{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.311 visninger | Oprettet:

Fortæl mig om Papillonen :) {{forumTopicSubject}}

Vi går og overvejer lidt, at få os en hund mere. Der er flere racer oppe at vende, men papillon er nok den, jeg umiddelbart hælder mest til. Jeg har læst lidt på nettet, men synes, at de beskrivelser, jeg har fundet, er sådan lidt blablabla, så jeg vil gerne høre jeres personlige erfaringer.

Bl.a.:
Sygdomme
Temperament
Tendens til at gø
Aktivitetsniveau
Intelligens
Lyst til at lære
Er der noget, man skal være specielt opmærksom på, når man kigger efter hvalp?

Og hvad I ellers synes, jeg bør vide.

Skal lige lave noget mad, men vender tilbage senere og læser, forhåbentlig en masse positive ting om racen smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fortæl mig om Papillonen :)
  • #1   30. maj 2010 Jeg har 2 stk papilloner.Molly er den stille og rolige type hvor daisy er meget aktiv i lange perioder af gangen. De har jo tendens til at gø meget,og mine gør af ALT.Men jeg er overbevist om at hvis man vil kan man sagtens lære den ikke at gø af alt. Min mors gør kun når der kommer noget eller går nogen forbi deres have når han er ude. Jeg er overbevist om at de er meget intilligente.Molly ved hvor godbidder står og bliver ved med at sidde og pive til hun får en,Og tager man sig tid til det kan de jo også sagtens lære alt det som andre hunde kan.
    Man skal nok se efter om det sted i er ude og se også er et sted i godt kunne tænke jer at være. Og for alt i verden ikke købe en hund for at "redde" den..
    Ved ikke om der noget specielt ved papillon,sygdomsmæssig. Vi har aldrig haft problemer andet end det der reverse snezz(nyse indad). Det skal lige siges at mine er uden papirer,men ikke mindre dejlige smiley

• #4   30. maj 2010 Hmm, de lyder jo dejlige, men det med gøeriet afskrækker måske lidt. Vores egen er kvart papillon og jeg synes virkelig, vi har skullet bruge meget tid på at få hendes gøen ned på et nogenlunde acceptabelt niveau. Kan frygte, at én mere med den tendens vil få det til at ende i et gø-inferno smiley

Er der egenllig nogle små hunderacer, der er kendt for IKKE at gø??

• #5   30. maj 2010 Har selv 2 paps, og har haft 2 før, har haft med papilloner og gøre siden jeg var 10 år... De er en super nem hund og have med rundt, utrolig trænbar, min den ene gø når der kommer folk op i opgangen og banker på vores dør... Den lille ny gø slet ikke!!! Så det er der forskel på.... Men hvis man bare lære sin hund om at holde mund så kan den det... Vi har bare ikke gået så meget op i det, men det er da dejligt den bette ikke siger noget smiley
    Men super gode til Agility og fly ball osv.....
    Ville altid ha en papillon i mit hjem for det er virkelig hund med en super god personlighed..... Så kan varmt anbefale dem...
    Men jeg ville købe en med Stambog hvor de Bliver tjekket for PL og PRA og det gør de i DKK så det ville jeg klart gøre hvis jeg var dig.... Ellers held og lykke med det smiley

• #6   30. maj 2010 Karin:

Jeg kender en på et andet forum der går til AG med sin papillon
    jeg har selv en blanding af chi og papillon og her næste år skal vi højest sandsynlig også starter smiley
    der har vidst også været en papillon med på landsholdet for små hunde i AG.

det med gøen tror jeg ikke du finder en lille race der ikke har tendens til
    måske de tunger små hunde ikke gør det så meget f.eks Mops og FB
    det hvertfaldt nok lidt i en anden tone, ellers så syntes jeg ikke Cavalier gøer så meget? men det kan også være dem jeg har mødt smiley

• #7   30. maj 2010 Jeg har 3 papillon. Hanhunden har været brugt til agility og er super god til det. Hurtig og meget lydig. men det kræver at de har grund dressuren med sig.
    Vedr at de skælder - det er et spørgsmål om opdragelse. Hvis men lærer dem at holde mund, og at man ikke vil acceptere at de står af smågør hele tiden, så gør det ikke. Mne det kræver koncekvens i en periode.
    Alt-i alt en hund der ligesom alle andre hunde, kræver opdragelse.

• #8   30. maj 2010 Jeg er super glad for racen! har haft min i 3 år, nemmere hund kan man ikke ønske sig:-) kvik, MEGET opmærksom når der tales til hende, lydig, sjov og ikke en som er hyper aktiv, MEN tilgengæld heller ikke en der er nem at køre træt ved udendørs aktiviteter:-) Derfor genial til agility!

Min gør ikke, KUN hvis der er en der banker på men det er kun kort da jeg ikke vil have gøen og stopper hende med det samme.

Det kan sagtens læres at de ikke skal hvis du er konsekvent smiley

Kommentér på:
Fortæl mig om Papillonen :)

Annonce