{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.802 visninger | Oprettet:

Køb af hus - overvejelser i forhold til hund {{forumTopicSubject}}

Vidste ikke helt hvad jeg skulle kalde dette emne. Sagen er at jeg står for at skulle ud og købe hus alene, og man vil jo gerne gøre det velgennemtænkt. Så kom jeg til at tænke på om der mon var noget i forhold til hundeholdet jeg skulle tænke på i forhold til mit boligkøb?

Er der noget i er irriterede over i forhold til jeres bolig og hunde? Tanker i tænker man bør gøre sig?
Har i øvrigt 2 ml. størrelse hunde og vil have hvalpe mindst 1 gang i huset.

Jeg har valgt kun at søge hus i 1 plan, da både jeg og hundene ikke skal på trapper de næste mange år. Men udover det er jeg lidt blank. På forhånd tak for input smiley I får lige et billede af mine ruller der leger

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Køb af hus - overvejelser i forhold til hund
  • #1   29. jul 2015 Vi købte et hus uden bryggers. Det ville jeg gerne lave om hvis jeg kunne smiley

• #2   29. jul 2015 Gad godt hus/have, men forstår slet ikke hvordan man har råd som single... eller så skal jeg dælme flytte langt væk fra mit job.

• #3   29. jul 2015 Jaaa jeg har købt hus for mig selv, og mine hunde for 1 år siden
    Jeg gik meget op i at det var i nærheden af grønne områder, og så skulle der være en stor grund til Så jeg købte et hus med 1000 m2 grund som var delvis indhegnet med træ ,jeg har så selv hegnet det færdig så min grund er helt lukket
    Jeg har en ulempe , og det er at min nabo er dagplegemor , og jeg har så lavet en aftale med hende om, at mine hunde ikke er i haven fra kl 12 30 til 1530 fordi børnene skal sove , så dur det jo ikke mine hunde gør ,så ungerne vågner Men så går jeg tur med mine hunde i det tidsrum smiley

• #4   29. jul 2015 Jeg har et jeg gerne vil sælge med plads til hunde smiley

Mit eneste problem med huset er at det ligger hvor det ligger = meget langt fra vores arbejde.

• #5   29. jul 2015 Min kæreste og jeg har også lige købt hus som vi overtager 1. september.

En af mine prioriteter var også en dejlig stor grund med plads til at kunne træne, samt grønne områder tæt på smiley
    Et stort plus var derudover at hele grunden (1400 m2) allerede var hegnet ind.

God fornøjelse med boligjagten smiley

• #6   29. jul 2015 Der er en ting, som jeg er sååå glad for ved vores hus, og det er vores spisekammer. Det er guld værd til dyrenes mad, godbidder osv.

• #8   29. jul 2015 jeg købte også hus alene sidste år.. det eneste jeg gerne vil have anderledes er en lidt større have, og så adgang fra haven til bryggers så beskidte hunde ikke behøver at skulle igennem stuen for at komme ud og tørre af.. men det bliver nok ikke lige til at finde.. bare køb det hus du falder mest for, så skal alt andet nok ordne sig smiley

• #9   29. jul 2015 Køb hus uden naboer, hvis muligt. Du kan være heldig at dine naboer æææælsker hunde og er super søde, men du kan også være uheldig at de er hundehadere. Folk flytter jo af og til, og du har ingen indflydelse på hvem dine naboer er/bliver.

Mine gamle genboer, som heldigvis er flyttet, havde store, uopdragne og agressive hunde, som kunne finde på at springe over hegnet, og gå til angreb. Hvilket de gjorde mig opmærksomme på, da de fandt ud af at jeg også havde hund. Jeg foreslog dem selvfølgelig et højere hegn og træning. Svaret var: At deres hunde var for dumme til at lære noget, og at de ikke gad at bo i en rockerborg, så de ville da ikke have et højere hegn smiley smiley

Jeg havde på det tidspunkt min bullmastiff, som havde dårlig ryg. Han skulle absolut ikke angribes af de hunde. Så i stedet for at risikere hundeangreb/nabokrig, valgte jeg at lufte min hund andre steder. Men hold kæft hvor var det frustrerende med de genboer !!!!

Desuden ville jeg være opmærksom på gulvbelægningen. Tykke, bløde, lyse gulvtæpper ser ikke pæne ud, med mudder-poter smiley

Helt klart en fordel/billigst hvis gulvet er træ, linoleum, parket, klinker eller lign. At lægge nyt gulv i et helt hus er ikke billigt.

