{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
589 visninger | Oprettet:

Dække {{forumTopicSubject}}

Hej,

Jeg kan ikke få min hund til at dække.
Det her er min fremgangsmetode:

# Hunden står foran dig. Placer dig i stående position 50 cm fra din hund.

# Giv kommandoen "sit". Beløn din hund med en godbid eller ros.

# Før langsomt en godbid ned langs hundens bryst og derefter langs gulvet, mod dig og væk fra hunden. Når hundens bryst berører gulvet, giver du kommandoen "dæk" - vælg et håndtegn du kan bruge sammen med kommandoen.

# Ros din hund ved at give den en godbid.

Han kommer lidt ned, men rejser sig så og snuser..
Min anden hund gjorde det lige med det samme.

Nogen der har nogle andre bud?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dække
  • #1   20. maj 2007 Vi brugte et kødben, så den fes ind med det samme..;o)

• #2   20. maj 2007 sig neeeeed istedet for dæk, det hjælp ved Joy smiley Og hver gang hun er ved at ligge sig af sig selv siger man også lige ned smiley

I starten ros hende for bare at gå lidt ned, og så når hun har fattet det, så vent med at rose til hun er helt nede smiley

• #3   20. maj 2007 Jeg sir; SIT med flad hånd over hunden
    Derefter: knytter jeg min hånd og fører den hurtigt ned til jorden og sir : DÆK.

Men du blir bare ved til den er fest ind om det tager 15 min eller 2 timer. Så frem med den storer skål godbidder og gi den gas, go fornøjelse;O)

• #4   20. maj 2007 Vores fik ikke deres aftensmad og morgenmad før de lå ned, så lærte de hurtigt det:-)

• #5   20. maj 2007 vewd Joy siger jeg sig, holder hånden over hende, mens jeg peger bagud (i staten holdte jeg en godbid i den hånd mens jeg pegede) så hun skal ligge sig peger jeg på jorden og siger neeed, i starnen rørte jeg også ved jorden..

• #6   20. maj 2007 Sæt dig på hug ved siden af hunden, og lad vær med at bukke dig ind over hunden (da den kan opfatte dette som en trussel).

Ta en godbid i hånden og bed hunden sætte sig, så fører du hånden med godbiden, ned fra snuden og ned langs med brinken, så hunden bliver nød til at flytte snuden nedad, og så når hånden nå´r næsten jorden, flytter du hånden lidt ud ad, (i den retning som hunden skal dække). nu skulle hunden så lægge sig, og så skal den ha belønningen (godbiden i din hånd) - og samtidig påfører du kommandoen DÆK. - lad nu vær med at røre hunden bag efter og ingen ros - når den har lagt sig, (det vil ødelægge øvelsen).

Denne øvelse gentager du og når du mere at tiden er inde, så prøv uden godbid - blot med kommandoen - DÆK.

• #7   20. maj 2007 Joy lærte hurtigt at lægge sig selvom hun blev belønnet, så at ros ødelægger øvelsen er jeg ikke enig med dig i..

• #8   20. maj 2007 Ratster Zoo .

Ved at du roser, under en indlæring af en øvelse, kan du sætte hunden op f.eks. i drift, og så skal du ha ro på hunden.

Ved at bruge evt. dæmpet signaler, og så være konsenkvet, det finder hunden hurtigt ud af.

Dækøvelsen er er skældud øvelse, for når hunden bliver dækket af, så er det meningen at den skal blive liggende indtil føreren kalder den.

Det vil sige, at hunden skal ikke ligge og vende sig eller noget andet. Da denne øvelse hvis den bliver rigtigt indlært fra start - kan redde hundens live på et senere tidspunkt.

Man skal ikke trykke hunden ned hverken på den ene ller anden måde.

• #9   20. maj 2007 For mig er dæk ikke en skæld ud øvelse, men noget den bare skal gøre..

Bliv er nok hvad du beskriver som en skæld ud ovelse.. Altså først der skal den (i mine øjne) blive hvor den er

• #10   20. maj 2007 Hverken bliv eller dæk opfatter jeg som skæld-ud-øvelse. Ska nævnes, at min hund heller ikke er brugshund, men familiehund. Jeg bruger bl.a. dæk, når jeg gemmer ting/godbidder i haven...imens er han afdækket på taressen. Jeg brugte det osse, da vi i dag grillede i haven. Han troede åbenbart, han måtte lege imens...nænæ Sakki...samme regel som inde ss...men det kalder jeg nu ikke skæld-ud..Bliv bruger jeg fx, hvis jeg lige ska ud med skraldespand eller en smut i haven uden ham....så ka døren fint stå åben imens ;o)

• #11   20. maj 2007 Mange tak for svar.
    Jeg vil prøve det af. Takker smiley

• #12   22. maj 2007 Du skal blive ved til den ligger sig ned jo? Altså helt ned ..
    Og bare den lægger sig er det da godt, om noget tid skal den nok blive liggende længere tid af gangen (;

Kommentér på:
Dække

Annonce