{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.710 visninger | Oprettet:

Kommunal hjælp til tandlæge. hvordan? {{forumTopicSubject}}

Er der nogen, der ved, hvordan man skal gøre, hvis man vil søge om hjælp til tandlægen?

Jeg har gået med en dårlig tand længe, og nu tror jeg må finde en tandlæge (det dunker i kæben, så der er sikkert betændelse i.

Skal man printe skema ud og tage med til tandlæge? Må det være en tandlæge i en anden by?

Jeg har ikke en tandlæge pt, da jeg har brugt en i Sverige tidligere. Jeg lider af tandlægeskræk og kunne komme i en god narkose i Sverige. Men han ville ikke ordne denne tand sidst, jeg var derovre, og nu er den så blevet rigtig slem smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kommunal hjælp til tandlæge. hvordan?
  • #1   6. jul 2011 først skal du vist ansøge kommunen, så skal du til tandlæge som laver et overslag og sender til kommunen.... husker ikke om det er tandlægen der laver ansøgningen og sender sammen med overslaget.
    Så behandler kommunen ansøgningen og hvis du får behandlingen beviliet kan du få det ansøgte lavet........

men jeg tror nok at hvis det er smertelindrende behandling så må det laves når kommunen har modtaget ansøgning og overslag

min far ansøgte på et tidspunkt og der gik et halvt år før svaret kom og på det tidspunkt havde han haft en blodprop og var kommet i behandling med noget blodfortyndende så tandlægen ikke ville lave behandlingen.

• #2   6. jul 2011 jeg hører lige med da jeg går med et hul i tanden der driller en hel del.. og har en heftig tandlæge skræk.. så vil helst ikk sku for meget rundt til kommune og tandlæge osv for at få det ordnet (så mister jeg nok modet undervejs..)

• #3   6. jul 2011 estrid: det var da helt vildt!! så ka jeg vist nok nå at få sparet sammen til at få pillet den her tand ud inden de får behandlet ansøgningen..

• #4   6. jul 2011 Åh jeg tænkte nok, at det ville være sådan smiley

Det kan jeg ikke vente på smiley Så må jeg prøve at snakke med en tandlæge om evt afbetaling smiley

Hjertet banker... Et godt råd: Se at komme afsted, det bliver kun værre.. Jeg taler af flere års erfaring. Den eneste grund til at jeg ikke har været afsted endnu, er penge.. Jeg har dem bare ikke..

• #5   6. jul 2011 Du skal selv søge ved kommunen og have et overslag med fra tandlægen. Men hvis du har ondt, vil jeg anbefale dig at banke meget hårdt i bordet på kommunen. Arbejder for en tandlæge og vi har desværre oplevet, først at få svar fra kommunen et år efter der var ansøgt og det glorde jo at overslaget ikke passede mere.

• #6   6. jul 2011 Jeg mener det er omvendt, du skal først til tandlægen og have lavet et overslag og så på kommunen og med en ansøgning, samt alle papirer på indtægter og udgifter.. Så snart svaret er kommet, kan du gå til tandlæge...
    Du kan selvfølgelig godt gå til tandlæge så snart ansøgningen er afleveret, men hvis de afviser ansøgningen, må du jo så selv betale regningen når den kommer

• #7   6. jul 2011 Har aldrig arbejdet for en tandlæge, der ikke var villig til at tage imod afbetaling. Hos os er det endda rentefrit, om man så betaler 500,- eller 1000,- i måneden.

• #8   6. jul 2011 jeanette: jep jeg må se at sparke mig selv i røven.. problemet er at hos ham tandlægen jeg meldte mig hos for mange år siden er de gode til at man må betale på afbetaling.. hvis man ikk lige står i RKI som jeg gør:-( rigtig noget lort, for ellers tror jeg egentlig jeg ville ha fået det lavet for et godt stykke tid siden..

• #9   6. jul 2011 Betaler man ikke selv sin tandlæge, det gør jeg da 3 gange om året, det er vel ikke det offentlige der skal betale det....JA UNDSKYLD MIG...ellers meld dig ind i sygesikringen Danmark...

• #10   6. jul 2011 Har ikke lige læst de andre svar.

