Fortæl mig jeres historie {{forumTopicSubject}}
Jeg er i gang med at skrive en... bog, kan man vel godt sige?
Det er en samling af noveller, short stories og digte, fortalt fra vores hundes synspunkt.
Derfor er jeg meget nysgerrig på at høre jer og jeres hundes historier for at komme lidt ind på, hvilke liv vores hunde hver især lever.
Alle fortællinger er velkomne. Glade såvel som triste. Overfladiske såvel som personlige.
Det hele er påskønnet
Det er i øvrigt udelukkende ment som en hyggetråd.
Jeg kan jo passende lige starte. Spot kom til mig, da han var otte måneder og sikke en tur vi har været på siden da. Vi var ikke erfarne hundeejere, så vi lærte sammen med Spot. Vi havde nogle problemer det første stykke tid. Et af de mest udtalte var, at Spot ikke kunne forstå hvad der foregik, når jeg fik angstanfald. Han begyndte at gø, fordi han blev opmærksom på jeg havde det skidt. Så var det til hvalpetræning, hvor vi havde en dårlig oplevelse. Men til sidst fandt vi det sted vi træner nu og kunne ikke være gladere! Spot elsker trænerne, ligeså gør vi og de har hjulpet os gennem mangt og meget. Han er sidenhen blevet rigtig god til at håndtere mine angstanfald.
Desværre blev Spot meget syg af giardia et par måneder efter vi fik ham, hvilket rodede med hans systemer. Men det fik vi heldigvis styr på efter dyrlægeskift. I mellemtiden nåede vi at starte til lydighed, rally og hyrdning. Hyrdning er den absolutte yndlingsaktivitet, andet kan ikke påstås
Vi skriver stadig på vores historie, han er jo endnu ung, og pt går den ikke meget længere end at vi træner og forhåbentlig en dag kan komme videre med det. Derudover tror jeg han prøver at overbevise os om at flytte på landet og få vores egen fåreflok - men nu må vi se
aug 2008
Følger: 32 Følgere: 1463 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 29 Svar: 30.144
jan 2017
Følger: 34 Følgere: 142 Hunde: 3 Annoncer: 1 Emner: 237 Svar: 1.957
maj 2015
Følger: 54 Følgere: 1011 Emner: 210 Svar: 5.571
jan 2017
jun 2017
Følger: 43 Følgere: 260 Hunde: 2 Emner: 67 Svar: 3.018
Jeg var overvægtig, men Ronja hjalp mig til at løbe, svømme og gå lange ture
Jeg var depressiv, men Ronja fik mig til at smile
Jeg var angst, men Ronja beroligede mig
Jeg led af mareridt, men Ronja sikrede min søvn
Jeg turde aldrig dele mine tanker, men Ronja lyttede og fortalte aldrig nogen noget
Ronja rykkede mig enormt. Jeg var 12 da jeg skulle bevise at jeg kunne gennemføre mit første 100 km marathon. Jeg havde givet op på 90 km og ville bare hjem. Min spejderleder ringede efter mine forældre, der kom ud med Ronja og gik de sidste 10 km med mig og støttede mig.
Sammen sikrede vi at jeg kom udenfor, jeg fik rørt mig og tabte mig. Hun påmindede mig hver dag om at jeg var elsket, at jeg var god nok og at jeg kunne noget. Vi trænede sammen. Ronja var den første til at få mig til at åbne munden, snakke om nogle af de svære følelser, sætte ord på og dele mine tanker. Hun grinede aldrig ad mig, hun fortalte aldrig noget videre og hun afbrød aldrig. Hun trøstede når det hele blev for meget. Ronja tog med på spejderture, på spejderløb og heik. Hun hjalp mig med at kommunikere, og lærte mig at snakke med andre.
Hun var en ener. Jeg savner hende hver dag. Det er så mange år siden jeg mistede hende, og begge mine øjne er fyldt med tårer nu, der triller ned af begge kinder.
jan 2017
Sidder da selv og får tårer i øjnene nu!
Utroligt så stor en forskel vores hunde (og dyr) kan gøre.
feb 2013
Følger: 4 Følgere: 18 Hunde: 4 Emner: 30 Svar: 334
jan 2017
apr 2007
Følger: 13 Følgere: 16 Hunde: 1 Emner: 19 Svar: 1.451
aug 2008
https://www.hundegalleri.dk/forum/generel-diskussion/485617-schaefer_taeve_til_omplacering__har_brug_for_hjaelp
aug 2017
Følger: 10 Følgere: 66 Svar: 1.099
"DogByHeart" er nævnt i dit link... det var sørme mig.
aug 2008
Fortæl mig jeres historie