"uartig" hund..... "uartig" hund.....
Jeg har lige brug for andres syns på det her.... :
Min meget gode og tætte veninde har 2 hunde, en Chihuahua og en Papillon... Hendes Papillon Tæve er knap 2 år, og har været "tosset og dampagtig " fra day 1 hun fik hende hjem.. Men det skal siges at denne tæve ikk er mærkelig når jeg passer dem, og er alene med dem..så er hun en rigtig dejlig hund.. Denne tæve kan i 5 timer sidde og "snakke/gø" mens hun sidder og stirrer på min veninde.. Når hun så er træt af at blive ignoreret går hun over til mig og gør det samme. Miin veninde sir jeg bare skal ignorere hende og ikk give hende opmærksomhed, men dette er noget der ligger meget fjernt fra mig, da MIN hund ALDRIG ville få lov at opføre sig sådan når jeg har gæster, eller i det hele taget nogensinde.. Tænk og blive gøet af i 5 timer, fordi at det at ignorere er det der virker bedst , jeg var blevet sindsyg.. Dette er kun en lille ting af det, denne lille tæve farer rundt som en sindsyg i den her lille lejlighed, nærmest kravler på væggende, gøer af alt, ud af vinduet, dig , mig altid, non stop... Og så er den sikker på at det eneste sted i hele verden den skal sidde er på din skulder.. Men igen , sådan er den ikk hvis jeg passer den.. kun når ejer er der.. Men dette gør altså at jeg sjældent har lyst til at gå over og besøge min veninde efterhånden. jeg er seriøst ved at blive sindsyg af hendes hund.. Det skal siges at hun har læst diverse bøger som alfa syndromet osv osv i samme dur og hendes hunde kun er opdraget med bløde metoder..
...Jeg havde kastet den ud af vinduet for længst ha ha..
Hva kan man gøre ved denne opførsel??
aug 2006
Følger: 37 Følgere: 69 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 47.865
DET gad jeg godt nok heller ikke.
Bløde metoder betyder jo ikke at hunden ikke skal lære hvad NEJ betyder og at den skal lære at begå sig.
Jeg synes den lyder stresset og understimuleret. En dampet hund kan heller ikke leve et liv hvor den skal være fem timer sammen med mennesker uden at få opmærksomhed - det holder ikke.
Den hund skal ud at lave noget, og det kan kun gå for langsomt.
jun 2005
Følger: 86 Følgere: 90 Hunde: 4 Emner: 1.485 Svar: 20.199
En hund der er stimulleret både fysisk og psykisk har ikke samme overskud til at "skabe sig" eller "genere ejeren"..
Så mti råd er ud og traske afsted med hunden, lade den opleve en masse og sørg for der er god kontakt hund/fører imens..
jan 2007
Følger: 52 Følgere: 52 Hunde: 2 Emner: 711 Svar: 4.025
jan 2007
jun 2005
Om det er mere motion, sjovere motion, leg, kærlighed, anerkendelse, træning, et kødben eller hvad den nu lige kunne have behov for..
Jeg siger ikke at man skal springe rundt for sine hunde bare de løfter en negl, men man kan i mine øjne ikke forvente den vil være rolig hvis den ikke har hvad den behøver..
jun 2005
Jeg ved godt at nogen træner med at rose hunden når den gør godt, og ignorere den når den gør skidt..
Jeg er ikke helt tilhænger af denne metode, jeg mener ikke at hunden bliver depri af at få af vide, at det den laver lige NU, det er ikk acceptabelt..
Var det min hund og jeg var sikker på den havde hvad den har brug for.. Så ville den få besked på at smutte hen og lægge sig..
Ganske simpelt..
jan 2007
aug 2006
Og i teorien får den jo ikke noget ud af det, hvis den bliver ignoreret 100%...
Spørgsmålet er så, om den bliver det? Er der INGEN kontakt overhovedet?
Og får den så ros, når den langt om længe holder sin mund?
Jeg synes hunden lyder stresset...
nov 2004
Følger: 6 Følgere: 10 Hunde: 3 Emner: 220 Svar: 1.227
Dette eksempel lyder dog som om der er noget galt, og jeg tror ikke på at det er nok, at man aktiverer hunden, her er det efter min mening nødvendigt at kontakte en adfærdsbehandler.
nov 2004
Følger: 6 Følgere: 10 Hunde: 3 Emner: 220 Svar: 1.227
aug 2006
Og så er ros, når hunden holder mund vejen frem...
Hvis der bliver ignoreret 100% og helt og aldelels konsekvent uden at det virker på hunden, så vil jeg også vurdere, at en konsulent ville være på sin plads...
jun 2005
Herhjemme er "nej" når kaoz gør noget han ikke skal, han pjejer at rette det selv og så får han "ja" og derefter ros..
Men det kommer jo an på hvordan man bruger ja og nej- komandoerne..
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 2 Emner: 145 Svar: 1.587
Ved godt hvorfor han gør det, men plejer altså at sige nej....
aug 2006
Men den er sværere end NEJ..
Den kommer med når man begynder at rose hunden når den tier stille.. så siger man TI og belønner...
aug 2005
Følger: 25 Følgere: 26 Hunde: 5 Emner: 267 Svar: 3.431
"uartig" hund.....