Men jeg snakkede med en sagsbehandler i sidste om netop det samme.

Du skal fortælle din tandlæge hvad det drejer sig om, de skal så lave et prisoverslag som du skal smide op til kommunen. Du må IKKE påbegynde behandlingen før der er afgørelse fra kommunen.

Pia H - Det er nok ikke alle der har røven fuld af penge vel..

• #11   6. jul 2011 Pia, jo normalt gør jeg.. Det er første gang nogensinde, jeg søger hjælp..

Jeg har 1000 kr at leve for om måneden.. Men har 200 kr i denne måned.. Hvorfor er sådan set bedøvende ligemeget.. Men tro mig,, kunne jeg vente til jeg havde pengene selv, så gjorde jeg!

Men tak for forståelsen, min søde ven

• #12   6. jul 2011 pia,tænkte også om man ikke selv betaler, har sku ikke røven fuld af penge, men det må man jo bare betale hvis man vil til tandlæge.. vi skal da bare være glade for vi feks har lægebesøg gratis igennem skatten...

• #13   6. jul 2011 Jeg håber du kan få hjælp Jeannette - jeg er så forarget over, at man kan få gratis lægehjælp men selv skal betale tandlæge - det kan jo ikke passe, at nogle bare kan gå til læge med alt muligt (og umuligt) og få det hele betat, når andre de virkelig har brug for hjælp til tænderne bare må klare sig selv, selvom det koster en formue.

Det samme med at kunne se og høre. kan du ikek høre får du et høreapparat, kan du ikek se, å du købe dig et par dyre briller.

Hvorfor ikke udligne det hele lidt, så alle betaler lidt og dem der ikke har råd kan få lidt hjælp?

Bare et lille OT indlæg med noget moralsk opbakning!!!

• #14   6. jul 2011 kender en der er på kontanthjælp, hun fik ihvertfald dækket en del

jeg er på SU og jeg betalte selv.

men tror det tager et par uger før det "går igennem" når det er gennem kommunen.

• #15   6. jul 2011 hvis det er virkelig en stor omgang der skal laves, 15000-20000 kan jeg godt se der er et problem, men at få det dækket for at få lavet en tand synes jeg ikke er rigemelig, jo hvis det var fri for alle..

• #16   6. jul 2011 Tusind tak, Iben smiley

Ja, det er det nok, Louise..

Jeg går ind til en tandlæge i morgen og forklarer dem situationen og spørger om jeg kan afdrage. Bare ikke lige den bedste indledning til ny tandlæge smiley

Og jeg er da glad for at I andre har penge nok smiley Det gad jeg godt prøve..

• #17   6. jul 2011 Utroligt at folk har så ondt i røven..

• #18   6. jul 2011 Jeg snakker jo ikke om at det er det hele, der skal dækkes. Jeg snakker om en del og kun et lån.. Det bliver da betalt tilbage..

I guder altså

• #19   6. jul 2011 Jeg har 200 kr til resten af måneden og JA, jeg ved godt det kun er d. 6.

Tror I jeg nyder at have tandpine? Nej, det gør jeg dælme ikke.. Men jeg skal jo også have mad på bordet...

• #20   6. jul 2011 Husk på at man ikke kan plukke håret af en skaldet..

• #21   6. jul 2011 http://www.voksentandplejen.dk/index.php?id=25

fandt lige dette, det er godt nok for dem på kontanthjælp, men måske du kan bruge det smiley

• #22   6. jul 2011 Jeg får iøvrigt altid regning hos min tandlæge. Os første gang jeg var der. smiley

• #23   6. jul 2011 Det hedder en enkeltydelse og du skal ganske rigtigt forbi tandlægen og få et overslag ... Du kan som regel printe alt ud omkring enkeltydelse på din kommunes hjemmesiden men har fundet den på min her så du kan se hvordan og hvorledes:

http://www.vejle.dk/Borger/Job-og-uddannelse/Din-oekonomi/Enkeltydelse.aspx

Og specifikt til tandbehandl.: http://www.vejle.dk/lib/file.aspx?fileID=47895&target=blank

Held og lykke :O)

• #24   6. jul 2011 Vi kan alle en dag stå i en dårlig økonomisk situation og have brug for hjælp.

