{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
450 visninger | Oprettet:

Misbrug af andres annoncer.... {{forumTopicSubject}}

Jeg har lige været inde og kikke på div. annoncer, heriblandt salg af hunde, hvor jeg oplever i ikke mindre end 3 annoncer, at andre læsere har gang i deres skænderi, det synes jeg sgu er respektløs overfor ejeren af annoncen, og den ene annonce omhandle en hund som skulle aflives hvis man ikke kan finde en ny ejer, ved at mundhugges i denne annonce, synes jeg man lige glemmer alvoren i annoncen.
Hvis man er uenig, så kan man ordne det et andet sted i lige der....efter min mening
Lige et surt opstød fra morgenstunden.....

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Misbrug af andres annoncer....
  • #1   30. apr 2007 Jeg sad netop og tænkte det samme, har også lige været inde og se annoncer. Er fuldstændig enig, man kan ikke være bekendt at diskutere i andres annoncer.

• #2   30. apr 2007 Der er desværre nogen, der mener at man er en dårlig og ansvarsløs ejer, hvis man beslutter at finde et nyt hjem til hunden..
    Jeg mener det er lige modsat... At man viser at man tager ansvar, hvis hunden kan få det bedre hos en anden.

Dog synes jeg det er et "dårligt salgs trick" at skrive at hunden bliver aflivet hvis ingen køber den

• #3   30. apr 2007 Alex N kunne ikke sige det bedre selv!

• #4   30. apr 2007 har lige lest en anonce... hold k hvor folk skriver.... kan de ikke skendes privat???
    hvis ejeren skal finde en fornuftig køber må den jo igennom alt de pis som er skrevet....

reglene burde strammes meget på marked...

• #5   30. apr 2007 Man kan bare ikke være bekendt at diskutere i andres annoncer. Det er bare helt forkert......;(

• #6   30. apr 2007 jeg synes bare det er uetisk at man stilletiende skal se til at en person sælger hvalpe, som ikke er efter sunde og raske forældre - eller sælger siger noget ang sundhed, som jeg ved ikke passer...så kan vi jo om et ½ år læse en tråd fra en grædefærdig hvalpeejer, som nu har en syg hvalp. Ejeren er knust over ikke have fået de informtioner.

Så jo, jeg skriver og det vil jeg blive ved med - det er den eneste vej, hvor på man kan gøre livet lidt surt for skrubelløse mennesker

• #7   30. apr 2007 susanne.... så skriv i folks private beskeder , evt til køber eller selger.... og VIS de besvis du har!!!

• #8   30. apr 2007 marianne: jeg kan jo ikke se hvem der har læst annoncen - vel...hvordan skal jeg kunne vide hvem der kontakter køber ???

• #9   30. apr 2007 undskyld - sælger

• #10   30. apr 2007 og skrive til sælger, kommer der jo ikke noget ud af - de ved jo godt at de har gang i noget skidt og de har jo bevidst valgt at avle på deres hund, som ikke burde være brugt i avl - de er da fløjtende ligeglade med hvad man skriver til dem.

Det er jo de interesserede køber man skal have fat i

• #11   30. apr 2007 susanne reglene er sådan!!!

4.4 Kommentarer i markedsannoncer
    Kommentér kun en markedsannonce, såfremt du er interesseret. Hvis din kommentar kan opfattes som ren provokation, vil den blive opfattet som spam. Ved gentagne eksempler vil din brugerkonto blive frosset eller lukket.

SŨadmin det er da mange som burdes blive frossed efter deres regler!!!

