{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
956 visninger | Oprettet:

Ryger VS. Ikke Ryger {{forumTopicSubject}}

Hejsa alle sammen.

Ja jeg vil lige høre jeres mening om dette her med røgfrie cafeér..

Jeg er x ryger nok derfor jeg lyder lidt cippet.. men inden jeg starter vil jeg lige sige at jeg IKKE har noget mod rygere overhoved smiley

Jeg syntes det er helt okay hvis de rygeforbud kommer. for jeg vil gerne have lyst til at sidde og hygge mig med en øl og kammeraterne UDEN at inhallere røg.. jeg mener bare.. hvorfor skal vi som ikke rygere inhallere noget som bare er en dårlig vane for andre.. det jo ikke vores skyld du ryger. og jeg vil ikke dø af passiv rygning fordi de har en dårlig vane smiley og JA rygerne skal også være her ligeså meget som alle os andre og jeg kan udemærket godt forstå det er dejligt at ryge en smøg til en øl eller en kop kaffe smiley men syntes at der skal opstilles rygerum hvis det er det bliver forbudt offentligt for jeg syntes det er synt for rygerne at de skal stå og fryse uden for bare for at ryge..

Men hvad er jeres mening :))

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ryger VS. Ikke Ryger
  • #1   30. mar 2007 Når jeg drikker øl, skal jeg også have en smøg, sådan er det smiley Kan selvfølgelig godt se, det kan genere nogen. Men så kan der da være rygerrum, eller hvad ved jeg. Det næste bliver vel man ikke må ryge nogen steder ?

• #2   30. mar 2007 jeg synes stadig at de skulle dele op og så sætte nogle meget udsugninger op, jeg ved der findes nogen så man faktisk ikke kan lugte røgen....

Har ikke den store lyst til at sidde på cafe, når man nu ikke må ryge.... men det kender du selv fra tidligere, kaffe og cigaretter hænger meget sammen... smiler

• #3   30. mar 2007 synes de skal lave rygerom... i norge må man ikke ryge , men på discoteker så er det på nogen som har opvarmed rygerom eller så har de pledd som gives ud... men med pledd er det for dårlig, da de ikke har nok... jeg ryger ....

• #4   30. mar 2007 Jeg synes det er dejligt med røgfrie cafeér og restauranter, jeg HADER når folk sidder og ryger mens jeg sidder og prøver på og nyde min mad. Rygere skal selvfølgelig være lige så velkomne som os andre, bare de ikke har en smøg i munden!
    Jeg synes ikke at det kan være meningen at jeg skal være passiv ryger, fordi andre ryger.

• #5   30. mar 2007 De kan da bare lave cafeér for os rygere, så kan ikkerygerne kede sig alene *LOL*

• #6   30. mar 2007 Jeg synes det er svært... Jeg er ikke ryger, men jeg kan godt følge rygerne. Men samtidig er det da dejligt at sidde og nyde sin mad eller øl uden røg :o)
    Og som du også skriver. Hvorfor skal det gå ud over ikkerygerne at nogen ryger?
    Jeg synes det er lidt svært...

• #7   30. mar 2007 jeg er lidt delt,

jeg har det fint med at de store indkøbscentre er er røgfrie og egentlig også med at mange cafeér er, men synes alligevel, at de trækker den for langt med diskoteker og store retauranter,
    jeg har selv været ryger for 3 år siden(3 år i tirsdags) men synes dog alligevel at det her begynder at ligne en forfølgelse af rygerne, lidt ligesom hitler og jøderne i sin tid

• #8   30. mar 2007 Jeg kender rygernes argument med at "de har jo valgt at ryge, derfor skal de have lov". Men som ikkeryger må jeg sige, at jeg også har taget et valg, nemlig ikke at ryge. Tænk over den..... c",)

• #9   30. mar 2007 Jeg synes det er noget pjat. At folk ikke selv kan bestemme om de vil ryge eller ej,.
    Du kan nærmest ikke være ryger i dag da det er forbudt at ryge hvor end man kommer,.
    Jeg selv er ikke ryger, men synes ikke det er retfærdigt at gøre det forbudt at være ryger...
    Til gengæld gider jeg heller ikke have røg i hovedet hele tiden,.
    Men jeg synes at skal man have rygeforbud et sted SKAL der være en afdeling i resturanten eller hvad det nu er være en rygeafdeling...