Det er jo derfor vi betaler skat så dem der har brug for det, og os selv hvis vi skulle være uheldige at miste vores indkomst, kan få det !!

• #25   6. jul 2011 Tak alle 3 smiley

Jeg starter lige ud med at gå ind til tandlægen i morgen og får en snak med dem, hvis de har tid smiley

• #26   6. jul 2011 Meen 6 uger er LANG tid at vente på en afgørelse

• #27   6. jul 2011 Jeg kan ikke vente 6 uger smiley

• #28   6. jul 2011 Tænkte jeg nok. Men du kan jeg begynde at betale og så se om de vil betale de sidste rater hvis du afbetaler?

• #29   6. jul 2011 Jeg håber at tandlægen i morgen vil hjælpe.. Ellers er der da nogle flere i Køge, jeg kan gå til..

Noget må ske.. Og så kan jeg jo bare bande over, at jeg har ladet det gå så længe.. Men de der penge (eller mangel på samme) er sgi frustrerende GRR

• #30   6. jul 2011 Kender jeg godt. Har ikke været til tandlæge i 9 år ...

• #31   6. jul 2011 jeg kender det godt fra for vel omkring 20 år siden... efter børnetandlægen kom jeg til en "voksen "-tandlæge.... hun var af den mening at tingene skulle overståes..... det var jeg ikke klar til... jeg havde behov for pauser... jeg kunne bare ikke trænge igennem til hende... i stedet for at finde en ny, så blev jeg bare væk i en hel del år.... jeg endte også med tandpine før jeg fandt en ny..... han havde desværre den mening at først skulle man have undersøgelse, tandrensning og derefter kunne vi gå igang med den tand jeg havde problemer med.... så der gik flere dage før den dumme tand kunne blive lavet.... han rejste heldigvis og hans klinik blev overtaget af en sød vietnameser som var til at snakke med... jeg bøvlede længe med eftervirkningerne efter de 3 år uden at få gjort noget... samt at ungdommens plomber ikke holdt evigt.... de sidste par år har jeg kun været til tandplejer... men min tandlæge har bestemt at jeg skal til eftersyn 4 gange om året..

den klinik hvor jeg går er begyndt at holde "åbent hus" /billigdage for unge mennesker som er i risikozonen for at droppe ud af systemet fordi tandlægebesøg er så dyre....

• #32   6. jul 2011 Jeanette - de fleste tandlæger vil gerne gå med til afbetaling smiley Dengang jeg lige flyttede hjemmefra var der lidt småt med pengene og jeg betalte 100kr af i måneden smiley

Men hvis du mener det er betændelse, så tag den "nemme" udvej, tag til din læge som så kan udskrive pencilin - hver gang min visdomstand har drillet og jeg har været ved tandlægen har de bare udskrevet pencilin og så går smerten væk, ved dog ikke om det er det samme ved dig smiley

Held og lykke og god bedring smiley

• #33   6. jul 2011 Tak Natasja smiley

Estrid: Jeg fandt en sød en i Sverige.. Men det er bare også dyrt at tage derover.. Han kurerede det meste af min skræk.. Hans ord var HVER gang.. "Det må ikke gøre ondt! Du skal sige til med det samme, hvis det gør ondt".. Og jeg blev pumpet fuld af bedøvelse.. Det er ham, der har fortalt mig, at det er fordi adrenalinet pumper så meget, at bedøvelsen hurtigt forsvinder..

Sandie: ja det var et forsøg, men tanden er ødelagt og plomben er flækket, så jeg er ret sikker på at den skal fixes.

Men jeg vil helt sikker spørge dem om afdrag i morgen..

• #34   6. jul 2011 God idé at få noget antibiotika hos lægen i morgen, for det skal du jo alligevel have når tanden skal laves.

Min ene søn havde en tandbyld og tandlægen vilel ikke røre den før han var startet på antibiotika og havde taget det nogle dage. På den måde får man betændelsen væk og så er det nemmere at fixe det andet bagefter.