• #12   30. apr 2007 Marianne: og??? så må de fryse mig - jeg kender da godt reglerne....men jeg vil til enhver tid følge min samvittighed og gøre opmærksom på useriøse avler og hundehandler - jeg er ikke den type menneske der bare vender det blinde øje til og siger "det er jo ikke mit problem". Det synes jeg er for egoistisk - tænk hvis det var en selv der, pga manglende viden, endte op med en syg hvalp - og senere fandt ud at, at rigtig mange kunne have advaret mig, men ikke gjorde - føj, hvor ville jeg blive bitter

• #13   30. apr 2007 ja men hvis man lavet et oplæg omkring det, bliver det slettet, så det er heller ikke noget ved

• #14   30. apr 2007 vil lige så sige, at jeg ikke kommentere annoncer, hvor folk skal af med deres hund. Her er jo enig med Alex - oftest er det jo den bedste løsning for hunden - men man kan da nogel gange undre sig over hvorfor folk har anskaffet sig den hund. Andre igen, er kommet i den situation, helt uforskyldigt. Kan dog godt finde på at smide en bemærkning, hvis nogen skal af med en GD, pga pladsmangel - come on - så har man da også været en tåbe, at anskaffe sig en hund af den størrelse og ikke tænke over at den bliver stor

• #15   30. apr 2007 Lidt snop: ja det gør det og det mener jeg er forkasteligt - hvis det er en oplysning om sundhed og ikke mudderkast, så burde det ikke være muligt at slette det

• #16   30. apr 2007 men som du kan se er det mange mennesker som skriver når en hund skal gives vækk eller selges/aflives (unghunde) som ikke er interiseret i hunden , men skriver kun for at udhenge mennesket fordi de ikke har tid / fået allergi osv... det synes jeg er forkert...

men helt ok hvis du kender mennesket og hunden som sælger hvalpene som ER syge...

• #17   30. apr 2007 Marianne: jeg vil give dig ret i at, at der er sor mange der bare smider en træls bemærkning, for at gøre det.

men der hvor jeg reagere er hvor det feks er hvalpe efter en race, som kan have store prolemer, sundhedsmæssigt og hvor forældrerne ikke er tjekket. Det påpejeer jeg det problem og de evt følger det kan give

eller hvis en ham bliver tilbudt til avl og ikke er tjekket eller feks jeg ved at den har dumpet mentaltesten

eller hvor jeg ved at en af forældrene har HD

det er i sager som dem, jeg skriver i

• #18   30. apr 2007 Gitte: det kan jeg kun give di ret i

og så synes jeg det er useriøst at opretteren af annoncen kan slette alt der bliver skrevet - på den måde lægger HG jo plads og navn til en meget ensidigt udlægning af salget fra useriøse avler

• #19   30. apr 2007 susanne ...
    ok..

jeg synes også at man skal sjekke sine hunde før parring , uanset om de har stamtavle eller ikke...

men synes det er forkert at nogen skriver når hunden skal have nyt hjem.... ja mange ganger synes jeg grunden til at den skal have nytt hjem er tåpelig...
    men desverre findes de mennesker som ikke setter sig ind i hvilken rase de køber...

• #20   30. apr 2007 marianne: mon så ikke vi er ret enige ;O)

folks sure galle skal de holde for sig selv

• #21   30. apr 2007 susanne
    hehe ja

• #22   30. apr 2007 Gitte F: Det er lige det jeg mente med indlæget, at man bruger andres annonce at skændes i, er ikke rimeligt, men at stille relevante spørgsmål omkring den hund der er til salg er helt okay.

• #23   30. apr 2007 Dorthe: jeg mener også det er ok at stille spørgsmål, af almen interesse også selv om man ikke ønsker at købe hunden - men det er ikke på sin plads at kommentere beslutningen om at skulle af med sin hund

• #24   30. apr 2007 Susanne L: Kan kun give dig ret, for oftes er det med hunden ve og vel i fokus, at man ikke af den ene eller anden grund ikke kan have den mere, skal vi andre ikke altid dømme ejerne på, men det at de erkender at de ikke kan klare situationen, og smider håndklædet i ringen, og forsøger at finde et passende hjem til deres hund, må da være fordi de ønsker deres hunde det bedste......s

Kommentér på:
Misbrug af andres annoncer....

Annonce