af ,, det er før forste gang lykkeds mig at få ham til at tage på ,, ved at give ham folder til slædehunde...
    og han er ikke kastreret..
    jamen jeg vil prøve med hamberyg , lever os .

• #26   17. okt 2008 marianne c, jeg sætter virkelig stor pris på at du vil hjælpe, og beskrive det på en måde så jeg forstår smiley for du har helt ret , jeg skal have det meste træning på plads på 4-5mdr og det kan godt lade sig gøre smiley men jeg er sikker på at det kan lade sig gøre, for han er en god og kærlig hund..

• #27   17. okt 2008 du er nødt til at starte forfra med kontakt øvelserne , se på mig -= guf , sit = guf, Dæk = guf, ud med snor på se på mig = guf gå fem skrit se påmig = guf når din hund ser på dig uden at at du opfordrer den =10 guf .. når han så kigger på mig, er det så ikke bare fordi han tigger ? for at få flere godbidder?

• #29   18. okt 2008 marianne c, han har bare ikke konstentrationen, han suser bare rundt, men han er dygtig til at komme og sitte .. ( vi øver udendørs på afskærmet stykke i haven...

• #32   20. okt 2008 marianne c , takker, det vil vi prøve.......

• #34   21. okt 2008 jah vi må bare klø på smiley for jeg vil ikke have at han skal stå i snor resten af livet ..

Kommentér på:
Hjælp til hvordan jeg skal træne

Annonce