• #35   6. jul 2011 Utroligt at der ikke mere mere forståelse for at man kan være i en situation hvor man er nød til at bed om hjælp. Ved godt at nogen plukker hvad de kan.... men de fleste vil altså helst klare sig selv og ikke bed om hjælp til tingene..... hvorfor ikke tro på det bedste i folk og faktisk tro på, at når Jeanette er kommet dertil hvor hun spørger om hjælp, så er det fordi hun faktisk mangler det....

Jeanette, jeg er ked af det på dine vejne... at du har ondt og så oveni skal høre på sådan en omgang ævl ...æv æv ... håber inderligt at det løser sig for dig.

• #37   6. jul 2011 Kennel: Plus at det er ret vigtigt at man ikke er inficeret da man ikke vil have de bakterier vi har i vores mund ind i vores blodbane. Det er IKKE ønskeligt så enhver tandlæge bør sikre sig at man er velbehandlet først ...

• #38   6. jul 2011 Sanne: nemlig... der er noget med at lige netop de bakterier har det med at sætte sig i hjertet, hvis de kommer i blodbanen... noget rigitg skidt

• #39   6. jul 2011 Jep. Derfor tandlægerne som regel er obs. :o)

• #40   7. jul 2011 Det er meget meget svært at få hjælp til tandlægeregninger.
    Gik på dagpenge, fik et overslag på 10.000 kunne ikke få hjælp, det samme med et par andre jeg kender til og sådan har jeg også altid hørt det var.

• #41   7. jul 2011 La vær: Mine fætres (alkoholiserede kontanthjælpsmodtager de sidste MANGE år) mor fik nye tænder for 25.000 kr. af kommunen da hendes var rådnet op. Hun passer dem stadig ikke, ryger og drikker dem op lige som de gamle :o(

• #42   7. jul 2011 Synes altid der er nogle "grupper" der altid kan få hvor andre der ikke er så langt ude får nej.
    Undskylder for mine fordomme smiley

• #43   7. jul 2011 La vær: Er enig ...

• #44   7. jul 2011 Vi kan ikke selv gøre for vi bliver smittet og derefter syge og må gå til læge. Men børster man sine tænder rigtigt og bruger tandtråd hver dag & så går til tandlægen hver gang det er gør en smule ondt så bliver det aldrig så dyrt at gå til tandlæge med mindre man self har brækket en tand eller har en tandsygdom. Men brækkede tænder betaler en livsforsikring. Så vi er selv udenom de dyre regninger. Da jeg fik en rodebehandling for nogle år siden, begyndte jeg at gå til tandlæge hvert halve år. Aldrig har jeg prøvet noget så slemt og jeg har også tandlæge skræk men hende jeg her i Helsingør er så sød og forstår en når man er bange. Men håber du får hjælp intet mere smertefuldet end tandpine !! smiley

• #45   7. jul 2011 Hmmm jeg troede at det udelukkende var kontantshjælpmodtager der kunne søge om tandlægehjælp?

Nogle der om det er alle der kan søge eller er der et loft for ens indkomst?

• #46   7. jul 2011 Kristine, jo det gør det, hvis man har svage tænder og er tandlægeskræk.

Men det vil du aldrig kunne forstå

• #47   7. jul 2011 Tak alle sammen.

Jeg var inde hos tandlægen og få en tid. Desværre går de på ferie nu, så der er først en ledig tid igen d. 2. august. Den har jeg fået.. Og så må jeg se om jeg kan holde ud så længe.. Denne tandlæge kender jeg nemlig en, der har været hos, og de skulle være rigtig søde. Bare tanken om at skulle ind og bestille tid fik adrenalinet til at køre på højtryk.. suk.. Nu ser jeg lige tiden an, laver nogle supper og så må jeg se, om jeg kan vente så længe og ellers må jeg finde en anden tandlæge.. de her havde ingen problemer med afdragsordning

Jeg tror desværre ikke min læge vil udlevere medicin uden at jeg beviseligt har brug for det.

Jeg spørger normalt ikke om hjælp. Jeg har nu været arbejdsløs i 1½ år og får det til liiige at løbe rundt. Der skal ikke meget til at vælte læsset, men når det sker, så er det ikke bare sådan lige at rette op, for hver gang jeg kan se, at nu er jeg næsten på fode, så sker der noget andet..