• #10   30. mar 2007 Jeg synes at det er fint i indkøbscentret og på nogle cafeer.
    Men synes der skulle være røgfrie cafeer og cafeer til dem der ryger.
    For hvad nu når folk går i byen, de ryger da på diskoteker, så må de rykke diskotekerne udenfor.

• #11   30. mar 2007 Jeg er selv ryger og mener at det er helt fint at der er kommet forbud mod at ryge mange steder..
    Jeg har ikke noget imod at gå udenfor og ryge, for så ryger du samtidig mindre..

Jeg syger stort set ikke andre steder end udenfor eller indenfor hos de mennesker jeg kender privat, som også selv ryger..
    Jeg ryger ikke engang indenfor herhjemme, da min kæreste ikke bryder sig om det..

Kan faktisk ikke selv fordrage at sidde og spise mens andre ryger og hader lokaler der er fuldstændig tilrøgede, da det svier som bare pokker i øjnene..
    Så det er sgu fint med mig.. smiley

• #12   30. mar 2007 Det sjove ved det er, at ikke rygerne altid kommer hent til rygerne, fordi det er der det sjove sker - Gg

Jeg synes det er hul i hovedet at lave rygeforbud på værtshuse etc.

Også selvom jeg aldrig kommer der c",)

• #13   30. mar 2007 så nu bliver jeg ædt.......men.....men...men.....

jeg syntes at rygning er noget af det værste der findes netop fordi det ikke kun er rygeren der får røgen, og jeg mener bestemt at det med ingen røg på cafe`r og resturenter/ diskoteker burde være trådt i kraft for længe siden!
    Det er bare for dårligt....

men jeg glæder mig ualmindig meget til loven træder i kraft.
    og ja jeg er ikke ryger c", )

• #14   30. mar 2007 Jeg har det lidt sådan..jeg vil ikke dø af passiv rygning fordi røde palle på den centrale kro sidder med hans cancer pind og oser hele dagen..

• #15   30. mar 2007 jeg er ikke ryger og bor sammen med 2 rygere og er vokset op blandt rygere.. Jeg har ikke noget imod en ryger afdeling

• #16   30. mar 2007 Chatarina NEMLIG......

• #17   30. mar 2007 Jeg er selv ryger, og vil ikke sætte mig ind et sted jeg ikke må ryge... Så må de lave rygerum eller andet. Ellers må ikke rygerne begynde at ryge *gg*

• #18   30. mar 2007 jeg mener det er en skrøne med at "Vi rygere har det bare sjovere" jeg er ikke ryger og de af mine kamemrater der er ikke ryger der hygger vi da alligevel. man behøves ikke have et kistesøm i hånden for at have det sjovt smiley

• #19   30. mar 2007 Anika : Jeg mener ikke det her negativt.. men hvorfor skal resten af danmarks befolkning tage hensyn til at rygere har en dårlig vane? smiley

SE dr1 NU der er noget om rygeregler hehe

• #20   30. mar 2007 Der er jo så meget der er skadeligt...

Hvad så med al den forurening bilerne laver ??

Hvad med alt det skidt og lort vi smider ud som ikke kan forgå i nature etc etc etc

Døden skal have en årsag, som man siger...

Hilsen en fest ryger... c",)

• #21   30. mar 2007 Mette : Ja det er rigtig andet har jeg ikke at sige end jeg er enig med dig :))

• #22   30. mar 2007 Jeg er social ikke ryger, dvs jeg går med rygerne ud når de skal ryge smiley

• #23   30. mar 2007 Anika : Jeg går ikke hen til dem der ryger hehe.

