{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
622 visninger | Oprettet:

hjæææælp mig (alene hjemme problemer) {{forumTopicSubject}}

min hund er 11 måneder gammel og ødelægger stadig alverdens ting når han er alene hjemme også selvom han har legetøj og kødben liggende. min far truer med at spærre ham inde og jeg ved ikke hvad smiley jeg vil altså ikke af med ham, nogle der har gode råd til hvordan han kan stoppe?
vil det ikke være synd at give ham mundkurv på men hans er alene hjemme, det siger min far også han vil. kan han drikke og spise når han har sådan en på?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hjæææælp mig (alene hjemme problemer)
  • #1   18. aug 2008 Du må ALDRIG give ham mundkurv på. Han vil jop rive sig selv til blods, for at få den af.
    Har i trænet alene hjemme træning med ham?
    Sådan så man går først 30 sek, så 1 min, så 5 min og så videre. Så man hele tiden kommer tilbage inden han når at ødelægge noget. Så det er postive løsninger han får, ved at være alene hjemme!

    Hvor meget af huset har han?
    Han skal ikke have mere end et rum, hvis han har alene-hjemme-problemer.

    Du skal trætte ham i hovedet inden du går.
    fx. lad ham søge sin mad på græsset.
    Gemme kiks/mad under et håndklæde/viskestykke, så han selv skal tænke for at få det ud.
    Gemme det unbder kopper.
    Alle sådan nogle ting, hvor han skal tænke.
    Så bliver han nemlig træt i hovedet.

    Det var bare en lille smule af de ting min adfærskonsulent sagde til mig, da min tæve gjorde det.

    Jeg måtte dog til sidst ende med at sætte hende i bur, når vi gik.
    - Hun var rigtig glad for det. Vi fandt ud af at hun var en hund der ikek skulle have for meget plads når hun var alene, for det kumme hun ikke overskue. hun troede at hun "skulle" ødelægge alt, så snart jeg lukkede døren. Det var hun jo vant til.

    Da hun fik sit bur, faldt hun til ro. Hun lagde sog til at sove. Og kunne bare slappe af.
    Hun sad i bur i lidt over ½ år. Og nu kan hun sagtens være alene.


  • #2   18. aug 2008 stavefejl er gratis smiley

  • #3   18. aug 2008 jeg blev også sur. pga jeg vil gøre alt for at lære ham at stoppe.
    han har hele mit værelse, toilettet og gangen at gå i når han er alene.
    er det for meget plads?


  • #4   18. aug 2008 Tjnææ. Det var også det min tæve havde. Men hun kunne slet ikke styre det.
    Jeg købte sådan nogle dråber i matas der skulle være sløvende. og den der "dufter" til stikkontakten, som også skulle være sløvende.
    Jamen jeg gjorde ALT. og intet virkede.
    Kun det store bur.
    Jeg var ellers meget i mod det, da jeg synes det var synd.
    Men Malou elskede det. Hun brugte det som sin kurv.
    Og når jeg kom hjem, lå hun bare og sov.,
    Det gjorde hun bestemt ikke, når hun havde de 3 rum.


  • #5   18. aug 2008 jeg vil prøve at give ham mindre plads samtidig med noget alene hjemme træning smiley

  • #6   18. aug 2008 Kan anbefale DAP halsbåndet , det har jeg kun hørt godt om smiley dog er det noget dyrt...

    Selv har jeg neopren mundkurv på vores plejehund da han bider i meget, det går ganske findt.


  • #7   18. aug 2008 jeg har aldrig haft tanker om at lukke min hund inde i bur.
    aldrig kunne jeg finde på det. men at den for mindre plads at være alene hjemme i synes jeg ikke er synd, den kan trods alt rende rundt. nu er mit værelse ikke helt lille. men jeg vil gerne hurtigt lære ham ikke at ødelægge ting, jeg frygter han en dag sluger noget plastik eller lign.


  • #8   18. aug 2008 Det er jo forskelligt far hund til hund.
    Min hund var rigtig gælad for sit bur, og det kender jeg flere der har gode erfaringer med.
    Det var bestemt ikke for at det skulle være en nem løsning.
    Det var bare sidste udvej.
    Der var ikke mere man kunne gøre, da jeg havde forsøgt alt.
    Jeg havde havde haft adfærskonsulent ude, og havde snakket med min hundetræner, dyrlæge, dyrebutikker.. og prøvet alle de smart ting som skulle hjælpe.+ alene hjemme træning, og alt andet.
    Så jeg vil ikke hænges op på at jeg bare tog den lette løsning.
    Jeg gjorde alt hvad jeg kunne for at hjælpe hende.


  • #9   18. aug 2008 jeg mener når han er fuldstændig alene, hvis der er nogle hjemme har han hele lejligheden at gå i, og han ødelægger ikke noget når der er nogle hjemme, kun når han er helt alene.

Kommentér på:
hjæææælp mig (alene hjemme problemer)

Annonce