{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
865 visninger | Oprettet:

HJÆÆÆÆLP {{forumTopicSubject}}

Hejsa....
Jeg er den lykkelige ejer af den dejligste grand danois tæve på snart to år...
Sagen er bare den at Toffee har lige været i sin 3. løbetid.. det er lidt under en uge siden hun stoppede med at bløde... Og nu er hun HELT ligeglad med mig.. Hun gider ikke komme når jeg kalder.. skal lokke hende med mad.. hun ignorerer mig fuldstændig. og Reagere meget kraftigt på mig.. hun tuder om natten og bliver mer og mer skør...
Jeg har desværre ikke mit eget sted at bo lige pt.. så vi har begge fået lov til at bo ved mine forældre og deres Pudeltæve.. Da jeg har nogle skæve arbejdstider (arbejder som chauffør hos hjem-is) så arbejder fra 14-21... men Toffee er dog ikke alene hjemme da pudlen altid er hos hende.. Min mor går tur med toffee om morgnen inden jeg står op. hun er blevet meget "mor-syg" men har ALDRIG ignorerert mig før .. og det er det jeg ikke kan forstå..selvom vi har boet her har hun aldrig før været bange for mig.. det virker sådan nu .... det skal siges at toffee er en meget følsom hund og hun har tidligerer reageret kraftigt på mit humør hvis jeg f.eks. har haft en lortedag har hun kunnet mærke det på mig og gjort ligesom nu .. men det er gået over. Sagen er nu den at toffee reagerer meget underligt på mig.. hun vil ik sove ved mig.. Har hun ellers ALTID gjort.. Hun vil ikke engang være i samme rum som mig..
Ved bare ikke om det er løbetiden der har fået hende til at blive skør eller om det er mig hun bare ikke kan li mere. det er nu 3. nat i træk jeg ikke får sovet af bekymring.. elsker den hund mer end noget andet.. har givet jeg ved ik hvor meget af min frihed og fritid for at give hende et godt og trykt liv.. og nu virker det bare som om hun "skider" på mig ?? .

er der nogle af jer der har haft samme skøre tanker eller er det bare mig der er småskør?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  HJÆÆÆÆLP
  • #1   15. nov 2006 prøv at ignore hunden totalt.

  • #2   15. nov 2006 Altså unden at bive for personlig lyder det som om dit liv heller ikke helt er som det skal være lige nu.
    Du beskriver selv hvordan hun reagerer når du ikke har en god dag.... kunne det være fordi du ikke har samme humør som du plejer at hun vælger at tage afstand?


  • #3   15. nov 2006 frisk nok, start et emne også drible af..

  • #4   15. nov 2006 harj prøvet at ignoerer hende helt..
    Men det er som om det ikke hjælper... det er blevet værre de sidste tre dage


  • #5   15. nov 2006 janni..
    Tjaa.. mit liv er som det altid har været.. har været sådan her i 5 mdr. og har intet mærket før nu .. efter hun kom ud af den sidste løbetid har du været mystisk.
    Det med en lorte dag er ment sådan som hvis jeg evt har været lidt mut eller gal over noget har hun reagerert som nu .. men har kun været i en time eller sådan til jeg var faldet ned igen... alle kan vel have en dårlig dag.. men synes at det er svært at se til at ens hund blir mer og mer mystisk..


  • #6   15. nov 2006 det underlge er at jeg har været glad længe.. og pluslig starter hun det her..? kan hun evt. have blevet ligeglad? eller ?? aner det ikke.. og selvfølgelig bliver jeg da ked af det når hun blir sådan.. det jo ik sjovt at se sin baby være kold..

  • #7   15. nov 2006 Hunde bliver ikke bare ligeglade.
    Har du lagt noget af dit ansvar over for hende over på din mor?
    Hvem ser hun som leder, hvem lystrer hun?
    Lystrer hun overhovedet?
    Hvem fodrer hende, hvem går tur med hende, hvem er mest sammen med hende, hvem træner hende?

    Der er meget der kan spille ind!
    Det er hendes tredje løbe tid? Så er hun lige knap 2 år gammel?
    Der kan også den sene lømmelalder der kan spille ind!
    Især lige efter en løbetid, hvor hun nu bliver endnu mere voksen og stiger i graderne...

    Fortæl lidt mere!




  • #8   15. nov 2006 jamen hun er mest sammen med mig normalt.. fodre hende og går tur med hende to gange om dagen mens min mor går en morgentur..
    Træner hende selv
    hun lystre normalt mig..
    tjaa..... jeg er/var alfa for hende.. men nu er hun bare kold..
    Vi plejer at putte sammen og sådan.. og da jeg for lidt siden prøvede at ligge med ned ved siden af hende som jeg plejer rejste hun sig og gik.. ?
    Så .. tror faktisk hun er ved at sætte mig til side..


  • #9   15. nov 2006 Nej det gør hun ikke! Det er menneskefølelse du tillægger hende, det har hun ikke! Så der er en anden årsag!

    Lige nu gætter jeg på at det er løbetiden der spiller ind, så kan tæverne godt blive lidt sære.
    Jeg har to (Kællinger) lige nu som er i løbetid! Den ene er super pylret og vil sidde på skødet hele tiden, og den anden vil bare være i fred.

    Giv det 1-2 uger så hun er ude af selve løbetiden. Så hjælper det sikkert.

    Om så små 2 mdr. bliver hun falsk drægtig, og så kan du risikerer hun bliver lidt sær igen.

    Nogle tæver bliver ikke synderlig rørt af den falske drægtighed mens andre bliver helt og aldeles kulrede!
    Får mælk i patterne, bygger reder, bliver lidt små hidsige, tager en bamse og passer på den som en hvalp, vil være i fred etc.

    Skal lige siges at alle tæver bliver falsk drægtige, nogle er bare mere mærkede af det end andre.


    Træn lidt mere med hende, motiver hende, gør dig interessant. Tag hende med på ture, stranden, skoven hvad som helst. Så hun finder ud af at hos dig er det altså spændende og ikke bare to gå-ture om dagen og så natmad... Hvis du forstår?




  • #10   15. nov 2006 Jeg kryber til køjs nu! Men kigger tråden i morgen!

  • #11   15. nov 2006 Kan godt lide at du putter med din GD...


  • #12   15. nov 2006 Ignorer hende. Lige så vel som vi skal gøre os fortjent til vores hunds interesse i os, så skal de også gøre sig fortjent til vores interesse for dem. Det har virket for mig, når min Baloo (hanhund) nogen gange ikke "gider" mig.

    Men uanset hvor uoplagt man er, så er det vigtigt at læse hundens signaler, kommer hun og er glad, jamen så er det kontakt, leg, ros, nusseri eller hvad I synes er dejligt at gøre sammen - så må du "gemme" din uoplagthed væk. Jeg har været slem til det samme, men man bliver straffet prompte, og så er glæden ved at have hund (eller 5, som jeg har) gået fløjten.

    Men samtidig tror jeg også hun er ved at blive en "voksen kvinde" som lige skal have tid til at finde ud af hvad det er for hormoner der farer rundt i kroppen på hende.

    Gitte


Kommentér på:
HJÆÆÆÆLP

Annonce