31. jul 2005 Følger: 61 Følgere: 53 Hunde: 5 Emner: 715 Svar: 10.649
Jeg har mistet min mor :( {{forumTopicSubject}}
Jeg fatter simpelthen ikke hvorfor det skulle ske, hvordan skal jeg leve videre uden hende, det er så urimeligt.
Sønsag havde vi været til barnedåb hos min nevø, hedes første barnebarn, og vi havde haft en rigtig hyggelig dag.
På vej hjem bliver vi ramt af en sten, som nogle fyrer kaster ned fra en bro, så forruden smadre og vi får en bule i bilen. Bilen før os bliver også ramt, og efter noget tid hos politiet fortsætter vi hjem, godt trætte af at vi nu skal have skiftet rude og ordnet tag på vores bil der ikke engang var 3 mdr. gammel. Det skulle desværre vise sig at blive dagens mindste problem. Min mors mand ringer lidt senere og siger at mor er blevet indlagt på intensiv med hjertestop. Vi vender bilen og suser mod Viborg.
Hun ligger i respirator, men ellers ser det okay ud alt taget i betragtning. Mandag tager de hende ud af respirator og vi skal så bare vente på at hun vågner, og vi får også lidt kontakt i løbet af dagen, men det er ikke meget, hun sover det meste af tiden. Kl. 02:30 bliver vi ringet op, at hun havde fået det dårligt og igen er i respirator, så vi tager ind på hospitalet, men alt ser okay ud. Meningen er at hun skal scannes senere på dagen, og de vil langsomt trappe hende ud af respiratoren. Vi tager hjem, da de ikke bor langt derfra, og vi hurtigt kan være fremme hvis der skulle ske noget. Vi er alle trætte og urolige for hvad der skal ske og hvad scanningen vil vise.
Ca. kl. 9:45 kommer det opkald ingen af os have ventet, hun var død. Mens sygeplejeren havde vasket hende, fik hun et nyt anfald og læger var strømmet fra alle afdelinger, men efter 33 minuter må de opgive at genoplive hende.
Vi har været i Viborg siden, og er lige kommet hjem. Jeg kan slet ikke forstå det er rigtigt. Det ene øjeblik er jeg fattet, og kan se det er det rigtige fremfor at hun skulle leve med en svær hjerneskade, det næste øjeblik går det op for mig at jeg aldrig mere skal mærke min mors arme omkring mig, aldrig mere skal lugte hende, føle hende, se hende, røre ved hende eller tale med hende.
Hun ville være blevet 55 år den 4. maj, men istedet for at skulle fejre fødselsdag har vi nu måtte arrangere begravelse.
Jeg savner dig mor.
okt 2006
Følger: 31 Følgere: 32 Hunde: 6 Emner: 55 Svar: 1.042
feb 2006
Følger: 85 Følgere: 86 Hunde: 4 Emner: 182 Svar: 15.266
kæmpe knus og mange tanker herfra
Susanne
maj 2006
Følger: 13 Følgere: 13 Hunde: 9 Emner: 166 Svar: 1.244
feb 2006
Følger: 53 Følgere: 51 Hunde: 2 Emner: 38 Svar: 1.140
sep 2005
Følger: 96 Følgere: 95 Hunde: 6 Emner: 755 Svar: 7.164
det er jeg godt nok ked af at hører . .
ved slet ikek hvad jeg skal skrive . . :o(
Stor trøste kram fra mig
maj 2005
Følger: 46 Følgere: 46 Hunde: 1 Emner: 94 Svar: 729
aug 2006
Følger: 9 Følgere: 9 Hunde: 2 Emner: 10 Svar: 1.444
Det er alt for tidligt at miste sin Mor
Sender Mange Tanker.
jul 2005
Følger: 61 Følgere: 53 Hunde: 5 Emner: 715 Svar: 10.649
jul 2006
Følger: 40 Følgere: 38 Hunde: 6 Emner: 116 Svar: 1.449
har i fået at vide hvad der skete med hende? lige knap 55 år er jo ingen alder.. =o(
feb 2006
Følger: 19 Følgere: 29 Emner: 123 Svar: 5.525
Det gør mig usigeligt ondt, Stella!