Jeg ville også kigge efter et hus hvor det meste af grunden er bag huset. Ville ikke selv bryde mig om at mine hunde kunne komme ud til vejen, hvor de kunne stå og gø af fremmede/ blive chikaneret af vejens unger eller lign.

• #10   29. jul 2015 Bryggers med klinker og adgang til baghaven!
    Lukket baghave, få naboer, natur tæt på. Vedligeholdelsesnem gulvbelægning. Masser af skabsplads smiley
    Hvis du skal have et kuld hvalpe i huset, skal du desuden bruge et hvalperum væk fra soveværelset og helst med adgang til haven. Det giver mest nattesøvn og mere renlige hvalpe.

• #11   29. jul 2015 Jeg havde ingen krav andet end at det skulle være ude på landet smiley

• #12   29. jul 2015 For mit vedkommende et hus uden naboer for tæt på.
    En fornuftig stor grund.
    Og gerne tæt på natur til dejlige ture.
    Det har jeg her, men ville ønske der var et bryggers, som jeg kan se at der e flere andre der også savner smiley

• #13   29. jul 2015 Jeg HAR et bryggers og ville ikke undvære det. MEN mit er ikke ret stort smiley

• #14   29. jul 2015 Lidt er bedre end ingenting smiley

• #15   29. jul 2015 Præcis smiley Der er fint skabsplads, plads til vaske og tørretumbler, hundefoder, træpiller og sådan. Men der er ikke meget plads derude, det er ret smalt smiley

• #16   29. jul 2015 jeg er ihvertfald PÆNT glad for mit.. min kærestes hund er en vandhund udover alle grænser og pixie er bare en gris, så det er rart nok at de lige kan tørre af derude inden de kommer ind i de royale gemakker smiley

• #17   29. jul 2015 Jeg har et lille et på bagsiden af huset, med direkte udgang til lukket hundegård/have, men savner en "sluse" fra hovedindgangen

• #18   29. jul 2015 Øj en masse gode indputs! smiley

Er det fordi at det er super brugbart til beskidte hunde? Har set et par huse hvor bryggerset er "inde i huset" hvis man kan sige det sådan, og ikke har sin egen udgang, men det er jo lidt upraktisk hvis man har våd og mudret hund.

Tak for de mange mange gode råd. Dem er jeg glad for. Kommer selv til at hegne min grund ind "som en rockerborg", så forhåbentlig ingen hunde på afveje ind i min have. Men det er måske selvfølgelig relevant om naboen har hund? Kunne lige se for mig det er sådan en irriterende en der gør og gør af mine.

Den med mest have bagi har jeg godt selv tænkt. Kommer til at hegne så de slet ikke kommer til at være for forsiden, eller ihvertfald så baghaven er hegnet for sig og evt forhaven for sig. Så er de KUN i forhaven når jeg også er.

Ingen naboer bliver helt umuligt da vi enten skal bo i rækkehuse eller almindelig villa - med naboer hehe. Skal ikke have for stor en have da mit helbred ikke rækker til alt for meget havearbejde, men ville da gerne have vi kunne spille en smule bold i den smiley

• #19   29. jul 2015 En have er vel hvad man gør den til. Jeg har 16000 m2 grund, kun en mindre del er udlagt som "have". Jeg gider ikke havearbejde. Og har desuden rådyr der æder ALT smiley så her er haven bare græs, et bålsted og gamle træer. Mega hyggelig og uden det store arbejde.

• #20   29. jul 2015 Tænker mere med græs-slåning og hækkeklipning, og luning af ukrudt. Ihvertfald de to første dér. Er nok en anelse perfektionist *gg*

• #21   29. jul 2015 Åh ja, der var lige et punkt til listen: INGEN hæk der skal klippes smiley

• #22   29. jul 2015 I de fleste villaer er der jo hæk, men kan man mon hegne hækken ude? hahha.. Eller bryder den igennem mit rockerborgshegn? *gg*

• #23   29. jul 2015 Et solidt plankeværk burde tage livet af hækken på din side smiley
    Aldrig aldrig mere hæk, kan ikke, gider ikke.

• #24   29. jul 2015 Jeg købte hus, før jeg købte hund. Jeg bor meget tæt på en stor hundeskov, og den ville jeg være ked af at undvære. Så gode lufte-hund muligheder er vigtigt for mig.

