{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.156 visninger | Oprettet:

Køb at hus - udgifter? {{forumTopicSubject}}

Vi har et hus....et hus som vi med støreste sandsynlighed ikke kan få mere for end hvad vi gav i tidernes morgen og som os svarer ca. til hvad vi skylder og hvad en ejendomsmægler vil koste.

Sagen er at jeg nu har spottet et andet hus, som jeg gerne vil overtale manden til. Det koster noget mere end det vi bor i nu, ca. 1.2 mill mere, men er også næsten nyt og rigtig fint.
Udbetalingen har vi ikke til, men det tænker jeg kan løses.

Kan man regne ud hvor meget mdl. udgift til huset vil være udfra købsprisen, uden forbrug, forsikringer osv. for de udgifter har jeg jo sådan ca., men det man betaler hver måned i "husleje" det kan jeg ikke lige blive klog på. Altså udgifterne til realkreditten og banken.

Det skal lige siges at jeg er TOTAL dårlig til sådan noget med tal, så det skal skæres ud i pap for mig smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Køb at hus - udgifter?
  • #2   7. nov 2018 Der er mange beregnere online. Hvad er husets fulde pris? Så kan jeg give eksempler smiley

• #3   7. nov 2018 2.795,000kr. er husets pris.
    Ja har godt tænkt at hører banken ad også..... smiley

• #4   7. nov 2018 Ejendomsmægleren ved hvor meget det koster.
    De skriver altid både brutto, netto og ejerudgifter ved de ejendomme de sælger.
    Brutto er inden skat, netto er efter skat, og ejer udgifter ca prisen på forbrugs udgifter.

• #5   7. nov 2018 Beregningen er lavet i salgsannoncen smiley

• #6   7. nov 2018 Gå ind på bolighed.dk
    Der kan du lave beregninger ud fra de gængse lånetyper smiley

• #7   7. nov 2018

profilbillede
  • #8   7. nov 2018 Nu ved jeg ikke hvor længe i har siddet i jeres nuværende hus, men de nye låneregler fra start 16, betyder man selv skal stå med udbetalingen, eller i hvert fald en del af det.
    Der er nogle få undtagelser fra reglerne, så prøv at hør i banken om i kan falde ind under dem.
    Det var mere nu scenariet er i ikke får noget økonomi med ud fra nuværende hus.

• #9   7. nov 2018 I skal have en egenudbetaling på 140.000.

Hos danske bank vil det koste følgende, for 30 års realkreditlån (80%), 10 års boliglån (15%):
    Fast rente:
    15000 kr. om måneden brutto, 12600 netto. (dvs. I skal betale 15.000, men pga. lånet får I 2400 kr. mere udbetalt om måneden, så det svarer til en udgift på 12600)

F5 (dvs. renten tilpasses hvert 5. år):
    8100 kr. brutto
    6450 kr. netto (dvs. I skal betale 8100, men pga. lånet får I 1650 kr. mere udbetalt)

Hos nordea m. 30 år på både banklån og realkreditlån (vil ikke anbefale 30 år på banklånet, man kommer til at betale sååå meget i renter)
    Fast rente 2%: 12300 brutto, 10400 netto
    F5: 10750 brutto, 9600 netto

Der er selvfølgelig flere banker, I kan undersøge lån hos smiley

Jeg har rundet op til nærmest 50'er i alle tallene smiley Oven i lånets priser kommer jo så ejerudgifter, forbrug og vedligeholdelse.

• #10   8. nov 2018 Husk ejerudgifter kommer oveni nettoydelsen, der ud over kommer el, vand, varme og forsikringer som nogle af jeres faste udgifter.

Ud fra det du har lagt op her, er der fast udgift på huset for ca 13.500 kr (netto ydelse på ejerudgifter), der ud over kommer el, vand, varme, forsikringer og afbetaling på lån til udbetaling (hvis I da overhovedet kan låne til udbetalingen, det tror jeg ikke I kan)

• #11   8. nov 2018 Egentligt er det jo ret simpelt; du skal beregne den ekstra månedlige husleje for de ekstra 1.2 mill i forhold til det i har nu og lægge det oveni. Har i plads til det i budgettet så har i muligvis råd.
    Mht vand og el så er det ikke noget der ændre sig voldsomt fordi man flytter; man bruger nogenlunde det samme i et andet hus. MEN varmeudgiften SKAL man lige huske at tage højde for; der kan være MEGET store forskelle fra hus til hus. I vores gamle hus installerede vi jordvarmeog gik fra at bruge 30.000 kr til opvarmning til kun at bruge 7500 kr.
    Hvis i bor i et område hvor det er sælgers marked så er det ikke vildt problematisk at købe nyt hus uden at have det gamle solgt. Men i områder hvor husene ikke sådan lige sælges lynhurtigt er det noget af en satsning. Og ikke noget man skal gøre med mindre man rent faktisk har råd til to huse i en længere periode. Vi har selv lige været igennem det; købte landejendom, fik revet stuehuset ned og bygget nyt hus INDEN vi havde solgt vores gamle hus. Vi har ikke bygget noget vildt dyrt og fancy't hus, men et helt almindeligt parcelhus som stuehus. Det havde IKKE kunnet lade sig gøre hvis ikke vi havde haft en solid opsparing, som vi brugte til at betale det nye hus med.
    Hvis i end ikke har en opsparing til at kunne bruge til udbetaling på det nye hus så tror jeg altså at det er totalt urealistisk at købe et nyt uden at have solgt det gamle først.
    PS. Vi fik solgt vores gamle hus; det nåede at ligge til salg i knapt 5 mdr. og vi endte med at give et ret stort afslag for at komme af med det og tabe ca ½ mill. på det. Noget der jo heller ikke havde kunnet lade sig gøre hvis ikke vi havde haft opsparing.

• #12   8. nov 2018 hvis i selv har udbetalingen på 140.000 kr
    så er den som kennelmor siger - cirka 13.500 kr
    Ejerudgift 2,765 + netto 10,563

derudover kommer så alt det andet - el, vand og varme.

Kommentér på:
Køb at hus - udgifter?

Annonce