{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.241 visninger | Oprettet:

Kattehømhøm vs hund . {{forumTopicSubject}}

Ja, min veninde nævnte lige i en anden tråd alina og oskars dårlige vane . Kattebakken . De finder det åbenbart rigtig delikat at æde kattens rester, når det har været inde og vende i tarmene . Og fy hvor er det bare rigtig ulækkert . Sommetider lugter de af kattelort fordi de lige har været et smut forbi toilettet . Alina har dog ikke rigtig nået af hæfte vanen for meget til sig, da jeg er meget obs på overfor hende at kattehømhøm er fy fy . Og er også efter oskar . Men det hænder altså at en prut eller to ryger ned, eller ind i stuen . Ad .

er det skadeligt ? Eller er det "bare" som hvis de æder andre hundes afføring ? Og er den bedste løsning simpelthen bare at lære dem at det er fy at gå i kattebakken ? For kan jo ikke rigtig lukke døren til toilettet . Katten skal jo prutte . smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kattehømhøm vs hund .
  • #1   14. feb 2008 jeg ville sætte kattebakken et sted hvor hunden ikke kan komme til. evt. sæt et børnegitter i, det kan katten gå igennem, men ikke hunden (med mindre det er en meget lille hund)

http://www.grosserguiden.dk/Ny_hvalp_i_huset/Hvalpens_forste_dage/Renlighed/Gode_vaner___darlige_vaner/Sikkerheden_i_hjemmet/nar_hvalpen_spiser_afforing.html
    lidt om emnet

• #2   14. feb 2008 Marlene - det skulle være et meget snævert gitter . Oskar er en lille spinkel herre . smiley men alina kunne det nok indtil videre holde ude . Så er det bare om hun hopper over når hun bliver større . Heehe . Kunne selvfølgelig også prøve at sætte tag på kattebakken .

• #3   14. feb 2008 Min ene hund æder også kattelort, hvis hun kan komme til det. Hun graver dem op i haven. Argggg

Jeg har talt med min dyrlæge om det. Han fortalte at det ikke er farligt. Hunde og katte har ikke de samme parasitter, orm m.m.

Han fortalte også at hundene så kattens lort som en godbid, da den indeholder ufordøjet mad. Kattens tarme er for korte til at kunne nå at fordøje al maden. Det er ligesom hestepærer eller som du skriver hundelorte. Det er jo også kun nogen lorte de vil spise nemlig dem med ufordøjet mad.

Selv de mest velopdragne hunde kan have svært ved at holde sig væk, hvis der ligger lidt godt, der bare er til at spise.
    Du må nok stille kattebakken et sted hunden ikke kan komme til.

En løsning kan også være at sætte en krog på wc døren, så kun katten kan komme igennem hullet.

• #4   14. feb 2008 nico har ædt en katte hømmer der lå i haven. og har aldrig set min hund være så syg smiley han kastet op i tykke stråler hele natten og var ved dyrlæge vagten 2 gange på en nat, han var blevet godt dehydreret af det smiley og dyrlægen sagde det sker tit når hunde æder den slags smiley

men har også hørt om hunde der spiser der over der intete sker.

• #5   14. feb 2008 Den kat har måske spist noget din hund ikke kan tåle.

• #6   14. feb 2008 Lykkelig ejer af en smuk prinsesse - åh ha' . Ja, det har jeg så heldigvis aldrig oplevet .

iben - det med krogen, rigtig god idé . Hvis jeg kun havde alina . smiley oskar er mindre end katten næsten . Eller, tror jeg faktis han er . Heehe .

• #7   14. feb 2008 Ups det kan jeg se. Hva' så med en krog kombineret med et brædt. Smalt hul og kun katten kan hoppe igennem. Hunden kan vel ikke hoppe lige så højt som katten???

• #8   14. feb 2008 Panda har også et par gange listet sig til en "lækkerbisken" fra mine forældres kattebakke...

Men hvis jeg skulle sætte et gitter op, hvor træmmerne var så tæt sammen, at Panda ikke kunne komme igennem, så var der INGEN chance for at katten kunne benytte kattebakken

Men det ville jo selvfølgelig også løse problemet, selvom det ville skabe nogle andre smiley

• #9   15. feb 2008 Iben - tja . Det bliver jo bare lidt et mas når jeg så selv skal på toilettet . Heehe .

karina j - samme problem jeg har smiley

• #10   15. feb 2008 vores katte bag har vi sat op på en fryser. (den bliver ikke brugt add) men ja lidt op med den eller ja et gitter for, du kan måske selv lave en så den passer til oskar ikke kan komme igennem,

normalt er katte jo gode til at komme over ting så mon ikke din kan hoppe lidt hvis det er kan du jo lave lågen lidt lavere end normalt, så har du da lidt tid hvor du kan få lært dem at det er fy.. eller ja sæt katte bakken op på noget som vi gør, katten elsker det, hun tror rigtig hun er dronning når hun kan side og skide og samtidig kigge NED på hundene hehe skøre mis..

• #11   15. feb 2008 stavefejl er self gratis, kan se der er en del.

• #12   15. feb 2008 Betina g - jaaa . Må finde ud af et eller andet i hvert fald . For det er godt nok en ucharmerende vane . Heehe .

• #13   15. feb 2008 sabrina > du må bare begynde a skide et andet sted så hahah ik hos mig!!!!!!! arghh heheh

• #14   15. feb 2008 Louise j - haaha . Tror bare jeg finder en anden løsning . Jeg gider ikke lige grave et hul til at gøre af mine efterladenskaber fordi mine hunde har en dårlig vane . Heehe .

• #15   15. feb 2008 sabrina> haha ej nu ska vi jo sætte hegn op hos dig så kan du da godt li smut derud io stedet jo!! haha

åhh maven har det stadig skiidt:( tror det madforgiftning ik spor sjovt... wee fik reebok sko a plejemoren og nyt tøj!! og hun syns min tattoo var såååå fed griner

• #16   15. feb 2008 Louise j - haaha . Nej tak . Lader hundene om at skide udenfor . Heehe . Ej hvor lækkert . Da godt hun ikke blev sur over den . Altså, unge dame . Vi ejer snart alt det samme tøj, og sko . Heehe .

• #17   15. feb 2008 sabrina> blev nødt til a vælge de samm dem min plejemor syns var fede var såå grimme haha sååh.. har faktisk fået noed du ik har sååh og unge dame selv du render da rundt i mine bukser hah sååh baah

• #18   29. feb 2008 har du badekar? - vi har samme problem med vores hvalp, som har fundet vejen til "buffeten"...
    vi havde ingen steder at stille kattebakken op - så en dag da jeg stod på toilettet kom jeg i tanke om badekarret, så nu står vores kattebakke deroppe i og det virker.. (bonus for os har så været at kattegrusen ikke er i HELE hytten med kun deroppe i og det er lige til at fjerne med en støvsuger eller lign.

Kommentér på:
Kattehømhøm vs hund .

Annonce