1.021 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

Hvalpebideri ??? Hvalpebideri ???

Hej

Jeg er ny herinde, og ejer af Baloo, en blanding af en grand danois og en bullmastiff, han er nu 5 1/2 md, egentlig har vi ikke haft nogen problemer med ham udover dette som jeg nu søger hjælp til.

Jeg ved det er normalt at hvalpe bider, vores hvalp er stor ca. 45 kg nu og har en højde over ryggen på 75 cm.

Når vi kommer i haven eller når vi er ude og tå tur, hopper han op og bider i hånden der holder snoren, når det sker i haven er det også armen han går efter, måske meget naturligt når han hoved er i den højde, men det er et stort problem, da han er rimelig stor allerede nu.

Når vi er inde, bruger vi at sige av og han holder som regel op og slikker hånden istedet, men i haven og når vi går tur er den hel gal, hvordan får vi løst dette problem, er det fordi han kun er en stor hvalp eller ???

vi har prøvet med nej, både blidt og hårdt, men han bliver ved, det er værst på gåturene hvor han simpelthen ikke stopper, så må vi have fat i halsbåndet på ham og med strakt arm (for han ikke skal bide mere i ens arme) få ham hjem, og så kan der faktisk være langt hjem.

Er det hvalpebideri ? eller på grund af hans tænder ? (de er skiftet, men ikke vokset helt ud)

Nogle gode forslag ????

Mange hilsner fra Susanne Lynge

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler
Slå lyden til
00:00
/
01:14
LIVE

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Her er pukkelhvalen skyllet op

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Træer og buske dækket af silke

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Har Du Været Der - Historien Om Verdens Første Nationalpark!

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Take down chandelier and a wall lamp 500 kr.
  • Hjælp til rep af kanttråd til robot plæneklipper 600 kr.
  • Opsætning af håndvaskamatur 500 kr.
  • Find fejl11 på opvaskemaskine 250 kr.
  • VVS-installatører 1.950 kr.
  • Installation af nyt tv 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvalpebideri ???
  • #1   10. okt 2007 Hmmm..... har i tjattet meget til ham som mindre med jeres fingre??? Men der vil jeg sige at man skal være koncikvendt med det samme....Et Nej

• #2   10. okt 2007 En klikker er fantastisk til at vænne dem af med det...:)

• #3   10. okt 2007 Ignorer ignorer ignorer.. Intet andet hjælper.. Hvalpe bider af den simple grund for at få opmærksomhed.. Negativ opmærksomhed er trods alt bedre end slet ingen..

Har selv en hvalp som har bidt rigtig meget og stadig gør det af og til..

Sig NEJ, eller lav en høj hylelyd, som mor eller andre hunde i kuldet ville gøre når legen bliver for meget og ignorer så indtil hun er faldet til ro..

Det er vigtigt at i overhovedet ikke så meget som kigger på hunden, mens i skal ignorere den, for så når den sit mål - nemlig opmærksomhed..

Hav tålmodighed, for der går lang tid før den lærer det - især nu hvor den alleredehar fået opmærksomheden, men det dæmper, hvis ikke udrydder helt bideriet..

Og om ikke andet, så stopper de fleste hunde med at bide efter de har skiftet tænder, for det har også noget at gøre med at de klør..

• #4   10. okt 2007 Annika: Vil du ikke uddybe dit svar?
    Jeg følger lige lidt med da vores hvalp på snart 5 måneder også bider endnu... dog ikke så meget, men da han er god til klikkertræning i øvrigt, vil jeg gerne høre hvordan man træner "ikke at bide".
    På forhånd tak.

• #5   10. okt 2007 Jeg sagde højt AV når han bed mig...
    Og når han så stoppede klikkede jeg!!!

Er det svar nok?

• #6   10. okt 2007 Hver gang han hopper op af jer stopper i med al kontakt og stopper med at gå fremad. I står bare stille, evt med siden eller ryggen til ham. Når han er i ro går i videre, lige indtil næste gang han hopper op, og så er det samme manøvre..

Med den metode viser I ham at al kontakt og al gåtur og spas ophører øjeblikkeligt når han har uhensigtsmæssig adfærd og det burde han vide ret hurtigt.. husk også at rose den rigtige adfærd..

• #7   10. okt 2007 Hej

Tak for alle jeres svar, det bliver nok en længere sej omgang.

Det med at ignorere, det har jeg læst, læste de 3 af Irene Jarnveds bøger samt to andre, hundelytteren og hundelytteren i praksis, inden vi købte ham (har også tidligere haft hund - i næsten 16 år).

Det er bare så svært at ignorere, når man går på gaden, har prøvet, stopper, men den bliver bare ved og ved, og igen med den størrelse den har, ja der har jeg rigtig mange blå mærker på venstre arm, jeg kan jo ikke bare lige "hægte" ham af et sted når vi er ude og gå tur, syntes virkelig det er svært.

Med hensyn til alle de andre "unoder" der har det hjulpet og ignorere, f.eks. tiggeri ved bordet, ved at han blev ignoreret og ikke fik kontakt - gik han faktisk med det samme hen og lagde sig på sit tæppe.

Hans tænder er skiftet, men de nye er ikke helt ude, så jeg går ud fra det stadig klør ?? ved godt det er en hvalpeting (forhåbentligt).

Når vi er ude og gå tur, springer han op efter armen, lå i dag mærke til at da han gjorde det, logrede han med halen, så jeg er helt sikker på at han bare vil lege, han har aldrig knurret, eller virket aggressiv ellers.

Endnu engang tak.

HIlsen Susanne Lynge

Vi må kæmpe videre

• #8   10. okt 2007 Tak Annika - det må prøves :o)

Kommentér på:
Hvalpebideri ???

Annonce