Og ja jeg vil faktisk hellere betale mere i skat end have røg hehe *S*

• #24   30. mar 2007 uh ja forbud mod deo af nogen art er jeg med på.. Der er ikke værre end at støde ind i nogen der enten ikke kan finde ud af at bruge en fin parfume og bruger den som deo, eller har taget trucker vask *yuk*

• #25   30. mar 2007 Jamen så lad os da afskaffe bilerne, de forurener mere end røgen gør...

Lad os afskaffe luftfartøjer de forurener mere end røgen gør...

Ja jeg kunne blive ved...

Ja folk har selv valgt at ryge...
    Ikke ryger har valget om at gå hvis de ikke kan klare røgen og dennes følger c",)

Man bliver nødt til at se det fra begge sider ikke kun fra den ene - Ss

• #26   30. mar 2007 heidi........men køber du da ikke cigaretterne???
    så støtter du jo nærmest dem der fremstiller skidet.......
    er ikke ment hårdt syntes bare her er mange undskyldninger......

ynker altså slet ikke rygere, over de her stakkels regler som for længst er gennemført i andre lande.
    syntes heller ikke at reglerne bestemmer om i skal rygeeller ej, de laver bare en regl om hvor de ikke vil have røg. (og det er da forståeligt nok)
    det er da også sundere og mere fornuftigt at lade være!

og ja jeg betaler gerne mere i skat hvis det kan glæde jer på nogen måde....

men det er et omt punkt og der er self. flere meninger c",)

• #27   30. mar 2007 Jeg kan ikke li små indelukkede steder hvor der bliver røget. Ikke pga det er skadeligt, men pga lugten...

• #28   30. mar 2007 Anika : Det kan jeg da godt forstå smiley jeg har også selv været ryger så forstår dig godt :))

Mette : Jeg er fresh på at afskaffe biler smiley jeg har hverken kørekort eller bil. jeg er sku på cykel smiley så jeg er frisk *GS*

• #29   30. mar 2007 Dennis : Bare de færeste der vil undvære deres bil... Gg

• #30   30. mar 2007 man kunne jo købe miliøvenlige biler....... syntes det går lidt vidt det her....G

• #31   30. mar 2007 Mette : Det er fordi at det er blevet en vane for mange bare at sætte sig ud i sin bil og køre *S* og det er ikke sundt hehe

• #32   30. mar 2007 Nope det er nemlig ikke sundt at køre bil...

Man får ikke motion, man forurener, ens børn bliver forvente, man forurener endnu mere etc - Gg

Ej helt seriøst, så skal man tænke på miljøet, man skal tænke meget mere over hvad man gør i sin daglig dag, hvad man smider ud og hvad man køber ind...

Og jo ka godt se det fra rygernes side, men så må de da forfanden tillade at lave coffe shops ligesom i Holland - Ryge cafe hvis nogle skulle være i tvivl c",)

• #33   30. mar 2007 Heidi L jeg bruger hverken perfume eller deo og jeg stinker ikke..

• #34   30. mar 2007 Jeg er RYGER og ryger MEGET, men jeg hader selv når folk ryger mens jeg spiser...

• #35   30. mar 2007 syntes da også et rygerrum ville være fair nok, så skulle de ligge bagerst i resturenten uden vinduer eller ventalition ....... så kan i lære det....lol.....

• #36   30. mar 2007 Det er ikke rygerne vi går efter - det er røgen....

Og så var det jo at man begyndte at grine..... Hvis ikke det er rygere de går efter, hva dælen er det så.... Nå det blir indført, er det slut for mit vedkommende med at gå ud og spise... Gider da ikke gå ud efter maden for at få mig en smøg... Så kan jeg sku hygge i mit hus hvor jeg må ose alt det jeg vil....

