Symptomer hos menneske {{forumTopicSubject}}
Nu prøver jeg at se, om der skulle sidde én af jer og kende til dette eller måske noget lignende.
Jeg oplever med mellemrum en følelse, jeg bedst kan beskrive som kløe i mit blod/knogler/led, oftest i mine arme. Det gør ikke ondt, og det er ikke smerte - det "klør" så jeg er nødt til at stå op og ryste mine arme/strække mig. Det er heller ikke kløe på huden, det er uden tvivl inde i min krop. Jeg oplever det kun, når jeg er i ro.
Så sent som i nat blev jeg vækket af det, og jeg kan IKKE sove videre eller lade det passere - jeg er nødt til at stå op og gå/ryste det væk.
Ingen, jeg beskriver det her til, aner hvad jeg snakker om Men jeg har altså oplevet det så længe jeg kan huske, og det er ikke hver uge, men bare engang imellem, og nok til at det er ubehageligt og træls...
Jeg tænker en eller anden form for ubalance/vitaminmangel eller restless legs syndrome i armene, men jeg har haft det her i mange mange år alligevel..
jan 2017
Følger: 34 Følgere: 142 Hunde: 3 Annoncer: 1 Emner: 237 Svar: 1.957
For mig tror jeg det kommer af noget psykisk.
okt 2014
Følger: 4 Følgere: 5 Hunde: 2 Emner: 8 Svar: 196
apr 2008
Følger: 29 Følgere: 268 Hunde: 2 Emner: 262 Svar: 7.679
Jeg aner simpelthen ikke, hvad mit kommer af, og jeg er hunderæd for at gå til lægen og få taget blodprøver (udover at det også er ret vage og ubeskrivelige symptomer).
Kan man godt bare prøve med noget magnesium, eller er det lidt ligesom med jern, hvor man ikke må tage det uden at være helt sikker?
feb 2011
Følger: 34 Følgere: 87 Hunde: 4 Emner: 946 Svar: 17.635
det skal være magnesium citrat eller disse, de har virket godt for mine ben ;
https://mecindo.dk/magnesium-diasporal-direkte-400-mg-appelsin-50x2-20gr-110g-da?dfw_tracker=21675-75467&gclid=EAIaIQobChMIwf6oysGq4QIVxOJ3Ch1QdwMiEAQYAiABEgLBbvD_BwE
nogle matas har dem, jeg får som regel min matas til at bestille 2 æsker hjem af gangen ...
derudover vil jeg sige at jeg nu har døjet med en stikkende kløe over hele kroppen, dog ikke overalt på samme tid ... tror det er noget medicin jeg reagerer på, eller nærmere samspillet mellem noget af min medicin ...
apr 2008
Min mor bruger dem her, og siger, at de skulle være gode. Kender I til dem?
Jamen jeg tror da at jeg må prøve med noget magnesium så
feb 2011
jeg har tidligere brugt Magnesium Citrat fra Solaray, men synes klart det der i pulver er bedre, man skal bare lige vænne sig til det skal ligge i munden og opløses, men det går stærkt ..
mar 2008
Følger: 35 Følgere: 938 Hunde: 8 Emner: 350 Svar: 8.210
maj 2004
Følger: 14 Følgere: 28 Hunde: 6 Emner: 126 Svar: 5.065
Hvis magnesium ikke har effekt på dig, synes jeg virkelig du skal overveje at gå til lægen. Jeg hader også blodprøver, men det er hurtigt overstået og hvis de kan finde ud af hvordan du slipper af med det, er det så ikke det værd?
feb 2011
@ Krøllet har du prøvet flere typer ... den første almindelige magnesium hjalp heller ikke mig , måske skal du prøve det i kombi med b6 vitaminer
aug 2013
Følger: 11 Følgere: 75 Hunde: 3 Annoncer: 3 Emner: 262 Svar: 7.994
apr 2008
Følger: 72 Følgere: 78 Emner: 88 Svar: 2.765
Det er aldrig rigtig faldet mig ind at det måske ikke var normalt.. Det sker ikke vildt ofte, men det sker af og til. Nogle måneder mere end andre.
apr 2008
Hos mig kan jeg simpelthen ikke være i min krop, hvis ikke jeg "ryster" det væk. Og det er jo pænt besværligt hvis man vågner midt om natten og så må op og danse omkring, når man egentlig bare gerne vil sove videre Heldigvis er det ikke ofte, det sker!
apr 2008
aug 2006
Følger: 38 Følgere: 71 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 48.131
Det er det rene gætværk uden en konkret test.
Problemet er dog, at læger ikke er ret glade for at lave en "bred søgning" og det har man altså brug for en gang imellem.
Du bør som minimum få taget
Magnesium, kalium, jern, ferritin, B12 og D.
Det er det helt skrabede.
Men læger reagerer sjældent positivt på sådan en bestillingsliste
En anden ting - man kan ikke altid regne med at blodprøverne er retvisende.
De kan godt give falsk negative resultater.
Magnesium er et godt eksempel. Viser blodprøven først mangel, så er det ganske alvorligt for kroppen trækker magnesium fra knogler til blod indtil depoterne her også tørrer ud.
Derfor man det give god mening at tage magnesium uden konstateret mangel - noget man til gengæld ikke må gøre med kalk...
Blodprøver er vejledende.
For mig er næste skridt en vegatest hos de alternative behandlere, det er et meget bedre redskab.
Men at behandle i blinde er ikke så fikst...
Hvad angår magnesium - det SKAL ikke være citrat - der er flere former der faktisk er endnu bedre - men man skal gå langt udenom oxid, som er den mest brugte.
Bedst optagelig er bisglycinat - og dermed den, der giver mindst hurtigmave
aug 2006
Følger: 38 Følgere: 71 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 48.131
Det mest brugte magnesiumprodukt er Mablet. Det er Magnesium oxid i depotform.
Magnesia er også magnesiumoxid, bare ikke i depot og i højere dosis.
Virkelig mange opgiver magnesiumtilskud fordi de får diarre.
Det gode er at apotekerne nu sælger citrat også - men det er også halvsvært at fordøje og nogle får også diarre af det.
Det er noget skidt - især fordi mange, der tager kalk så ikke får det magnesium, de bør.
maj 2004
Følger: 14 Følgere: 28 Hunde: 6 Emner: 126 Svar: 5.065
Jeg plejede også at besvime, når jeg fik taget blod. Jeg hader det stadig for et godt ord, jeg bliver irrationelt angst - Men jeg besvimer i det mindste ikke.
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 421 Svar: 13.123
Jeg tager det om aftenen, og ja det får gang i maven, men det er fint for mig, da jeg nemt bliver obstiperet.
apr 2008
apr 2008
Symptomer hos menneske