{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  trækker meget
  • #2   3. maj 2008 vi har kige gået til hundetræning men træningen sluttede for 2 uger siden, vi skal os begynde igen senere.. jeg gør godt noget den hvor jeg går den anden vej hvergang han trækker, men det er som om det ikke hjælper..

• #4   3. maj 2008 lyder ret vodiq , men hvad med en kvæler ?' ( den løsner siq hvis de ik trækker & liqe så snart den trække strammer den siq ,) den er der mange der bruqer & de er gode & hjæper på det . eller have godbider i hånden også få den til at gå ved siden af diq smiley

• #5   3. maj 2008 vi har os kvæler men alligevel kan han trækker volsomt men det hjæler da lidt... men jeg må træne og træne hehe.. håber det hjælper

• #6   3. maj 2008 Vil lige sige at kvæler nok ikke rigtig dur, da hunden faktisk kan 'vænne' sig til smerten, og bare bliver ved, så det er mere skadeligt end nyttigt.

Ret enig med Pia..

• #8   3. maj 2008 Enig med josse og Pia

• #9   3. maj 2008 kvæler : Joo, den hjælper altså ' ved miin hund. Meqet faktis men du skal jo selvføliq os fx. hcis du siqe gå plads og den så går fra diq , skal du jo siq nej , bliv her. eller sådan noqet det plejer vi at gøre ..

• #10   4. maj 2008 Jeg ville starte med at lave "vende om"-manøvren. Jeg synes ikke der er nogen grund til at gøre det andet, da det vil være rigtig skidt indlæring, hvis det viser sig, at det ikke er nok.

Hver gang linen bliver stram vender du om, og roser/belønner når linen er løs. Husk at sige den kommando, du ønsker hun skal lystre når hun går uden at trække... den skal gentages sammen med rosen....

kvælerhalsbånd - tjaaa... det er en symptombehandling, som oftest giver bagslag.
    Tryk avler modtryk, og mange hunde bliver faktisk stimuleret til at trække endnu mere fremad - og så begynder vi at snakke om skader på hals og strube...
    Det er ikke en holdbar løsning....

At træne hunden til at gå pænt tager måneder, og man skal være ufattelig konsekvent. Men det er den bedste og mest sikre vej for både hund og omgivelser.

• #11   5. maj 2008 Min vuffer trækker også voldsomt når vi går tur med linen i halsbåndet - når hun har kvælerkæden på (og den ikke er låst) går hun så pænt. jeg har ladet mig fortælle at hunde tit trækker når der er noget der strammer på struben - og det gør kvælerkæden ikke, den strammer til hele vejen rundt, hvis hunden skulle finde på at trække.

• #12   9. maj 2008 Nu har vi kun haft Sofus i 2 uger ! Han trak ENORMT da vi fik ham ! Troede seriøst min arm var længere end den anden når jeg kom hjem ! Men vi fik et godt trick ! Du skal bruge et kvælerhalsbånd ( Ikke for evigt, bare til hunden har lært det ) Hvergang den trækker hiver du HÅRDT tilbage og siger : Gå ordenligt ! Hvis det ikke virker, forstil dig en stor firkant hvor du går med hunden ! I hvert hjøne skal hunden sætte sig ! Hvis den trækker skal du med det samme vende om og gå den anden vej ! Men til den øvelse skal du bruge en lang snor da den skal have tid til at opdage du er gået en anden vej ! Men vores basse trækker OVERHOVEDET ikke mere ! Så håber det virker smiley

• #13   2. jun 2008 Min søster havde samme problem med sin hund (labrador - bjørnehund blanding). Det hjalp da hun anskaffede sig en sele i stedet for halsbånd, da det helt rigtigt kan have den modsatte effekt med kvælerhalsbånd eller bare alm. halsbånd. Selen bruger jeg selv på min chihuahua og han er meget glad for den. Desuden belaster den ikke nakkehvirvler og/eller strubehoved hvilket i længden kan give skader. Selen spændes om begge forben, har en rem på brystpartiet og spændes på ryggen. Dermed bliver trykket ligeligt fordelt. Ellers så virkede trikket med stop op og ros når linen bliver slap på min hund. Hunden lærer at "når linen er stram" = jeg kommer ingen vegne og at "linen er slap" (jeg går pænt) = jeg kommer fremad. Altså betinget respons - Held og lykke og væbn dig med tålmodighed....og når den er brugt op, så hav liiiige lidt mere tålmodighed smiley

• #14   2. jun 2008 Ps. det med at hive hunden HÅRDT tilbage vil jeg STÆRKT fraråde dig. For det første ved hunden ikke hvad den gør galt - eller at den gør noget galt. Den vil jo bare fremad hvilket den også kommer. For det andet kan du skade hundens ryg, skuldre, ben, nakke, hals - ja stort set hele hunden af at den bliver hevet kraftigt i halsen. Hunden skal lære, at når den trækker - ja så kommer den altså ingen vegne. Og det finder den hurtigt ud af....at komme fremad er jo hundens hensigt og mål. Opnår den dette mål ved at gå pænt, ja så skulle det altså nok læres smiley

Kommentér på:
trækker meget

Annonce