• #25   29. jul 2015 MLA: Bare den dog ikke suser igennem mit hegn, men så er det selvfølgelig nok med en lille grensaks til at nippe og så ikke noget med hækkeklipper.

Golden: En hundeskov lige op af ville jeg faktisk se som en ulempe, men lufteområder i nærområdet er også at foretrække. I øjeblikket bor vi i København, men kan dog godt finde et sted hvor de kan løbe løse uden andre løse hunde. Det ville jeg nok være ked af at undvære smiley

• #26   29. jul 2015 Min have var nærmest naturligt indhegnet allerede og meget privat. Det har jeg st stor pris på!

profilbillede
  • #27   29. jul 2015 Denne udsigt venter os når vi overtager vores hus smiley
    1400 m2 idyl som grænser lige ned til en park og kun 100 meter fra Jægerborg Hegn (skoven der ligger i forlængelse af Dyrehaven).

Mit Aussie barn kan slet ikke vente smiley

profilbillede
  • #28   29. jul 2015 Vær opmærksom på forskellige servitutter og regler for grundejerforeningen smiley

Her hvor vi bor skal grunde ud til "hovedvejen" have levende hegn. Og nu er ligusterhækkene rundt omkring i området begyndt at miste ævred...ergo skal de til at plante ny hæk, som vil være lav i en lang årrække. Det må dæleme ikke være sjovt smiley

Det er også værd at se, om den grund man nu gerne vil købe eller nabogrunden har mulighed for at blive eksproprieret...i værste fald kan man fx komme til at få en bus vendeplads som nabo smiley

• #29   29. jul 2015 Gode råd Linda! Det med eksropriering (havde aldrig hørt det ord), er det også noget der står i servitutterne?

• #30   29. jul 2015 Hmm...ved faktisk ikke hvor det står smiley

Jeg lærte om det i forbindelse med uddannelse og...var det forvaltningsloven måske...

Måske kunne det stå i byplanlægningen smiley

• #31   29. jul 2015 Arh okay hehe.. kan jeg høre ejendomsmægleren om måske, hvis jeg forelsker mig smiley

• #32   29. jul 2015 Lige et rigtigt godt råd: Køb for guds skyld ikke bolig, uden at hyre en advokat !! Foruden at rede jer fra grumme fejltagelser, kan en advokat også checke op på servitutter, lokalplaner osv. Desuden har ejendomsmæglere sjældent helt styr på detaljerne omkring et boligkøb, og ofte gætter de sig frem til hvad I gerne vil høre smiley

Jeg oplyste ejendomsmægler om at der SKULLE være husdyrtilladelse, da jeg købte ejerlejlighed i Kbh. Det viste sig efterfølgende, at man rent faktisk skulle søge ejerforeningen om tilladelse smiley smiley

• #33   29. jul 2015 Nej mit bryggers bliver ikke brugt til beskidte hunde. For det er som sagt ikke så stort. Men bare det at hundefoder, fodertønden, et par sække træpiller også kan stå derude er lækkert.

• #34   29. jul 2015 Jeg byder kun med forbehold for advokatgodkendelse, så det er der taget højre for Ann-Marie, men super vigtigt råd!

Det er godt nok lavmålet af service og evne til at passe sit arbejde din egendomsmægler dérhar præsteret smiley

• #35   29. jul 2015 Dejligt at I allerede har besluttet at hyre advokat smiley

Jeg oplevede desværre temmeligt useriøse/uprofessionelle ejendomsmæglere både da jeg købte lejlighed, og senere hus. Så se jer godt for, og check op på de oplysninger, som er vigtige for jer.

• #36   29. jul 2015 Medløber: Ja det er klart, er rart at have et sted man kan stille "den slags", som ikke er så kønt ude i huset, men man alligevel bruger hver dag. Har i lang tid haft både en fodersæk (15kg) og en fodertønde stående i stuen, fordi piigerne ikke spiser det samme. Nu prøver de det samme, så kan jeg i det mindste være fri for sækken smiley

• #37   29. jul 2015 Ejendomsmægler er og bliver sælgers mand smiley

Lokalplanen...det var det den hed smiley

• #38   29. jul 2015 Vi havde desværre en meget useriøs advokat, der var ven med hende, der solgte os huset. smiley

• #39   29. jul 2015 Susanne: Det lyder ikke godt smiley Hvilke problemer kom der ud af det ?