Mange tanker herfra.
dec 2006
Følger: 33 Følgere: 55 Hunde: 2 Emner: 306 Svar: 4.297
.. Er lidt mundlam lige nu, og sidder med tåre i øjnene..
forfærdeligt er det..
Håber i klare jer, selvom sorgen selvf. er hård!
mar 2006
Følger: 38 Følgere: 33 Hunde: 1 Emner: 46 Svar: 678
Ingenting er trøstende at vide, vi tackler alle vores sorg på hver vores måde, det vigtigste er bar at du tænker på dig selv og ikke på hva andre gør eller ville ha gjort. Reager som du føler er rigtigt og gør hva du føler er rigtigt, der er ingen opskrift, blot følg dit hjerte og det hele ska nok gå.
Varme tanker til dig og også til din mor
Alice
jun 2005
Følger: 166 Følgere: 164 Hunde: 7 Emner: 636 Svar: 5.371
Føler virkelig med dig , livet er ikke altid retfærdig .
De varmeste tanker
Knus
Sanne
sep 2004
Følger: 57 Følgere: 57 Hunde: 2 Emner: 643 Svar: 3.041
Knus Bolette
mar 2007
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 1 Emner: 128 Svar: 395
mar 2006
Den oplevelse af sygdom og død på så tæt hold har faktisk givet mig så utrolig meget tro på livet og universet for den sags skyld. Så jeg er taknemmlig for at jeg har måtte være med, nu hvor det skulle være såån
jul 2005
Det er en skrækkelig hård tid, og alt virker så uoverskueligt og ligegyldigt.
Hvordan kunne folk gå på gade og smile, kunne de da for f..... ikke se at jeg var ked af det, og dele min sorg, hvorfor går hele verden ikke i stå. Hele min verden er gået i stå.
Vi får hende obukceret, så må vi se om det kan give det svar vi mangler, hvad gik der galt? Vi vidste hun havde hjertekramper, men vi havde ikke troet det var så slemt.
okt 2006
Følger: 29 Følgere: 48 Hunde: 4 Emner: 135 Svar: 4.935
Mistede både min mor og far samme dag, de blev kun 60 og 62 år. De døde begge af sygdom
Et stort trøstekram herfra
apr 2006
Følger: 12 Følgere: 12 Hunde: 3 Emner: 48 Svar: 856
føler med dig det gør jeg virkeligt
feb 2006
Følger: 85 Følgere: 86 Hunde: 4 Emner: 182 Svar: 15.266
"Luk dine øjne og mærk efter, så ved du at hun altid vil være hos dig"
din mor har efterladt en stor del af sin sjæl hos dig - find den og nyd den
jan 2005
Følger: 37 Følgere: 58 Hunde: 8 Emner: 398 Svar: 2.780
Livet er ikke retfærdigt. Simpelthen ikke.
De varmeste tanker
Kram Rikke
jan 2007
Følger: 27 Følgere: 25 Hunde: 1 Emner: 40 Svar: 1.009
Kan kun sige snak med din familie og dine venner og sørge samme det er vigtigt.
Du skal være velkommen til at skrive til mig.
tænke på dig ...
apr 2006
Følger: 12 Følgere: 12 Hunde: 3 Emner: 48 Svar: 856
mar 2007
Følger: 19 Følgere: 17 Hunde: 1 Svar: 1.063
...en enormt tom følelse.... og i starten er det totalt syrealistisk at det overhovedet er virkelighed...savnet er enormt!!!
jeg føler med dig og dine kære i denne svære tid!
din mor vil leve videre i jeres hjerter...det kan man ikke miste!!!
knus og kram og alle de bedste tanker fra marie-louise
jun 2004
Følger: 150 Følgere: 145 Hunde: 8 Emner: 1.182 Svar: 18.375
Svær tid for dig - mange varme tanker herfra
Karin
mar 2007
Følger: 19 Følgere: 17 Hunde: 1 Svar: 1.063
jul 2005
Heldigvis har jeg en vidunderlig kæreste og en skøn søster, dejlig svoger og det har været en trøst at vi var sammen, så vi kunne være der og snakke eller tie alt efter behov.