Geser, det er jo lige før jeg skulle få en tid hos ham, når jeg alligevel er i Jylland sidst på måneden hehe. Han lyder som lige en for mig

• #48   7. jul 2011 Har den tandlæge ikke ordineret pencilin til dig i mellem tiden ?

• #49   7. jul 2011 Godt at høre Jeanette, hvis det er må du kontakte din praktiserende læge og fortælle det hele omkring dine tænder og få noget smertestillende for du ska ikke gå rundt med smerter i så lang tid.

• #50   7. jul 2011 René, nej jeg var kun i receptionen. Snakkede slet ikke med en tandlæge.

Ja, jeg må lige kontakte min læge..Det skulle jeg jo have gjort, nu jeg alligevel var i Køge. Ihh.. det er fordi jeg koger helt over bare ved tanken om tandlæge..

• #51   7. jul 2011 Jeanette: du kan jo altid få lægen til at kigge dig i munden og ud fra det og dine smerter, vurdere om du evt har brug for penicillin.

Jeg ved hvordan du har det...jeg er også hunde angst for tandlæger. Jeg har uden problemer født 5 kg babyer HELT uden bedøvelse eller brok.. MEN bare en tandlæge kigger på mig, så er jeg ved at dø af skræk. Har nu min kæreste med til tandlæge og han sidder så og holder mig i hånden imens. Jeg havde fundet en rigtig sød tandlæge, men alligevel så løber tårerne stille ned af mine kinder, når han lavede noget .... selv om det faktisk ikke gjorde ondt på mig. Nu er denne tandlæge stoppet, så jeg kommer ikke til tandlæge for tiden...
    Dem der siger at man ikke kan få tandproblemer, hvis man børster tænder og går regelmæssig til tandlæge, ved ikke hvad de snakker om - det er det min kæreste gør og han har alligevel oplevet pludselig opstået tandproblemer. Men hvor er det nemt at være kloge måge på andres vejen..... måske man skulle huske på denne sætning....

DON'T JUDGE A MAN, BEFOR YOU HAVE WALKED A MILE IN HIS SHOES

• #52   7. jul 2011 Nå, jeg snakkede lige med lægesekretæren. Jeg ringer op til min læge i morgen tidlig og snakker med dem om noget pencilin smiley det var ikke helt umuligt, mente hun.

Og så skal jeg ud og købe pamol og panodil. Det skulle være en god kombi mod evt tandsmerter.. jeg har IKKE ondt nu, men vil godt have dem, hvis nu..

• #53   7. jul 2011 har du ikke noget familie i nærhedes .. eller venner... måske de har et par panodil og pamol du kan få... så skal du jo ikke købe hele pakker

• #54   7. jul 2011 Susanne.. Nej, det er nemlig det.. Jeg gik på turen ind til Køge, nu her til morgen, og fik mere og mere ondt i maven, blodet susede i årerne og da jeg stod i receptionen kunne jeg knapt sige noget.. Og det selvom jeg var fuldt ud klar over, at jeg ikke fik en tid i dag..

Jeg tror bare det er svært for folk, uden denne angst, at forstå det.

Hvis jeg troede han ville fixe den, så ringede jeg til min tandlæge i Lund. Men han er special tandlæge (kroner, broer etc)

• #55   7. jul 2011 Jo, jeg tror min mor har panodiler, det plejer hun da..

• #56   7. jul 2011 Suzy, jeg ved hvordan du har det.. Og jo, jeg kan da godt se i bagspejlet, at jeg burde været taget afsted for længst.... Men det er bare nemmere sagt end gjort, ikke?

• #57   7. jul 2011 ok,troede du havde ondt nu, derfor jeg undrede mig

• #58   7. jul 2011 nemlig... ondt i maven, enten så bliver jeg tør i munden eller også løøøøber mundvandet, bliver direkte fysisk utilpas, ryster og har det virkelig af H til. Hvis ikke kæresten er med, så smutter jeg længe inden jeg overhovedet kommer ind af døren... kan helt sikkert overbevise migselv om at det slet ikke er nødvendigt med et tandlægebesøg..... det er rigtig røv at have det sådan.

