{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ja/Nej
  • #1   8. jul 2008 vi har gjort det ved at lægge en godbid. holde hånden over den mens man siger nej, når vi fjerner hånden så tager hunden den og man siger ja.
    Når den finder ud af at den ikke må tage godbiden når man siger nej så virker det. tålmodighed

• #2   8. jul 2008 Læg en godbid på gulvet foran hunden.... Sig bestemt nej til den, til den ikke forsøger at tage den mere... Når hunden kigger op på dig, siger du ja på en glad og livlig måde og lader hunden spise godbidden....

• #3   8. jul 2008 He he Lars, du er for hurtig....

• #4   8. jul 2008 jeg har lært på en lidt anden måde:

sid med masser af godbidder og giv JA godbidder i åben hånd og så kommer der efter 10 ja godbidder en nej-godbid i samme hånd, når hunden ikke røre den får den et klik/dygtig og en ny godbid i munden..
    tag NEJ-godbidden væk....... og forsæt med ja godbidder.
    jeg har altid lært at hunden ALDRIG må SPISE en nej -godbid for at forstærke et NEJ.
    siden kan man lægge den på gulvet og gå ud fra sammen præncip...

• #5   8. jul 2008 Skønheder: Ret enig med dig.

Jeg lærer hvalpene på mine hold (eller rettere deres ejere), at de skal sige "nej" i et dybt toneleje og evt. læne sig frem og kigge hårdt på hunden, hvis det dybe nej ikke er nok. Når hunden ikke forsøger at tage godbidden, roser man og giver evt. en anden godbid. Hunden skal jo netop ikke lære, at den altid skal tage nej-godbidden til sidst. Hvis dt nu er en rådden fisk eller et stykke pizza på gaden, er nej jo et nej og bliver ikke et ja.

"ja" kan trænes i mange situationer og er som regel lidt nemmere end "nej". Når hunde får foder siger man "ja", når hunden må hoppe ud af bilen siger man "ja".

Ja, kan godt følge et nej, men må bare ikke altid gøre det og specielt ikke i den indledende træning.

• #6   8. jul 2008 Og husk!! ALTID rose efter et "nej", som er blevet efterkommet - "nej" må ikke blive en straf, men skal være en kommando på linie med alle andre.

• #7   8. jul 2008 Skønheder - helt enig. Hunden må aldrig få godbidden som man siger nej til!! Meget vigtig pointe!

• #9   10. jul 2008 Ulven - hvorfor vil du lade hunden tage den godbid du har sagt nej til??

Sådan som jeg har lært øvelsen, er det netop vigtigt at de ikke får den godbid der bliver sagt nej til. Hvis man senere skal overføre øvelsen på en hund der eks. bider i ledninger, så vil den forstå det som: Nej, du må ikke bide i ledningen, og så må du godt bagefter (ligesom med godbidden).

Giver det mening?

Kommentér på:
Ja/Nej

Annonce