Mine venner har været ubekrivelige, selvom jeg har været i Viborg, og derfor kun har haft telefonen, har deres støtte været guld værd. Jeg er så dybt taknemmelig.
mar 2006
Se det er jo så flot, du kan stadig finde taknemmelighed i dit hjerte.. Vi kan så meget mere end vi tror:-)
jul 2006
Følger: 40 Følgere: 38 Hunde: 6 Emner: 116 Svar: 1.449
Er sikker på at det vil hjælpe dig og familien lidt at få svar på hvad der skete..
Min onkel som var som en storebror for mig, tog pludseligt sit eget liv 32 år gammel.. det eneste der hjalp var at se på billeder af ham.. og så gik jeg og talte højt for mig selv og spurgte ham og alle de ting jeg ville have svar på, og fortalte ham hvad jeg følte..
Det kan selvfølgelig ikke helt sammenlignes.. men jeg tror på at det hjælper at få sagt de ting man føler højt.. om ikke andet til din mor når du er alene..
sep 2006
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 2 Svar: 6
Hvorfor så pludseligt, hvorfor fik man ikke sagt alt det inden personen døde...
Min far døde sidste år efter 35 års ledegigt... i foråret sidste år efter over et års indlæggelse hvor man ikke ved hvad manden fejler andet end det måske er en virus i kroppen finder man en kræftknude i tyktarmen som har sprængt den.....
Lægerne gav ham 10 % chance for og overleve.... manden overlever kommer til genoptræning osv........
Han kommer hjem og nyder livet 3 uger... bliver indlagt med blærebetændelse og dør!
Kan det virkelig være rigtigt at denne verden skal tage vores familie fra os så tidligt!
Da jeg læste din historie skyllede min fars død ind over mig som var det sket lige nu....
Kan virkelig sætte mig i dit sted, dine følelser, uafklarede spørgsmål, led personen virkelig ikke ved døden.
Ikke for og skræmme.... men det tager tid!
Jeg er stadig ikke kommet over tabet af min far og har nok kommet til et punkt hvor man må lægge noget bag sig... men det fylder stadig meget!
Nå var ikke mig det skulle handle om.... Men hvis du vil snakke er du MEGET velkommen til og skrive til mig privat!
Vil gerne hjælpe hvis jeg kan......
jul 2005
Mens hun lå i respirator var det et væld af spørgsmål, hvorfor, ville hun få varige men, ville det ske igen osv.
Nu hvor hun er død er der sådan set bare et sprøgsmål der overskygger det hele HVORFOR?
maj 2006
Følger: 70 Følgere: 92 Hunde: 5 Emner: 233 Svar: 11.267
nov 2005
Følger: 82 Følgere: 76 Hunde: 1 Emner: 1.155 Svar: 19.288
Kærligst fra Sus
dec 2006
Følger: 36 Følgere: 40 Hunde: 3 Emner: 70 Svar: 1.166
Har du spørgsmål ang. respirator/udstyr mm på intensiv - så skriv bare (er sygeplejerske på Intensiv)
jul 2005
sep 2004
Følger: 31 Følgere: 31 Hunde: 3 Emner: 188 Svar: 1.916
jul 2005
Nu vil jeg gå i seng, mine øjne er trætte.
Jeg er virkelig glad for alle de søde ord I har skrevet, det varme så usigeligt meget i denne kolde tid.
okt 2006
Følger: 64 Følgere: 57 Hunde: 2 Emner: 306 Svar: 2.269
Hvor gør det mig ondt at du har mistet din mor.
Tro mig jeg kan så rigeligt sætte mig ind i din smerte.
Jeg mistede min mor i en alder af 30 år. Hun blev desværre kun 50 år da hun tabte kampen mod kræften i hendes krop.
Tabet af hende er nok det værste jeg nogensinde har været ude for og jo det gør ondt inden i.
Her er der en lille trøst fra mig til dig..
Det er skrevet til min mor men er først frigivet små 2 år efter..
Savner dig !