Hvor må diesel så kører i fremtiden? Det forurener jo også helt vild og er dårlige for helbredet... Dieselbiler er bare ikke "en dårlig vane", så det sker der ikk ved....

Hehe... Puha... Følsomt emne, hva : )

• #37   30. mar 2007 hvorfor snakker i om biler??? emnet er da rygning...G....

• #38   30. mar 2007 chatrine J :

På et tidspunkt i tråden kom vi ind på ordet skadeligt...

Der kom bilerne ind og forureningen.. Ss

• #39   30. mar 2007 Jeg kender rygernes argument med at "de har jo valgt at ryge, derfor skal de have lov". Men som ikkeryger må jeg sige, at jeg også har taget et valg, nemlig ikke at ryge. Tænk over den..... c",)

• #40   30. mar 2007 okay syntes bare det lød som udenomsnak c", )

Ej jeg skal nok stoppe nu, kan godt se jeg måske lyder lidt barsk.......
    Fatter bare ikke hvorfor det absolut skal være sådan et brændene emne altid!

Altså hvad er problemet i lige at gå ud de 3min.
    Måske er det nok bare fordi jeg jo ikke ryger så må man jo helst ikke snakke højt, har jeg hørt c", )

• #41   30. mar 2007 heidi:
    nemmerlig......

• #42   30. mar 2007 mia:
    det får de da også og samtidig bliver der renere luft på offentlige steder.....
    Kan da kun se det som et luxus problem.....

• #43   30. mar 2007 Jacob og Mathine A :
    Kan stadig ikke se et stort problem det er altså ikke meget man går glip af på så få min. det må du da også kunne forstå c", )

kan godt forstå reglerne er lidt små triste for rygere, men syntes bare der er værre ting i verden der kunne bruge al den her opmærksomhed og respektere også din mening, men holder stadig på at det altså ikke er så forfærdenligt c",)

• #44   30. mar 2007 Dette rygeforbud resulterer i at vi herhjemme hellere bliver hjemme og laver en lækker middag når vi har børnefri end at tage ud at spise!

Gider simpelthen ikke bruge flere timer og mange hundrede kroner og så skulle stå på en trappe og ryge før og efter maden.

Desuden syns jeg lovforslaget er forkert.

Det burde være op til hver enkelt restauratør om rygning skulle være tilladt, og skilte med det så folk på den måde kan vælge om de vil spise der eller ej.

Jeg syns det er underligt så mange fanatiske ikke rygere der er når de somregel i samme åndedrag (især i KBH) tør færdes på gaden i myldretiden og få lungerne fyldt med div 'guf' fra trafikken, der er mere skadelig end cigaretter.

Alkohol må godt nydes offentligt, på trods af hvor skadeligt det er / kan være.

Fed / sukkerrig mad og drikke kan købes overalt uanset alder, også på restaurenter osv.

Jeg syns simpelthen det er småhyklerisk kun at sætte ind overfor rygning, og et indgreb i folks frie valg.

• #45   30. mar 2007 ps. har kun læst første indlæg.

• #46   30. mar 2007 Citat "Det er rygernes frie valg at de vil ryge.. Ligesom det er ikke-rygernes frie valg at de ikke vil ryge. Problemet er at så længe rygerne ryger alle steder kan ikke-rygernes valg ikke blive opfyldt og omvendt og derfor vil denne debat altid være der! Og jeg tror så hensynet til hvor sundhedsskadeligt og generende det er for omgivelserne vægter større end det frie valg.. Det vil uundgåeligt give konflikt. "

Nemlig Julie, forstår dog godt at rygerne føler sig jaget, men de fornemmer ikke den samme kvalmende lugt som ikke rygerne. Jeg kan fx ikke gå på diskotek, da jeg ikke kan tåle røgfyldte rum, jeg hoster lungerne ud. Så at rygerne skal udenfor ser jeg ikke som et problem, idet der er flere som mig, der slet ikke kan komme ind.

Kommentér på:
Ryger VS. Ikke Ryger

Annonce