1.340 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 32 Svar

Gåtur Gåtur

Et spørgsmål. Hvis man har sin hund med ude hos nogle venner i 4 timer hvor den kan rende rundt sammen med deres hunde. Og bagefter 3timer hos hesten. Hvor den løber rundt på grunden sammen med ejerens hund. Men dog næsten altid nær mig. Bør den så stadig komme ud og gå. El har den på nuværende tidspunkt fået rigelig stimulation.
Spørger om input. Ikk om hvorvidt jeg er urimelig ikk at gå med min hund mm. For hun har været ude og gå en tur. Vil bare hører om det er nødvendigt.

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler
Slå lyden til
00:00
/
01:14
LIVE

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Her er pukkelhvalen skyllet op

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Træer og buske dækket af silke

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Har Du Været Der - Historien Om Verdens Første Nationalpark!

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af spots 400 kr.
  • Fjernet glasvæg 2.500 kr.
  • Opsætning af 3 svæve hylder 950 kr.
  • Hylder, rullegardiner og hyldedele skal nedtages og bortskaffes 2.000 kr.
  • Fix electricity issue 1.000 kr.
  • Samling og montering af garderobeskab 1.191 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Gåtur
  • #1   11. sep 2015 Det kommer an på hunden.. Nogle hunde vil skulle have en tisse-tur inden sengetid, andre skal ikke

• #2   11. sep 2015 Har en kæmpe have hun elsker at ligge ude i

• #3   11. sep 2015 Men gåtur er jo ikke bare at være ude smiley

Men at få tisset og lavet det man nu skal

• #5   11. sep 2015 Nej det ved jeg. Og spørgsmålet er. Har hun oplevet nok til at haven er rigeligt. El bør hun stadig komme ud på tur og få en på opleveren. Jeg søger holdninger. Min hund kommer altid ud mindst 2 gange om dagen i mindst 20 hver gang. Kun gåture så kommer alle de andre oplevelser

• #7   11. sep 2015 Hun bør ikke få en tur for at opleve noget smiley

• #8   11. sep 2015 Næ. I hvert fald ikke her. Vi har rimelig faste gåture (en halv time morgen, middag og aften), men har vi lavet noget "ekstraordinært" eller meget én dag, så kommer hun bare på en lille 10/15 minutters tisse/prutte tur i kvarteret om aftenen, for så er de deciderede "gåture" jo egentlig klaret, og hunden vil gerne sove smiley

• #9   11. sep 2015 Jeg har en grå schæfer. Så hun er lidt mere aktiv. Så en anden gang kan jeg godt vælge sofaen el andet arbejde. Hun ligger også og sover nu

• #10   11. sep 2015 Ret mig, hvis jeg er fejl på den, men har "vi" ikke en stiltiende overenskomst lydende på, at alle, der har under 1000 indlæg, skal jordes?
    Personlig synes jeg godt, at der kunne blive plads til en omgang spor, et par timers klik og så lige en times jogging til at få pulsen ned igen. smiley

• #11   11. sep 2015 Min var ikke kommet på gåtur efter sådan en dag. Jeg er så heller ikke gåturs "fanatiker".

• #12   11. sep 2015 Vores var nok kommet på en lille kort tissetur. Men nu er han heller ikke den, der gider lege med andre hunde. smiley

• #13   11. sep 2015 Jeg tænker omvendt at du glemmer at give hunden en pause.
    Syv timers aktivitet er alt for meget i træk. Ikke engang slædehunde er i gang så længe ad gangen.

• #14   11. sep 2015 Hun ligger i bilen 1 1/5 time mens jeg rider. Så kommer hun ud. Og hun hviler da også det første sted

• #15   11. sep 2015 Her tæller mental stimuli ligeså meget -hvis ikke mere, end fysisk aktivitet.
    Jeg kan sagtens mærke på min hund om han er træt og når han er det, så har jeg altså ingen intention om at tvinge ham til mere end han orker -både fysisk OG mentalt...

Min trætte hund er en glad hund, der har oplevet lige den mængde han skulle smiley ikke mindre...ikke mere smiley

Så hvis hun virker glad og tilfreds og "mæt" mentalt....så er det hendes holdning der tæller smiley ikke HG's smiley

• #16   11. sep 2015 Ja det har du ret i. Og synes hun virker glad og tilfreds. Men gåture ligger så dybt i min opdragelse og holdning til det at have hund.

• #17   11. sep 2015 Klart hun vil gå brugt en masse energi og få snuset rundt især ude hos hesten smiley men jeg havde nok også valgt at gå en lille rolig aftentur på en 20-30 min smiley

• #18   11. sep 2015 Nej, jeg ville ikke smide luftetur oveni sådan en dag, det lyder som en del aktivitet i forvejen smiley

Men alt afhænger jo også af den enkelte hund.

Jesse ville blive overstresset af sådan en dag. Hun skal meget mere have mental stimulering.
    Einstein ville elske sådan en dag (Udover hun nok ville æde krikken smiley Især med det lille spinkle hestedyr jeg holder mig).

• #19   11. sep 2015 Mine ville ikke have brug for gåtur oven på det

• #20   11. sep 2015 Hvis hun kan gøre sig ren i haven er det fint. Hbis ikke kan en 5 minutters tissetur gøre det.

