{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.193 visninger | Oprettet:

Rally kommandoer? {{forumTopicSubject}}

Hej rally-entusiaster. smiley

Jeg kunne godt tænke mig at lære min vovse nogle af rallyøvelser, selvom vi ikke kan gå til det lige p.t.
Men jeg ved ikke helt, hvilke kommandoer jeg skal bruge. Er selvfølgelig godt klar over, at jeg kan bruge hvad som helst, men hvis der er nogle "officielle", kan jeg jo lige så godt lære dem - og ellers kan det være, I kan komme med nogle bedre idéer, jeg er nemlig ret blank. smiley

Så: hvilke kommandoer/tegn bruger I?

Tænker i første omgang særligt på, 1) når hunden skal gå plads ved højre side og 2) når den skal komme på plads i venstre side, men ved at gå bagom føreren/smutte rundt ved siden (altså den af de to, man ikke normalt bruger).
Men andre signaler, tips og tricks er også meget velkomne!

Til dem, der vil vide, hvad rally er: http://www.rally-lydighed.dk

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Rally kommandoer?
  • #1   8. okt 2007 Jeg bruger "gå pænt" for plads på højre side.

Ikke i ralley, men når jeg går tur og vil have hunden længest væk fra vejen

• #2   8. okt 2007 Godt, du er med nu - ellers må du lige sige til, så skal jeg prøve at forklare det bedre. smiley

Må man bruge alle de ordsignaler og håndtegn, man vil?

• #3   8. okt 2007 Hmm jeg bruger ikke nogle specielle kommandoer - bare dem jeg bruger ved alm. lydighed også.

Bruger "cirkle" for at gå bagom på plads - og plads for at gå på plads den anden måde.

Så bruger jeg "cirkle" igen i tyskervendingen...

• #4   11. okt 2007 Min tyskervending hedder noget så spændende som.................. Tysker (-:

Når min hund sidder foran og skal bag om på plads, så hedder vores kommando "plads" og når hun sidder foran og skal venstreom på plads, så hedder kommandoen "heel".

Min hund har også 2 forskellige dæk-kommandoer - "dæk", for at lægge sig fra stående/gående og "down" for at lægge sig fra "sit".

Ellers bruger jeg stort set de "almindelige" kommandoer.

Jeg tror godt, at teksten i nogle af de første indlæg kan misforståes, så jeg vil lige præcisere, at hunden altid skal gå på førerens venstre side (altså ingen højre-handling, hvis man kan sige det sådan).

Venlig Hilsen
    Miriam

Kommentér på:
Rally kommandoer?

Annonce