1.140 visninger
|
Oprettet:
Køb af hus {{forumTopicSubject}}
Hej med jer kloge hoveder
Mig og kæresten har fundet det her hus (landejendom), som vi skal ud og kigge på.
Vi bor i lejelejlighed, så jeg ved INTET om huskøb.
Også tænkte jeg at mange af jer sikkert har købt hus før, og kunne give mig nogle råd, om hvad man kigger efter?
Hvad skal man specielt kigge efter, for at vide om det er go eller no go?
På forhånd tak
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 2 Emner: 49 Svar: 949
- og ja, hvis vi falder for det, skal det vel tjekkes igennem inden man skriver under.
Men bare sådan når man ser det første gang, om der er noget man kan holde øje med
maj 2012
Se alt det vidste jeg jo ingenting om....
Dejligt med lidt hjælp
maj 2012
Og det er en ældre ejendom
jul 2008
Følger: 20 Følgere: 16 Hunde: 5 Emner: 55 Svar: 1.532
Om det er en reel landejendom ved du ud fra hvor mange kvm jord der er til.
maj 2012
Men det er jo ikke så fedt så!
Så kan man jo miste mange penge?
Men man kan vel godt selv få tjekket huset inden køb? Eller?
jul 2008
Nogen siger det er en fordel ikke at skulle kæmpe med et forsikrings selskab. Nu har vi lige modtaget et bud på en ejerskifte forsikring - og der er da vist flere punkter på om hvad de ikke dækker end hvad de dækker
Du mister som sådan ikke nogen penge - det kræver bare at sælger er kreditværdig (eller hvad det nu hedder). Men prøv at læse mere på bolius. fx http://www.bolius.dk/alt-om/koeb-salg-og-udlejning-af-bolig/artikel/oekonomiske-forhold-ved-koeb-og-salg-af-ejendomme-paa-landet/ (bolius er ok, det er stats something)
Derudover er det nok lige en undersøgelse værd at se om I kan finde en god alm hus forsikring til huset hvis det er bygget før 1920
jul 2008
maj 2012
Men tænker bare, at hvis man får det tjekket inden køb, hvis det er helt ødelag/en masse der skal udskiftes? Også springe fra, hvis det er for meget bøvl?
Vil lige tage et kig på det link
apr 2010
Følger: 4 Følgere: 2 Hunde: 2 Emner: 118 Svar: 989
Nu er min far bygningssagkyndig og laver derfor både energimærker og tilstandsrapporter, så vi har Haft ham med.. Er der ingen tilstandsrapport, ville jeg ringe til en bygningssagkyndig og spørge om han ville tage med ud at kigge på huset (2. Eller 3. Gang måske)..
Vi er selv 21 begge to, og det er en stor omvæltning at købe hus.. Rapporter, forsikringer, advokater, mæglere, sælgere, ejerskifteforsikring. Puha der er meget papirarbejde, planlægning og 1000 telefonsamtaler - men nu er det ved at være på plads, og vi vil fra på mandag kunne låse døren op til vores drømmehus. Det har været det hele værd.. Men også fordi vi er sikre på, at vi kan overskue det der skal laves - og har råd til f.eks. At lægge nyt tag hvis det pludselig viser sig at det SKAL laves..
maj 2012
Specielt første gang, når alt er nyt.
Godt man har fædre til hjælp også, min far har efterhånden købt en del huse.
Og tillykke med jeres drømmehus, hvor er det dejligt!
apr 2010
Følger: 4 Følgere: 2 Hunde: 2 Emner: 118 Svar: 989
Altså ja, vores forældre har været inde og hjælpe os så vi ikke blev snydt eller overså noget osv. Vi har ellers klaret det praktiske selv, men ikke gjort noget uden lige at få et par gode råd med fra de gamle haha..
jul 2008
Men ja - I skal føle jer sikret - en byggesagskyndig og en advokat er gode at alliere sig med
maj 2012
Tillykke med det, må være en underlig men dejlig følelse !
Jeg vil også!
jul 2008
Det er ret så urealistisk en følelse
maj 2012
Køb af hus