{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
770 visninger | Oprettet:

Endelig hundetræning - chihuahua {{forumTopicSubject}}

Jubii, så har vi endelig fundet et godt sted, hvor jeg kan gå til hundetræning med Mischa.Vi skal starte til august og glæder mig vildt meget. Vil bare høre hvad jeres erfaringer er med træning af hvalpe/hunde når de først er 1 år?? evt. hundetræning af Chihuahuaer?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Endelig hundetræning - chihuahua
  • #1   16. jul 2007 Ved ikke med chi'er, men jeg startede med Møffe da hun lige var blevet 4, og det er gået rigtig godt. Hun elsker at komme til træning, og hun lærer faktisk det hele så hurtigt at selv træneren var imponeret i starten.
    Motivationen er i top, og man kan virkelig se hvordan hjernen arbejder på højtryk når man skal til noget der er lidt svært.


  • #2   16. jul 2007 Michelle W-> håber mischa er lige så dygtig, hihi. Det er dejligt når det lykkes det man gerne vil lave med sine hunde.

    Team "de småpus"-> Det lyder jo super. Jeg kunne ikke få mig selv til at starte med hende tidligere fordi hun er så lille, måske har jeg været for overbeskyttende, men det har heletiden været min mening at starte her når hun var omk. 1år, så håber da det er den rigtige beslutning.


  • #3   16. jul 2007 Der var en del på det hold jeg startede på, der var omkring 1-2 år. Nogen af dem var toltal døve og ville ingenting og nogen var ligesom Møffe, der bare lærte superhurtigt (som Team de små pus siger, koncentrationen er bedre). Men tror det har ligesåmeget at gøre med hvordan man gør hjemme.

    Men sjovt nok var der faktisk ikke så mange på det hold der var sådan "lidt midt imellem", endten ville de rigtig gerne eller osse ville de slet ikke


  • #4   16. jul 2007 Michelle W -> så det har lige så meget med min motivation at gøre? og træne hjemme?

    Frk. Abildgaard nu m. hvalpe -> jeg skal starte ved special klubben for belgiske hyrdehunde kreds 1 i Odense


  • #5   16. jul 2007 Ja. At gå til hundetræning er lidt som med skolen. De kan forklare hvordan man gør det ene eller andet, introducere dig for nye øvelser, og rette de fejl du laver, men hvis ikke du øver hjemme lærer hverken du eller hunden ret meget.
    Det hjælper jo ikke meget at træne en gang om ugen i en time, og resten af ugen får hunden bare kov at gøre som den vil, trække i snoren, lade være at komme når man kalder osv.


  • #6   16. jul 2007 Michelle W -> jeg kunne ikke være mere enig. Åh jeg er godt nok spændt på at starte, også fordi jeg ikke syntes jeg er speciel god til det med triks. Hun kan godt gå pænt osv, men der er starig meget det kniber med, hvis du forstår, hihi

  • #7   16. jul 2007 Uh ha ja, ved godt hvad du mener. Kan da trøste dig med at da jeg startede med Møffe kunne hun ikke engang gå bare nogenlunde i snor, hun trak som en gal, og der var absolut INGEN kontakt til hende. Turde ikke tage snoren af hende for tvivler på hun ville komme om så jeg kaldte nok så meget. Hun havde boet de sidste 3 år et sted hvor hun stort set kun blev luftet på terassen, så hun kunne INTET.
    (det er ½ år siden)

    Hun kan nu gå fri ved fod, er superopmærksom på mig, trods påstyr og andre hunde. De mest alm ting, fremadsendelse + forskellige tricks, og vi er så småt gået igang med at øve apport, det er dog noget vanskelig fordi hun overhovedet ikke ser nogen grund til at tage noget i munden hehe...


  • #8   16. jul 2007 åh håber mischa bliver lige så dygtig. Kunne godt forstille mig at nogle af tingene ikke lige er det letteste at lære de små kræ;-)

  • #9   17. jul 2007 Jamen hvis nu bare hun fangede at det er sjovt at have ting i munden, men nej. Hun leger jo så heller ikke med legetøj. Det eneste hun samler op er hendes kødben og tyggeting. Men håber da det lykkedes alligevel.

Kommentér på:
Endelig hundetræning - chihuahua

Annonce