Sorte skygger kaster mørke i mit sind
Sorte skygger bringer uro og tårer
Mine tanker strejfer dig
og en glød kæmper imod de mørke skygger
Jeg ser dit smil, mindes din stemme og lyset i dine øjne
De sorte skygger er borte, jaget væk af et blussende lys
Mit hjerte jubler
Jeg smiler for mig selv
Jeg føler lykke
Jeg føler mig elsket
Føler at jeg elsker, at jeg lever
MEN lyset brænder ud,
flammen dør,
gløden giver op,
jeg er alene,
alene blandt sorte skygger
Jeg savner dig!!!!
Mor du vil altid være i mit hjerte...........
Miss you so much..............
Ære være din mors minde.
Kærligst
Tina
jan 2005
Følger: 161 Følgere: 154 Hunde: 3 Emner: 300 Svar: 30.883
Det er jeg utrolig ked af:-(
Det er skræmmende..
Det gør mig så ondt:-(
Mange trøstende tanker herfra
jan 2005
Følger: 16 Følgere: 14 Hunde: 1 Emner: 66 Svar: 473
jul 2005
Det var virkelig dejligt at komme op til alle jeres varme hilsner her og i mailen. Det betyder rigtig meget, mere end jeg lige troede, og jeg er helt overvældet over alle de hilsner og varme tanker I sender.
Nok kan vi være uenige og diskutere herinde, men for søren hvor er der også sammenhold når det gælder.
maj 2006
Følger: 25 Følgere: 25 Hunde: 2 Emner: 11 Svar: 1.404
Stort trøstekram her fra
jan 2005
Følger: 37 Følgere: 36 Hunde: 5 Emner: 247 Svar: 3.481
alt virker som en ond drøm, og tanken om aldrig at skulle se den mistede mere, er så ubærlig at bare tanken giver en` et forskrækket sug i maven....man er total fyldt op af følelser, tanker, og uro....for " hvad nu? " hvordan vil man komme videre?...hvordan vil en`s liv blive efter dette?.... hvad er døden...er det bare sådan bum...og så er man væk?.....
jeg kan ikke give dig andre svar end det gamle ordsprog " tiden læger alle sår "....og så alligevel ikke, for man glemmer aldrig, men man lærer at leve med det....leve videre... det tager tid, og det skal du lade det gøre, udlev følelserne når de kommer, giv dem plads og gas, ... tal med så mange som muligt om det, men bliv ikke skuffet over folks (vigen uden om emnet), for de er bange for at gøre dig ked af det, og undlader derfor at tale og spørge om det, det er en misforstået venlighed som de ikke mener noget ondt med.... hvis du kender nogen der tidligere har mistet en kær, så tal med dem, for de ved bedre hvad du har brug for at tale om og høre.... (du kan ALTID bruge mig, hvis du har lyst)....
Stella lige nu er du i chok, med alt hvad der dertil hører.... men jeg ved at når begravelsen er overstået, vil du få det lidt bedre... det er som om man først kan bagynde lige så stille at komme videre når den ligger bag en`.... så hang in there.... og skriv endelig hvis du har spørgsmål, eller bare vil tale om det hele.... jeg skal nok være der for dig, hvis du har behov for det....
kærlig hilsen og varme kram
Lykke
jul 2005
Jeg ønsker hele tiden det er en ond drøm, og at jeg vågner om lidt og alt er normalt, men jeg kan bare ikke vågne.
jan 2005
jeg kan kun sige til dig at du nok skal komme over det og videre med tiden.... men lige nu er det vigtigt, at du bare lader dig selv føle, og gøre hvad du vil (hvis du forstår).... alt hvad du oplever, tænker og føler er helt naturligt... selvom det måske kan synes som underlige ting....
du er jo i en chok tilstand, og derfor handler du ikke som normalt.... og det er OK.... søg nogle mennesker du kan mærke, kan lindre og støtte dig... fortæl dem hvordan du har det, og undlad ikke at sige og fortælle de ting de ikke vil forstå, eller som du ikke føler du kan sige højt (forstår du?).... jo mere du taler om det (taler ud).... og får sat ord på det du føler, jo hurtigere vil du få det bedre....
og jo hurtigere vil du finde indre ro, og komme overens med det der er sket.... tale er terapi....
