{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  AMSTAFF Aktivering..?
  • #1   22. maj 2007 jeg lytter lige med ....jeg har en rottweiler og kunne godt tænke mig lidt nye aktiverings ideer

• #2   22. maj 2007 Jow jow, helt iorden :o)

Så sir vi aktiverings-lege til STORE, kloge vovser ;o)

• #3   22. maj 2007 Jeg har aldrig hørt om aktiveringslege kun for amstaffer.
    Det er vel individuelt for hund til hund...

Alle hunde har godt af at bruge hovedet og ikke kun blive fysisk træt. Lad hunden finde frolic'er eller andre godbidder eller et elsket stykke legetøj. Køb en aktiveringsbold med hul i, så hunden skal trille bolden rundt for at få guffen ud..
    Der er mange måder.
    En sjov en her hjemme, er når vasketøjskurven er tom og vi så smider bolden der ned, for han kan lige akkurart ikke nå den, så han prøver ihærdigt at finde andre løsninger:-)

• #4   22. maj 2007 Yes yes, men det virker ikke på alle hunde!!
    Specielt den race her...
    Min dyrlæge sagde igår at de skal køres psykisk trætte... De er meget svære at køre dem fysisk trætte...
    Derfor skal stort set ALT være en opgave for dem, så de kan tænke, tænke, tænke og derved blive trætte ;o)

Ergo, aktiverings-lege, tænke-lege!

• #5   22. maj 2007 Jamen, hejsa.. Vi har en blandning mellem en amerikansk bulldog og en amstaff og hun har brug for en masse aktivering... Jeg laver et ben med leverpostej og putter det i fryseren, så går der noget tid med at få det ud når hun er alene. jeg har også en aktiverings bold jeg putter mad i som hun også leger med når de er alene. ja også for hun ikke mad i sin skål om morgen, men sprædder hendes mad ud, så hun skal søge efter det.
    det var lige lidt... håber du kan bruge det til noget..

• #6   22. maj 2007 Ja og forresten går selvføgelig en time om morgen på stranden eller i skoven. der møder vi så andre hunde som de leger med... Men er lidt afhæning af hva tid vi går om vi møder andre hunde...

• #7   22. maj 2007 Ja, den med ikke at putte mad i madskålen nævnte min dyrlæge også lige for mig igår. Hans præcise ord var; "Ja og det sidste man gør med denne race her, er at give den mad i madskålen"... Og jeg tænkte bare: Hmm.. Aha.. Og idag har jeg så spredt det udenfor og indenfor senere, og gemt det under ting. Nu sover hun som en sten .. hehe

• #8   22. maj 2007 det bedste mentale træning du kan give din hund er spor og søg

og der er ikke specielle ting der gælder kun for amstaffen

• #9   22. maj 2007 okay, det lyder sku lidt mærkeligt... Men Tazzi er sjovt nok mere til at spise hendes mad når det er sprædt ud end hvis det er i skålen. For hvis hun for det i skålen om aften, så kan der godt gå lang tid før hun spiser det..

• #10   22. maj 2007 ja der er vi enige 'G*

har aldrig hørt det er forbudt at give mad i madskålen til en amstaff

• #11   22. maj 2007 Næh jeg undrede mig også noget over det må jeg ærligt indrømme! -Men det virker helt klart... Sååh..!

Og næh, det er ikk nogen specielt spøjs dyrlæge, han er faktisk rigtig god!! Har en god kontakt til de dyr der kommer hos ham...

-OG, nu sagde jeg jo heller ikk direkte at der er specielle aktiverings lege til amstaff. Men jeg har da hørt mere end en gang, at racen har brug for det lille xtra dér ..!

• #12   22. maj 2007 sjovt

min amstaff er skam inteligent, og kræver faktisk en del mentalt arbejde hver dag....

• #13   22. maj 2007 Be Nice:

Øøøh??? -Jeg vil nu nok mene at min hund er rimelig intelligent... Og kender en del andre med samme race og de er nu heller ikk så dumme!!!

Og de kræver rent faktisk en DEL tænke-arbejde, da de har så meget energi. -Lader man dem løbe frit (alene vel og mærke) så er det sjældent at de blir trætte af det. Det gir derimod et adrnalin-kick i deres krop (som hos andre hunde sikkert også)... Mentalt arbejde trætter dem!!

Og den med mad uden for madskålen virker rigtigt, både på min og min venindes hund, så måske der ku være noget om det !!

• #14   22. maj 2007 Lila: at sprede mad ud på gulvet eller græsset er jo en ganske alm søgeøvelse

så der er ikke så meget der

men lav en masse søge arbejde med din hund, læg noget spor, det trætter hovedet

når du går lange ture med din hund, og lade der løbe grit omkring, skaber du ikke andet end energi og god kondi hos din hund, trætter du den i hovedet, kører du hunden træt

• #15   22. maj 2007 Janne H:

Lige præcis... Det er også det jeg har godt gang i. Og har været klar over i noget tid nu..

Men jeg ledte sådan set også bare efter nogle flere gode "tænke-lege" :o)

• #16   22. maj 2007 put godbider i en æske den skal få ud

put godbider i et håndklæde, bind en knuden og få den til at få knuden op

alle mulige ting hvor den skal tænke for at få godbiden er gode

• #17   22. maj 2007
    Prøv at giv din hund søg i højt græs eller når det er mørkt. SÅ den ikke kan se det den søger..

Så skal du se og høre *gg* Min mors shæfer lyder som en helikopter sådan som næsen arbejder *ss*

• #18   22. maj 2007 Tak skal i ha :o)

Glæder mig til at prøve de forskellige ting...

• #19   22. maj 2007 Min bella kan godt lide at søge godbidder som jeg har gemt i skuffer osv... Og lærer tricks...

• #20   23. maj 2007 Søg efter noget bestemt, som feks et the-brev

hav en bunke små godbidder på et bord.
    Vis hunden thebrevet og sig dygtig-giv en godbid.
    Gør det mange gange. Hvis hunden begynder at sætte næsen hen til thebrevet kan du gå videre.
    Sæt kommando på. eks. : Find theen.
    Gør som før nogle gange med komando.

Vis hunden at du lægger thebrevet på en stol ca. 1 meter væk. Giv komando : find theen. Hvis hunden går hen til theen på stolen roser du meget, giver guffer og måske leger lidt. Det der er god belønning for din hund.

Gør det et par gange

Sæt hunden af i feks. køkken og gem theen et nemt sted i stuen. Theen skal ikke være skjult eller pakket ind endnu. Feks på en hylde i snudehøjde.

Hent hunden og "klargør" den ved feks. at holde en hånd på bringen af hunden og send den afsted med en :find theen komando.

Hvis hunden har svært ved det kan du hjælpe den ved at anvise hvor hunden skal søge.
    Gå baglæns og vis med den hånd som er nærmest det sted som skal søges. start lidt væk og arbejd dig frem til det rigtige sted.

Held og lykke

• #21   23. maj 2007 Hej,

Vi bruger meget sportræning, Oliver og Tux er helt vilde med det og de får rigtig meget ud af det. De bliver trætte på en helt anden måde end hvis vi fx. går en lang tur.

/Malene

• #22   30. maj 2007 Janne - Hvad skal man så gøre næste gang man kommer hjem og den har revet alle håndklæder i stykker?

Kommentér på:
AMSTAFF Aktivering..?

Annonce