833 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 15 Svar

"uartig" hund..... "uartig" hund.....

Jeg har lige brug for andres syns på det her.... :

Min meget gode og tætte veninde har 2 hunde, en Chihuahua og en Papillon... Hendes Papillon Tæve er knap 2 år, og har været "tosset og dampagtig " fra day 1 hun fik hende hjem.. Men det skal siges at denne tæve ikk er mærkelig når jeg passer dem, og er alene med dem..så er hun en rigtig dejlig hund.. Denne tæve kan i 5 timer sidde og "snakke/gø" mens hun sidder og stirrer på min veninde.. Når hun så er træt af at blive ignoreret går hun over til mig og gør det samme. Miin veninde sir jeg bare skal ignorere hende og ikk give hende opmærksomhed, men dette er noget der ligger meget fjernt fra mig, da MIN hund ALDRIG ville få lov at opføre sig sådan når jeg har gæster, eller i det hele taget nogensinde.. Tænk og blive gøet af i 5 timer, fordi at det at ignorere er det der virker bedst , jeg var blevet sindsyg.. Dette er kun en lille ting af det, denne lille tæve farer rundt som en sindsyg i den her lille lejlighed, nærmest kravler på væggende, gøer af alt, ud af vinduet, dig , mig altid, non stop... Og så er den sikker på at det eneste sted i hele verden den skal sidde er på din skulder.. Men igen , sådan er den ikk hvis jeg passer den.. kun når ejer er der.. Men dette gør altså at jeg sjældent har lyst til at gå over og besøge min veninde efterhånden. jeg er seriøst ved at blive sindsyg af hendes hund.. Det skal siges at hun har læst diverse bøger som alfa syndromet osv osv i samme dur og hendes hunde kun er opdraget med bløde metoder..
...Jeg havde kastet den ud af vinduet for længst ha ha..

Hva kan man gøre ved denne opførsel??

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler
Slå lyden til
00:00
/
01:14
LIVE

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Her er pukkelhvalen skyllet op

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Træer og buske dækket af silke

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Har Du Været Der - Historien Om Verdens Første Nationalpark!

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Take down chandelier and a wall lamp 500 kr.
  • Hjælp til rep af kanttråd til robot plæneklipper 600 kr.
  • Opsætning af håndvaskamatur 500 kr.
  • Find fejl11 på opvaskemaskine 250 kr.
  • VVS-installatører 1.950 kr.
  • Installation af nyt tv 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  "uartig" hund.....
  • #1   20. okt 2007 Sært, at hun selv kan holde det ud ;o)

DET gad jeg godt nok heller ikke.
    Bløde metoder betyder jo ikke at hunden ikke skal lære hvad NEJ betyder og at den skal lære at begå sig.

Jeg synes den lyder stresset og understimuleret. En dampet hund kan heller ikke leve et liv hvor den skal være fem timer sammen med mennesker uden at få opmærksomhed - det holder ikke.

Den hund skal ud at lave noget, og det kan kun gå for langsomt.

• #2   20. okt 2007 Jamen hunden keder sig nok bravt..

En hund der er stimulleret både fysisk og psykisk har ikke samme overskud til at "skabe sig" eller "genere ejeren"..

Så mti råd er ud og traske afsted med hunden, lade den opleve en masse og sørg for der er god kontakt hund/fører imens..

• #3   20. okt 2007 Når jeg er ovre og besøge hende har jeg også min hund med, dvs så leger de 3 hunde sammen, og hygger men hendes leger lidt og sætter sig så til at gø af hende/mig.. og kravler rundt på skuldre, vægge osv.. De får ca 3 timers aktivering/motion om dagen, og blir selvfølgelig aldrig ignoreret he he men når hun begynder at gø af en så må man ikk kigge på hende sir veninde.. Jeg fatter seriøst heller ikk hvordan hun kan holde det ud.. Den er så umulig den tæve.. MEN igen det er KUN når min veninde også er der at den er sådan?!

