888 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
8 Svar
hvalpebideri hvalpebideri
hvor længe vil dette stå på? altså biden i arme og hænder..
spørger bare af ren nysgerrighed..
0 synes godt om
dec 2005
Følger: 38 Følgere: 38 Hunde: 3 Emner: 82 Svar: 6.144
sep 2006
Følger: 21 Følgere: 25 Hunde: 1 Emner: 43 Svar: 76
maj 2005
Følger: 25 Følgere: 25 Hunde: 2 Emner: 39 Svar: 328
jun 2006
Følger: 49 Følgere: 48 Hunde: 3 Emner: 21 Svar: 751
Ignorer ham og stop evt legen med ham når han bider dig. Bare lav noget andet der ikke indvolvere ham. Så lære han hurtigt at det ikke kan betale sig at bide i dig i hvert fald *ss* Skæld ikke ud, det er naturlig hvalpeadfærd. :o)
jun 2007
Følger: 44 Følgere: 41 Hunde: 2 Emner: 100 Svar: 1.191
jul 2007
Følger: 31 Følgere: 28 Hunde: 2 Emner: 474 Svar: 2.356
jun 2006
Følger: 15 Følgere: 13 Hunde: 2 Emner: 119 Svar: 1.802
Jeg GIDER ikke ha det!!!
Vi har taget dem forsigtigt rundt om snuden samtidig med et vredt NEJ. Og det har ikke taget lang tid at lære dem, at man godt kan lege UDEN at bruge tænderne!
Og der er ikke nogen af vores hunde der er underkuede, nervøse eller angst fordi der er blevet taget ved dem.
Tværtimod har de fra dag 1 vidst hvor grænsen går med bideriet!!!
Og det er da skønt at Mille på 5 mdr kan rende og tumle i haven sammen med vores børn på 2 og 5 uden de får rivemærker på armene.
jun 2007
Følger: 37 Følgere: 38 Hunde: 5 Emner: 979 Svar: 7.778
DET er ikke acceptabelt og så har jeg været ligeglad med om det har været forkert at skride ind på den måde... Men vil ikke ha' at min søn risikerer at tage skade eller blive vildt bange for hende ( som han meget hurtigt blev de første par dage )
Tog fat i hende som hundemødrene gør det og sagde hårdt NEJ.. Ikke mere, og så ignoerede hende bagefter.. Hun kom hen og prøvede at ynde sig ind og efter ca ½ minut kælede jeg med hende igen ..
Det er meget fint nu, Laura har lært at hun ikke må lege hårdt med Malik og hun ved hvad 'nej' betyder, så det er let at styre....
Og eftersom at hun ved hvad nej betyder så kan vi også bare sige nej, når hun bider i os og så holder hun op..
Ved godt at det er en del af hendes udvikling, men hun har så mange andre ting hun kan bide i, incl alle hendes hundelegekammerater på vores gåture...
hvalpebideri