1.311 visninger
|
Oprettet:
Fortæl mig om Papillonen :) {{forumTopicSubject}}
Vi går og overvejer lidt, at få os en hund mere. Der er flere racer oppe at vende, men papillon er nok den, jeg umiddelbart hælder mest til. Jeg har læst lidt på nettet, men synes, at de beskrivelser, jeg har fundet, er sådan lidt blablabla, så jeg vil gerne høre jeres personlige erfaringer.
Bl.a.:
Sygdomme
Temperament
Tendens til at gø
Aktivitetsniveau
Intelligens
Lyst til at lære
Er der noget, man skal være specielt opmærksom på, når man kigger efter hvalp?
Og hvad I ellers synes, jeg bør vide.
Skal lige lave noget mad, men vender tilbage senere og læser, forhåbentlig en masse positive ting om racen
aug 2007
Følger: 19 Følgere: 18 Hunde: 3 Emner: 10 Svar: 144
Man skal nok se efter om det sted i er ude og se også er et sted i godt kunne tænke jer at være. Og for alt i verden ikke købe en hund for at "redde" den..
Ved ikke om der noget specielt ved papillon,sygdomsmæssig. Vi har aldrig haft problemer andet end det der reverse snezz(nyse indad). Det skal lige siges at mine er uden papirer,men ikke mindre dejlige
dec 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 260 Svar: 7.936
Er der egenllig nogle små hunderacer, der er kendt for IKKE at gø??
jun 2007
Følger: 34 Følgere: 34 Hunde: 4 Emner: 88 Svar: 1.246
Men super gode til Agility og fly ball osv.....
Ville altid ha en papillon i mit hjem for det er virkelig hund med en super god personlighed..... Så kan varmt anbefale dem...
Men jeg ville købe en med Stambog hvor de Bliver tjekket for PL og PRA og det gør de i DKK så det ville jeg klart gøre hvis jeg var dig.... Ellers held og lykke med det
maj 2009
Følger: 18 Følgere: 18 Hunde: 1 Emner: 74 Svar: 953
Jeg kender en på et andet forum der går til AG med sin papillon
jeg har selv en blanding af chi og papillon og her næste år skal vi højest sandsynlig også starter
der har vidst også været en papillon med på landsholdet for små hunde i AG.
det med gøen tror jeg ikke du finder en lille race der ikke har tendens til
måske de tunger små hunde ikke gør det så meget f.eks Mops og FB
det hvertfaldt nok lidt i en anden tone, ellers så syntes jeg ikke Cavalier gøer så meget? men det kan også være dem jeg har mødt
jul 2009
Følger: 7 Følgere: 5 Hunde: 3 Emner: 4 Svar: 40
Vedr at de skælder - det er et spørgsmål om opdragelse. Hvis men lærer dem at holde mund, og at man ikke vil acceptere at de står af smågør hele tiden, så gør det ikke. Mne det kræver koncekvens i en periode.
Alt-i alt en hund der ligesom alle andre hunde, kræver opdragelse.
aug 2007
Følger: 4 Følgere: 2 Hunde: 2 Emner: 6 Svar: 108
Min gør ikke, KUN hvis der er en der banker på men det er kun kort da jeg ikke vil have gøen og stopper hende med det samme.
Det kan sagtens læres at de ikke skal hvis du er konsekvent
Fortæl mig om Papillonen :)