{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
516 visninger | Oprettet:

Gåtur? {{forumTopicSubject}}

Vil lige spørge - min "gamle" hund går meget sjældent helt korrekt på plads - han går ved min side når vi går hen af fortove og lign. Han går måske lige et skridt eller 2 for langt fremme, men når der er græs til begge sider eller vi går ud af en cykelsti, får han lov til at gå linen ud eller også får han flexline på og render frem og tilbage i den (han bliver altid kaldt på plads, når der kommer nogen)

Men mit ? er så - går i andre også tur sådan? For jeg synes da ikke det er meget jeg bruger hans kunnen mht. at gå pænt...

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gåtur?
  • #1   20. jan 2008 Mine hunde går bestemt heller ikke ud for mit venstre ben, men det forlanger jeg heller ikke. Jeg skal bare have kontrol over dem:-))

• #2   20. jan 2008 Når vi er ude at gå en tur, går Eddie i løs linieføring, der er det sjældent han trækker. Så når han går så pænt får han lov til det, men hvis der kommer nogle tager jeg ham hen på plads. Det fungere fint.

• #3   20. jan 2008 Luna går kun på plads, når vi skal forbi nogen, ellers er hun "fri" både løs og når hun er i snor.

Hun skal bestemt ikke gå på plads eller ved min side en hel tur, det er da r*vsygt.

• #4   20. jan 2008 Hvis han ikke trækker, kan han gøre som han vil, når vi går tur. Jeg går ikke med ham for min egen skyld, men for hans... smiley

• #5   20. jan 2008 Lars N: der er nemlig rigtigt det du siger.

• #6   20. jan 2008 Godt så er det ikke bare mig der går med hunden for hundens skyld ;o)

• #7   20. jan 2008 Nej det er du ik, men selvfølgelig har vi da også brug for motion, men jeg går da kun med Eddie for hans skyld ik min.

• #8   20. jan 2008 Dem der går en hel tur, med hunden kaldt på plads hele vejen, burde selv gå turen med bind for øjnene og propper i ørene... for så bliver det da ligeså kedeligt for dem selv, som den er for hunden smiley

• #9   20. jan 2008 AnneMette *Nu på filterliste LOL*
    Blande tingene sammen? Du blander da vist selv noget sammen, for der er ingen der har spurgt om hvordan en korrekt placering er... som jeg læser det, spørger trådstarter om andre tillader hunden af gå frit, når den er på tur... og så er det da ret relevant at spørge sig selv om HVEM det er der går tur? En selv eller hunden?

• #10   20. jan 2008 Ja altså når jeg skriver at jeg går for hundens skyld, så mener jeg nemlig også at jeg går på den måde at han kan få snust (staves) og lavet det han nu skal. Jeg går aldrig med ham hvis jeg kun har 5 min, så er haven bedre.

Jeg skal jo også have motion, men det er på hundens premisser hvis den er med.

• #11   20. jan 2008 AnneMette - min hund går plads så hans ryg er ud for mit knæ - det er for langt fremme.... Ved jeg godt og det skriver jeg også.

Når vi kommer til et sted med mere plads, får han en fri kommando som han har lært betyder at nu kan han bevæge sig i snorens længde. Jeg ville bare høre om andre går en tur hvor hunden er på plads hele tiden og det kan jeg læse mig til ikke er tilfældet, så jeg gør åbenbart som de fleste andre...

• #12   20. jan 2008 AnneMette *Nu på filterliste LOL*
    Jamen så er her da et godt eksempel på hvor forskelligt mennesker kan tyde den samme tekst smiley
    Jeg kunne (og kan) slet ikke læse den del af spørgsmålet; men er da helt enig med dig i at hvis hunden kaldes på plads, skal den adlyde og blive der indtil den får fri igen. Det er almindelig lydighed, og nødvendigt hvis man vil gå i byen osv.. men så snart der er mulighed for at han kan få fri, skal han have lov til det. Jeg mener bare, det er meningsløst at holde hunden på plads på en hel tur. Så kunne den lige så godt blive hjemme i haven.

• #13   20. jan 2008 smiley

• #14   20. jan 2008 Jeg læser teksten som at hun spørger om hunden går på plads på hele gåturen...

• #15   20. jan 2008 Ja Jeanette - lige netop... Det var det jeg spurgte om ;o)

/Maj-Britt

P:S Der er nu under 1 uge til jeg finder ud af om der i hvert fald rent farve og køn er en hvalp til mig...

• #16   20. jan 2008 iiih det er spændende:-)

Okay, så læste jeg rigtigt *G*

• #17   20. jan 2008 jeg bruger kun en plads kommando, når jeg træner lydighed. Regner med at skulle ud og konkurrere lidt til foråret og det er derfor vigtigt at han går korrekt plads - højre skulder ud for mit venstre knæ. Samtidig skal han kigge på mig hele tiden.
    For mig er plads en konkurrence disciplin og jeg bruger den aldrig ellers. Karlo går næsten altid uden snor og hvis vi passere nogen har jeg en kommando der hedder "bag mig", som betyder at han må snuse alt hvad han vil bare han ikke passere mig eller tager kontakt til dem der kommer forbi... Det fungere fint!

Kommentér på:
Gåtur?

Annonce