{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
648 visninger | Oprettet:

Hund/Kat - Når hunden ik elsker dem - {{forumTopicSubject}}

Da vi i stalden lider af en del rottebesøg denne vinter, - påtænker jeg at anskaffe katte ( forventer at de kan tage dem - naiv ? )

Men men men - Claus har lært nogle af vores hunde at den slags skal man en vej med - især Anna har taget læren til sig -

Nogen af jer der har gode erfaringer med at tilvænne jeres hunde katte ?! ?!

Og er der stor forskel om det er en killing fremfor en voksen kat - ?! ?!

I min naivitet bilder jeg mig selv ind at de ik ku finde på at gøre en killing noget - men tør jeg tage chancen - !!
Hmmmm....

Ville være rart m lidt erfaringer fra andre -

Derudover - hvis man hovedsaglige skal have dem som staldkatte - ( ville bygge diverse til dem derovre - de kan kravle på etc - skal man så helst have killinger der er født og vokset op som staldkatte - ?!
Også måske bedre i håb om at de tager mus / rotter -

Har ik det vilde styr på katte - havde haft til for 10 år siden - hvor de måtte afskaffes pga sønnens allergi -

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hund/Kat - Når hunden ik elsker dem -
  • #1   13. mar 2007 Nederste sætning - total dårlig dansk -
    der sku stå at vi havde kat til for 10 år siden - hvor de måtte afskaffes / flytte - !!

• #2   13. mar 2007 Vi har kat og hund, og det gik helt fint.. Vi fik katten efter Bella og der var katten omkring 1 år.. Bella synes det var herligt og de vænnede sig meget hurtigt til hinanden..

Hvis du vil være sikre på at kattene tager rotterne tror jeg helt sikkert det er en god ide at få en kat ind, som er vant til gårdlivet.. Også så den/de ikke kommer til at savne menneskeligt selskab, hvis det er det de vant til..

Min kat er aldrig kommet hjem med hverken mus, rotter eller fugle.. Men hun var også indekat før vi fik hende, så ved ikke helt om hun ikke ved hvordan hun skal gribe det an.. hehe..

Tror ikke det betyder det store om det er en killing eller voksen kat, andet end en voksen kat nok mere vil holde sig på afstand fra hundene end 1 killing.. Dette er jo måske en fordel, eftersom du så nok er sikker på at hundene ikke vil kunne få fat på katten.. Den vil jo bedre kunne flygte forskellige steder hen..? smiley

Håber du kan bruge det til noget..

• #3   13. mar 2007 Hej DIna -

Jo tak -

Jeg vil prøve mig frem - men tror du har ret i at jeg skal finde 2 staldkatte som er vant til udelivet for at være mere sikker på at de tager rotterne etc...

• #4   13. mar 2007 Hejsa.
    Jeg ved ikke om vores katte er sarte men de tager ikke rotter.
    Vi bor på en gård og har indimellem en strejfer(rotte) men kattene har aldrig taget en. vi har 2 katte som både går inde og ude, og så har vi en STOR vild strejfende hankat som også kommer i vores stald, han tar dem desværre heller ikke.
    vh Lotte

• #5   13. mar 2007 Lotte - øv... har arbejdet et sted med en del katte i stalden - de sørgede for den slags -
    Måske ik så normalt som jeg troede -

• #6   13. mar 2007 hmm... nu er det sjove at mange mange katte er bange for rotter... desuden kan vilde rotter være nogle bidske djævler så kattene ender mange gange med grimme skrammer... Så at du får kat er ingen garanti for at du slipper for rotter...

• #7   13. mar 2007 Tror ik at mislinger kan klare rotterne. Med hensyn til tilvænding af katte og dine hunde, ved jeg at da jeg i efteråret anskaffede mig 2 killinger, var mine hunde faktisk mere forsiktige og tolerante med dem end de er nu, nu synes de at det er sjovt at jage dem ind i mellem og klappe med gebisset lige foran deres snuder.
    Men de siver fortsat sammen i sofaen.
    Men du skal nok regne med nogle dag hvor du skal være obs med hundene. Hunde af dines størrelse kan jo nemt knække en kat.
    Hvis jeg havde stald og rotter, ville jeg vælge en lille terrier til at tage dem. Det er jo deres speciale

Kommentér på:
Hund/Kat - Når hunden ik elsker dem -

Annonce