• #4   20. okt 2007 ... jamen de får rigeligt kontakt, motion, aktivering osv.. hendes tæve er sådan alligevel.. selv efter 3 timer på stranden går den hjem og er sådan, selvom de andre hunde der har været med sover resten af dagen..

• #5   20. okt 2007 Jeg synes det lyder som om den mangler noget fra din veninde..

Om det er mere motion, sjovere motion, leg, kærlighed, anerkendelse, træning, et kødben eller hvad den nu lige kunne have behov for..

Jeg siger ikke at man skal springe rundt for sine hunde bare de løfter en negl, men man kan i mine øjne ikke forvente den vil være rolig hvis den ikke har hvad den behøver..

• #6   20. okt 2007 Og er hun sikker på hun giver den alt hvad den har brug for... så mangler den nok "bare" lederskab..

Jeg ved godt at nogen træner med at rose hunden når den gør godt, og ignorere den når den gør skidt..
    Jeg er ikke helt tilhænger af denne metode, jeg mener ikke at hunden bliver depri af at få af vide, at det den laver lige NU, det er ikk acceptabelt..

Var det min hund og jeg var sikker på den havde hvad den har brug for.. Så ville den få besked på at smutte hen og lægge sig..
    Ganske simpelt..

• #7   20. okt 2007 Ja det må ligge i at den måske mangler noget fra hende.. får rigelit kærlighed, så måske noget "alenetid" med hende.. hun har jo 2 hunde.. men bruger ikk tid på dem hver for sig..

• #8   20. okt 2007 I teorien bør hen hund holde op med en adfærd, hvis den ikke får noget ud af det.
    Og i teorien får den jo ikke noget ud af det, hvis den bliver ignoreret 100%...

Spørgsmålet er så, om den bliver det? Er der INGEN kontakt overhovedet?
    Og får den så ros, når den langt om længe holder sin mund?

Jeg synes hunden lyder stresset...

• #9   20. okt 2007 sikket noget sludder - man skal jo netop ignorere sin hund, når den gør.

Dette eksempel lyder dog som om der er noget galt, og jeg tror ikke på at det er nok, at man aktiverer hunden, her er det efter min mening nødvendigt at kontakte en adfærdsbehandler.

• #10   20. okt 2007 Lige en tilføjelse - det er iøvrigt en stor fejl, at irettesætte en hund der gør.

• #11   20. okt 2007 Lise, jeg giver dig ret i, at hunden ikke skal irrettesættes - men en godt indlært NEJ -kommando er heller ikke en irettesættelse, det er en kommando på ligefod med DÆK...
    Og så er ros, når hunden holder mund vejen frem...

Hvis der bliver ignoreret 100% og helt og aldelels konsekvent uden at det virker på hunden, så vil jeg også vurdere, at en konsulent ville være på sin plads...

• #12   20. okt 2007 CH - Man kan også bruge TI som komando...

Herhjemme er "nej" når kaoz gør noget han ikke skal, han pjejer at rette det selv og så får han "ja" og derefter ros..

Men det kommer jo an på hvordan man bruger ja og nej- komandoerne..

• #13   20. okt 2007 Lise: Lidt et sidespring, men hvis ens hund/hvalp gør eller af nogen eller render over vejen for at gø / knurre - så skal man bare ignorrere det elller?

Ved godt hvorfor han gør det, men plejer altså at sige nej....

• #14   20. okt 2007 Ja, Ti er en god kommando at lære sin hund...

Men den er sværere end NEJ..

Den kommer med når man begynder at rose hunden når den tier stille.. så siger man TI og belønner...

• #15   20. okt 2007 den lyder enormt stresset om det så er medfødt stress eller påført fra din veninde......har hun beskæftiget sig ekstremt med den hund i de første måneder hun havde den...her tænker jeg leg,leg,leg,træning osv. ????

Kommentér på:
"uartig" hund.....

Annonce