Køb af hus med lejligheder {{forumTopicSubject}}
Hej alle.
Det her er nok så offtopic det kan blive.
Min kæreste og jeg har en once in a lifetime tilbud på hånden.
Et familiemedlem vil sælge deres hus. 270kvadratmeters hus . Fra 1900 tallet.
Med fuld kælder på hovedhuset 160. Kvadratmeter. God beliggenhed i fin by
Pr. Er der 2 lejere og lejligheder i huset.
Vi ville jo gerne på sigt, hvis vi køber huset, inddrage lejlighederne til beboelse. Men som jeg kan forstå, er det svært at få nedlagt når man overstiger 130 kvadratmeter? Er der nogen herinde,som har lidt forstand på dette? Vi vil selvfølgelig rådføre os med en advokat. Inden evt. Køb.
Huset har været min drøm siden barndommen. Så er lidt blændet:)
okt 2023
Følgere: 90 Emner: 24 Svar: 2.602
Jeg googlede lige
"Bor du til leje i et enfamilieshus eller en ejerlejlighed, kan du normalt kun opsiges med den begrundelse, at udlejer selv ønsker at bo i lejemålet. I sådanne situationer har du krav på et opsigelsesvarsel på mindst et år, og det er en betingelse, at ens udlejer selv personligt flytter ind i lejemålet."
dec 2012
Følger: 36 Følgere: 261 Hunde: 2 Emner: 34 Svar: 3.410
Der må være advokater der kan hjælpe -og et år er ikke meget at vente for ens drømmebolig
mar 2007
Følger: 35 Følgere: 30 Hunde: 5 Emner: 618 Svar: 3.633
Den ene er sågar min bror .
Vi ville selv overtage en 2 værelses lejlighed på 110 kvadratmeter.
Det er som sagt et hus fra 1900 tallet, med originalt tag, og varmekilde. Dvs. Brændeovne og efterfølgende er der kommet elradiatorer til. Så der skal nok nyt tag og varmekilde til. Så selv når vi får huset billigt . Så skal der smides 1-2 mil i huset. Men igen, det har så meget potentiale og står virkelig flot. Igen, har drømt om det siden jeg var lille pige.
feb 2011
Følger: 34 Følgere: 87 Hunde: 4 Emner: 946 Svar: 17.524
mar 2007
Følger: 35 Følgere: 30 Hunde: 5 Emner: 618 Svar: 3.633
okt 2023
Følgere: 90 Emner: 24 Svar: 2.602
Held og lykke med det.
PS. Husk nedskrevne aftaler og snak med familien om, hvad det fx kan betyde for deres husleje, hvis I skal bruge et par millioner til renovering mv.
Køb af hus med lejligheder