934 visninger
|
Oprettet:
Hjælp hvordan gør jeg? {{forumTopicSubject}}
Hej alle hunde elskere:-)
Jeg kan ikke få min lille coton de tulear på snart 1 år gammel til at dække.. jeg har øvet med hende i cirka et halvt år.. hun har gået til hvalpe træning i oktober's hvor hunde træneren viste mig hvordan jeg gjorde, da hun ikke lagde sig ned alle de gange jeg prøvede, så prøvede hun (hunde træneren) men hun gad stadig ikke.
Hvordan fik i jeres hund til at ligge sig ned?
Har i nogen råd?
apr 2010
Følger: 4 Følgere: 2 Hunde: 2 Emner: 118 Svar: 989
aug 2012
Følger: 29 Følgere: 27 Hunde: 3 Emner: 86 Svar: 3.857
maj 2007
Følger: 21 Følgere: 20 Hunde: 1 Emner: 48 Svar: 1.756
Jeg kender 2 metoder til hvis hunden ikke forstår hvad det er man vil have den til.
1: Sige dæk og giv/kast en godbid hver gang den ligger sig af sig selv.
2: Sæt dig på gulvet med det ene (eller begge) bed strakte. Løft det ene ben, men kun så det passer med at hunden lige kan nå at kravle under. Tag armen/hånden under benet og vis hunden at du har en godbid - Den skal så følge efterhånden under benet, og lige i den skal til at kravle under, og maven rører gulvet giver du godbidden og siger dæk.
Men husk at du på intet tidpunkt må tvinge hunden - Den skal selv tage initiativer til at lægge sig/kravle under ;o)
feb 2007
Følger: 36 Følgere: 51 Hunde: 4 Emner: 76 Svar: 2.741
jul 2007
Følger: 1 Følgere: 22 Hunde: 3 Emner: 92 Svar: 10.986
Men i realiteten er jeg faktisk ligeglad med .... om de vil ligge ned.... .. det må de selv om....
mar 2013
Følger: 2 Hunde: 1 Emner: 1 Svar: 4
- Det var lidt svært at forklare det jeg håber i forstod det
Ja jeg lokker med en godbid ellers gider hun ikke at sætte sig..:-)
mar 2013
apr 2010
Følger: 4 Følgere: 2 Hunde: 2 Emner: 118 Svar: 989
Tag nogle gode godbidder..
1) sæt din hånd foran hende
2) når hun rører din hånd med snuden får hun en godbid
3) lær hende at følge efter hånden og røre den
Til sidst kan du sætte en kommando på.. Så du har lært hende at følge en hånd eller en godbid.
jun 2013
Følger: 1 Følgere: 1 Hunde: 3 Emner: 21 Svar: 500
Måden jeg så har lært, at man skal få hunden til at lægge sig ved stående/gående stilling er:
1. Tag en godbid som hunden er ellevlid med og før den lidt hen så din hun går.
2. Nu skal du så føre hånden med godbidden tilbage og holde den med "flad" blid hånd over snuden, nu burde den gerne prøve at få fat i godbidden
3. Nu fører du så hånden forsigttigt lidt bagud og sammentidigt nedad, lige så snart at hunden bare giver sig en smule, klikker du og guffer! Hunden behøver ikke at skulle lægge sig ned ved første forsøg, hvis bare den "er på vej til det" skal du rose (altså klikke og guffe).
4. Efter nogle forsøg med det, burde den begynde at forstå at den får noget for at lægge sig helt ned
5. Når du så har lært den at lægge sig MED godbidden over snuden, vil du nu (når den er en haj til det), begynde at putte håndtegn og/eller kommando på
Puha det blev til en lang tekst, håber det er til at forstå, det er meget nemmere at vise end at skrive
jun 2013
jun 2013
jun 2013
jun 2013
Som sagt er det ikke den eneste måde man kan lære dem det på, men sådan har jeg lært det og det er jeg glad for
mar 2013
Hjælp hvordan gør jeg?