Kommer forresten til at tænke på, at der måske er en gratis mulighed... eller næsten gratis... tandlægeskolen i Århus har vist noget for dem med tandlægeskræk... altså hvor det er de studernede man kommer ind til og det er vist gratis ... men man betaler materialerne, som jeg har forstået det. De har også gratis tjek hos tandtekniker....
    Måske det har noget ligende på tandlægeskolen i københaven??? men de har desværre sommerferie nu - men måske du kan kommer ind i en fast ordning bagefter?? det er da et forsøg værd at ringe efter sommerferien.

• #59   7. jul 2011 Jeannette pamol og panodil er akkurat det samme. Det du skal have er panodil/paracetamol/pinex/pamol (det er det samme) og så skal du kombinere det med et NSAID præparat det kan være ibuprofen/ipren/ibumetin (det er også de samme præparater).

Så få apoteket til at give dig de to slags præparater, de supplere hinanden godt, og pamol er slet ikke altid nok til tandpine. Får du så også penicillin så kan det være du kan holde den til august, hvis du er heldig.

• #60   7. jul 2011 Jeg er øm, har ikke tandpine som sådan.. Men er øm i kæben. Jeg er ret sikker på, at der er noget betændelse..

Jeg tør ikke tandlægehøjskolen.. Jeg mangler trygheden i at jeg ved, vedkommende har gjort det før.. Den er nemlig også overvejet (jeg har været derinde mange gange i forbindelse med flytning af hagespids)

Uh Iben, jeg har masser af ibuprofener herhjemme (bruger dem til mine knæ). Der var bare en, der skrev til mig på face at 2 pamol og 2 panodiler skulle være en fremragende kombi. Jeg spørger også lige lægen i morgen, når jeg alligevel har ham/hende i røret

Suzy, nej her er det omvendt.. Min mor er sej.. Hun havde ikke været til tandlæge i 9 år, nu har hun fået ordnet mange tænder og kan nu blive boret uden bedøvelse.. Fik jeg valget røg jeg i narkose hver gang

• #61   7. jul 2011 Men jeg er ret sikker på at jeg SKAL til tandlæge snart.. Det dur ikke at skubbe det længere.. Der er allerede gået for længe.. Men hvis jeg kan holde "smerteniveauet", som det er pt, så skal det nok gå frem til august smiley

• #62   7. jul 2011 Aj aj aj du må ikke tage både panodil og pamol det er det samme og så overskrider du den anbefalede dosis og kan få lever og nyreskader.

• #63   7. jul 2011 Du kan kontakte lægen over email konsultation hvis du ikke har mulighed for at smutte til køge igen

• #64   7. jul 2011 Ej stakkels dig J :o(
    Håber du finder ud af noget hurtigst muligt.

• #65   7. jul 2011 Jeg ringer til lægen mellem 8 og 9 i morgen smiley Der burde lige være et par kroner der smiley

Taark A.. Jeg har så lige fået at vide, af en veninde, at den tandlæge jeg har fået tid hos, ikke er gode til folk med tandlægeskræk.. Så nu overvejer jeg lige igen smiley Tror jeg må tage en snak med min mor og så suse ind til København til hendes tandlæge..

• #66   7. jul 2011 tror faktisk at det måske er uddannet tandlæger der har de tanslægeskræk-patienter... der sker jo ikke noget ved at undersøge det? om ikke andet, så kan du jo måske få det ned på en niveau du kan leve med. Og er det elever, så er der jo hele tiden uddannet underviser til stede, som skal godkende det de laver... sådan har jeg forstået det og det ser sådan ud når jeg er med min datter i Århus... der er det elever, hvor lærerne "overvåger"

• #67   7. jul 2011 Ja det kan være du har ret, Susanne :o) Jeg var jo nok også kun i udkanten af det.. Og det er da helt klart et telefonopkald værd :o)

• #68   7. jul 2011 måske det ikke er noget og måske det er ... men så er det jo tjekket.

Håber du snart får det bedre .. rigtig æv at du nu har fået at vide at den tandlæge måske ikke er super... måske han er god for dig og bare ikke den anden, men nu du har hørt at han ikke er det og så er det svært at gå ind til ham med ro i maven....

