Hund trækker meget {{forumTopicSubject}}
Hej.
Jeg passer nogle gange om ugen en golden retriever hvalp på 4-5 måneder. Deres ejere er ikke så gode til at håntere hende, så jeg hjælper tit med at opdrage hunden. Jeg har lært hende en hel del tricks, samt at kunne spise med kattene uden at skulle jage dem.
I det hele taget er hun skide lærenem, og jeg kan få hende til næsten alt. Men EN ting jeg ikke kan få hende til, det er sku at gå pænt i snor! Hun trækker sku lige så meget som en traktor. Det er et stort problem. Jeg har trænet med at gå så længe hun ikke trækker, og når hun trækker, så stopper jeg op. Og det er rent udsagt gået af helvede til. Hunden bliver mere og mere frustreret for hver gang jeg stopper. Og begynder at krybe sig helt ned til asfalten, og er faktisk ved at blive kvalt. Sidst jeg trænede det, brugte vi 45 minutter på at gå 400-500 meter. Det vil sige, at jeg stopper og skal vel bruge 5-10 sek før den stopper med at trække.. Så kan jeg gå cirka 1 meter, og så trækker den igen... Jeg har også prøvet tricket med at gå, og vende om så snart den trækker, det blev den endnu mere frustreret over og i protest endte den med at sætte sig ned og blive siddende.
Det skal siges at jeg ofte går tur med den uden snor hvor der ikke er veje eller lignende, og det går rigtig godt. Hun går tæt på mig, og kommer hen til mig når jeg kalder.
dec 2012
Følgere: 21 Emner: 49 Svar: 3.682
aug 2007
Følger: 11 Følgere: 10 Hunde: 1 Emner: 48 Svar: 333
apr 2012
Hunde: 1 Emner: 32 Svar: 558
Den her vejledning er én metode, og hvis du ikke bruger klikker, så ros i stedet - og endelig masser af godbidder.
http://samvirke.dk/forbrug/artikler/hjaelp-hund-traekker.html
dec 2013
Følger: 1 Svar: 26
Lad hende snuse at du har en lækker guf i hånden og drop den da på siden af hende. Efter x antal gentagelser, gerne trænet hjemme, har hun en ide om at hun skal have en guf ude til siden.
Næste skridt er så at droppe guffen lige bag hende. Herved indser hun ret hurtigt (medmindre hun er grundfrustreret) at det er spild af krudt at trække fremefter, da godbidden skal hentes bagved hende.
Under hele seancen siges ikke et eneste ord, da hun ikke skal forstyrres i at ræsonnere sig frem til hvor det bedst betaler sig at gå.
mar 2011
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 4
aug 2012
Følger: 29 Følgere: 27 Hunde: 3 Emner: 86 Svar: 3.857
dec 2013
Følger: 1 Svar: 26
Selv har jeg en regel med min nemt stressede hund og det er, at vi ikke går et skridt videre efter en stress stimuli han er påvirket af, før han vil spise godbidder, hvilket jeg i øvrigt "presser" ham til.
Hundene tager tilstanden med sig og lærer fra den, som regel bare ikke lige det, vi ønsker de skal lære
Hund trækker meget