{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.469 visninger | Oprettet:

Kastrering ja/nej? {{forumTopicSubject}}

Ville høre hvad der egentlig spiller for og imod en kastrering?
Nu var min sidste hund en no-brainer, da han var kryptochid, så der var ikke så meget andet at gøre. Men det er Charlie jo ikke.

Nu er det ikke sådan at jeg bare vil have min hund kastreret bare fordi, men vil gerne høre hvad grunde til at få det gjort kan være, og evt. Grunde til man ikke skulle? smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kastrering ja/nej?
  • #2   9. jul 2015 Jeg har det på helt samme måde smiley men vil gerne vide hvad der kunne tale for en eventuel kastrering, da jeg som sagt kun kender til en reel grund :b

• #3   9. jul 2015 Jeg synes ikke man skal kasterere bare fordi. Heller ikke selv om hunden er kryptozid.Ricikoen for testikelcancer er lille, især i forhold til hvad kastration ellers kan have af konsekvenser for hunden.

• #4   9. jul 2015 Don't fix something that ain't broken. Det er min holdning.

• #5   9. jul 2015 Det har heller ikke noget med cancer at gøre at jeg gjorde det. Men i den forbindelse havde jeg besluttet det i samarbejde med min dyrlæge, og det var for hans eget bedste smiley

• #6   9. jul 2015 Næsten alle dyrlæger synes kastration er en rætti god ide....

• #7   9. jul 2015 Det kan selvfølgelig være rigtig nok, men jeg er nu stadig glad for beslutningen.

• #9   9. jul 2015 Min træner fraråder.. Af flere grunde.

Hunden kan "sidde fast" i den alder den har ved kasteration
    En usikker hund bliver ikke mere sikker

Og nogle andre grunde..

Robin var kastreret da jeg fik ham

• #11   9. jul 2015 Min er lige blevet det fordi jeg vil have en tæve hjem og han skal ikke bruges i avl, og så arbejder han bedst uden alle de hormoner

• #12   9. jul 2015 Jeg synes heller det skal gøres, med mindre der er en rigtig god grund.
    Min yngste er også krypto, men jeg har besluttet ikke at kastrere ham.. Kan ikke komme på nogen grund til det.
    Den ældste er kastreret. Desværre, da han er en kanon hund på alle måder og ville gerne have haft en efterfølger fra ham. Men han var så belastet af tæverne i løb at det ikke var rart for hverken ham eller os. Stress, spisevægring, udbrydertrang mv.

• #13   9. jul 2015 CF jeg skrev også kan smiley ikke at alle gør det

• #14   9. jul 2015 Hvis der ikke er en grund til at kastrere, så lad være.. smiley

Min Costa er kryptokid.. Eller alt tyder på det, for regner ikke med at den sten der mangler, kommer ned på plads indenfor de næste 2 1/2 mdr.. smiley

Om han skal kastreres eller ej, er noget opdrætter bestemmer da han er en udstationering..

Umiddelbart kan jeg endnu ikke se nogen grund til det, men igen.. Det er ikke mig der bestemmer på det punkt.. smiley

• #15   9. jul 2015 Nu er det heller ikke min plan at få ham kastreret smiley ville egentlig bare høre hvad der kunne tale for en kasteration smiley

• #17   9. jul 2015 Thor er kryp. Og han skal, som udgangspunkt, ikke kastereres. Bla. fordi at ricikoen ved nakosen er større end ricikoen for at han får cancer. Men han er også en EB.

• Hanne J
    Hanne J Tilmeldt:
    maj 2014

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 26
    #19   10. jul 2015 Hej pelsen kan også blive kedelig, det blev den på min gamle chihuahua.

• #20   10. jul 2015 Jeg har haft 3 karstrerede hunde. I intet af tilfældende var beslutningen min. Den ene udviste virkelig megen aggressiv adfærd både overfor mennesker og hunde, angreb uden synlig grund og var på mange måder bestemt ikke rar at være sammen med. På ham havde en kastration bestemt ikke virket. Min anden kastrerende hund blev langt mere usikker over indgrebet hvilket bestemt ikke var positivt. På den 3. Havde det ingen effekt umiddelbart. Dog fik han en uge efter indgrebet en alvorlig urinvejs og nyresygdom som han måtte behandles for resten af livet. Desuden havde han en hjertefejl som vi ikke kendte til før operationen. Desværrede forværrede narkosen denne betragteligt og han måtte aflives 7 måneder efter.

Jeg må sige at er der ingen tydelig medicinsk eller psykisk grund til at kastrere så er jeg bestemt ikke tilhænger af indgrebet. Jeg synes ikke man skal skære i hunden uden grund.

• #22   12. jul 2015 Vi har lige kastreret vores 3 år gamle hanhund.
    Jeg hverken kan eller vil have en hund som pisser på mine ungers legetøj. Den bedste beslutning ever, og vi er på toppen over at han er stoppet med det ?

• #23   12. jul 2015 Jeg kommer aldrig til at forstå, at man kastrerer mod adfærdsproblemer, som man kan opdrage sig ud af eller egenskaber, som mest af alt er kønspræg.

Hvis en hund har et for højt testosteronniveau og at den derfor mistrives synes jeg det giver mening. Hvis den har fysiske sygdomme, som med sikkerhed kan afhjælpes ved at fjerne testosterontilførslen synes jeg også det giver mening, ligeledes hvis der er sygdom i testiklerne.

Jeg har haft to kryptorchide hanhunde og de er ikke blevet kastreret og der har ingen problemer været i forbindelse med kryptorchismen overhovedet.
    Hanhundepræg har de - og det er jo dejligt eftersom det er det køn, der er tilvalgt smiley

Kan kun støtte op: Don't fix what ain't broken...

• #24   12. jul 2015 Kastreret hunde kan også finde på at stinte..

• #26   13. jul 2015 en kastrtion kan hjælpe

min forrige hund,en amerikansk cooker,blev i 3 års alderen,meget fikseret på
    stoleben
    gæsters ben,ja alle veninders besøg
    det var en belastning både for mig og HAM..

men jeg kunne ikke styre alle hans hormoner,han kunne heller ikke selv

så i samråd med min dyrlæge,foreslog hun en medicinsk kastratio,som skulle varer i 3 mdr

hjalp den ikke,så ville en kirugisk kastration heller ikke hjælpe.

men den medicinske kastration hjalp
    han slappede af(og jeg gjorde)
    så han blev kasteret i en alder af 3 år.
    levede et fint hundeliv,og han vidste stadig hvad en hundhund var,og de store sorte hanhunde skulle stadig,have et "fur" med på vejen.

Men alle de hormoner og testron som han havde meget af,blev mindsket,til noget naturligt.
    .
    han slappede af,men var stadig en HANHUND.
    .
    vidste udmærket,at en dejlig hund passerede hans vej
    og de store sorte hanhund,fik stadig et stort "vov",med på vejen.
    men alle de handlinger var dæmpet, og han var stadig en charmerend sort han cooker,der "ejede" hele verden.

så,ja prøv med en medicinsk kastration,observer,og så tal med din dyrlæge.

Men vær opmærksompå,at appetitten kan ændres sig. din hund kan æde mere eller mindre ved en kirugisk kastration.

held og lykke

hilsen
    vibeke

Kommentér på:
Kastrering ja/nej?

Annonce