• #69   7. jul 2011 Ja det er.. Men på den anden side, så ligger meget af min skræk i smerten.

Så hvis bare jeg kan få vedkommende til at forstå, at det er vigtigt, at jeg bliver dopet så meget, jeg kan, så skal det nok gå smiley

• #70   7. jul 2011 Jeg har prøvet et par gange at bedøvelsen holdte op med at virke.. Det skal jeg have fortalt dem. Og at fordi jeg har så meget adrenalin pumpende, så forsvinder bedøvelsen ret hurtigt, så der skal være meget klar smiley

• #71   7. jul 2011 det gør det også for mig... har hørt om tandlæger der bedøver via laser, tror jeg det er .... jeg er sikker på at på tandlægeskolen, har det helt styr på det sidst nye og der må der være forståelse for at du er bange for at det skal gøre ond.
    Jeg plejer at sige til tandlægen at han skal bedøve mig fra navlen og OP smiley jeg vil ikke mærke det mindste, for så kan jeg slet ikke håndtere min panik... har kun oplevet forståelse for det, hos de to tandlæger jeg har brugt.

• #72   7. jul 2011 Den må jeg da lige prøve at bruge smiley Fra navlen og op smiley Så kan jeg oss sagtens gå hjem, når jeg er færdig hehe

Bedøvelsen er faktisk alfa omega..

• #73   7. jul 2011 ja, for det giver den "ro" til at man så kan håndtere ens angst ellers.

• #74   7. jul 2011 Ja nemlig smiley

• #75   7. jul 2011 Kristine, jo det gør det, hvis man har svage tænder og er tandlægeskræk.

Men det vil du aldrig kunne forstå??

Hvad mener du med det? ' ja svage tænder, men derfor er det også vigtigt man passer rigtig godt på dem. Og jeg har selv lidt rigtig meget af tandskræk, så jo jeg forstår det !! , men derfor har jeg altid selv betalt min tandlæge regning. Men jeg siger ikke det er forkert du søger hjælp, jeg går bare ikke ind for at det skal være en ydelse man får igennem skat, altså så det bliver gratis som med lægen.

• #76   7. jul 2011 Jamen jeg passer da på mine tænder.. Men har alligevel huller smiley Det samme har min mor

Nej, det er også fair nok. Og det var heller ikke noget, jeg normalt ville gøre.. Men situationen er ret spændt lige nu..

• #77   7. jul 2011 Okay' så havde jeg nok meldt mig ind i Danmark hvis jeg var dig.

• #79   7. jul 2011 Kristine: ja det kunne da være, jeg skulle undersøge det smiley

Daisie: tak smiley Den tandlæge jeg har fået tid hos d. 2. august var med på afdrag, så det er fedt nok smiley Så behøver jeg ikke blande kommunen ind i det.

Og hvis det nu blot er en udtrækning, så burde det ikke blive SÅ dyrt.. håber jeg

• #81   7. jul 2011 Kristine: Der er en genetisk problematik i dette også.Hvis du genetisk har svage tænder etc. så kan du passe nok så godt på dem men vil alligevel have svært ved at undgå tandskader.

Fx. har min far, mor og deres børn, min bror og jeg MEGET stærke tænder og knogler og lunger etc.

Det er genetisk. Ingen af os har huller og ingen af os har nogensinde haft brækket en knogle (7-9-13).
    Vi kan alle opholde os i røg eller ryge i årevis uden at tage synderlig skade i hals og lunger.

Min stedsøster og hendes mor og far har svage knogler, tænder, lunger etc.
    Så de får nemt huller og brækker nemt noget, de får astma af at opholde sig i en smule røg eller ved at ryge og desværre vil bare lidt rygning forårsage svære lungeskader og lungecancer (min søsters mor døde af cancer i hals og lunger), min søster fik som 24 årig konstateret begyndende rygerlunger ...

Så den med at man bare skal passe på sine tænder holder ikke. Vi har passet vores tænder etc. på samme måde men min søsters er bare ikke så stærke som min brors og mine ...

