29. mar 2006 Følger: 54 Følgere: 53 Hunde: 3 Emner: 18 Svar: 474
Fortæl om jeres hund {{forumTopicSubject}}
Hej alle!
Syntes det kunne være lidt sjovt om I fortalte om jeres små kæledækker.
Jeg vil da gerne ligge ud, jeg har en lille Papillon hanhund Rex, Rex er ca 2½år, vi fik ham fra helt lille hvalp, og han fik navnet da han var 3-4timer gammel, men jeg skal da love for at det er et navn han virkelig lever op til Rex er den fødte konge han skyder ingen midler for at vise han er den store, min hund er ellers godheden selv, men meget stor i munden og gør hele tiden "her kommer jeg, her kommer jeg" Rex boede først sammen med en Dansk/Svensk Gårdhund og de havde det fantastisk sammen, men en lastbil satte en brat ende på det, min D/S kom desværre under hængeren på den, så fik en lille Cavalier King Charles på 12 uger, tror egentlig Rex fik selvejerfornemmelse af hende med det samme, men den nye lille er ikke rigtig til den leg som Rex og Rita havde sammen, så må nu som hundeejer gå ind og lave små lege med ham.
Når Rex går ude tror han han er en løve, og hvis jeg en dag satte et spejl ned foran ham tror jeg han ville blive bange over at se han ikke er stører end de ca 26cm.
Jeg vil glæde mig til at høre om jeres små Papillon'er og hvor skønne/skøre der er.
Hilsen Villy *Team Rex og Bailey*
mar 2005
Følger: 50 Følgere: 47 Hunde: 5 Emner: 172 Svar: 3.019
Milla er jo ikke så gammel endnu, men hold da op det går godt.
Milla elsker at være herhjemme, men osse at komme med ud, det største problem er nok hun bliver køresyg en stor del af gangene, men jeg har afhjulpet det med at hun ikke for mad inden vi køre når vi skal ud.
Hun er rigtig glad for børn og andre hunde (osse de store) også er hun en lille legefis, hun er dælme god til at apporterer og kan få en hel dag til at gå med det hvis vi gad.
Hun har endnu intet ødelagt herhjemme, men her bliver osse brugt en del mønt på legetøj, hun er besat af legetøj og det er en fornøjelse at give den gas sammen med hende, hver gang hun for nyt skal det lige kampdræbes en times tid *ggg*
Hun er dejlig kontakt søgende (osse med fremmede) og nyder at møde andre hunde (det gør vi så meget vi kan) og vi startede i sidste uge til ringtræning, se det gik knap så godt, vi har ellers øvet og øvet herhjemme og her går det rigtig godt, men at komme på græs og løbe med de andre hunde Niks!!! så kan man da lige blive stædig, men vi tar det stille og roligt og det skal nok komme, det var jo første gang og man er vel baby..
Mit største problem er nok hun har tendens til sart mave og er yderst kræsen, jeg har svært ved at vurderer om det ligger til racen (har efterhånden set flere nævne det)
Jeg er blevet så begejstret for racen (og Milla) at vi ved vi kommer til at få flere af de dejlige Papilloner her i hjemmet om det bliver en udefra eller hvis alt går vel med resultater og avlsgodkendelse en af eget kuld ja det må tiden vise.. Men et er sikkert, jeg er ikke i tvivl om det er min race for livet... ;o)
Skal lige have med at igår gøede hun for første gang da det bankede på.. Er dælme lidt griner at hun står der og puster sig op fordi det banker på døren...
mar 2005
F. eks grisse ører.. Men de er altså bandlyst..
mar 2005
Det skal så siges at det er først når hundene er fuldt udviklede, man skal ikke bytte rundt hos en hvalp/unghund.
Men dejligt at høre at der er håb forude.. ;o)
mar 2005
mar 2005
mar 2005
apr 2007
Følger: 11 Følgere: 11 Hunde: 1 Emner: 85 Svar: 2.590
I modsætning til de fleste andre papilloner jeg har set, er pandas krop helt hvid (undtaget 3 minimale brune pletter på ryggen) og ørene er sorte og brune med hvidt spidser (som en lille ræv).
Da han var 4 mdr gammel vejede han 2,1kg, og dyrlægen sagde at han var normalvægtig, så han ender nok mellem 3,5 til 4 kg hvis skalaen ellers passer...
Han er vokset op sammen med flere hunde af hans egen størrelse, og han elsker andre små hunde. De store er ofte lidt voldsomme efter hans mening, og hvis han ikke gider at lege mere, har han intet problem med at sige fra! Mine forældres springer spaniel, der jo i forhold til Panda er en stor hund, er dog accepteret, og Panda EEEEElsker ham!! (Jeg tror dog at mine forældres hund glæder sig til at Panda bliver voksen, for Panda har i perioder uanede mængder energi...).Vi er lige startet til hvalpemotivation (ja Panda er lidt gammel til det, men det er også ment mest som en opstart, hvorefter jeg overvejer at gå til agilety senere), så vi må se om det med større hunde ikke kommer lige så stille...
Fremmede er ikke det man kan lide mest (især ikke MÆND!!). Fremmede skal ses an længe, og de bliver skældt eftertrykkeligt ud! Man er dog allerede begyndt at være lidt mere kry, så jeg håber at det med tiden vil blive bedre...
Med hensyn til larm, så blev jeg faktisk overrasket... Alle de små hunde jeg har hørt gø, har haft skingre stemmer, mens Panda foretrækker at "møffe" hvis man er lidt usikker... Tilgengæld hvis man er overbevidst om at der skal gæffes, så bliver gæffene hevet sammen til en lang hylen... Men generelt er Panda ikke en larmende hund, og man er blevet bedre til IKKE at gæffe og knurre af folk når vi er ude og gå tur (dybt suk... ;-))
Jeg kunne fortsætte længe endnu, men det gør jeg ikke
feb 2007
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 5 Emner: 18 Svar: 106
Fortæl om jeres hund
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside