{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.267 visninger | Oprettet:

Lasse Ø
Lasse Ø
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 4

Hund trækker meget {{forumTopicSubject}}

Hej.

Jeg passer nogle gange om ugen en golden retriever hvalp på 4-5 måneder. Deres ejere er ikke så gode til at håntere hende, så jeg hjælper tit med at opdrage hunden. Jeg har lært hende en hel del tricks, samt at kunne spise med kattene uden at skulle jage dem.
I det hele taget er hun skide lærenem, og jeg kan få hende til næsten alt. Men EN ting jeg ikke kan få hende til, det er sku at gå pænt i snor! Hun trækker sku lige så meget som en traktor. Det er et stort problem. Jeg har trænet med at gå så længe hun ikke trækker, og når hun trækker, så stopper jeg op. Og det er rent udsagt gået af helvede til. Hunden bliver mere og mere frustreret for hver gang jeg stopper. Og begynder at krybe sig helt ned til asfalten, og er faktisk ved at blive kvalt. Sidst jeg trænede det, brugte vi 45 minutter på at gå 400-500 meter. Det vil sige, at jeg stopper og skal vel bruge 5-10 sek før den stopper med at trække.. Så kan jeg gå cirka 1 meter, og så trækker den igen... Jeg har også prøvet tricket med at gå, og vende om så snart den trækker, det blev den endnu mere frustreret over og i protest endte den med at sætte sig ned og blive siddende.
Det skal siges at jeg ofte går tur med den uden snor hvor der ikke er veje eller lignende, og det går rigtig godt. Hun går tæt på mig, og kommer hen til mig når jeg kalder.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hund trækker meget
  • #1   9. jan 2014 Lang Line på, beløn hunden når den går ved siden af dig i slap snor, beløn rigtig ofte, linen skal være rigtig lang så det er sjældent at hunden når ud og trække, kald evt på den lige før den når ud i enden eller vend dig hurtigt og gå en anden vej. Det handler om at hunden er opmærksom på dig og har lyst til at følges med dig;)

• #2   9. jan 2014 det der virkede for os da min hun trak var. når hun begyndte at trække vendte jeg om og gik den anden vej indtil hun var oppe på siden af mig igen også vendte jeg om igen og gik den rigtig vej igen. hehe man ligner en idiot og folk de kikker men det virkede.

• Jevaan
    Jevaan Tilmeldt:
    apr 2012

Hunde: 1 Emner: 32 Svar: 558
    #3   9. jan 2014 Det er også noget af det vi har brugt længst tid på smiley

Den her vejledning er én metode, og hvis du ikke bruger klikker, så ros i stedet - og endelig masser af godbidder.

http://samvirke.dk/forbrug/artikler/hjaelp-hund-traekker.html

• Irene L
    Irene L Tilmeldt:
    dec 2013

Følger: 1 Svar: 26
    #5   9. jan 2014 En retriever er som regel pænt madglad og en måde at få hende til at samarbejde på kan være at give godbidder, men ikke fra hånden.
    Lad hende snuse at du har en lækker guf i hånden og drop den da på siden af hende. Efter x antal gentagelser, gerne trænet hjemme, har hun en ide om at hun skal have en guf ude til siden.
    Næste skridt er så at droppe guffen lige bag hende. Herved indser hun ret hurtigt (medmindre hun er grundfrustreret) at det er spild af krudt at trække fremefter, da godbidden skal hentes bagved hende.

Under hele seancen siges ikke et eneste ord, da hun ikke skal forstyrres i at ræsonnere sig frem til hvor det bedst betaler sig at gå.

• Lasse Ø
    Lasse Ø Tilmeldt:
    mar 2011

Følger: 1 Emner: 5 Svar: 4
    #6   9. jan 2014 Når vi er ude og gå rager det hende om hun får en godbid. Somme tider kan jeg få hende til at tage dem, men ofte spytter hun dem ud eller ignorerer helt at jeg har den. Men jeg skal ud og lufte den nu her, så vil jeg da lige prøve nogle af de ting smiley

• #7   9. jan 2014 Hvad bruger du af godbidder?

• Irene L
    Irene L Tilmeldt:
    dec 2013

Følger: 1 Svar: 26
    #8   9. jan 2014 Lasse, hvis hun er totalt kold overfor godbidder i situationen, men gerne tager godbidder i andre situationer, er der noget som skal ændres. Sådan helt generelt kan man sige, at en hund skal være modtagelig for spiseligt for at være i så lavt stressniveau, at den kan holde fokus, på det man vil lære den.

Selv har jeg en regel med min nemt stressede hund og det er, at vi ikke går et skridt videre efter en stress stimuli han er påvirket af, før han vil spise godbidder, hvilket jeg i øvrigt "presser" ham til.
    Hundene tager tilstanden med sig og lærer fra den, som regel bare ikke lige det, vi ønsker de skal lære smiley

Kommentér på:
Hund trækker meget

Annonce