• #82   7. jul 2011 Tak Daisie det håber jeg også, jeg gør smiley

Min mor og jeg har svage tænder. Min far og bror har stærke tænder. Det er snyd, er det.. Tror min bror har haft 3 huller hele sit 35 årige liv.. Det er ca hvad jeg har hver gang, jeg er til tandlæge smiley

• #83   7. jul 2011 Jeg får nok også nogle forbehold.. Jeg er mere eller mindre til skrot hehe..

Aj dog ikke, men har problemer med knæene, det har jeg haft siden 96. Har generelt dårlige led også.. Skal til reumatolog snart.

Men hvis de vil hjælpe med tænderne er det jo fint nok smiley

• #84   7. jul 2011 Jeanette - Held og lykke med det hele. Det er forfærdeligt at have tandpine og endnu værre, hvis man ikke har råd til at betale for at få gjort noget ved det.

Jeg har arbejdet på Tandlægeskolen i København i 15 år, og der er det kun uddannede tandlæge som tager sig af folk med tandlægeskræk.
    Tandlægerne giver en kombineret behandling, der først består at psykologsamtaler i et stykke tid, og så starter de tilvænningen til at sidde i tanlægestolen uden at man går i panik. Først til allersidst, når man er klar til det, kan man blive behandlet.
    Jeg var sekretær på den afdeling der behandlede tandlægeskræk, så jeg mødte mange med odontofobi, og lider også selv af det og blev behandlet der.

Måske kunne du få glæde af at gå derinde. man betaler kun for de materialer som der bliver brugt, men for mange kan det ikke lade sig gøre, fordi man skal bruge lang tid på det, og komme fast en gang om ugen i flere måneder.

Tandlægeskolen har dog ferielukket indtil september, og der er kun åbent for nødbehandling af dem som allerede er indskrevet som patienter.

pøj pøj med det

• #85   7. jul 2011 Ja, jeg havde næsten godt kunne se, at det var sådan det var smiley

Men jeg har fået lov til at betale afdrag hos tandlægen, så det vil jeg hellere.. Og så undgå at blande kommunen ind i det smiley

• #86   7. jul 2011 Hanne, tusind tak for det.. Ved du hvad, jeg tror faktisk at jeg - efter deres ferie og dette her er overstået - vil tage kontakt til dem. For det lyder dælme som en rigtig god ide..

Og pt har jeg jo tid nok

• #87   7. jul 2011 Det synes jeg lyder godt, Jeanette.
    Du skal bare være forberedt på, at der kan være venteliste til behandlingen, for der er mange som lider af tandlægeskræk.

• #88   7. jul 2011 Ja, det er jeg med på smiley Men det haster heller ikke smiley

• #89   8. jul 2011 Kristine - nu har jeg fulgt Jeanette igennem flere år, og hun kæmper en brav kamp - jeg har ALDRIG set hende bede om hjælp før nu og det er tiltrods for at hun kun har haft 1000kr at leve for i flere år ! Så at hun beder om hjælp er dælme iorden ! Danmark koster også penge, og hvis hun i forvejen har skader såsom sit knæ - kan hun glemme alt om at komme ind !

• #90   8. jul 2011 -lille-my- : Læs lige hvad jeg har skrevet, har intet imod hun søger hjælp. Men hvis hun har svage tænder så ville Danmark være en hjælp til hende, så hun ikke står her igen om nogle år.

• #91   8. jul 2011 Hanne: super du kom på banen... jeg var ikke helt sikker på hvordan det foregik derinde.... jeg går i Århus med min datter(pga hun har gigt) og vi er bestemt glade for stedet og steminingen...

• #92   11. jul 2011 VIlle bare lige opdatere smiley

Fik pencilin af min læge og startede på det lørdag morgen. Og jeg mærker pt (7-9-13) ikke noget til kæbe eller tand mere.. Så det var vist en god ide og god mavefornemmelse smiley

Så håber jeg bare det holder indtil jeg skal til tandlæge, jeg har fået pencilin til 7 dage

• #93   11. jul 2011 Det lyder godt, at penicillinen hjælper. Jeg håber det holder, til du kan komme til tandlægen

• #94   11. jul 2011 Tak Hanne, det gør jeg også.. Men ellers må jeg lige snakke med min læge igen..

Kommentér på:
Kommunal hjælp til tandlæge. hvordan?

Annonce