Ingen grund til at gøre mere ud af det smiley

• #21   11. sep 2015 Ved du hvad Annemette jeg har haft det på helt samme måde. Gåture ligger dybt i min opdragelse, og kan huske jeg syntes det var såå synd for hunden med alle de ejere der ikke gik tur om morgenen med deres hunde. Men efter at have været herinde i noget tid fik jeg virkelig udfordret og ændret min faste opfattelse af gåture og moralen omkring det smiley

• #23   11. sep 2015 Vores Max er også sær. Han gider ikke være i haven og slet ikke alene. smiley

• Alaskan Dog W
    Alaskan Dog W Tilmeldt:
    sep 2015

Følger: 1 Svar: 6
    #25   11. sep 2015 Mine er ude altid så det er så nemt smiley

• #26   11. sep 2015 Mine ville ikke få gåtur oveni.

• #28   12. sep 2015 Malene med hundene
    I Alaska køres slædehundeløb over 1800 km på 8-9 dage der er hundene da i gang langt mere end 7 timer mange kører 20 timer ad gangen

• Alaskan Dog W
    Alaskan Dog W Tilmeldt:
    sep 2015

#29   12. sep 2015 De skal tage 2000km på 1 uge.
    Ellers er de dumpet.

• #31   12. sep 2015 Var det min hund der havde været med dig, ville jeg sige at han havde fået oplevelser nok for den dag smiley hvis Caos og jeg har besøgt andre hunde og de har leget, så er det faktisk sjældent jeg går tur med ham senere på dagen smiley han er også gerne træt efter en masse hunde sjov smiley

• #32   12. sep 2015 Alaskan dog
    det er så forfærdnetlig når folk på forums udtaler om alt det de tror de ved noget om
    herunder de sidste års resultater
    Year First Place First Place Time
    2015 Dallas Seavey 8d 18h 13m 6s
    2014 Dallas Seavey 8d 13h 4m 19s
    2013 Mitch Seavey 9d 7h 39m 56s
    2012 Dallas Seavey 9d 4h 29m 26s
    2011 John Baker 8d 18h 46m 39s
    2010 Lance Mackey 8d 23h 59m 9s
    2009 Lance Mackey 9d 21h 38m 46s
    2008 Lance Mackey 9d 11h 46m 48s
    2007 Lance Mackey 9d 5h 8m 41s
    2006 Jeff King 9d 11h 11m 36s
    2005 Robert Sorlie 9d 18h 39m 31s
    2004 Mitch Seavey 9d 12h 20m 22s
    2003 Robert Sorlie 9d 15h 47m 36s
    2002 Martin Buser 8d 22h 46m 2s
    2001 Doug Swingley 9d 19h 55m 50s
    2000 Doug Swingley 9d 0h 58m 6s
    1999 Doug Swingley 9d 14h 31m 7s
    1998 Jeff King 9d 5h 52m 26s
    1997 Martin Buser 9d 8h 30m 45s
    1996 Jeff King 9d 5h 43m 0s
    så ingen har endnu været under en uge

• #33   12. sep 2015 Leif ah så er det heller ikke være

• #35   12. sep 2015 Plus slædehunde der bruges på den måde, sjældent bliver mere end 6 år smiley
    Så udover at være overflødigt, så er det nok ikke den måde, de fleste danskere gerne vil holde hund på smiley

• #36   12. sep 2015 Altså i "Gamle" dage da jeg arbejdede med heste og havde Nova med havde jeg en hundekurv stående i et hjørne af stalden. Jeg var heldig at min egen hest stod i et lille afsnit med 6 heste ikke på de "store" gange så døren stod bare på klem ovre ved "os selv" så hun gik bare over og lagede sig der hvis hun havde brug for pause.

Men nej jeg har aldrig luftet efter - jo en kort aftentur , men vi cyklede også hjem (ca. 4 km) bagefter hvor hun løb løs det meste af turen.

Men nej ikke lang tur efterfølgende.

Nova var dober/grå schæfer mix.

• #37   12. sep 2015 Mine hunde ville være dead meat længe inden turen hos hesten.........*G* De ELSKER at komme ud og gå tur, men jeg tror, i den situation, at de ville kigge på mig og sige "god tur, vi bliver liggende i vores sækkesenge"........

• #38   12. sep 2015 Mine er fuldstændig færdige af indtryk, når vi har været ude ved svigermor det meste af dagen/aftenen f.eks. også selvom vi ikke nødvendigvis går de vilde ture derude, tit er de faktisk bare i hendes have og ellers indenfor, så jeg ville ikke gå når vi kom hjem, tror slet ikke de gad alligevel, for de går direkte i seng smiley
    Men det er også chihuahua og ikke en brugshund, så hvad sådan en kræver ved jeg ikke. Men vil da sige at hvis den er frisk nok, og du vil, kan man godt gå en tur, og er den træt og du ikke selv orker, så kan den godt "nøjes" med haven smiley

• Alaskan Dog W
    Alaskan Dog W Tilmeldt:
    sep 2015

#39   12. sep 2015 Leif K

Det er hvad jeg har hørt.
    Men den tager jeg til mig igen.
    Da jeg ingen kendskab eller interesse har for det smiley

Kommentér på:
Gåtur

Annonce