• #40   29. jul 2015 Ja jeg syntes det er rart at have et bryggers til sådanne ting smiley

• #42   30. jul 2015 Der kom de problemer ud af det, at de ting vi forlangte, at der skulle stå i købekontrakten, de blev aldrig skrevet ind i den, og det badeværelse som skulle laves af autoriserede håndværkere, det blev lavet af en fuld murer og ejeren selv.

Og det overholder bestemt ikke lovgivningen eller gældende standarder.

• #43   30. jul 2015 Rynkedyret: Nej ingen mand. Bare mig og hundene

• #45   30. jul 2015 umiddelbart skal vi aldrig eje et hus igen..og hvis så da slet ikke et parcelhus. så bliver det et lille byhus eller lign.

Vi er efter 4 år kørt sur alle de "skjulte" udgifter og havearbejdet. Vi vil hellere bruge vores penge på en anden slags frihed.

• #46   30. jul 2015 Hvis jeg var dig, ville jeg kigge efter et hus med et STORT bryggers, samt anden indgang, hvor der er plads nok til at hænge frakker og stille sko/støvler.

Der må meget gerne være to indgangsdøre til haven. Den tæve der har hvalpe, accepterer nemlig ofte ikke, at der kommer andre hunde i "bryggers" såfremt det skal bruges til at have hvalpene der?

Vi har et mindre bryggers (med udgang til have) og en trang hovedindgang (uden udgang til have) samt terassedør (med udgang til haven). Når vi har hvalpe, føler vi, at vi lever i et "stort" rod, OG at der meget hurtigt bliver beskidt på vores stuegulv, da de øvrige hunde bliver lukket ud/ind til/fra haven via terassedøren...

• #47   30. jul 2015 DKK Soulmates: Jeg har allerede på nuværende tidspunkt en del i kø til hvalp, så det tænker jeg ikke bliver en reel problematik med de 4 mrd smiley
    Eftersom vi flytter i villa eller rækkehus kan vi ikke undgå naboer. Mine hunde gør ikke rigtigt. Måske den ene gør 1 gang om ugen smiley
    Tænker du dyrere i forhold til renovation og ting der skal fikses smiley ?

• #48   30. jul 2015 Skulle vi nogensinde finde på at ville flytte igen så ville vi lede efter noget af det vores nuværende hus har:
    - Tæt på tilgændelig natur (vi går 150 m langs skellet på naboens mark (har fået lov), så er vi i skoven smiley
    - Stort bryggers med fliser og direkte indgang. Der er plads til at mudrede hunde kan tørres af (er de megamudrede spules de med haveslangen på 'vaskepladsen' ude foran bryggersdøren smiley ) og de våde støvler og våde overtøj kan hænge der og tørre.
    - Næsten i bunden af blind vej = der er ikke ret meget færdsel forbi grunden. Vi har tidligere boet på en hjørnegrund hvor der var rimelig meget færdsel. Det stressede vores hunde temmelig meget.
    - Fliser i de meste af huset og kun trægulve (lakeret massiv eg) i stue og soveværelse = rengøring er nemt.

Noget af det jeg elsker allermest ved vores hus er dog ikke direkte hunderelateret, men jeg kommer aldrig nogensinde igen til at bo i et hus uden gulvvarme over det hele og jordvarme smiley
    Vi købte vores hus af min mands bedsteforældre. Det trængte til en gevaldig gang renovering. I vores renovering har vi tænkt meget på funktionalitet og let vedligehold.

• #49   30. jul 2015 Tak for de gode råd. Tænker ikke det er det ENDELIGE hus. Men skal have et sted at bo, hvor jeg må have mine hunde med - og så er leje en by i Rusland.

• #50   30. jul 2015 Parkeringmulighed tæt på huset .. men det er der sikkert også de fleste steder.

Ikke noget jeg tænkte på i sin tid da jeg ikke havde hverken bil eller kørekort. Det er jeg ret så træt af i dag.

Og ja. Mulighed for at tørre og vaske hunde efter et mudderbad, der ikke inkluderer en tur igennem stue, køkken, soveværelse etc. først :o) Så et bryggers op til en yderdør er ret så vigtigt :o)

• #51   3. aug 2015 Tak for alt den gode feedback. Har været ude og se på et hus nu som jeg tror kunne være noget, så må vi se om det bliver det hehe smiley

Kommentér på:
Køb af hus - overvejelser i forhold til hund

Annonce