{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
839 visninger | Oprettet:

Sikke en rigtig øv dag i Ribe... {{forumTopicSubject}}

Har tilbragt næsten 5 timer i bilen og brugt over 1000 kr på kørsel, tilmelding, triming osv. for at få et lille bitte blåt bånd... Og så havde jeg endda slæbt farmor hele vejen med, for jeg var sikker på at han fik sit 2. cert, men næ nej...

Her er kritikken:

Har god tyngde, men burde være strammere i sin muskulatur, god størrelse, men er rigeligt lang i lænden, velformet hoved, der ikke må grovere over skallen (hvad det så end betyder?), udmærket ører og øjne, velvåren hals, acceptabel overlinie og haleansætning, stærke bebstammer, med tilstrækkelige vinkler, han savner ringtræning og bevæger sig ikke til til fordel, pelsen er acceptabel på hovedet men rigeligt blød på kroppen.

Øv siger jeg bare, og hvor er jeg trist. Dommeren havde været sindsyg hurtig, så da vi kom var der kun 15 hunde til vi skulle ind, så vi nåede slet ikke at øve lineføring. Og da der havde været næsten 40 hunde i ringen før os, duftede den jo dejlig, så Oskar gik med snotten i tæppet og ville ikke gå med rundt...

Det væreste er at der er noget galt med de danskes opfattelse af Sealyer, og derfor er jeg også blevet rådet fra at tage til Århus i maj, for der kommer også en dansk dommer... De danske dommere vil gerne have spinkle bøsse hunde (undskyld udtrykket), men hvis de skal være så spinkle som de gerne vil have dem, hvordan skal de så kunne klare det hårde arbejde de er blevet avlet til?
Jeg forstår så heller ikke hvorfor dommeren gav ham en 2. p når hun gav ham top karakterer i type, hvorfor så ikke bare give ham den 1. p og så ingen Cert hvis det er sådan hun vil have det?

Rigtig øv dag... Jeg var så ked af det at jeg gik ud og tudet mens jeg ringede til min moar =) Det skal lige siges at det ikke er noget jeg er stolt af, men nogle gange er det jo kun moar der dur hihi...

Men hvad har vi så lært af det? Jo alle de nationale udstillinger og de udstillinger med danske dommere er for vores vedkommende aflyst, så forhåbentligt er der ikke flere øv dage, der er så slemme som den vi har oplevet i dag smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sikke en rigtig øv dag i Ribe...
Kommentér på:
Sikke en rigtig øv dag i Ribe...

Annonce