sig til de folk du bruger til det, at DE må sige til og fra, alt efter hvad de kan klare og rumme.... for du er ikke selv i stand til at bedømme deres grænser...
gør dig selv den tjeneste selv at sige fra, overfor omverdenen (dine omgivelser), tag ikke ting på dig, som du ved du ikke kan overskue, eller klare...vær ærlig og sig " det kan jeg sku ikke magte lige nu ".... samtidig skal du sørge for at åbne munden og fortælle folk hvad du har brug for og hvorfor.... de kan ikke selv regne ud hvad der foregår inde i dig, og du vil undgå at blive skuffet over folk og deres "manglende støtte og hjælp" ved at melde ud selv....
knus
Lykke
feb 2006
Følger: 35 Følgere: 36 Hunde: 5 Emner: 761 Svar: 4.808
jan 2005
det var en bog jeg kun brugte efter behov....ingen andre end mig, læste i den, så fine formuleringer var ligegyldige.... jeg skrev bare hvad der lige trykkede og sku ud....derudover fik jeg på den måde sagt farvel til ham.
måske det er lidt tidligt for dig endnu, at lave en sådan bog.... men måske senere du kan få glæde af det....
Lykke
mar 2005
Følger: 50 Følgere: 47 Hunde: 5 Emner: 172 Svar: 3.019
Varme tanker til dig og din familie.
Knus Mette.
nov 2006
Følger: 62 Følgere: 63 Hunde: 6 Emner: 84 Svar: 6.996
det er jeg virkelig ked af på dine vegne..
Kender dine følelser,har selv været der
mange tanker herfra
okt 2005
Følger: 8 Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 16 Svar: 137
Føler virkelig med med :o(
Masser at tanker og krammer fra mig.
feb 2005
Følger: 16 Følgere: 16 Hunde: 1 Emner: 49 Svar: 1.600
Jeg føler virkelig med dig og din familie. Det gør bare så ondt.
Kærlig hilsen Helle
okt 2006
Følger: 60 Følgere: 48 Hunde: 7 Emner: 335 Svar: 14.015
Det gør mig virkelig ondt at høre
Varme medfølende tanker til dig, familien og din mor.
Knus Katrine
jan 2006
Følger: 28 Følgere: 27 Hunde: 2 Emner: 13 Svar: 1.493
Mange varme tanker og kram fra mig.
Kh
Annette
dec 2006
Følger: 15 Følgere: 14 Hunde: 2 Emner: 25 Svar: 190
jul 2005
Jeg har været ved blomsterhandleren og bestille et stort hjerte, istedet for en krans. Et stort rødt hjerte til min mor der havde et kæmpe hjerte med plads til alle andre.
Bagefter var jeg ned og fine tøj til begravelsen. Jeg endte med at stå og tude i butikke, de kender mig godt, så da hun spurgte om hun kunne hjælpe, sagde jeg at manglede en sort jakke, og så begyndte jeg bare at græde. Hun spurgte hvad der var sket, og jeg sagde at min mor lige var død. Jeg fik et kæmpe knus, og kom ind og sidde og fik vand og papir. Desværre havde de ikke lige en jakke jeg kunne bruge, men fik bukser og en halskæde med en sommerfugl, der er symbol for sjælen.
Bagefter var jeg lige et smut forbi min bedste veninde, og det var dejligt at se hende og få snakket med hende. Det trængte jeg virkeligt til. Der var både plads til tårer, grin og glæde over at de venter sig.
Nu er jeg så hjemme, og om lidt kommer en af mine kollegaer forbi og i aften kører vi tilbage til Viborg for at tale med præsten. I morgen skal hun flyttes fra sygehus og til kapellet, og berefter kører vi hjem igen.
Tusind tak fordi i ville lægge øjne til alle mine tanker og følelser, det hjælper faktisk at få det hele skrevet ned og
Lykke, jeg vil bestemt bruge dit forslag, det var en rigtig god ide.
feb 2005
Følger: 16 Følgere: 16 Hunde: 1 Emner: 49 Svar: 1.600
Det lyder utrolig smukt! Ville bare lige kommentere det. :o)
jul 2005
Jeg har mistet min mor :(